29.4 C
València
Dilluns, 19 maig, 2025

Desarticulada una organització dedicada al frau en l’exportació d’aliments

Agents de la Policia Nacional, en una operació conjunta amb la Guàrdia Civil, en col·laboració amb les autoritats de Països Baixos i coordinada per EUROPOL, han desarticulat una organització presumptament dedicada al frau en l’exportació d’aliments.

La trama delictiva s’investigava per delictes contra la salut pública, frau alimentari, contra la hisenda pública i falsedat documental. S’han practicat tres detencions a Holanda i s’han emportat set registres simultanis al país neerlandés, Bèlgica i Espanya.

- Advertisement -Telegram València Diari

Després de tindre’s coneixement a través d’Europol que les autoritats holandeses estaven desenvolupant la investigació d’una trama empresàries per un delicte de frau en l’exportació d’aliments i amb ramificacions en una empresa logística de València, la Policia Nacional i la Guàrdia Civil van decidir explotar la informació de manera conjunta.

La investigació, iniciada per l’Agència de control d’aliments de Països Baixos – NVWA IOD – es va centrar en una organització criminal d’àmbit internacional dedicada a l’exportació de contenidors de carn des d’aqueix país fins a Ghana.

Modus operandi

El modus operandi detectat consistia a declarar la carn que contenien els contenidors com a peix, falsificant per a això els certificats i tota la documentació acreditativa de la mercaderia i així aconseguir majors beneficis econòmics en aconseguir drets aranzelaris d’importació més baixos al país de destinació. Per a dur a terme el frau comptaven amb la connivència de diverses empreses de transport internacionals que donarien cobertura en la falsificació vinculada al transport de mercaderies.

Després de rebre comunicació via Europol del possible assentament d’una empresa de la trama a Espanya i després d’un intercanvi d’informació amb l’agència holandesa NVWA-IOD, es va constatar l’existència a València d’un negoci logístic presumptament involucrat en el frau.

esprés de rebre l’Ordre Europea d’Investigació es va acordar practicar de manera conjunta entre Policia Nacional i Guàrdia Civil, amb el suport d’agents holandesos, una entrada i registre en la seu de l’empresa valenciana.

El registre es va dur a terme de manera simultània amb altres sis practicats en Països Baixos i Bèlgica, intervenint-se nombrosos efectes informàtics i abundant documentació en format físic relacionada amb el frau investigat. Fins al moment s’ha detingut a tres persones a Holanda, no descartant-se nous arrestos en fases posteriors de la investigació una vegada es finalitze l’anàlisi de tota la documentació intervinguda.

Últimes notícies

Alacant atorgarà 300 euros a famílies per cada naixement en 2025 per a fomentar la natalitat

L'Ajuntament d'Alacant donarà una ajuda econòmica de 300 euros a les famílies empadronades pel naixement de fills en 2025, amb la finalitat d'impulsar la natalitat.

Carlos Mazón reapareix a Gènova i reitera el seu compromís amb les víctimes de la DANA

Carlos Mazón torna a la seu nacional del PP a Madrid per a participar en la junta directiva i reafirma que es reunix amb totes les víctimes de la DANA que el sol·liciten. A més, dona suport a l'avançament del congrés del partit i subratlla la importància d'un Govern liderat per Feijóo.

El Tribunal Suprem sol·licita permís a l’Eurocambra per a investigar a Alvise per assetjament a una fiscal de València

El Tribunal Suprem inicia tràmits per a investigar a l'eurodiputat Luis Alvise Pérez per missatges d'assetjament contra la fiscal de delictes d'odi de València, Susana Gisbert, difosos en Telegram. Esta seria la quarta investigació contra el líder de SALF en l'alt tribunal.

Museu Paleontològic d’Elx exhibix fòssil únic d’insecte de 300 milions d’anys

El Museu Paleontològic d'Elx presenta un fòssil excepcional d'una nova espècie d'insecte de 300 milions d'anys procedent de Lleó, consolidant el seu prestigi científic.

Dilluns amb temperatures superiors a 30 graus i possibles pluges en el nord de Castelló

El dilluns la Comunitat Valenciana tindrà cel poc nuvolós amb temperatures màximes que superaran els 30 graus en el litoral central i possibles tempestes vespertines en el nord de Castelló.

Juí per suborn contra Carlos Fabra i Álex Debón per irregularitats en Aeroport de Castelló

Comença el juí amb jurat contra Carlos Fabra i Álex Debón per presumpte suborn relacionat amb patrocinis en l'Aeroport de Castelló.

Mor Manuel Torreiglesias, icona de la divulgació sobre salut en televisió amb ‘Saber Vivir’

El creador i presentador de Saber Vivir deixa una empremta inesborrable en la comunicació sobre salut a Espanya

El València exigix rectificació urgent per imatges errònies en documental de Vinícius

El València sol·licita una rectificació immediata a la productora del documental sobre Vinícius Jr després d'emetre imatges que, segons el club, distorsionen la realitat de l'estadi de Mestalla i la seua afició.