15.1 C
València
Dimarts, 20 gener, 2026

Què ocorrerà ara amb el cas de Marta del Castillo?

El judici celebrat ahir per fals testimoniatge en el qual es jutjava al Cuco i a la seua mare Rosalía, va començar amb esperança per als pares de Marta del Castillo, cosa que no va durar molt, ja que els dos acusats van admetre que van mentir en la seua anterior declaració.

El Cuco fa anys va declarar el contrari al que sempre havia comptat, una mentida que va distorsionar la sentència i va frustrar les esperances de trobar el cos de Marta.

L’avi de Marta del Castillo, desolat

Però la jugada del Cuco i la seua mare de reconéixer la mentida sense declarar, torna a sumir el cas en la foscor. L’avi de Marta deia “no me l’esperava”, no li ho esperava ningú, i també deia que “molt bé per reconéixer la mentida però a nosaltres ens importa un pimentó si va a la presó per mentir”. Perquè només volen trobar a Marta.

La jutgessa ha pres una decisió salomònica i per tant injusta per a les víctimes. Davant la no declaració dels dos imputats i el reconeixement dels fets, no permet que es practiquen proves, ni declaracions de testimonis. Res excepte que declaren hui els pares de Marta per a poder mesurar el mal moral de tanta mentida, si és que es pot mesurar.

La desesperança torna i amb més força si cap. Ara ja no podran preguntar al Cuco si va estar en l’escenari del crim. Clar que va estar. Ho va explicar en la policia, en la reconstrucció amb el jutge.

Trobar el cos de Marta

La família de Marta lluita sense descans per a saber on està el cos de la seua filla, el problema és que cada vegada això es complica més.

L’advocada de la família, Inmaculada Torres, a l’eixida del judici ha dit que es queda “amb un mal sabor de boca“, ja que “encara que hagen reconegut que van mentir i se’ls vaja a condemnar hi ha proves molt importants que es queden en el tinter“.

L’única finalitat d’admetre la mentida és que no se sàpia què va passar aqueixa nit“, ha afegit Torres, posant en relleu que “prefereixen reconéixer-se culpables per a evitar la declaració dels testimonis“.

El que créiem des del principi és veritat” i ha remarcat que “les mentides del Cuco i la seua mare han influït en la sentència que es va dictar” i “trastoca tots els fets provats d’una i una altra sentència, tant la de majors com la de menors“, ha afegit la lletrada. “El motiu pel qual van mentir no el sabrem, caldrà preguntar-los el motiu pel qual ara reconeixen els fets“, ha postil·lat.

Així mateix, ha assenyalat que “no estem satisfets, tenim un sabor agredolç“, perquè “hi havia moltes proves importants que practicar per a veure fins a on arribava la mentida. Han reconegut els fets, però no sabrem l’entitat de la mentida“, ha precisat.

Demanen jutjar al germà de Carcaño

Antonio del Castillo, pare de Marta, és contundent “hem demostrat que el Cuco i la seua mare van mentir, ara farem el possible judicialment per asseure en la banqueta al germanastre. Sempre que la justícia siga cega i independent“.

La “il·lògica” nova versió de Carcaño

La mera declaració de Miguel Carcaño no permet sostindre la reobertura de la causa, i més quan la mateixa, com bé s’encarrega d’exposar l’instructor, és il·lògica, absurda i no està recolzada en cap dada objectiva. En qui concorren motius sobrats d’incredibilitat subjectiva no cal secundar per més temps una imputació de delicte com l’efectuada, vist el seu quefer en la llarga investigació que ha provocat, en la qual ha facilitat almenys set versions”, determinava la Secció Tercera de l’Audiència de Sevilla per a desestimar el citat recurs.

Últimes notícies

Desconvoquen la vaga de pescadors valencians després del pacte per a flexibilitzar el control

El sector valencià ha alçat els aturs després d'acordar amb el Govern flexibilitzar l'aplicació del reglament de control de la pesca. Les confraries vigilaran el compliment del pacte.

Les reserves del Xúquer pugen 21 hm³ i les del Segura 6 hm³

El Xúquer guanya 21 hm³ i se situa al 52,3%, mentres que el Segura suma 6 hm³ i aconseguix el 26,6%. A Espanya, la reserva hídrica arriba al 56,9% amb 31.865 hm³.

L’IVAM commemora el 150 aniversari de Julio González amb exposicions, xarrades i un taller

L'IVAM dedicarà 2026 a commemorar el 150 aniversari de Julio González amb una gran exposició, un cicle literari, un taller d'escultura i accions educatives. El programa reforça el vincle del museu amb el pioner de l'escultura en ferro i rellig el seu llegat des de noves mirades.

El València Basket busca a Saragossa un pas quasi definitiu cap a la següent ronda d’Eurolliga

L'equip taronja visita al Casademont en la jornada 10 amb 6-3 i aspira a un triomf que l'acoste a la següent fase; guanyar per més de set li donaria el average.

El Benidorm Fest recupera la Sireneta i prepara un escenari inspirat a la ciutat

El Palau d'Esports L'Illa de Benidorm ha iniciat l'adaptació del recinte per al Benidorm Fest, amb un escenari inspirat a la ciutat i el retorn de la Sireneta com a premi. Unes 80 persones treballen quasi sense pausa en un muntatge de prop de tres setmanes, amb la primera semifinal el 10 de febrer.

El València-Reial Madrid, el diumenge 8 de febrer a les 21.00; Vila-real-Espanyol, el dilluns a la mateixa hora

LaLiga va fixar el València-Reial Madrid per al diumenge 8 de febrer a les 21.00 a Mestalla. El Vila-real-Espanyol es jugarà el dilluns a les 21.00.

La borrasca Harry deixa hui pluges intenses, neu a 1.000-1.400 m i vent fort en la Comunitat Valenciana

Els últims espertenecs de la borrasca Harry mantenen hui les pluges generalitzades en la Comunitat Valenciana, amb nevades a l'interior i ratxes molt fortes. Demà la cota de neu pujarà i l'ambient tendirà a estabilitzar-se.

Les exportacions valencianes pugen un 1,6% fins a novembre de 2025 i sumen 34.305 milions

En els onze primers mesos de 2025 les exportacions valencianes van créixer un 1,6%, fins a 34.305 milions. Va haver-hi un dèficit comercial mínim de 800.000 euros pel major augment de les importacions.