El Consell avisa que les noves targetes d’ajuda del Govern deixaran ‘desprotegides’ famílies vulnerables

La vicepresidenta segona i consellera de Serveis Socials, Igualtat i Habitatge, Susana Camarero, ha expressat la preocupació pel nou sistema d’ajudes directes per a famílies anunciat pel Govern central que “deixarà desprotegides moltes famílies i persones en situació de vulnerabilitat que no compleixen amb els requisits que determina esta nova norma”. 

La vicepresidenta segona ha manifestat la seva disconformitat amb aquesta nova adjudicació de ajudes a famílies vulnerables per “la improvisació i les presses d’una mesura que des de fa molts temps estem intentat acordar amb el Govern i que, no obstant això, han aprovat i fet pública sense traslladar-la prèviament a les comunitats autònomes”.

Este dimarts el Consell de Ministres va aprovar un decret que concedeix a la Creu Roja una subvenció de 100 milions d’euros per implementar este any el programa del Fons Social Europeu Plus d’assistència material bàsica per a famílies amb fills en situació de pobresa extrema, és a dir, amb ingressos inferiors al 40% de la renda mitjana.

Les denominades ‘targetes moneder’ a famílies vulnerables amb fills i filles es podran bescanviar en supermercats per diversos productes, sobretot d’alimentació i d’higiene.

Susana Camarero ha assenyalat que el Govern, lluny de fer una anàlisi profunda de les situacions reals de vulnerabilitat, “ha adoptat una mesura que limita i expulsa de l’assistència bàsica de repartiment d’aliments a aquells perfils que anteriorment sí que hi podien accedir, com per exemple persones amb discapacitat, en situació de dependència, amb ingressos insuficients o amb fills i filles més grans de 18 anys a càrrec seu i en situació de vulnerabilitat”. 

Així mateix, ha assenyalat que, sent les comunitats autònomes les responsables d’identificar els potencials beneficiaris sota els criteris establerts pel Govern central, fer l’acompanyament, així com la justificació i la implantació del programa, «cal que coneguem detalladament la lletra petita i amb l’antelació suficient» per a poder executar-ho de manera eficaç i evitar haver de tornar els fons europeus per la improvisació i manca de previsió del Govern.

Últimes notícies

Noves eleccions al Col·legi de Farmacèutics de València el 4 d’octubre per irregularitats en el vot per correu

El Col·legi de Farmacèutics de València tornarà a votar el 4 d’octubre després d’anul·lar-se els comicis del 10 de maig per defectes en el vot per correu denunciats per dues candidatures.

Compromís porta a Fiscalia una possible filtració d’informació privilegiada a un diputat de Vox

Compromís ha presentat una denúncia davant la Inspecció de la Fiscalia per una possible filtració d’informació confidencial de la fiscal de Nules al síndic adjunt de Vox en Les Corts.

Un any i quatre mesos de presó per mossegar en la cella i les galtes a la seua exparella a Dénia

L’Audiència d’Alacant ha condemnat un home a un any i quatre mesos de presó i sis anys de tractament ambulatori per amenaçar de mort i mossegar en la cara la seua exparella a Dénia el 2021.

Un ampli dispositiu de 900 agents garantirà la seguretat del FIB a Benicàssim

La Guàrdia Civil ha organitzat un dispositiu de 900 efectius per al FIB, amb unitats especialitzades i controls de trànsit reforçats fins diumenge al migdia.

Vuit alcaldes i l’exalcaldessa de Paiporta hauran de declarar per la dana el mes d’octubre

El jutjat que investiga la gestió de la dana ha citat per a octubre vuit alcaldes de municipis afectats i l’exalcaldessa de Paiporta com a testimonis, dins d’una causa on també s’analitzen comunicacions oficials i missatges de WhatsApp.

València activa una nova agència municipal de lloguer amb preus un 20 % més baixos

L’Ajuntament de València posa en marxa una agència municipal de lloguer que garanteix el cobrament a propietaris, ofereix contractes de set anys i rebaixa els preus un 20 % respecte al mercat, enmig de les crítiques de l’oposició.

Identifiquen tres persones quan intentaven robar entre les restes de l’edifici ensorrat de Benetússer

La Policia Local de Benetússer ha identificat tres persones que pretenien robar entre els enderrocs de l’edifici col·lapsat i l’Ajuntament reforça la seguretat de la zona amb més tanques i possible vigilància privada.

Més de 16 milions en ajudes per a impulsar la pesca i l’aqüicultura sostenibles a la Comunitat

La Generalitat ha anunciat més de 16 milions d’euros en ajudes fins a 2029 per a fomentar la pesca i l’aqüicultura sostenibles i finançar campanyes de promoció dels productes pesquers i aqüícoles valencians.