13.8 C
València
Divendres, 26 desembre, 2025

Desarticulada una organització dedicada al frau en l’exportació d’aliments

Agents de la Policia Nacional, en una operació conjunta amb la Guàrdia Civil, en col·laboració amb les autoritats de Països Baixos i coordinada per EUROPOL, han desarticulat una organització presumptament dedicada al frau en l’exportació d’aliments.

La trama delictiva s’investigava per delictes contra la salut pública, frau alimentari, contra la hisenda pública i falsedat documental. S’han practicat tres detencions a Holanda i s’han emportat set registres simultanis al país neerlandés, Bèlgica i Espanya.

Després de tindre’s coneixement a través d’Europol que les autoritats holandeses estaven desenvolupant la investigació d’una trama empresàries per un delicte de frau en l’exportació d’aliments i amb ramificacions en una empresa logística de València, la Policia Nacional i la Guàrdia Civil van decidir explotar la informació de manera conjunta.

La investigació, iniciada per l’Agència de control d’aliments de Països Baixos – NVWA IOD – es va centrar en una organització criminal d’àmbit internacional dedicada a l’exportació de contenidors de carn des d’aqueix país fins a Ghana.

Modus operandi

El modus operandi detectat consistia a declarar la carn que contenien els contenidors com a peix, falsificant per a això els certificats i tota la documentació acreditativa de la mercaderia i així aconseguir majors beneficis econòmics en aconseguir drets aranzelaris d’importació més baixos al país de destinació. Per a dur a terme el frau comptaven amb la connivència de diverses empreses de transport internacionals que donarien cobertura en la falsificació vinculada al transport de mercaderies.

Després de rebre comunicació via Europol del possible assentament d’una empresa de la trama a Espanya i després d’un intercanvi d’informació amb l’agència holandesa NVWA-IOD, es va constatar l’existència a València d’un negoci logístic presumptament involucrat en el frau.

esprés de rebre l’Ordre Europea d’Investigació es va acordar practicar de manera conjunta entre Policia Nacional i Guàrdia Civil, amb el suport d’agents holandesos, una entrada i registre en la seu de l’empresa valenciana.

El registre es va dur a terme de manera simultània amb altres sis practicats en Països Baixos i Bèlgica, intervenint-se nombrosos efectes informàtics i abundant documentació en format físic relacionada amb el frau investigat. Fins al moment s’ha detingut a tres persones a Holanda, no descartant-se nous arrestos en fases posteriors de la investigació una vegada es finalitze l’anàlisi de tota la documentació intervinguda.

Últimes notícies

¿Valéncia o València, sorprés o sorprès? Accentuació de la lletra E. Creiximents estructurals de la vocal È

Leo Giménez és lingüista i en la seua columna d'esta setmana reivindica que la normativa hauria d’adaptar-se a l’ús real de la llengua i planteja com a possible solució acceptar normativament les dues formes, respectant la diversitat lingüística i la identitat dels parlants

El Consell aprova prorrogar els pressupostos de la Generalitat de 2025 des de l’1 de gener de 2026

El Consell ha aprovat un decret que estén els comptes de 2025 des de l'1 de gener de 2026 fins que es publiquen i entren en vigor els pressupostos de 2026. La norma ordena l'execució de la pròrroga i el seu tancament quan hi haja nous comptes.

El Consell demana al PSOE equilibri en la seua petició de WhatsApp sobre la DANA

Miguel Barrachina ha reclamat al PSOE equilibri després de demanar els WhatsApp enviats per Feijóo a Mazón el dia de la DANA i ha apel·lat a respectar la causa judicial.

El Consell aprova un decret llei per a reduir burocràcia i simplificar tràmits

El Consell ha aprovat un decret llei de mesures urgents enfront de la hiperregulación per a agilitzar procediments, eliminar duplicitats i reforçar la unitat de mercat. La norma es remet a les Corts i introduïx canvis estructurals, recolzats en tecnologia, per a una administració més àgil i previsible.

El Consell prorroga fins a juny de 2026 els descomptes del transport públic i manté la gratuïtat per la dana

El Consell ha estés les rebaixes en tarifes del transport públic fins al 30 de juny de 2026 i manté la gratuïtat per a municipis afectats per la dana. Es conserven les condicions per a menors, jóvens i abonaments multiviatge.

Defensa exigix disculpes a Feijóo i Mazón per faltar a la veritat sobre l’UME en la dana

Defensa ha demanat a Feijóo i a Mazón disculpes públiques per faltar a la veritat sobre el desplegament de la UME durant la dana. Missatges entre els dos han acreditat que la unitat va estar disponible des de l'inici, mentres un jutjat investiga els fets.

Josep Puerto reivindica el creixement del València Basket sense perdre l’essència

El capità del València Basket, Josep Puerto, va valorar el creixement del club l'any del trasllat al Roig Arena i va subratllar que l'essència es manté. Va destacar l'ambient en el nou pavelló, l'impacte a la ciutat i el suport de més de 500 aficionats en l'entrenament nadalenc.

Pérez Llorca trasllada el suport del Consell a la candidatura del belenismo com a Patrimoni de la UNESCO

El Consell ha recolzat la candidatura del belenismo a la Llista Representativa de la UNESCO i ha animat a visitar els pesebres de la Comunitat. La Generalitat està elaborant l'expedient al costat del Govern, Itàlia i 14 comunitats, amb presentació prevista al març.