19.9 C
València
Dijous, 13 novembre, 2025

El Consell avisa que les noves targetes d’ajuda del Govern deixaran ‘desprotegides’ famílies vulnerables

La vicepresidenta segona i consellera de Serveis Socials, Igualtat i Habitatge, Susana Camarero, ha expressat la preocupació pel nou sistema d’ajudes directes per a famílies anunciat pel Govern central que “deixarà desprotegides moltes famílies i persones en situació de vulnerabilitat que no compleixen amb els requisits que determina esta nova norma”. 

La vicepresidenta segona ha manifestat la seva disconformitat amb aquesta nova adjudicació de ajudes a famílies vulnerables per “la improvisació i les presses d’una mesura que des de fa molts temps estem intentat acordar amb el Govern i que, no obstant això, han aprovat i fet pública sense traslladar-la prèviament a les comunitats autònomes”.

Este dimarts el Consell de Ministres va aprovar un decret que concedeix a la Creu Roja una subvenció de 100 milions d’euros per implementar este any el programa del Fons Social Europeu Plus d’assistència material bàsica per a famílies amb fills en situació de pobresa extrema, és a dir, amb ingressos inferiors al 40% de la renda mitjana.

Les denominades ‘targetes moneder’ a famílies vulnerables amb fills i filles es podran bescanviar en supermercats per diversos productes, sobretot d’alimentació i d’higiene.

Susana Camarero ha assenyalat que el Govern, lluny de fer una anàlisi profunda de les situacions reals de vulnerabilitat, “ha adoptat una mesura que limita i expulsa de l’assistència bàsica de repartiment d’aliments a aquells perfils que anteriorment sí que hi podien accedir, com per exemple persones amb discapacitat, en situació de dependència, amb ingressos insuficients o amb fills i filles més grans de 18 anys a càrrec seu i en situació de vulnerabilitat”. 

Així mateix, ha assenyalat que, sent les comunitats autònomes les responsables d’identificar els potencials beneficiaris sota els criteris establerts pel Govern central, fer l’acompanyament, així com la justificació i la implantació del programa, “cal que coneguem detalladament la lletra petita i amb l’antelació suficient” per a poder executar-ho de manera eficaç i evitar haver de tornar els fons europeus per la improvisació i manca de previsió del Govern.

Últimes notícies

Octubre va ser un 93% més humit i 1,4 graus més càlid de l’habitual en la Comunitat Valenciana

Octubre va combinar un episodi càlid tardà amb un llarg temporal de pluges, deixant un 93% més de precipitació i 1,4 graus més de temperatura mitjana. Setembre també va ser més humit i càlid que la mitjana.

El Vila-real farà la pretemporada al Brasil i disputarà la Vitória CUP al juliol de 2026

El Vila-real ha confirmat que realitzarà la seua pretemporada al Brasil i que jugarà la Vitória CUP amb tres amistosos al juliol de 2026. L'acord inclou als organitzadors del torneig com a patrocinador oficial del club a Llatinoamèrica.

Rescaten a un voltor a dos quilòmetres de l’aeroport d’Alacant

La Guàrdia Civil ha rescatat a un voltor desorientat a dos quilòmetres de les pistes de l'aeroport Alacant-Elx. L'au està en recuperació abans de la seua reintroducció.

PP i Vox apuren un pacte en la Comunitat Valenciana mentres el PSOE exigix llum i taquígrafs

El PP perfila la investidura de Juanfran Pérez Llorca sense concretar encara les polítiques pactades amb Vox. El PSOE reclama transparència total en les converses.

El Museu de Belles Arts de València recorre cinc segles d’art amb la Col·lecció BBVA

El MuBAV presenta 'Clàssics i moderns', un recorregut per cinc segles a través de 84 pintures de 71 artistes de la Col·lecció BBVA. La mostra, estructurada en quatre seccions, podrà visitar-se fins al 15 de febrer de 2026.

Agricultura ordena confinar les aus de corral davant el risc d’empitjorament de la grip aviària

Agricultura constata risc d'empitjorament per la migració i decreta el confinament de les aus de corral criades a l'aire lliure. La mesura es revisa setmanalment i s'alçarà de forma desescalada.

La Generalitat avança a este dijous la reobertura del pont d’accés a Bonaire després de la DANA

La Generalitat ha avançat la reobertura del pont d'accés a Bonaire perquè funcione des d'este dijous. L'obra, reconstruïda després de la DANA, alleujarà la CV-410 en plena campanya de Black Friday.

Una trentena aprén a canalitzar idees al Parc Científic de la UMH

Una trentena de persones ha participat este dijous en la jornada de portes obertes del Parc Científic de la UMH per a canalitzar idees innovadores. Els assistents han conegut recursos tècnics i assessorament per a transformar propostes en projectes viables.