La Comunitat Valenciana afronta un agost quasi ple en hotels, apartaments i càmpings

La Comunitat Valenciana preveu registrar este mes d’agost una ocupació mitjana del 83,9 % en hotels, del 88,1 % en apartaments turístics i del 90 % en càmpings, segons l’última enquesta d’ocupació elaborada per Turisme Comunitat Valenciana.

Per províncies, Alacant encapçala la previsió d’ocupació hotelera amb un 88,9 % de les places reservades per a agost. A continuació se situa la província de València, amb un 75,2 %, i la de Castelló, amb un 75 %. Dins d’estes dades destaca Benidorm, que espera aconseguir un 92 % d’ocupació hotelera, mentre que la ciutat de València preveu omplir el 69,8 % de les seues places.

En les destinacions d’interior, la previsió per a agost també és elevada i confirma l’interés per estos espais. L’ocupació hotelera estimada arriba al 85,2 % a l’interior de la província de València, al 86,1 % a l’interior d’Alacant i al 75,9 % a l’interior de Castelló.

Pel que fa als apartaments turístics, Turisme Comunitat Valenciana calcula per a agost una ocupació mitjana del 88,1 % en el conjunt del territori. Per províncies, la previsió se situa en el 58,8 % en la de València, el 89 % en la d’Alacant i el 89,1 % en la de Castelló.

Valoració de la Generalitat

La consellera d’Indústria, Turisme, Innovació i Comerç, Marián Cano, ha ressaltat estes xifres i ha remarcat el bon moment del sector. Segons ha indicat, la Comunitat Valenciana ‘está demostrando, una vez más, su fortaleza como destino turístico de referencia, con una respuesta muy positiva de la demanda y unas previsiones para agosto que consolidan el buen comportamiento de la temporada estival’.

Cano ha afegit que estos resultats ‘reflejan la competitividad de nuestras empresas, la diversidad de la oferta turística valenciana y el atractivo de nuestros destinos de litoral, interior y urbanos’. Al mateix temps, ha posat en valor ‘el esfuerzo conjunto del sector para mantener altos niveles de calidad, profesionalidad y capacidad de adaptación en plena temporada alta’.

Dades definitives de juliol

L’enquesta de Turisme Comunitat Valenciana també recull els resultats ja tancats del mes de juliol. En este període, la Comunitat ha registrat una ocupació hotelera mitjana del 86,3 %, un 85,9 % d’ocupació en apartaments turístics i un 85 % en càmpings.

Per províncies, Alacant va liderar l’ocupació hotelera en juliol amb una mitjana del 90 %. Este resultat es va vore impulsat per Benidorm, que va arribar al 90,7 %, i per la resta del litoral alacantí, amb un 88,6 %. L’interior de la província també va destacar, amb una ocupació hotelera del 90,2 %.

La província de València va obtindre en juliol una ocupació hotelera del 87,9 %, amb dades equilibrades en totes les zones. La ciutat de València va registrar un 88,4 %, el litoral provincial va aconseguir un 88 % i l’interior va arribar al 83,7 %.

En el cas de Castelló, l’ocupació hotelera de juliol es va situar en el 74,2 %. El litoral va tindre un comportament lleugerament millor, amb un 74,8 %, mentres que l’interior es va quedar en el 60 %.

Quant als apartaments turístics, la Comunitat Valenciana va tancar juliol amb una ocupació mitjana del 85,9 %. Per províncies, Alacant va arribar al 87,7 %, Castelló al 84,6 % i València al 61,7 %. En càmpings, l’ocupació mitjana en el conjunt del territori va ser del 85 %.

L’estudi s’ha realitzat a partir d’un sondeig a empreses d’allotjament turístic de les tres províncies. El treball l’ha coordinat l’Àrea de Competitivitat Turística de Turisme Comunitat Valenciana i incorpora també dades de Fundación Visit València, de HOSBEC i de la Federació de Càmpings de la Comunitat Valenciana.

Últimes notícies

El Villarreal torna als entrenaments pendent de Foyth i Comesaña

El Villarreal ha représ esta vesprada el treball en plena aturada de seleccions, amb el focus en la recuperació de Juan Foyth i Santi Comesaña. L’equip entrena tota la setmana amb moltes baixes internacionals abans d’enfrontar-se al Real Madrid el 10 d’octubre.

Adif invertix 26,3 milions per a reforçar la seguretat al corredor d’alta velocitat de l’Est

Adif Alta Velocidad ha adjudicat obres per valor de 26,34 milions d’euros per a reforçar la protecció del corredor ferroviari d’alta velocitat de l’Est, amb actuacions des de bases de manteniment com la de Requena, a València.

El subdelegat del Govern a València diu que va delegar la DANA perquè estava convalescent al llit

El subdelegat del Govern a València, José Rodríguez Jurado, ha explicat al Senat que va delegar la gestió de la DANA en la seua suplent perquè estava convalescent al llit per una lumbàlgia, encara que ha assegurat que va atendre telefonades incesants.

El sector ceràmic adverteix de mesos molt durs pels costos energètics i demana ajudes urgents

El sector ceràmic preveu un final d’any i inici de 2027 molt complicats pels alts costos energètics i la incertesa internacional, mentres la Generalitat exigix al Govern mesures específiques per a la indústria azulejera.

Morant augura l’últim debat de Pérez Llorca i acusa el Consell de posar en risc la vida

Diana Morant acusa el Consell de ser el pitjor govern en el pitjor moment, dona per fet que este serà l’últim debat de Política General de Juanfran Pérez Llorca i critica la seua dependència de Vox i la gestió sanitària i d’emergències.

Els Javis registren ‘La bola negra’ com a marca per a cinema i publicitat en tota la UE

El títol de la pel·lícula ‘La bola negra’, dels directors Javier Calvo i Javier Ambrossi, s’ha registrat com a marca a la UE per a serveis de màrqueting, publicitat, cinema i televisió durant deu anys.

Un nou pla sanitari invertirà 2.459 milions i crearà 2.000 llits als hospitals valencians

El president de la Generalitat, Juanfan Pérez Llorca, ha anunciat el 'Pla Avancem Salut', amb 2.459 milions d’euros per a la sanitat pública valenciana, 2.000 llits hospitalaris nous, reforç de l’Atenció Primària i vint punts d’atenció 24 hores.

Pérez Llorca obri el debat de Política general amb un missatge a les víctimes de la dana

El president de la Generalitat, Juanfran Pérez Llorca, ha obert el debat de Política general a Les Corts amb un record i un missatge d’empatia cap a les víctimes de la dana de 2024. El ple ha començat també amb un reconeixement emotiu a Concha, ujier que s’ha jubilat després de 35 anys de servici.