El nou Mestalla disposarà d’un aforament de 66.000 persones ampliables a 70.000

L’alcalde de València, Joan Ribó, s’ha reunit este matí amb Lay Hoon, representant del màxim accionista del València CF, i amb el director d’operacions del club, Christian Schneider, per arribar a un acord per desblocar la construcció del nou Mestalla.

Els representants del club s’han compromés a acabar el nou Mestalla per a la temporada 2025/2026 amb un aforament de 66.000 persones, ampliables fins a les 70.000 quan calga en un termini màxim de cinc mesos. Tots els acords d’esta trobada hauran de concretar-se ara en un esborrany, que s’estudiarà detingudament amb les regidories d’Activitats i d’Urbanisme, ha explicat l’alcalde, qui ha reclamat també a Lay Hoon que el club “demane disculpes a l’afició i a la ciutat pels comportaments i opinions que es van emetre en el seu moment”.

La reunió s’ha tancat amb una sèrie de compromisos de l’entitat esportiva, seria de disposar d’un aforament en l’estadi de 66.000 persones, que s’ampliarien fins a les 70.000 quan fora necessari en un termini màxim de cinc mesos.

«Crec que esta és una opció molt raonable, ja que passem de l’aforament de l’actual Mestalla, o dels 49.000 del plantejament inicial del club per al nou estadi, als 66.000; però sempre –ha subratllat Ribó-amb la garantia que, si fa falta, es pot augmentar ràpidament a les 70.000 places”. Tal com ha assenyalat l’alcalde, “eixe compromís ha d’estar explícit en el paper, així com el termini de 5 mesos per a habilitar l’espai necessari”. Això permetria acollir esdeveniments esportius de primer nivell com ara ser seu del Mundial del 2030, un objectiu per al qual l’alcalde Joan Ribó ha mostrat tot el seu suport.

Des del club s’ha traslladat la idea que el projecte estarà conclòs a l’inici de la temporada esportiva de 2025.

Demanar disculpes a l’afició

Durant la trobada amb Lay Hoon, Joan Ribó ha reiterat la seua reclamació que ja he fet moltes vegades que és molt important per a l’afició que el València CF demane disculpes pels comportaments i per les opinions que en el seu moment es van emetre, que van ser molt ofensives i que van +-molestar moltíssim”, ha subratllat l’alcalde.

Cal tindre en compte que les persones seguidores del València posen tot el seu cor en el club, i per això cal tindre-les en compte i demanar-los les disculpes necessàries”, ha subratllat.

També s’ha abordat en la reunió sobre el poliesportiu previst per al barri de Benicalap, que forma part de les obligacions del València CF amb la ciutat, i sobre el qual s’ha arribat a un principi d’acord: l’Ajuntament construirà el centre poliesportiu en funció dels criteris que es van signar en el seu moment, i el club pagarà les obres segons les vaja certificant el municipi. En cap cas l’Ajuntament avançarà el pagament de les obres.

Finalment, s’ha plantejat també realitzar una comunitat energètica per a aprofitar la coberta fotovoltaica de l’estadi i poder proveir al veïnat, “sobretot a aquelles persones que estiguen en situació de pobresa energètica, que puguen utilitzar estos recursos”, ha assenyalat l’alcalde. En este sentit, també s’ha tractat sobre la mobilitat i l’accés al camp, i s’ha conclòs en l’elaboració d’un estudi, atés que, tal com ha assenyalat Ribó, “organitzar els aparcaments i mobilitat d’un estadi dins d’una ciutat és un assumpte complicat”.

Tots estos elements formaran part d’un esborrany que es treballarà des de les regidories d’Activitats i d’Urbanisme per a, “a partir d’ací, intentar aconseguir un document de conformitat a partir del qual el club es puga posar a treballar ràpidament”, ha assenyalat Joan Ribó.

L’alcalde ha conclòs subratllant el seu desig de “trobar solucions i buscar un compromís perquè el tema s’arregle. Jo crec que esta és una solució bona, perquè queda un camp capaç d’acollir la majoria de les competicions; i per a aquelles que es necessite més, està el compromís d’ampliar l’aforament en un termini molt raonable. Així mateix, es manté també la possibilitat d’instal·lar una pista d’atletisme en les mateixes condicions en les quals estava abans”.

Últimes notícies

Jean Montero apunta a l’Eurolliga: guanyar un títol junts és el que li fa sentir-se especial

Jean Montero subratlla que, per damunt dels premis individuals, guanyar l'Eurolliga amb el València Basket seria el que realment li faria sentir-se especial. El dominicà arriba com a mVP dels quarts i afronta davant el Reial Madrid la històrica primera Final Four del club.

Mor un motorista després de xocar contra les barreres de l’AP-7 al Campello

Un motorista ha mort en l'AP-7 a l'altura del Campello després d'eixir-se de la via i xocar contra les barreres de protecció en un tram corb amb velocitat inadequada com a possible causa.

Educació situa en el 18,64% el seguiment del nové dia de vaga docent en la Comunitat Valenciana

La novena jornada de vaga indefinida del professorat valencià aconseguix un seguiment del 18,64% i es veu marcada per la dimissió massiva de directius i protestes davant Les Corts.

El Sindicat Mèdic manté les protestes després de reunir-se amb Sanitat

El Sindicat Mèdic de la Comunitat Valenciana mantindrà la vaga i la pressió sobre la Conselleria de Sanitat fins a aconseguir millores en jornades, guàrdies i sobrecàrrega assistencial.

Els termòmetres es disparen per damunt dels 32 graus a l’interior de València

Les màximes han arribat a 32,2 graus a Carcaixent i Xàtiva i han fregat els 32 graus en altres municipis de l'interior, amb valors més suaus en les capitals de província.

Quasi quinze anys d’internament psiquiàtric per a un home que va intentar matar als seus pares a Alacant

L'Audiència d'Alacant ordena quasi quinze anys d'internament en un centre psiquiàtric per a un home amb esquizofrènia paranoide que va atacar amb un ganivet i un atizador als seus pares en la vivenda familiar.

El Consell Valencià de Cultura recorda a Francisco Brines en el quint aniversari de la seua mort

El Consell Valencià de Cultura ha retut homenatge a Francisco Brines en el quint aniversari de la seua mort amb lectures de poemes, projecció d'un documental i una carta de Felip VI.

El Rototom Sunsplash tanca el cartell de la seua 31 edició amb una picada d’ullet a les arrels del reggae

El Rototom Sunsplash ultima el cartell de la seua 31 edició, del 16 al 22 d'agost a Benicàssim, amb un programa que recupera el roots reggae i combina clàssics jamaicans amb noves propostes urbanes.