10.3 C
València
Diumenge, 11 gener, 2026

Desarticulada una organització dedicada al frau en l’exportació d’aliments

Agents de la Policia Nacional, en una operació conjunta amb la Guàrdia Civil, en col·laboració amb les autoritats de Països Baixos i coordinada per EUROPOL, han desarticulat una organització presumptament dedicada al frau en l’exportació d’aliments.

La trama delictiva s’investigava per delictes contra la salut pública, frau alimentari, contra la hisenda pública i falsedat documental. S’han practicat tres detencions a Holanda i s’han emportat set registres simultanis al país neerlandés, Bèlgica i Espanya.

Després de tindre’s coneixement a través d’Europol que les autoritats holandeses estaven desenvolupant la investigació d’una trama empresàries per un delicte de frau en l’exportació d’aliments i amb ramificacions en una empresa logística de València, la Policia Nacional i la Guàrdia Civil van decidir explotar la informació de manera conjunta.

La investigació, iniciada per l’Agència de control d’aliments de Països Baixos – NVWA IOD – es va centrar en una organització criminal d’àmbit internacional dedicada a l’exportació de contenidors de carn des d’aqueix país fins a Ghana.

Modus operandi

El modus operandi detectat consistia a declarar la carn que contenien els contenidors com a peix, falsificant per a això els certificats i tota la documentació acreditativa de la mercaderia i així aconseguir majors beneficis econòmics en aconseguir drets aranzelaris d’importació més baixos al país de destinació. Per a dur a terme el frau comptaven amb la connivència de diverses empreses de transport internacionals que donarien cobertura en la falsificació vinculada al transport de mercaderies.

Després de rebre comunicació via Europol del possible assentament d’una empresa de la trama a Espanya i després d’un intercanvi d’informació amb l’agència holandesa NVWA-IOD, es va constatar l’existència a València d’un negoci logístic presumptament involucrat en el frau.

esprés de rebre l’Ordre Europea d’Investigació es va acordar practicar de manera conjunta entre Policia Nacional i Guàrdia Civil, amb el suport d’agents holandesos, una entrada i registre en la seu de l’empresa valenciana.

El registre es va dur a terme de manera simultània amb altres sis practicats en Països Baixos i Bèlgica, intervenint-se nombrosos efectes informàtics i abundant documentació en format físic relacionada amb el frau investigat. Fins al moment s’ha detingut a tres persones a Holanda, no descartant-se nous arrestos en fases posteriors de la investigació una vegada es finalitze l’anàlisi de tota la documentació intervinguda.

Últimes notícies

Llevant i Espanyol empaten 1-1 en el Ciutat per la seua falta de gol

Empat 1-1 en el Ciutat de València amb els gols en un minut. Losada va respondre al punt de Carlos Romero i Puado es va retirar als tres minuts per un colp en el genoll.

Llevant i Espanyol empaten 1-1 després de dos gols seguits i escàs encert

Llevant i Espanyol van empatar 1-1 en el Ciutat de València amb dos tants seguits. El domini local i la falta de rematada van marcar un dol que es va embossar al final.

Llevant i Espanyol empaten 1-1 en un dol sense pegada

Un gol de Carlos Romero i la rèplica immediata d'Iker Losada van deixar un 1-1 en el Ciutat de València. El Llevant va tornar a quedar-se sense el seu primer triomf a casa.

Llevant i Espanyol es repartixen els punts en un 1-1 decidit en un minut

Llevant i Espanyol van empatar 1-1 en un dol amb els dos gols en tot just un minut. Després de la igualada, el domini posterior no es va traduir en ocasions clares.

Protesta davant el Circ de Nadal contra l’ús d’animals en l’espectacle

Col·lectius animalistas protesten davant el Circ de Nadal a Alfafar contra l'ús d'animals i qüestionen el missatge a la infància. Vídeos en xarxes reaviven el debat i les entitats anuncien noves mobilitzacions.

El Llevant domina a l’Espanyol però es va al descans sense gol després d’un primer temps d’ocasions (0-0)

El Llevant va portar la iniciativa i va generar diverses ocasions clares, però l'encert de Dmitrovic i el desencert en la definició van mantindre el 0-0 al descans.

El Mediterrani ha registrat temperatures per damunt de la mitjana en 2024 i 2025

La Aemet assenyala que la temperatura superficial del Mediterrani ha estat per damunt de la mitjana 1991-2020 en 2024 i 2025, amb breus retorns a la normalitat. En paral·lel, la calor oceànica global va aconseguir un nou màxim en 2025.

Bernabé demana a Pérez Llorca donar suport al finançament que aporta 3.669 milions a la Comunitat

La delegada del Govern ha instat el president i a l'alcaldessa de València a recolzar el model d'Hisenda, que afig 3.669 milions a la Comunitat. Defén que cap autonomia perd i que la injecció total serà de 21.000 milions.