Oxford anuncia que la seva vacuna té un 70% d’efectivitat

 

Després dels anuncis de les vacunes de Moderna, Pfizer i de la russa ‘Sputnik V’, aquest dilluns la Universitat d’Oxford ha anunciat que la dosi contra la Covid-19 que desenvolupa conjuntament amb la farmacèutica AstraZeneca té un 70,4% d’efectivitat segons els resultats d’un estudi realitzat a gran escala i que ja se situa en la fase tres. En un comunicat, asseguren que «ofereix un alt nivell de protecció» davant del virus i que l’eficàcia podria arribar a un 90%.

 

Els resultats són a partir de la conclusió dels resultats preliminars en assaigs al Regne Unit i Brasil, on no es van informar d’hospitalitzacions de casos greus dels participants. En total hi va haver 131 casos de covid. Un règim de dosificació va mostrar una eficàcia d’un 90% quan es va administrar la vacuna com a mitja dosi, seguida d’una dosi completa al mes, mentre que un altre règim va mostrar una eficàcia del 62% quan es va administrar com a dosis completes amb com a mínim un mes de diferència. L’anàlisi combinada va donar com a resultat aquesta eficàcia del 70%.

 

 

La farmacèutica ha assegurat que es continuaran fent anàlisis addicionals, «refinant» l’eficàcia de la vacuna i establint la duració de la protecció. La protecció contra la Covid-19 es dona 14 dies o més després de rebre la dosis de la vacuna, segons ha explicat la farmacèutica. AstraZeneca prepararà ara la presentació de regulació de les dades a les autoritats a tot el món. A més, buscarà una llista d’ús d’emergència de l’Organització Mundial de la Salut «per a accelerar la disponibilitat de vacunes en països de baixos ingressos».

 

L’investigador cap de l’assaig de vacunes d’Oxford, Andrew Pollard, ha afirmat que els resultats mostren que la vacuna és «eficaç» i «salvarà moltes vides». Pollard ha destacat que un dels règims de vacunació va mostrar una eficàcia del 90% i ha afegit que si s’utilitza aquest, «més persones podrien vacunar-se amb el subministrament planificat». El director executiu, Pascal Soriot, ha recordat la promesa del subministrament «sense afany de lucre d’un accés ampli, equitatiu i oportú» i ha afegit que això vol dir que «serà assequible i disponible a tot el món, subministrant centenars de milions de dosis amb aprovació».

 

L’anàlisi inclou dades dels assaigs en fase II i III al Regne Unit i en fase III al Brasil. En total, més de 23.000 participants avaluats seguint dues dosis d’un règim de mitja dosi/dosi completa o un règim de dues dosis completes d’AZD1222 o un comparador, una vacuna conjugada meningocòccica anomenada MenACWY o solució salina.

 

La companyia ha assegurat que progressa «ràpidament» en la fabricació amb una capacitat de fins a 3.000 milions de dosis per al 2021 de forma contínua, pendent d’aprovació reguladora. La vacuna es pot emmagatzemar, transportar i manipular en condicions normals de refrigeració, entre 2 i 8 graus, durant com a mínim sis mesos i administrar-se en entorns d’atenció mèdica ja existents.

 

Sánchez anuncia una estratègia «única» de vacunació per tot l’Estat

Aquest diumenge, el president del govern espanyol, Pedro Sánchez, va anunciar que es fixarà una estratègia «única» de vacunació per tot l’Estat acordada amb un grup d’experts multidisciplinar en el qual hi haurà representants de les comunitats autònomes, del consell interterritorial i de bioètica. L’estratègia preveu uns 13.000 punts de vacunació desplegats per tot el territori espanyol amb l’objectiu de garantir un «accés equitatiu» dels grups prioritaris.

 

El president de l’executiu va indicar que la campanya s’iniciarà el mes de gener i va assegurar que abans del juliol del 2021 «una part molt substancial» dels espanyols podrà estar vacunada contra el coronavirus. D’altra banda, va afegir que «una part molt substancial de la població podrà ser vacunada amb totes les garanties en el primer semestre del 2021».

 

En aquest sentit, Sánchez va posar com a exemple la fase de vacunació contra la grip que es du a terme cada hivern a Espanya: «Cada any vacunem a 10 milions de persones contra la grip». I va explicar que aquest any «hem vacunat catorze milions de persones en vuit setmanes» i que, per tant, el «Sistema Nacional de Salut està preparat per aconseguir aquest objectiu».

Últimes notícies

El PSPV tanca files amb Vicent Mascarell davant el juí oral per presumptes calúmnies al PP

El PSPV-PSOE ha reafirmat el seu suport total a Vicent Mascarell i ha criticat l’obertura de juí oral per un presumpte delicte de calúmnies al PP arran d’un vídeo on atribuïa al partit un acte vandàlic contra la seu socialista de València.

La tercera ona de calor dispara els 41,8 °C a Beneixama i la tempesta deixa ratxes de 80 km/h

L’inici de la tercera ona de calor ha deixat fins a 41,8 graus a Beneixama i una tempesta molt intensa ha registrat ratxes de vent de més de 80 km/h en municipis de les comarques valencianes.

Els embassaments del Xúquer baixen al 60,8 % i els del Segura al 56,4 % en plena onada de calor

La reserva hidrica continua el descens estival: el Xuquer es troba al 60,8 % i el Segura al 56,4 %, encara per damunt de fa un any i de la mitjana de la darrera decada.

El Levante incorpora de nou Manu Sánchez cedit pel Celta per a la temporada 2026-27

El Celta ha tancat amb el Levante UD la cessió amb opció de compra del lateral Manu Sánchez per a la temporada 2026-27, en el que serà el seu segon any al Ciutat de Valencia.

Tres dones assassinades en 24 hores en possibles crims masclistes a Màlaga, Toledo i Alacant

La portaveu del Govern ha condemnat els tres presumptes assassinats masclistes registrats en 24 hores a Màlaga, Toledo i Almoradí (Alacant), que podrien elevar a 33 les víctimes mortals d'enguany. La Guàrdia Civil investiga els casos mentres es recorden els servicis d'atenció 24 hores a víctimes de violència masclista.

El nou complex administratiu de Jesús concentrarà servicis provincials a partir de 2029

La Diputació de València invertirà 22,75 milions d’euros en un nou complex administratiu al barri de Patraix que centralitzarà des de 2029 bona part dels servicis provincials. El projecte combinarà tres edificis nous amb immobles històrics i inclourà mesures de sostenibilitat i d’eficiència en la gestió.

La jutgessa de la DANA exigix saber qui va redactar l’informe 4 d’Emergències

La jutgessa que investiga la DANA ha ordenat a l’AVSRE identificar el tècnic que va elaborar l’informe número 4 del 29 d’octubre de 2024 i aclarir quan es va remetre a la llista de difusió oficial, davant les discrepàncies entre dos versions del mateix document.

Encauen 14 persones per presumptes sobrecostos en obres de casernes de la Guàrdia Civil a la Comunitat

Un jutjat de València ha encausat 14 persones, entre elles un tinent coronel de la Guàrdia Civil, per presumptes sobrecostos i una suposada xarxa de corrupció en obres de casernes entre 2018 i 2022.