‘El feixisme disfressat de creu’

El 4 de gener del 2023 quedarà guardat a la memòria dels demòcrates de Castelló, com el dia que es va fer un nou pas per reparar la memòria de tots aquells que van lluitar per la llibertat i en contra del franquisme al País Valencià i arreu de l’Estat Espanyol.

La creu franquista del Passeig Ribalta, per fi ja és història, i no estarà exposada a la via pública. Massa anys hem hagut d’aguantar amb una creu, que sols feia referència als caiguts a la guerra civil pel bàndol franquista, el mateix que es va alçar amb un colp d’estat, contra un govern democràtic elegit per la majoria del poble.

Enhorabona, Vero Ruiz per fer-ho possible, sobre tot sabent de la dificultat de treballar quan estàs immers en una política tan judicialitzada com la que malauradament ens toca viure ací al País Valencià; amb la dreta i l’extrema dreta, incapaços d’acceptar des del 2015, que la ciutadania valenciana, cansada i farta de la corrupció del Partit Popular i les seues polítiques destinades majoritàriament sols a una minoria de la societat, apostaren pel canvi que venia de la mà de Compromís.

Quina gran tasca envers el compliment de la llei de memòria democràtica que estan duent avant persones com Carles Mulet o Vero Ruiz. És per això que estan al centre de la diana per part dels feixistes. Amb la creu del Parc Ribalta, en la que no hi ha cap connotació religiosa, sinó una clara acceptació de tindre un lloc de culte del feixisme, l’entitat ultra feixista de «Abogados Cristianos» amenaça a la nostra regidora. Hem de tindre clar que totes aquestes entitats i associacions són feixistes, feixistes amb totes les lletres. I davant del feixisme sols ens queda una cosa, lluitar, lluitar i lluitar.

Tractar de complir la llei de memòria democràtica, no significa reobrir noves ferides, sinó tancar-les.

El feixisme s’envalenteix davant la passivitat de policies i institucions judicials. Ho vam comprovar dimecres, amb un grapat de feixistes insultant-nos i amenaçant-nos davant la passivitat de les forces policials. Fa pocs mesos, en la processó cívica del 9 d’Octubre a València, la policia espanyola va identificar a diversos companys de Compromís per ensenyar una bandera antifeixista a un grapat de nazis que ens estaven insultant. Per què eixes diferències per part de la policia? Pot ser que l’Estat espanyol vol vendre el que no és i el règim del 78, amb els hereus del franquisme, encara fan i desfan?
Tanquem les ferides d’una vegada per totes, complim amb la llei de memòria democràtica i trenquem amb el franquisme.

I ja posats a parlar, per què no obrir el debat sobre el model d’Estat que més s’estima la ciutadania? El poble, des de la seua sobirania, hauria de poder decidir de manera democràtica i mitjançant un referèndum vinculant, el model d’Estat que prefereix: continuar amb una monarquia corrupta i innecessària, pròpia de l’edat mitjana, que a més a més ha estat elegida per un dictador, o un model republicà més just i igualitari.

També vull deixar clar que la relació que poguérem tindre des del País Valencià amb eixa suposada república, és un altre debat que necessitarem tindre.

Últimes notícies

El PPCV reclama al Govern un nou model de finançament just per a la Comunitat Valenciana al setembre

El PPCV considera que l’ajornament del Consell de Política Fiscal i Financera dona temps al Govern per a presentar en setembre una proposta de nou finançament autonòmic que siga justa per a la Comunitat Valenciana, amb fons de nivellació i abordatge del deute històric.

El PSPV acusa Pérez Llorca d’“alta traïció política” si frena el nou finançament autonòmic

El PSPV adverteix que Juanfran Pérez Llorca cometrà un “delicte polític d’alta traïció” si la Comunitat Valenciana no se suma al nou model de finançament autonòmic, que segons Fedea corregiria en 2027 l’infrafinançament històric dels valencians.

Aemet activa alerta groga per tempestes amb granís a l’interior de Castelló i del nord de València

Aemet ha activat per a este dijous i divendres l’alerta groga per tempestes amb granís i ratxes de vent fortes a l’interior de Castelló i al nord de la província de València, i per calor al litoral sud valencià.

El nou portacontenidors ecològic de JSV reduïx a la mitat el consum entre Alacant i Canàries

JSV ha posat en servici al port d’Alacant el MilaGreen, el seu primer vaixell portacontenidors propi, que reduïx a la mitat el consum de combustible en la ruta de provisió de la península a les illes Canàries. El buc, de 38 milions d’euros, està preparat per a usar metanol verd i connectar-se a la xarxa elèctrica durant les operacions en port.

Consell per a vore l’eclipsi solar: ulleres homologades i sempre posades

El Ministeri de Consum recorda que l’eclipsi solar del 12 d’agost només s’ha de mirar amb ulleres certificades ISO 12312-2:2015, comprades en canals oficials i sense llevar-se-les en cap moment.

La Policia registra el bar on un home ha matat un jove a València

La Policia Nacional ha registrat este dijous el bar de València on un home de 62 anys va matar dimecres un jove de 20 anys amb un objecte metàl·lic. L’home, propietari del local i de nacionalitat colombiana com la víctima, ha sigut traslladat al registre però encara no ha passat a disposició judicial.

Confiscats quasi 700 productes falsificats en parades il·legals d’Oropesa i Peníscola

La Guàrdia Civil ha confiscat prop de 700 articles falsificats venuts en parades ambulants il·legals a Oropesa del Mar i Peníscola, valorats en més de 10.700 euros, i ha denunciat administrativament dues persones.

Tempestes de vesprada a l’interior nord i oratge estable a la costa

L’interior de Castelló pot registrar ruixats i tempestes localment fortes esta vesprada, mentres les temperatures es mantenen estables en tota la Comunitat Valenciana.
FILMOTECA D'ESTIU