El Consell avisa que les noves targetes d’ajuda del Govern deixaran ‘desprotegides’ famílies vulnerables

La vicepresidenta segona i consellera de Serveis Socials, Igualtat i Habitatge, Susana Camarero, ha expressat la preocupació pel nou sistema d’ajudes directes per a famílies anunciat pel Govern central que “deixarà desprotegides moltes famílies i persones en situació de vulnerabilitat que no compleixen amb els requisits que determina esta nova norma”. 

La vicepresidenta segona ha manifestat la seva disconformitat amb aquesta nova adjudicació de ajudes a famílies vulnerables per “la improvisació i les presses d’una mesura que des de fa molts temps estem intentat acordar amb el Govern i que, no obstant això, han aprovat i fet pública sense traslladar-la prèviament a les comunitats autònomes”.

Este dimarts el Consell de Ministres va aprovar un decret que concedeix a la Creu Roja una subvenció de 100 milions d’euros per implementar este any el programa del Fons Social Europeu Plus d’assistència material bàsica per a famílies amb fills en situació de pobresa extrema, és a dir, amb ingressos inferiors al 40% de la renda mitjana.

Les denominades ‘targetes moneder’ a famílies vulnerables amb fills i filles es podran bescanviar en supermercats per diversos productes, sobretot d’alimentació i d’higiene.

Susana Camarero ha assenyalat que el Govern, lluny de fer una anàlisi profunda de les situacions reals de vulnerabilitat, “ha adoptat una mesura que limita i expulsa de l’assistència bàsica de repartiment d’aliments a aquells perfils que anteriorment sí que hi podien accedir, com per exemple persones amb discapacitat, en situació de dependència, amb ingressos insuficients o amb fills i filles més grans de 18 anys a càrrec seu i en situació de vulnerabilitat”. 

Així mateix, ha assenyalat que, sent les comunitats autònomes les responsables d’identificar els potencials beneficiaris sota els criteris establerts pel Govern central, fer l’acompanyament, així com la justificació i la implantació del programa, «cal que coneguem detalladament la lletra petita i amb l’antelació suficient» per a poder executar-ho de manera eficaç i evitar haver de tornar els fons europeus per la improvisació i manca de previsió del Govern.

Últimes notícies

Javi Guerra tanca la temporada amb un sabor agredolç malgrat la victòria davant el Barcelona

Javi Guerra celebra el triomf del València per 3-1 davant el Barcelona, però admet que la temporada deixa un sabor agredolç per les opcions perdudes de jugar a Europa.

València tanca la presentació de les germanors de la Rosada després de més de deu hores de desfilada

La Germanor de València ha posat fi a més de deu hores de presentacions de les 127 filials davant la Germanor Matriu de Almonte en La Rosada, abans de l'esperada processó de la Verge pel llogaret.

El València encadena la seua pitjor ratxa històrica sense competicions europees

El València encadenarà set temporades consecutives sense classificar-se per a competicions europees i superarà el seu rècord de dies seguits sense jugar en el continent, un contrast amb el seu exitós passat.

Carlos Espí celebra la permanència del Llevant com el millor moment de la seua carrera

Carlos Espí, autor del gol del Llevant davant el Betis, definix la permanència reeixida en La Cartoixa com el millor de la seua carrera i una salvació molt complicada fa uns mesos.

Álvaro Rodríguez posa per davant a l’Elx a Girona al descans

Un gol d'Álvaro Rodríguez en el minut 39 dona avantatge provisional a l'Elx en Montilivi i deixa al Girona molt prop del descens a LaLiga Hypermotion.

Empat al descans entre Betis i Llevant en La Cartoixa amb gols de Abde i Carlos Espí

Betis i Llevant marxen al descans amb 1-1 en La Cartoixa després dels gols matiner de Abde i el de Carlos Espí a la vora del descans, un marcador que asseguraria la permanència matemàtica dels valencians.

El València domina al Barça però es queda sense premi a Mestalla

El València va sotmetre al Barcelona amb un setge constant en la primera part a Mestalla, però va malgastar diverses ocasions clares i va acabar firmant un 0-0 que li complica l'accés a la Lliga Conferència.

DocsValencia premia un retrat humà del moviment veïnal després de la DANA

La desena edició de DocsValencia reconeix documentals i curts que posen el focus en el moviment veïnal sorgit després de la DANA, la preservació de llengües minoritàries i la memòria del territori.