El Consell avisa que les noves targetes d’ajuda del Govern deixaran ‘desprotegides’ famílies vulnerables

La vicepresidenta segona i consellera de Serveis Socials, Igualtat i Habitatge, Susana Camarero, ha expressat la preocupació pel nou sistema d’ajudes directes per a famílies anunciat pel Govern central que “deixarà desprotegides moltes famílies i persones en situació de vulnerabilitat que no compleixen amb els requisits que determina esta nova norma”. 

La vicepresidenta segona ha manifestat la seva disconformitat amb aquesta nova adjudicació de ajudes a famílies vulnerables per “la improvisació i les presses d’una mesura que des de fa molts temps estem intentat acordar amb el Govern i que, no obstant això, han aprovat i fet pública sense traslladar-la prèviament a les comunitats autònomes”.

Este dimarts el Consell de Ministres va aprovar un decret que concedeix a la Creu Roja una subvenció de 100 milions d’euros per implementar este any el programa del Fons Social Europeu Plus d’assistència material bàsica per a famílies amb fills en situació de pobresa extrema, és a dir, amb ingressos inferiors al 40% de la renda mitjana.

Les denominades ‘targetes moneder’ a famílies vulnerables amb fills i filles es podran bescanviar en supermercats per diversos productes, sobretot d’alimentació i d’higiene.

Susana Camarero ha assenyalat que el Govern, lluny de fer una anàlisi profunda de les situacions reals de vulnerabilitat, “ha adoptat una mesura que limita i expulsa de l’assistència bàsica de repartiment d’aliments a aquells perfils que anteriorment sí que hi podien accedir, com per exemple persones amb discapacitat, en situació de dependència, amb ingressos insuficients o amb fills i filles més grans de 18 anys a càrrec seu i en situació de vulnerabilitat”. 

Així mateix, ha assenyalat que, sent les comunitats autònomes les responsables d’identificar els potencials beneficiaris sota els criteris establerts pel Govern central, fer l’acompanyament, així com la justificació i la implantació del programa, “cal que coneguem detalladament la lletra petita i amb l’antelació suficient” per a poder executar-ho de manera eficaç i evitar haver de tornar els fons europeus per la improvisació i manca de previsió del Govern.

Últimes notícies

Ford destaca que el Bast convertix a Almussafes en un pilar estratègic a Europa

La direcció de Ford trasllada a la plantilla d'Almussafes que l'arribada del nou Bast reforça el seu paper com a planta estratègica a Europa i marca l'estàndard que la companyia vol per a la regió.

El PP confia en un acord que pose fi a la vaga docent i acusa a Morant de polititzar-la

El síndic del PP en Les Corts, Fernando Pastor, confia en un acord entre Educació i sindicats que desactive la vaga indefinida del professorat i acusa a Diana Morant de polititzar el conflicte.

Els sindicats celebren el nou model Bast per a Ford Almussafes i exigixen detalls sobre ocupació

Els sindicats de Ford Almussafes valoren l'arribada del nou Bast a partir de 2028 com un alleujament per a la planta, però reclamen dades clares sobre volum de producció i ocupació associada.

Femeval veu en el nou model de Ford a Almussafes una garantia d’estabilitat per a l’ocupació

Femeval celebra que Ford fabrique un nou model a Almussafes a partir de 2028 i destaca que la decisió reduïx la incertesa i reforça l'ocupació i la indústria auxiliar del metall en la Comunitat Valenciana.

Pérez Llorca celebra que Ford fabrique un nou model Bast a Almussafes

Pérez Llorca celebra que Ford Europa fabrique un nou model Bast a Almussafes a partir de 2028 i destaca que la Comunitat Valenciana és motor de confiança, innovació i oportunitats.

Vox presumix de creixement electoral i confia a repetir en la Comunitat Valenciana

Vox reivindica que el seu suport no ha deixat de créixer en diverses autonòmiques, destaca el seu avanç a Andalusia i confia a traslladar eixe impuls a la Comunitat Valenciana.

Detingut a Alacant per usar un gos de raça perillosa per a assaltar a un vianant i robar-li 500 euros

Un home de 32 anys ha sigut detingut a Alacant per emprar presumptament un gos de raça perillosa per a intimidar i mossegar a un vianant al qual va robar 500 euros i un telèfon mòbil.

El PP advertix a Diana Morant després de les eleccions andaluses: no hi ha dos sense tres

Fernando Pastor celebra la victòria de Juanma Moreno a Andalusia i alerta a Diana Morant que el sanchismo de cartell electoral no funciona després dels últims resultats autonòmics.