Desarticulada una organització dedicada al frau en l’exportació d’aliments

Agents de la Policia Nacional, en una operació conjunta amb la Guàrdia Civil, en col·laboració amb les autoritats de Països Baixos i coordinada per EUROPOL, han desarticulat una organització presumptament dedicada al frau en l’exportació d’aliments.

La trama delictiva s’investigava per delictes contra la salut pública, frau alimentari, contra la hisenda pública i falsedat documental. S’han practicat tres detencions a Holanda i s’han emportat set registres simultanis al país neerlandés, Bèlgica i Espanya.

Després de tindre’s coneixement a través d’Europol que les autoritats holandeses estaven desenvolupant la investigació d’una trama empresàries per un delicte de frau en l’exportació d’aliments i amb ramificacions en una empresa logística de València, la Policia Nacional i la Guàrdia Civil van decidir explotar la informació de manera conjunta.

La investigació, iniciada per l’Agència de control d’aliments de Països Baixos – NVWA IOD – es va centrar en una organització criminal d’àmbit internacional dedicada a l’exportació de contenidors de carn des d’aqueix país fins a Ghana.

Modus operandi

El modus operandi detectat consistia a declarar la carn que contenien els contenidors com a peix, falsificant per a això els certificats i tota la documentació acreditativa de la mercaderia i així aconseguir majors beneficis econòmics en aconseguir drets aranzelaris d’importació més baixos al país de destinació. Per a dur a terme el frau comptaven amb la connivència de diverses empreses de transport internacionals que donarien cobertura en la falsificació vinculada al transport de mercaderies.

Després de rebre comunicació via Europol del possible assentament d’una empresa de la trama a Espanya i després d’un intercanvi d’informació amb l’agència holandesa NVWA-IOD, es va constatar l’existència a València d’un negoci logístic presumptament involucrat en el frau.

esprés de rebre l’Ordre Europea d’Investigació es va acordar practicar de manera conjunta entre Policia Nacional i Guàrdia Civil, amb el suport d’agents holandesos, una entrada i registre en la seu de l’empresa valenciana.

El registre es va dur a terme de manera simultània amb altres sis practicats en Països Baixos i Bèlgica, intervenint-se nombrosos efectes informàtics i abundant documentació en format físic relacionada amb el frau investigat. Fins al moment s’ha detingut a tres persones a Holanda, no descartant-se nous arrestos en fases posteriors de la investigació una vegada es finalitze l’anàlisi de tota la documentació intervinguda.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Divendres amb ruixats i tempestes intenses en l’est i sud-est peninsular

La jornada del divendres estarà marcada per ruixats i tempestes localment fortes en l'est i sud-est peninsular, amb graníssol en zones de serra i contrastos tèrmics entre el litoral i l'interior.

Morant acusa el Consell de desoir als docents i reivindica el model educatiu socialista

Diana Morant es compromet davant els sindicats educatius valencians a defendre les seues reivindicacions i critica a la Generalitat per no dialogar ni destinar recursos suficients a l'educació.

Els sindicats de docents formalitzen una vaga indefinida a partir de l’11 de maig

Els sindicats STEPV, CCOO i UGT registren una vaga indefinida docent des de l'11 de maig i preparen mobilitzacions mentres exigixen propostes concretes al Consell.

PP i Vox perfilen la seua llista de compareixents per a la comissió sobre les VPP d’Alacant

PP i Vox registren les seues propostes de treball per a la comissió que investiga l'adjudicació irregular de vivendes de protecció pública a Alacant, amb desenes de càrrecs polítics i tècnics cridats a declarar.

Gandia presenta la 51 edició del seu concurs internacional de fideuà, que se celebrarà el 10 de juny

Gandia ha presentat la 51 edició del seu concurs internacional de fideuà, que se celebrarà el 10 de juny en el Moll dels Borja i repartirà premis econòmics i guardons especials.

El PP exigix al PSPV una rectificació per al·lusions al nazisme en Les Corts

El PPCV reclama al síndic del PSPV en Les Corts que es disculpe per unes al·lusions al nazisme durant el debat sobre la prioritat nacional, que els populars consideren un insult al seu partit i als seus votants.

Presó provisional per a tres detinguts pel crim de l’empresari Jesús Tavira

La jutgessa envia a presó provisional sense fiança a tres dels quatre detinguts pel crim de l'empresari alacantí Jesús Tavira, el cadàver del qual va aparéixer enterrat en un pou en Bacarot. La investigació continua en un jutjat distint per al quart investigat, ja implicat en la causa per la desaparició.

La 61 Fira del Llibre de València obri amb xifres rècord i més activitats en Vivers

La 61 Fira del Llibre de València obri als Jardins de Vivers amb 105 expositors, més de 200 activitats i 1.800 firmes, consolidada com a gran cita cultural valenciana.