Mastodon
30.1 C
València
Dijous, 18 setembre, 2025

Serà obligatori realitzar un curs per tenir mascotes

 

El Ministeri de Drets Socials ha presentat l’avantprojecte de llei de Protecció i Drets dels Animals, un document que recull un seguit de mesures encaminades a protegir la integritat dels animals, la convivència responsable i a regular la seua tinença.

D’esta manera, les persones que vulguen tenir un gos com a animal de companyia hauran de fer un curs de formació.

Es tracta d’una completa novetat en matèria de protecció animal i serà un requisit per als que vulguen tenir un gos que facilitarà “una tinença responsable de l’animal“. Així, a través d’esta formació bàsica, l’objectiu del Govern és que desenvolupen uns coneixements adequats “en el maneig, cura i tinença d’animals”.

 

Un curs en línia, curt i gratuït

 

El curs serà gratuït i senzill, es realitzarà de forma ‘online’ però és obligatori, igual que la subscripció d’una assegurança de responsabilitat civil. Els propietaris de gossos no han de deixar la mascota sola durant més de 24 hores.

El director general de Drets dels Animals, Sergio García Torres, ha explicat en una entrevista a TV3, alguns detalls sobre este curs formatiu: “Estem parlant d’una petita formació que no només implica els propietaris d’animals. És una formació molt similar a la que pot ser el curs de manipulador d’aliments, un curset gratuït que es fa en línia i que no suposa el major dels problemes a l’hora de superar-lo”.

García Torres va indicar que este curs estableix “un marc de civisme” per evitar conductes com no recollir els excrements dels gossos als carrers, per exemple.

Es tracta d’una mesura que ja s’aplica en altres països d’Europa com, per exemple, Alemanya, i que suposaria situar a Espanya en la “mitja” dels països de l’entorn plantejant com a “eix fonamental” el sacrifici zero d’animals de companyia. “Cal una norma per a establir un estàndard a tot l’Estat espanyol sobre animals de companyia. El 40% de la població espanyola té animals de companyia”, ha conclòs l’expert.

 

Últimes notícies

Toni Pérez lamenta la visita de Sánchez: sense tren a l’aeroport ni segona pista

El president de la Diputació d'Alacant titlla de decebedora la visita de Pedro Sánchez a l'aeroport i denúncia que no hi haja compromisos per al tren ni per a una segona pista.

La Generalitat bateja el viaducte d’accés a Torrent com a pont de la Comunitat de Madrid

La Generalitat canvia de nom el viaducte de la CV-403 que creua el barranc de Poio, a l'entrada de Torrent, com a pont de la Comunitat de Madrid. El gest agraïx el suport aportat després de les inundacions i el desplegament d'autobusos que va mantindre la mobilitat fins a la reobertura de Metrovalencia.

Detinguda pel presumpte escanyament d’una amiga amb un cable d’aspiradora a Benidorm

Una britànica de 64 anys ha sigut arrestada després de la mort per asfíxia d'una altra dona de 66 en un apartament del Racó de Loix. La investigació continua oberta.

El Consell titlla d’engrunes els 1.000 milions per a l’aeroport d’Alacant-Elx

El Consell critica que la inversió de 1.000 milions prevista per Aena per a Alacant-Elx no compensa el dèficit inversor i reclama decisions sobre segona pista i enllaç ferroviari.

Mor als 86 anys Batiste Martí, primer vacunat contra la covid en la Comunitat Valenciana

Batiste Martí, primera persona vacunada contra la covid en la Comunitat Valenciana, ha mort als 86 anys en la residència PMD Verge del Miracle de Rafenbunyol. L'ajuntament va emetre un bàndol i el funeral es va celebrar a La Pobla de Farnals.

Calp guarda dos minuts de silenci per la mort d’una bebé i una xiqueta de 4 anys

L'ajuntament convoca un acte de dol este divendres a les 10.00 en la plaça Miguel Roselló després de dos accidents mortals recents. La mesura s'emmarca en tres dies de dol oficial.

Sime Llicer convertix el MuVIM en una camara de les meravelles amb Talea

El MuVIM exhibix fins al 7 de desembre Talea, la camara de les meravelles de Sime Llicer inspirada en les Wunderkammer. La mostra proposa un recorregut ludico i simbolico que convida a mirar el món amb una altra escala.

Mazón tanca amb Indra un pla per a crear 1.000 ocupacions en 2026 en la Comunitat Valenciana

El Consell pacta amb Indra l'ampliació de la seua activitat estratègica i la creació de 1.000 ocupacions qualificades en 2026, amb focus en ciberseguretat i ús d'IA.