Oxford anuncia que la seva vacuna té un 70% d’efectivitat

 

Després dels anuncis de les vacunes de Moderna, Pfizer i de la russa ‘Sputnik V’, aquest dilluns la Universitat d’Oxford ha anunciat que la dosi contra la Covid-19 que desenvolupa conjuntament amb la farmacèutica AstraZeneca té un 70,4% d’efectivitat segons els resultats d’un estudi realitzat a gran escala i que ja se situa en la fase tres. En un comunicat, asseguren que «ofereix un alt nivell de protecció» davant del virus i que l’eficàcia podria arribar a un 90%.

 

Els resultats són a partir de la conclusió dels resultats preliminars en assaigs al Regne Unit i Brasil, on no es van informar d’hospitalitzacions de casos greus dels participants. En total hi va haver 131 casos de covid. Un règim de dosificació va mostrar una eficàcia d’un 90% quan es va administrar la vacuna com a mitja dosi, seguida d’una dosi completa al mes, mentre que un altre règim va mostrar una eficàcia del 62% quan es va administrar com a dosis completes amb com a mínim un mes de diferència. L’anàlisi combinada va donar com a resultat aquesta eficàcia del 70%.

 

 

La farmacèutica ha assegurat que es continuaran fent anàlisis addicionals, «refinant» l’eficàcia de la vacuna i establint la duració de la protecció. La protecció contra la Covid-19 es dona 14 dies o més després de rebre la dosis de la vacuna, segons ha explicat la farmacèutica. AstraZeneca prepararà ara la presentació de regulació de les dades a les autoritats a tot el món. A més, buscarà una llista d’ús d’emergència de l’Organització Mundial de la Salut «per a accelerar la disponibilitat de vacunes en països de baixos ingressos».

 

L’investigador cap de l’assaig de vacunes d’Oxford, Andrew Pollard, ha afirmat que els resultats mostren que la vacuna és «eficaç» i «salvarà moltes vides». Pollard ha destacat que un dels règims de vacunació va mostrar una eficàcia del 90% i ha afegit que si s’utilitza aquest, «més persones podrien vacunar-se amb el subministrament planificat». El director executiu, Pascal Soriot, ha recordat la promesa del subministrament «sense afany de lucre d’un accés ampli, equitatiu i oportú» i ha afegit que això vol dir que «serà assequible i disponible a tot el món, subministrant centenars de milions de dosis amb aprovació».

 

L’anàlisi inclou dades dels assaigs en fase II i III al Regne Unit i en fase III al Brasil. En total, més de 23.000 participants avaluats seguint dues dosis d’un règim de mitja dosi/dosi completa o un règim de dues dosis completes d’AZD1222 o un comparador, una vacuna conjugada meningocòccica anomenada MenACWY o solució salina.

 

La companyia ha assegurat que progressa «ràpidament» en la fabricació amb una capacitat de fins a 3.000 milions de dosis per al 2021 de forma contínua, pendent d’aprovació reguladora. La vacuna es pot emmagatzemar, transportar i manipular en condicions normals de refrigeració, entre 2 i 8 graus, durant com a mínim sis mesos i administrar-se en entorns d’atenció mèdica ja existents.

 

Sánchez anuncia una estratègia «única» de vacunació per tot l’Estat

Aquest diumenge, el president del govern espanyol, Pedro Sánchez, va anunciar que es fixarà una estratègia «única» de vacunació per tot l’Estat acordada amb un grup d’experts multidisciplinar en el qual hi haurà representants de les comunitats autònomes, del consell interterritorial i de bioètica. L’estratègia preveu uns 13.000 punts de vacunació desplegats per tot el territori espanyol amb l’objectiu de garantir un «accés equitatiu» dels grups prioritaris.

 

El president de l’executiu va indicar que la campanya s’iniciarà el mes de gener i va assegurar que abans del juliol del 2021 «una part molt substancial» dels espanyols podrà estar vacunada contra el coronavirus. D’altra banda, va afegir que «una part molt substancial de la població podrà ser vacunada amb totes les garanties en el primer semestre del 2021».

 

En aquest sentit, Sánchez va posar com a exemple la fase de vacunació contra la grip que es du a terme cada hivern a Espanya: «Cada any vacunem a 10 milions de persones contra la grip». I va explicar que aquest any «hem vacunat catorze milions de persones en vuit setmanes» i que, per tant, el «Sistema Nacional de Salut està preparat per aconseguir aquest objectiu».

Últimes notícies

La Comunitat Valenciana rebrà 1.904 milions extra per a cobrir el dèficit de 2025

La Comunitat Valenciana rebrà 1.904,25 milions d’euros de l’Extra FLA, més de la mitat del total estatal per a cobrir l’excés de dèficit de 2025. A més, el Govern li ha assignat 2.126,03 milions per al tercer trimestre de 2026.

Troen a internet un manuscrit del segle XVIII perdut fa més de 50 anys a Oriola

El Cabildo Catedralicio d'Orihuela ha recuperat a través d'una web de venda un manuscrit del segle XVIII de Marcelo Miravete de Maseres, perdut des de fa més de mig segle i pertanyent a la Biblioteca del Seminari d'Oriola.

Barcones assegura que Mazón va tindre tots els recursos de l’Estat disponibles durant la dana de València

Virginia Barcones defensa en la comissió del Congrés que la Generalitat tenia tots els mitjans estatals disponibles durant la dana de València i responsabilitza al govern autonòmic de no alçar prompte el nivell d’emergència.

Una festa amb música alta acaba en tiroteig i nou detinguts a Alacant

Una discussió per la música alta en una vivenda del barri Juan XXIII d'Alacant ha acabat en tiroteig i amb nou detinguts, tres d'ells ferits, encara que sense impactes d'arma de foc.

Mor un home en un accident de trànsit a l’A-35 a l’altura de Moixent

Un home de 69 anys ha mort en un accident de trànsit este dilluns a l’A-35, al terme de Moixent, després d’intents de reanimació sense èxit i del tall temporal de la via.

Calor de ple estiu a la Comunitat amb 35,3 graus a Orihuela i més de 34 a l’interior de València

Orihuela ha registrat este dilluns 35,3 graus, la màxima de la Comunitat Valenciana, en una jornada de calor de ple estiu que ha deixat més de 34 graus en municipis com Xàtiva, Bicorp o Llíria i tempestes seques amb risc d’incendis a l’interior.

Mor un motorista i queda ferida greu la seua acompanyant en la N-332 a La Vila Joiosa

Un motorista de 35 anys ha mort i la dona que l’acompanyava, de 24, ha resultat ferida greu en un accident este diumenge a la vesprada a la N-332 al seu pas per La Vila Joiosa. La Guàrdia Civil investiga les causes i no descarta una velocitat inadequada.

Tres persones ferides en un xoc frontal a la N-340 a Castelló

Dos hòmens i una dona han resultat ferits amb politraumatismes en un xoc frontal entre un cotxe i una furgoneta a la N-340, dins del terme municipal de Castelló, i han sigut traslladats a l’Hospital General de Castelló.