Ómicron redueix 40 vegades els nivells d’anticossos que proporciona Pfizer

Ejemplo de shortcode con estilo
  Els interrogants sobre la protecció que donen les vacunes genèriques contra la nova variant del coronavirus es comencen a aclarir. Unes investigacions preliminars realitzades per l’African Health Research Institute (AHRI) i publicades per l’agència Bloomberg apunten que òmicron és capaç d’evadir la immunitat induïda pel preparat del consorci Pfizer-BioNTech. En concret, este laboratori ha observat que la infecció per […]

 

Els interrogants sobre la protecció que donen les vacunes genèriques contra la nova variant del coronavirus es comencen a aclarir. Unes investigacions preliminars realitzades per l’African Health Research Institute (AHRI) i publicades per l’agència Bloomberg apunten que òmicron és capaç d’evadir la immunitat induïda pel preparat del consorci Pfizer-BioNTech.

En concret, este laboratori ha observat que la infecció per òmicron disminueix fins a 41 vegades la generació d’anticossos neutralitzadors del coronavirus.

Estos primers estudis comencen a confirmar les sospites sobre la disminució d’efectivitat de les vacunes actuals. La ràpida transmissió per països africans i europeus ha posat en previ avís els científics, encara que asseguren que encara no hi ha evidències que siga més transmissible que altres variants.

L’Organització Mundial de la Salut (OMS) la va classificar com una variant preocupant i ha alertat de les conseqüències greus que podria implicar per a la pandèmia l’expansió d’esta variant.

D’altra banda, la disminució en la protecció de Pfizer no implica que esta vacuna siga menys capaç de prevenir quadres greus de la covid-19 o morts.

Últimes notícies

14 candidatures al Congrés i 6 al Senat per València el 29-N

Els electors de la província de València podran triar entre 14 candidatures al Congrés i 6 al Senat el 29 de novembre. Les llistes definitives es publicaran en el BOE el 3 de novembre.

Les màximes baixen amb força a València i hi pot haver tempestes al sud

Les màximes baixaran este dimecres, especialment a València, mentre que poden caure ruixats amb tempesta al litoral sud. Dijous hi haurà pocs canvis i boires a l’interior.

Valencia Basket remunta davant del Fenerbahçe en una victòria clau

Valencia Basket ha guanyat el Fenerbahçe després de deixar escapar 16 punts d’avantatge. Xavi Albert ha destacat el valor del triomf i la capacitat de l’equip per a reaccionar.

El Villarreal goleja el Manacor i avança en la Copa del Rei

El Villarreal ha guanyat 0-5 el CE Manacor a Na Capellera i s’ha classificat per a la següent ronda de la Copa del Rei Mapfre.

El Valencia Basket supera al Fenerbahce amb un final decisiu

El Valencia Basket ha guanyat 86-78 el Fenerbahce en la huitena jornada de l’Eurolliga, després de resistir la remuntada visitant. TJ Shorts i Armori Brooks han liderat la reacció final.

El Elche remunta davant el Pinatar i avança en la Copa del Rei

El conjunt il·licità ha guanyat 1-3 la UD Pinatar a Lo Pagán, després de començar perdent, en la primera ronda de la Copa del Rei Mapfre.

La vacuna del meningococ B s’incorpora als 12 anys a la Comunitat Valenciana

La Comunitat Valenciana incorpora una dosi contra el meningococ B als 12 anys i amplia la vacunació del VPH i del VRS.

Vox expulsa Juanma Badenas i Cecilia Herrero de la formació

El Comité de Garantías de Vox ha expulsat Juanma Badenas i Cecilia Herrero. El seu pas al grup de no adscrits figura en l’orde del ple municipal de divendres.