‘El feixisme disfressat de creu’

El 4 de gener del 2023 quedarà guardat a la memòria dels demòcrates de Castelló, com el dia que es va fer un nou pas per reparar la memòria de tots aquells que van lluitar per la llibertat i en contra del franquisme al País Valencià i arreu de l’Estat Espanyol.

La creu franquista del Passeig Ribalta, per fi ja és història, i no estarà exposada a la via pública. Massa anys hem hagut d’aguantar amb una creu, que sols feia referència als caiguts a la guerra civil pel bàndol franquista, el mateix que es va alçar amb un colp d’estat, contra un govern democràtic elegit per la majoria del poble.

Enhorabona, Vero Ruiz per fer-ho possible, sobre tot sabent de la dificultat de treballar quan estàs immers en una política tan judicialitzada com la que malauradament ens toca viure ací al País Valencià; amb la dreta i l’extrema dreta, incapaços d’acceptar des del 2015, que la ciutadania valenciana, cansada i farta de la corrupció del Partit Popular i les seues polítiques destinades majoritàriament sols a una minoria de la societat, apostaren pel canvi que venia de la mà de Compromís.

Quina gran tasca envers el compliment de la llei de memòria democràtica que estan duent avant persones com Carles Mulet o Vero Ruiz. És per això que estan al centre de la diana per part dels feixistes. Amb la creu del Parc Ribalta, en la que no hi ha cap connotació religiosa, sinó una clara acceptació de tindre un lloc de culte del feixisme, l’entitat ultra feixista de «Abogados Cristianos» amenaça a la nostra regidora. Hem de tindre clar que totes aquestes entitats i associacions són feixistes, feixistes amb totes les lletres. I davant del feixisme sols ens queda una cosa, lluitar, lluitar i lluitar.

Tractar de complir la llei de memòria democràtica, no significa reobrir noves ferides, sinó tancar-les.

El feixisme s’envalenteix davant la passivitat de policies i institucions judicials. Ho vam comprovar dimecres, amb un grapat de feixistes insultant-nos i amenaçant-nos davant la passivitat de les forces policials. Fa pocs mesos, en la processó cívica del 9 d’Octubre a València, la policia espanyola va identificar a diversos companys de Compromís per ensenyar una bandera antifeixista a un grapat de nazis que ens estaven insultant. Per què eixes diferències per part de la policia? Pot ser que l’Estat espanyol vol vendre el que no és i el règim del 78, amb els hereus del franquisme, encara fan i desfan?
Tanquem les ferides d’una vegada per totes, complim amb la llei de memòria democràtica i trenquem amb el franquisme.

I ja posats a parlar, per què no obrir el debat sobre el model d’Estat que més s’estima la ciutadania? El poble, des de la seua sobirania, hauria de poder decidir de manera democràtica i mitjançant un referèndum vinculant, el model d’Estat que prefereix: continuar amb una monarquia corrupta i innecessària, pròpia de l’edat mitjana, que a més a més ha estat elegida per un dictador, o un model republicà més just i igualitari.

També vull deixar clar que la relació que poguérem tindre des del País Valencià amb eixa suposada república, és un altre debat que necessitarem tindre.

Últimes notícies

Consells per conduir amb seguretat durant l’eclipsi solar a València

La DGT ha activat un dispositiu especial per l’eclipsi solar, amb recomanacions per evitar desplaçaments innecessaris i reforços de transport públic a València.

Així es podrà vore l’eclipsi solar des de la Comunitat Valenciana

L’eclipsi solar d’este dimecres es vorà amb cel poc nuvolós en gran part de la Comunitat Valenciana, encara que hi haurà més incertesa al nord de Castelló. Aemet preveu temperatures altes, risc extrem d’incendis i recorda que es podrà observar el fenomen des de les ciutats litorals sense desplaçar-se.

Rescatats dos banyistes arrossegats per un fort corrent a la cala del Moraig

Dos persones que feien paddle surf a la cala del Moraig, al Poble Nou de Benitatxell, han sigut rescatades després de quedar arrossegades per forts corrents causats per un canvi sobtat d’oratge. El telèfon mòbil protegit que portaven ha sigut clau per a localitzar-les després de quasi dos hores de búsqueda.

Així afectarà l’oratge a la visió de l’eclipsi solar des de Castelló i Alacant

L’eclipsi solar d’este dimecres es preveu amb cel poc nuvolós a la Comunitat Valenciana, encara que hi haurà més incertesa al nord de Castelló i a l’interior nord d’Alacant.

Compromís acusa Catalá de posar els joves a la cua davant el turisme

Compromís assegura que l’infobaròmetre municipal sobre la joventut evidencia greus dificultats per accedir a una vivenda i critica que el govern de Catalá prioritza el turisme. El sondeig mostra que més de la mitat dels jóvens de València encara no s’han emancipat.

La Comunitat Valenciana s’oferix per a ajudar Colòmbia després del terratrémol

La Generalitat ha expressat les seues condolences per les víctimes del terratrémol de Colòmbia i s’ha posat a disposició per a col·laborar en la resposta humanitària, especialment a través de les ONG valencianes que treballen en el país.

Pinedo atura per l’eclipse les seues històriques Corregudes de Joies

La pedania de Pinedo està celebrant les seues Corregudes de Joies, una tradició de més de 180 anys que s’interromprà demà per l’eclipse i es reprendrà dijous a la platja.

Víctor Chust augura un Elche molt compacte i amb fam de LALIGA

El central valencià de l’Elche, Víctor Chust, assegura que es veurà un equip molt compacte i compromés i destaca el rècord de 27.000 abonats per a la nova temporada de LALIGA.