El Consell avisa que les noves targetes d’ajuda del Govern deixaran ‘desprotegides’ famílies vulnerables

La vicepresidenta segona i consellera de Serveis Socials, Igualtat i Habitatge, Susana Camarero, ha expressat la preocupació pel nou sistema d’ajudes directes per a famílies anunciat pel Govern central que “deixarà desprotegides moltes famílies i persones en situació de vulnerabilitat que no compleixen amb els requisits que determina esta nova norma”. 

La vicepresidenta segona ha manifestat la seva disconformitat amb aquesta nova adjudicació de ajudes a famílies vulnerables per “la improvisació i les presses d’una mesura que des de fa molts temps estem intentat acordar amb el Govern i que, no obstant això, han aprovat i fet pública sense traslladar-la prèviament a les comunitats autònomes”.

Este dimarts el Consell de Ministres va aprovar un decret que concedeix a la Creu Roja una subvenció de 100 milions d’euros per implementar este any el programa del Fons Social Europeu Plus d’assistència material bàsica per a famílies amb fills en situació de pobresa extrema, és a dir, amb ingressos inferiors al 40% de la renda mitjana.

Les denominades ‘targetes moneder’ a famílies vulnerables amb fills i filles es podran bescanviar en supermercats per diversos productes, sobretot d’alimentació i d’higiene.

Susana Camarero ha assenyalat que el Govern, lluny de fer una anàlisi profunda de les situacions reals de vulnerabilitat, “ha adoptat una mesura que limita i expulsa de l’assistència bàsica de repartiment d’aliments a aquells perfils que anteriorment sí que hi podien accedir, com per exemple persones amb discapacitat, en situació de dependència, amb ingressos insuficients o amb fills i filles més grans de 18 anys a càrrec seu i en situació de vulnerabilitat”. 

Així mateix, ha assenyalat que, sent les comunitats autònomes les responsables d’identificar els potencials beneficiaris sota els criteris establerts pel Govern central, fer l’acompanyament, així com la justificació i la implantació del programa, «cal que coneguem detalladament la lletra petita i amb l’antelació suficient» per a poder executar-ho de manera eficaç i evitar haver de tornar els fons europeus per la improvisació i manca de previsió del Govern.

Últimes notícies

El Festival dels Arts baixarà el volum nocturn a 80 decibels per a reduir el soroll

El Festival dels Arts limitarà el so nocturn a 80 decibels, deu menys que el màxim municipal, i instal·larà pantalles i limitadors acústics per a minimitzar l'impacte en els veïns.

Les màximes es disparen per damunt de 37 graus en diversos municipis de València

La Comunitat Valenciana viu una jornada de calor molt intensa, amb màximes per damunt de 37 graus en diversos municipis de l'interior i de la costa i valors molt alts en les tres capitals de província.

Educació situa en el 11,17% el seguiment de la vaga docent en el seu quinzé dia

La Conselleria d'Educació calcula un seguiment del 11,17% en la vaga indefinida del professorat no universitari, que suma quinze dies mentres continuen les negociacions amb els sindicats.

La jutgessa de la DANA descarta nous testimonis i protegix l’alcalde d’Algemesí

La jutgessa que investiga la gestió de la DANA d'octubre de 2024 a València rebutja citar a set testimonis i afirma que no hi ha indicis penals contra l'alcalde d'Algemesí ni altres responsables locals.

La responsable de la CHJ assegura que el Cecopi no va demanar dades de cabals el 29 d’octubre

La comissària d'Aigües de la CHJ declara que el Cecopi no va sol·licitar informació específica sobre els cabals del barranc de Poio durant la DANA del 29 d'octubre, malgrat l'augment extraordinari dels registres.

La jutgessa dels Naus ordena a la Policia reclamar documents a l’Ajuntament d’Alacant

La magistrada que investiga el cas de les vivendes públiques de la Platja de Sant Joan ordena a la Policia Nacional acudir a l'Ajuntament d'Alacant per a requerir documentació sobre la promoció dels Naus i advertix de possibles conseqüències penals per desobediència.

Professors en vaga escenifiquen una classe a l’aire lliure a València per a denunciar les seues condicions

Un grup de docents en vaga ha recreat una classe a l'aire lliure a València per a denunciar la calor a les aules i la precarietat que, segons sostenen, afecta a l'educació pública.

Educació fixa servicis mínims del 100% en les proves d’accés a fP per la vaga docent

Educació imposa servicis mínims del 100% del professorat en les proves d'accés a fP de Grau Mitjà i Superior per a evitar que la vaga indefinida perjudique l'alumnat.