Oltra creu que les convocatòries del 8M «encaixen la reivindicació amb les recomanacions sanitàries»

 

La vicepresidenta de la Generalitat, Mónica Oltra, ha considerat que les convocatòries de concentracions i actes per al 8 de març «encaixen la reivindicació amb les recomanacions sanitàries», ja que s’estan plantejant «de manera descentralitzada, poc numerosa i es poden mantindre les mesures sanitàries».

 

D’eixa manera s’ha pronunciat la també consellera d’Igualtat i Polítiques Inclusives en la roda de premsa posterior al ple del Consell, en la que ha indicat que ella mateixa viurà esta jornada «seguint les recomanacions de les autoritats sanitàries. La campanya que hem impulsat des de la Generalitat posa en el centre a la vida, i no seré jo la que s’apunte a no respectar la vida», ha indicat.

 

Per a Oltra, «posar en el centre a la vida és reinventar-nos en la reivindicació» i seguir les recomanacions, cosa que considera que han fet col·lectius feministes convocants d’actes. D’altra banda, la vicepresidenta s’ha referit a les crítiques a la campanya de la Generalitat per part de la vicepresidenta de la Diputació d’Alacant i regidora d’Igualtat de Sant Joan d’Alacant, Julia Parra, que no exhibirà els cartells en el seu municipi en considerar-los «polititzats».

 

La campanya es basa en el cèlebre cartell ‘We can do it’ de 1943

«Si no vol difondre la campanya, doncs bo, però que no siga per una explicació tan paupèrrima», ha criticat Oltra, que ha considerat que és una «qüestió de cultura general. Potser hauria de documentar-se un poc», ha agregat.

 

La consellera ha indicat que és «tan evident» que la campanya es basa en el cèlebre cartell ‘We can do it’ de 1943, que mostra a una dona alçant el puny arromangant-se, en referència a la incorporació de les dones al treball durant la Segona Guerra Mundial.

Últimes notícies

Dona espanyola i oci en grup: així és la enoturista típica en la Ruta del Vi d’Alacant

La Ruta del Vi d'Alacant atrau sobretot a dones espanyoles adultes que viatgen en parella, família o amb amics, combinen la visita al celler amb gastronomia local i solen realitzar compres.

Alacant reclama al Govern que declare The Ocean Race esdeveniment d’excepcional interés públic

L'Ajuntament d'Alacant ha aprovat per unanimitat demanar al Govern que declare l'eixida de The Ocean Race 2027 esdeveniment d'excepcional interés públic per a assegurar incentius fiscals i reforçar l'impacte econòmic i turístic.

Diana Morant rebutja les disculpes de Susana Camarero per dir prostitutes a les ministres

Diana Morant rebutja les disculpes de Susana Camarero per les seues paraules sobre el Govern d'Espanya i sosté que la vicepresidenta valenciana ha dit el que realment pensa.

Carlos Cuerpo assumix la Vicepresidència Primera i Arcadi España dirigirà Hisenda

Pedro Sánchez nomena a Carlos Cuerpo vicepresident primer i a Arcadi España ministre d'Hisenda en substitució de María Jesús Montero, candidata del PSOE a Andalusia.

Pedro Bigas amplia el seu contracte amb l’Elx per una temporada més

El central Pedro Bigas continuarà una temporada més a l'Elx després d'acordar l'ampliació del seu contracte, consolidant-se com un dels pilars del vestuari franjiverde.

Carlos Cuerpo, nou vicepresident primer, i Arcadi España assumix Hisenda després de l’eixida de Montero

Carlos Cuerpo serà el nou vicepresident primer del Govern i mantindrà la cartera d'Economia, mentres que Arcadi España substituirà a María Jesús Montero al capdavant del Ministeri d'Hisenda després de la seua eixida per a competir a Andalusia.

La Policia xifra en més de 100.000 euros el suposat frau que afecta el president de la Cambra d’Alacant

La Policia Nacional xifra en una mica més de 100.000 euros el suposat frau en la gestió de bons consum de 2022 i 2023 que ha portat a la investigació del president de la Cambra de Comerç d'Alacant, Carlos Baño, per presumpta estafa i frau en subvencions.

Alacant reclama al Govern que declare The Ocean Race esdeveniment d’excepcional interés públic

El ple de l'Ajuntament d'Alacant demana per unanimitat al Govern que declare l'eixida de The Ocean Race 2027 esdeveniment d'excepcional interés públic per a garantir incentius fiscals i atraure patrocinis.