Troben dos noves variants del coronavirus en Regne Unit, una d’elles «preocupant»

 

Tornen a botar les alarmes en Regne Unit, després que les autoritats hagen anunciat el descobriment de dos noves variants del Covid-19, una de les que ha sigut classificada com a «preocupant». Segons han explicat esta dimarts a la vesprada, les dos noves variants del coronavirus tenen similituds molt importants amb les de Sud-àfrica i el Brasil.

 

Les autoritats britàniques han assenyalat que la primera variant ha sigut localitzada en la ciutat de Bristol, i és la que «preocupa» ara mateix, mentres que la segona ha sigut descoberta per primera volta en Liverpool, i es troba, segons un comitè científic, en fase «d’investigació».

 

 

El Regne Unit identifica 76 persones contagiades amb les noves variants

A demés, s’han identificat uns 76 casos de les noves variants, segons l’organisme de salut Public Health England (PHE), i en principi les vacunes que ja s’estan administrant serien efectives també contra estes versions.

 

«Tenim gran confiança en que les vacunes funcionaran en contra d’estes variants», asseguren. També cal dir que les autoritats del Regne Unit investiguen altres variants, tot i que no han donat més informacions al respecte. 

 

Dràstiques mesures per evitar l’entrada de passatgers contagiats

L’anunci coincidix també amb les dràstiques mesures que el govern de Boris Johnson ha anunciat per a aquelles persones que intenten mentir a les autoritats sobre els seus viatges a l’estranger. En concret, les autoritats castigaran amb penes de fins a deu anys de presó aquells que no comuniquen haver estat en un dels més de 30 països de la ‘llista roja’ del coronavirus. 

 

El ministre de Sanitat, Matt Hancock ha explicat davant la Cambra dels Comuns els detalls d’unes restriccions ja avançades durant el mes de gener, i que també inclouen quarantenes obligatòries en hotels seleccionats per les autoritats, i pagats pels mateixos viatgers.

 

Londres té en esta llista roja països sobretot d’Àfrica i Amèrica Llatina, però també de la Unió Europea (UE), com és el cas de Portugal, que ha necessitat fins i tot ajuda per a atendre els seus malalts. 

 

El ministre de Sanitat britànic avisa: «Posen en perill a tot el món»

Les persones que hagen estat en un d’estos països hauran de completar un formulari, i s’enfronten a anys de presó si mentixen. Una volta es troben en les Illes Britàniques, els viatgers de risc hauran d’estar deu dies en quarantena en estos hotels especialment habilitats per a esta finalitat, i hauran d’abonar 1.750 lliures, uns 2.000 euros aproximadament, i si no complixen poden arribar a ser sancionats amb multes de fins a 10.000 lliures esterlines, uns 11.400 euros. 

 

 

El ministeri de Sanitat ha explicat que, més enllà del test negatiu del Covid-19 que els viatgers hauran de presentar abans d’entrar en territori britànic, també es duran a terme altres dos durant la quarantena, entre el segon i el octau dia.

 

«Posen a tot el món en risc», ha insistit el ministre Hancock, en referència als viatgers que no comuniquen el seu origen real o no complixen amb la quarantena, i ha defensat que l’única manera de fer complir la llei és amb «fortes sancions». 

Últimes notícies

Acampada per la vivenda a la plaça de l’Ajuntament de València després d’una manifestació

Un grup de participants en la manifestació per la vivenda d’este dissabte a València ha iniciat una acampada espontània a la plaça de l’Ajuntament, recolzada pel Sindicat d’Inquilines, després d’una marxa que ha acabat amb incidents i detinguts al Palau de les Arts.

Copete torna als entrenaments amb el València set mesos després de la lesió

El central José Copete ha tornat a exercitar-se parcialment amb el València CF set mesos després d’una lesió meniscal i sota les ordres de Javier Aguirre, que prepara el seu debut a la banqueta valencianista.

Nikola Mirotic es converteix en el tercer màxim anotador de la Eurolliga

Nikola Mirotic, ala-pivot del Valencia Basket, ha avançat Vassilis Spanoulis i ja és el tercer màxim anotador històric de la Eurolliga després dels 22 punts sumats en la victòria a la pista de l'ASVEL Villeurbanne.

Una persona detinguda pels altercats després de la protesta per la vivenda a València

Una persona ha sigut detinguda a València després dels altercats registrats en acabar la manifestació pel dret a la vivenda, en què nou policies han resultat ferits.

Incidents a València en acabar la marxa per la vivenda que crida a la vaga de novembre

Milers de persones han eixit als carrers de València per reclamar el dret a una vivenda digna, denunciar l’especulació i cridar a sumar-se a una vaga general al novembre. La protesta ha acabat amb càrregues policials, agents ferits i moments de tensió davant del Palau de Les Arts.

Huit policies ferits en els aldarulls a València després d’una protesta per la vivenda

Huit agents de la Policia Nacional han resultat ferits en els aldarulls registrats davant del Palau de Les Arts, al final d’una manifestació pel dret a la vivenda a València.

Vivas rep la Medalla d’Honor de València i l’Alta Distinció de la Generalitat enmig del seu pols amb el Govern central

El president de Ceuta acumularà dos reconeixements institucionals en la jornada del 9 d'Octubre: el màxim honor de la Generalitat Valenciana i la Medalla d'Honor de l'Ajuntament de València, després de mesos enfrontat a la gestió de Sánchez durant la crisi migratòria.

El primer somni europeu del Levante Femení complix 25 anys

Este 3 d’octubre es complixen 25 anys del debut del Levante Femení en competicions europees, com a primer equip espanyol en participar-hi el 2001. Aquella estrena en la Copa de la UEFA Femenina va obrir el camí a noves presències granotes en tornejos continentals.