‘El feixisme disfressat de creu’

El 4 de gener del 2023 quedarà guardat a la memòria dels demòcrates de Castelló, com el dia que es va fer un nou pas per reparar la memòria de tots aquells que van lluitar per la llibertat i en contra del franquisme al País Valencià i arreu de l’Estat Espanyol.

La creu franquista del Passeig Ribalta, per fi ja és història, i no estarà exposada a la via pública. Massa anys hem hagut d’aguantar amb una creu, que sols feia referència als caiguts a la guerra civil pel bàndol franquista, el mateix que es va alçar amb un colp d’estat, contra un govern democràtic elegit per la majoria del poble.

Enhorabona, Vero Ruiz per fer-ho possible, sobre tot sabent de la dificultat de treballar quan estàs immers en una política tan judicialitzada com la que malauradament ens toca viure ací al País Valencià; amb la dreta i l’extrema dreta, incapaços d’acceptar des del 2015, que la ciutadania valenciana, cansada i farta de la corrupció del Partit Popular i les seues polítiques destinades majoritàriament sols a una minoria de la societat, apostaren pel canvi que venia de la mà de Compromís.

Quina gran tasca envers el compliment de la llei de memòria democràtica que estan duent avant persones com Carles Mulet o Vero Ruiz. És per això que estan al centre de la diana per part dels feixistes. Amb la creu del Parc Ribalta, en la que no hi ha cap connotació religiosa, sinó una clara acceptació de tindre un lloc de culte del feixisme, l’entitat ultra feixista de «Abogados Cristianos» amenaça a la nostra regidora. Hem de tindre clar que totes aquestes entitats i associacions són feixistes, feixistes amb totes les lletres. I davant del feixisme sols ens queda una cosa, lluitar, lluitar i lluitar.

Tractar de complir la llei de memòria democràtica, no significa reobrir noves ferides, sinó tancar-les.

El feixisme s’envalenteix davant la passivitat de policies i institucions judicials. Ho vam comprovar dimecres, amb un grapat de feixistes insultant-nos i amenaçant-nos davant la passivitat de les forces policials. Fa pocs mesos, en la processó cívica del 9 d’Octubre a València, la policia espanyola va identificar a diversos companys de Compromís per ensenyar una bandera antifeixista a un grapat de nazis que ens estaven insultant. Per què eixes diferències per part de la policia? Pot ser que l’Estat espanyol vol vendre el que no és i el règim del 78, amb els hereus del franquisme, encara fan i desfan?
Tanquem les ferides d’una vegada per totes, complim amb la llei de memòria democràtica i trenquem amb el franquisme.

I ja posats a parlar, per què no obrir el debat sobre el model d’Estat que més s’estima la ciutadania? El poble, des de la seua sobirania, hauria de poder decidir de manera democràtica i mitjançant un referèndum vinculant, el model d’Estat que prefereix: continuar amb una monarquia corrupta i innecessària, pròpia de l’edat mitjana, que a més a més ha estat elegida per un dictador, o un model republicà més just i igualitari.

També vull deixar clar que la relació que poguérem tindre des del País Valencià amb eixa suposada república, és un altre debat que necessitarem tindre.

Últimes notícies

L’Elx veu amb bons ulls que Messi entre en el projecte de l’Eldense

El director general de l’Elx, Pedro Schinocca, ha assegurat que seria un orgull tindre Leo Messi com a líder del projecte del Deportivo Eldense, i ha ratificat la confiança en l’entrenador Martín Anselmi tot i el mal inici de Lliga.

Diakhaby es lesiona a l’aductor i deixa el centre de la defensa en quadre

Mouctar Diakhaby patix una lesió a l’aductor llarg de la cama esquerra i estarà diverses setmanes de baixa, deixant només un central del primer equip disponible.

Lemar reivindica l’alt nivell de la plantilla de l’Elx malgrat el mal inici

Thomas Lemar assegura en la seua presentació amb l’Elx que la plantilla té molt nivell i que, tot i el mal inici, el grup és fort i unit. El lateral Rubén Sánchez també confia en el projecte il·licità i es definix com un jugador potent i versàtil.

Eze Ponce torna a lElx motivat per LaLiga: oportunitat irrebutjable

Eze Ponce ha sigut presentat com a nou davanter de lElx amb un contracte duna temporada més una opcional i ha remarcat que tornar a LaLiga era una ocasió que no podia deixar passar, tot i el mal inici dequip.

Kevin Lomónaco es presenta amb l’Elx: ‘Sabia el club que era i era un somni’

El central argentí Kevin Lomónaco, de 24 anys, s’ha presentat com a nou jugador de l’Elx i ha assegurat que fitxar pel club il·licità era un somni. El defensa ha signat per quatre temporades, es veu preparat per debutar contra l’Athletic Club i confia a ajudar l’equip a revertir la situació.

Volkswagen tria València per a estrenar l’ID.Polo, el seu urbà elèctric fet a Espanya

Volkswagen ha presentat a València l’ID.Polo, el seu primer urbà 100 % elèctric fabricat a Espanya, amb un preu d’eixida de 17.900 euros. El model manté l’ADN clàssic del Polo i oferix fins a 449 quilòmetres d’autonomia.

Gueye destaca la seua versatilitat i potència física en el seu aterratge al València Basket

L’ala-pívot Mouhamadou Gueye s’ha presentat com a nou jugador del València Basket destacant la seua versatilitat i capacitat atlètica, que confia que li permetran tindre un impacte immediat en el Roig Arena. El jugador, que afronta la seua primera experiència a Europa, ha assegurat que el procés d’adaptació avança de manera positiva gràcies al suport del vestidor.

Rodri demana perdó al vestidor del València pel seu comentari despectiu

Rodri Hernández ha telefonat al capità del València, José Luis Gayà, per a demanar perdó pels comentaris despectius que va fer a la banqueta de Mestalla, captats pel programa 'El Día Después'. El migcampista del Barcelona havia qualificat els jugadors valencianistes de 'molt roïns' i 'molt fluixos' durant el partit que va acabar amb un 0-5.