9 C
València
Dilluns, 19 gener, 2026

Què ocorrerà ara amb el cas de Marta del Castillo?

El judici celebrat ahir per fals testimoniatge en el qual es jutjava al Cuco i a la seua mare Rosalía, va començar amb esperança per als pares de Marta del Castillo, cosa que no va durar molt, ja que els dos acusats van admetre que van mentir en la seua anterior declaració.

El Cuco fa anys va declarar el contrari al que sempre havia comptat, una mentida que va distorsionar la sentència i va frustrar les esperances de trobar el cos de Marta.

L’avi de Marta del Castillo, desolat

Però la jugada del Cuco i la seua mare de reconéixer la mentida sense declarar, torna a sumir el cas en la foscor. L’avi de Marta deia “no me l’esperava”, no li ho esperava ningú, i també deia que “molt bé per reconéixer la mentida però a nosaltres ens importa un pimentó si va a la presó per mentir”. Perquè només volen trobar a Marta.

La jutgessa ha pres una decisió salomònica i per tant injusta per a les víctimes. Davant la no declaració dels dos imputats i el reconeixement dels fets, no permet que es practiquen proves, ni declaracions de testimonis. Res excepte que declaren hui els pares de Marta per a poder mesurar el mal moral de tanta mentida, si és que es pot mesurar.

La desesperança torna i amb més força si cap. Ara ja no podran preguntar al Cuco si va estar en l’escenari del crim. Clar que va estar. Ho va explicar en la policia, en la reconstrucció amb el jutge.

Trobar el cos de Marta

La família de Marta lluita sense descans per a saber on està el cos de la seua filla, el problema és que cada vegada això es complica més.

L’advocada de la família, Inmaculada Torres, a l’eixida del judici ha dit que es queda “amb un mal sabor de boca“, ja que “encara que hagen reconegut que van mentir i se’ls vaja a condemnar hi ha proves molt importants que es queden en el tinter“.

L’única finalitat d’admetre la mentida és que no se sàpia què va passar aqueixa nit“, ha afegit Torres, posant en relleu que “prefereixen reconéixer-se culpables per a evitar la declaració dels testimonis“.

El que créiem des del principi és veritat” i ha remarcat que “les mentides del Cuco i la seua mare han influït en la sentència que es va dictar” i “trastoca tots els fets provats d’una i una altra sentència, tant la de majors com la de menors“, ha afegit la lletrada. “El motiu pel qual van mentir no el sabrem, caldrà preguntar-los el motiu pel qual ara reconeixen els fets“, ha postil·lat.

Així mateix, ha assenyalat que “no estem satisfets, tenim un sabor agredolç“, perquè “hi havia moltes proves importants que practicar per a veure fins a on arribava la mentida. Han reconegut els fets, però no sabrem l’entitat de la mentida“, ha precisat.

Demanen jutjar al germà de Carcaño

Antonio del Castillo, pare de Marta, és contundent “hem demostrat que el Cuco i la seua mare van mentir, ara farem el possible judicialment per asseure en la banqueta al germanastre. Sempre que la justícia siga cega i independent“.

La “il·lògica” nova versió de Carcaño

La mera declaració de Miguel Carcaño no permet sostindre la reobertura de la causa, i més quan la mateixa, com bé s’encarrega d’exposar l’instructor, és il·lògica, absurda i no està recolzada en cap dada objectiva. En qui concorren motius sobrats d’incredibilitat subjectiva no cal secundar per més temps una imputació de delicte com l’efectuada, vist el seu quefer en la llarga investigació que ha provocat, en la qual ha facilitat almenys set versions”, determinava la Secció Tercera de l’Audiència de Sevilla per a desestimar el citat recurs.

Últimes notícies

El Reial Madrid remunta al València Basket (94-79) i reforça el seu lideratge abans de la Copa

El Reial Madrid va voltejar un 17 a baix i es va imposar 94-79 al València Basket per a afermar-se líder de la Lliga Endesa. Hezonja, Llull i Krämer van guiar la reacció.

El Reial Madrid remunta al València (94-79) i consolida el lideratge abans de la Copa

El Reial Madrid va derrotar 94-79 al València després de neutralitzar un inici irresistible des del triple. Hezonja va liderar la reacció i l'equip viatjarà a la Copa com a cap de sèrie.

Pedro Martínez iguala a Miki Vukovic com a tècnic amb més partits del València Basket

L'entrenador dirigix el seu partit 231 davant el Reial Madrid i empata amb Miki Vukovic en el ránking de trobades del club. Ja lidera en victòries amb 171.

Pedro Martínez iguala a Miki Vukovic com a tècnic amb més partits al València Basket

L'entrenador del València Basket aconseguix els 231 partits oficials dirigits i empata amb Miki Vukovic en el primer lloc de l'històric del club. Ja lidera en victòries amb 171 i és el primer a sumar més d'un títol amb l'equip masculí.

Hugo Duro agraïx els aplaudiments després dels xiulets en el seu retorn al Coliseum

El davanter del València va ser rebut amb xiulets i també amb aplaudiments en la seua tornada al Coliseum. Després del partit, va agrair el suport i va desitjar sort al Getafe.

València trenca huit mesos sense guanyar fora amb un 0-1 a Getafe

El València es va imposar 0-1 al Getafe i va firmar el seu primer triomf a domicili de la temporada. El resultat curta onze partits sense guanyar fora i la sequera en el Coliseum des de 2018.

Tárrega va patir un gir en el genoll i Corberán demana un central per al València

César Tárrega es va retirar a la mitja hora després d'un gir en el genoll davant el Getafe. Corberán va explicar l'antecedent d'edema ossi i va reclamar fitxar un central davant les baixes.

Corberán enaltix a Gayà com a exemple de sentiment valencianista

València va guanyar 0-1 al Getafe amb un gol decisiu de Gayà, la seua primera victòria a domicili del curs. Corberán va destacar el lideratge del capità i la necessitat de sumar.