17.8 C
València
Dissabte, 31 gener, 2026

Ómicron redueix 40 vegades els nivells d’anticossos que proporciona Pfizer

 

Els interrogants sobre la protecció que donen les vacunes genèriques contra la nova variant del coronavirus es comencen a aclarir. Unes investigacions preliminars realitzades per l’African Health Research Institute (AHRI) i publicades per l’agència Bloomberg apunten que òmicron és capaç d’evadir la immunitat induïda pel preparat del consorci Pfizer-BioNTech.

En concret, este laboratori ha observat que la infecció per òmicron disminueix fins a 41 vegades la generació d’anticossos neutralitzadors del coronavirus.

Estos primers estudis comencen a confirmar les sospites sobre la disminució d’efectivitat de les vacunes actuals. La ràpida transmissió per països africans i europeus ha posat en previ avís els científics, encara que asseguren que encara no hi ha evidències que siga més transmissible que altres variants.

L’Organització Mundial de la Salut (OMS) la va classificar com una variant preocupant i ha alertat de les conseqüències greus que podria implicar per a la pandèmia l’expansió d’esta variant.

D’altra banda, la disminució en la protecció de Pfizer no implica que esta vacuna siga menys capaç de prevenir quadres greus de la covid-19 o morts.

Últimes notícies

El PSPV ha titllat d’insult mantindre al regidor investigat per 134 multes de zona blava a Castelló

El PSPV ha criticat que l'alcaldessa mantinga en el càrrec a l'edil de Mobilitat mentres l'Audiència Provincial ha reobert la investigació per 134 multes.

L’Hospital d’Elx convertix les ressonàncies magnètiques pediàtriques en una missió espacial

L'Hospital General Universitari d'Elx ha posat en marxa una iniciativa per a humanitzar les ressonàncies magnètiques pediàtriques amb un carnet d'astronauta i ambientació espacial. La mesura busca reduir por i nervis, especialment en proves amb sedació, i evita derivacions a altres centres.

El PPCV exigix al Govern que protegisca l’agricultura valenciana davant la competència deslleial que podria provocar l’acord UE-Mercosur

El grup popular en Les Corts ha registrat una Proposició No de Llei per a reclamar més controls, reciprocitat fitosanitària i salvaguardes automàtiques. La iniciativa alerta de caigudes de preus i increments d'importacions vinculats al pacte UE-Mercosur.

Els bombers de Castelló han realitzat 48 servicis pel vent a la província

El Consorci Provincial de Bombers de Castelló ha intervingut en 48 actuacions pel temporal de vent, amb retirada d'arbres i sanejament de façanes. Onda ha concentrat més avisos i no s'han registrat ferits.

El València Basket obri la segona volta en el Roig Arena davant un Hiopos Lleida en ratxa

L'equip taronja inicia la segona volta de la Lliga Endesa a casa enfront d'un Hiopos Lleida que arriba llançat, després de quatre triomfs en cinc partits.

Corberán va assegurar que la necessitat de resultats continua sent alta

El tècnic del València va assegurar que, malgrat les dos victòries davant Getafe i Espanyol, l'exigència no va afluixar abans del dol davant el Betis en la Cartoixa. Va analitzar al rival com un equip de possessió perillós al contraatac i va sostindre que només pensa en el pròxim partit.

Punts vitals i el morb per Guido Rodríguez en La Cartoixa

Tres punts clau en La Cartoixa enfrontaran a un Betis amb baixes i calendari exigent i a un València en ratxa, amb el morb del retorn de Guido Rodríguez davant el seu exequipo.

Bernabé insta el PP a intervindre el mercat immobiliari i rebutja els privilegis en vivenda

Pilar Bernabé ha reclamat al PP que use les ferramentes legals per a intervindre el mercat immobiliari i ha criticat adjudicacions i projectes urbanístics que, al seu juí, fomenten privilegis. També ha assenyalat a la Generalitat i a l'Ajuntament de València per no reforçar la vivenda pública.