Desarticulada una organització dedicada al frau en l’exportació d’aliments

Agents de la Policia Nacional, en una operació conjunta amb la Guàrdia Civil, en col·laboració amb les autoritats de Països Baixos i coordinada per EUROPOL, han desarticulat una organització presumptament dedicada al frau en l’exportació d’aliments.

La trama delictiva s’investigava per delictes contra la salut pública, frau alimentari, contra la hisenda pública i falsedat documental. S’han practicat tres detencions a Holanda i s’han emportat set registres simultanis al país neerlandés, Bèlgica i Espanya.

Després de tindre’s coneixement a través d’Europol que les autoritats holandeses estaven desenvolupant la investigació d’una trama empresàries per un delicte de frau en l’exportació d’aliments i amb ramificacions en una empresa logística de València, la Policia Nacional i la Guàrdia Civil van decidir explotar la informació de manera conjunta.

La investigació, iniciada per l’Agència de control d’aliments de Països Baixos – NVWA IOD – es va centrar en una organització criminal d’àmbit internacional dedicada a l’exportació de contenidors de carn des d’aqueix país fins a Ghana.

Modus operandi

El modus operandi detectat consistia a declarar la carn que contenien els contenidors com a peix, falsificant per a això els certificats i tota la documentació acreditativa de la mercaderia i així aconseguir majors beneficis econòmics en aconseguir drets aranzelaris d’importació més baixos al país de destinació. Per a dur a terme el frau comptaven amb la connivència de diverses empreses de transport internacionals que donarien cobertura en la falsificació vinculada al transport de mercaderies.

Després de rebre comunicació via Europol del possible assentament d’una empresa de la trama a Espanya i després d’un intercanvi d’informació amb l’agència holandesa NVWA-IOD, es va constatar l’existència a València d’un negoci logístic presumptament involucrat en el frau.

esprés de rebre l’Ordre Europea d’Investigació es va acordar practicar de manera conjunta entre Policia Nacional i Guàrdia Civil, amb el suport d’agents holandesos, una entrada i registre en la seu de l’empresa valenciana.

El registre es va dur a terme de manera simultània amb altres sis practicats en Països Baixos i Bèlgica, intervenint-se nombrosos efectes informàtics i abundant documentació en format físic relacionada amb el frau investigat. Fins al moment s’ha detingut a tres persones a Holanda, no descartant-se nous arrestos en fases posteriors de la investigació una vegada es finalitze l’anàlisi de tota la documentació intervinguda.

Últimes notícies

Villar defensa que l’Ajuntament d’Alacant ha sigut transparent en el cas de les vivendes de Les Naus

El vicealcalde d’Alacant, Manuel Villar, assegura que el govern del PP ha aportat tota la informació sobre les vivendes públiques de Les Naus i critica la gestió del PSOE a Alcoi en un cas d’irregularitats administratives.

Villar defensa que a Alacant hi ha transparència en el cas de les vivendes de Les Naus

El vicealcalde d'Alacant, Manuel Villar, ha defensat que el govern local del PP està col·laborant amb transparència en la comissió que investiga possibles irregularitats en l'adjudicació de vivendes públiques de la promoció de Les Naus a la Platja de Sant Joan, i ha comparat esta actitud amb la del cas d'Alcoi.

Villar defensa que el govern del PP ha sigut transparent en el cas de les vivendes de Les Naus

El vicealcalde dAlacant, Manuel Villar, assegura que el govern del PP ha facilitat tota la informació sobre el cas de les vivendes públiques de Les Naus i assenyala el PSOE dAlcoi per la gestió dun expedient disciplinari. El cas ha obert un enfrontament polític entre PP i esquerra al voltant de la transparència en ladministració local.

Villar defensa la transparència del govern del PP en la comissió sobre Les Naus

El vicealcalde d'Alacant, Manuel Villar, ha defensat que el govern local del PP ha actuat amb transparència i col·laboració en la comissió municipal que investiga la promoció de vivendes públiques de Les Naus a la Platja de San Juan, i ha comparat esta actitud amb el cas d'Alcoi.

Villar defensa la transparència del govern del PP en la comissió sobre Les Naus

El vicealcalde d'Alacant Manuel Villar defensa que el govern del PP està aportant tota la informació en la comissió que investiga possibles irregularitats en l'adjudicació de vivendes públiques de la promoció Les Naus a la platja de San Juan, i compara esta actitud amb el cas d'Alcoi.

Villar defensa la transparència del govern del PP en la investigació de Les Naus

El vicealcalde d’Alacant, Manuel Villar, assegura que el govern del PP ha complit amb la transparència i la col·laboració en la comissió que investiga possibles irregularitats en l’adjudicació de vivendes públiques de la promoció de Les Naus a la Platja de San Juan, i compara esta actuació amb el cas obert a l’Ajuntament d’Alcoi.

Villar defensa que el govern del PP a Alacant ha sigut transparent en el cas de Les Naus

El vicealcalde d'Alacant, Manuel Villar, assegura que el govern del PP ha facilitat tota la informació sobre Les Naus i critica el PSPV-PSOE per l'expedient a una tècnica a Alcoy.

Villar defensa que el govern del PP a Alacant ha sigut transparent amb el cas de Les Naus

El vicealcalde d’Alacant, Manuel Villar, assegura que el govern del PP ha facilitat tota la documentació sobre la promoció de Les Naus i rebutja les crítiques de falta de transparència, comparant la gestió amb el cas obert a l’Ajuntament d’Alcoi.