‘El feixisme disfressat de creu’

El 4 de gener del 2023 quedarà guardat a la memòria dels demòcrates de Castelló, com el dia que es va fer un nou pas per reparar la memòria de tots aquells que van lluitar per la llibertat i en contra del franquisme al País Valencià i arreu de l’Estat Espanyol.

La creu franquista del Passeig Ribalta, per fi ja és història, i no estarà exposada a la via pública. Massa anys hem hagut d’aguantar amb una creu, que sols feia referència als caiguts a la guerra civil pel bàndol franquista, el mateix que es va alçar amb un colp d’estat, contra un govern democràtic elegit per la majoria del poble.

Enhorabona, Vero Ruiz per fer-ho possible, sobre tot sabent de la dificultat de treballar quan estàs immers en una política tan judicialitzada com la que malauradament ens toca viure ací al País Valencià; amb la dreta i l’extrema dreta, incapaços d’acceptar des del 2015, que la ciutadania valenciana, cansada i farta de la corrupció del Partit Popular i les seues polítiques destinades majoritàriament sols a una minoria de la societat, apostaren pel canvi que venia de la mà de Compromís.

Quina gran tasca envers el compliment de la llei de memòria democràtica que estan duent avant persones com Carles Mulet o Vero Ruiz. És per això que estan al centre de la diana per part dels feixistes. Amb la creu del Parc Ribalta, en la que no hi ha cap connotació religiosa, sinó una clara acceptació de tindre un lloc de culte del feixisme, l’entitat ultra feixista de «Abogados Cristianos» amenaça a la nostra regidora. Hem de tindre clar que totes aquestes entitats i associacions són feixistes, feixistes amb totes les lletres. I davant del feixisme sols ens queda una cosa, lluitar, lluitar i lluitar.

Tractar de complir la llei de memòria democràtica, no significa reobrir noves ferides, sinó tancar-les.

El feixisme s’envalenteix davant la passivitat de policies i institucions judicials. Ho vam comprovar dimecres, amb un grapat de feixistes insultant-nos i amenaçant-nos davant la passivitat de les forces policials. Fa pocs mesos, en la processó cívica del 9 d’Octubre a València, la policia espanyola va identificar a diversos companys de Compromís per ensenyar una bandera antifeixista a un grapat de nazis que ens estaven insultant. Per què eixes diferències per part de la policia? Pot ser que l’Estat espanyol vol vendre el que no és i el règim del 78, amb els hereus del franquisme, encara fan i desfan?
Tanquem les ferides d’una vegada per totes, complim amb la llei de memòria democràtica i trenquem amb el franquisme.

I ja posats a parlar, per què no obrir el debat sobre el model d’Estat que més s’estima la ciutadania? El poble, des de la seua sobirania, hauria de poder decidir de manera democràtica i mitjançant un referèndum vinculant, el model d’Estat que prefereix: continuar amb una monarquia corrupta i innecessària, pròpia de l’edat mitjana, que a més a més ha estat elegida per un dictador, o un model republicà més just i igualitari.

També vull deixar clar que la relació que poguérem tindre des del País Valencià amb eixa suposada república, és un altre debat que necessitarem tindre.

Últimes notícies

L’assassí masclista d’Alacant continua ingressat i sota custòdia policial

L’home detingut per matar la seua dona i una filla i ferir greument una altra a la Cañada del Fenollar continua ingressat a l’hospital de Sant Joan d’Alacant sota custòdia policial, mentres el cas l’investiga l’EMUME de la Guàrdia Civil.

València tanca uns Gay Games històrics i passa el testic a Perth 2030

València ha posat punt final als Gay Games amb un acte a la Fonteta, on ha passat el testic a Perth, seu de l’edició de 2030, després d’una setmana amb més de 10.200 esportistes de 81 països.

Xabi López-Arostegui trenca el seu contracte i deixa el Valencia Basket després de cinc temporades

L’aler basc Xabi López-Arostegui ha acordat amb el Valencia Basket la rescissió del contracte fins a 2027 i se’n va del club després de cinc temporades i 253 partits.

Castelló reforça la seguretat a les platges amb un dron de socorrisme este estiu

Castelló ha activat des de l’1 de juliol un dron de socorrisme per a reforçar la vigilància i accelerar la resposta davant emergències en les platges durant els mesos de màxima afluència.

Mónica Oltra planteja un espai comú neutre a València per a una candidatura que “salve el poble”

Mónica Oltra, que serà ratificada dissabte com a candidata a l’alcaldia de València per a 2027, ha defensat crear un espai comú neutre sobre la base de Compromís per a articular una candidatura ampla que priorise la vida humana i l’accés a una vivenda digna i assequible.

El Sindicat d’Estudiants denuncia que l’edil de Vox Juanma Badenas ha irromput en la seua seu a València

El Sindicat d’Estudiants ha denunciat que el regidor de Vox a València Juanma Badenas ha entrat il·legalment al seu local cedit per l’Ajuntament, ha trencat el pany i ha registrat les instal·lacions. L’organització parla de violació de drets fonamentals i anuncia accions legals i mobilitzacions.

Comença la neteja dels baixos incendiats a València després de desallotjar 90 veïns

L’Ajuntament de València ha reallotjat esta nit una norantena de persones desallotjades per un incendi als baixos d’un edifici del carrer Picayo, mentre este dissabte han començat els treballs de neteja i reparació.

Nit tòrrida a Sagunt amb una mínima de 24,6 graus i pujades generalitzades

La passada matinada s’han registrat novament nits tòrrides a la Comunitat Valenciana, amb Sagunt al capdavant amb 24,6 graus de mínima i avisos per calor extrema a l’interior de la província de València.