11 C
València
Dimarts, 18 novembre, 2025

Oxford anuncia que la seva vacuna té un 70% d’efectivitat

 

Després dels anuncis de les vacunes de Moderna, Pfizer i de la russa ‘Sputnik V’, aquest dilluns la Universitat d’Oxford ha anunciat que la dosi contra la Covid-19 que desenvolupa conjuntament amb la farmacèutica AstraZeneca té un 70,4% d’efectivitat segons els resultats d’un estudi realitzat a gran escala i que ja se situa en la fase tres. En un comunicat, asseguren que «ofereix un alt nivell de protecció» davant del virus i que l’eficàcia podria arribar a un 90%.

 

Els resultats són a partir de la conclusió dels resultats preliminars en assaigs al Regne Unit i Brasil, on no es van informar d’hospitalitzacions de casos greus dels participants. En total hi va haver 131 casos de covid. Un règim de dosificació va mostrar una eficàcia d’un 90% quan es va administrar la vacuna com a mitja dosi, seguida d’una dosi completa al mes, mentre que un altre règim va mostrar una eficàcia del 62% quan es va administrar com a dosis completes amb com a mínim un mes de diferència. L’anàlisi combinada va donar com a resultat aquesta eficàcia del 70%.

 

 

La farmacèutica ha assegurat que es continuaran fent anàlisis addicionals, «refinant» l’eficàcia de la vacuna i establint la duració de la protecció. La protecció contra la Covid-19 es dona 14 dies o més després de rebre la dosis de la vacuna, segons ha explicat la farmacèutica. AstraZeneca prepararà ara la presentació de regulació de les dades a les autoritats a tot el món. A més, buscarà una llista d’ús d’emergència de l’Organització Mundial de la Salut «per a accelerar la disponibilitat de vacunes en països de baixos ingressos».

 

L’investigador cap de l’assaig de vacunes d’Oxford, Andrew Pollard, ha afirmat que els resultats mostren que la vacuna és «eficaç» i «salvarà moltes vides». Pollard ha destacat que un dels règims de vacunació va mostrar una eficàcia del 90% i ha afegit que si s’utilitza aquest, «més persones podrien vacunar-se amb el subministrament planificat». El director executiu, Pascal Soriot, ha recordat la promesa del subministrament «sense afany de lucre d’un accés ampli, equitatiu i oportú» i ha afegit que això vol dir que «serà assequible i disponible a tot el món, subministrant centenars de milions de dosis amb aprovació».

 

L’anàlisi inclou dades dels assaigs en fase II i III al Regne Unit i en fase III al Brasil. En total, més de 23.000 participants avaluats seguint dues dosis d’un règim de mitja dosi/dosi completa o un règim de dues dosis completes d’AZD1222 o un comparador, una vacuna conjugada meningocòccica anomenada MenACWY o solució salina.

 

La companyia ha assegurat que progressa «ràpidament» en la fabricació amb una capacitat de fins a 3.000 milions de dosis per al 2021 de forma contínua, pendent d’aprovació reguladora. La vacuna es pot emmagatzemar, transportar i manipular en condicions normals de refrigeració, entre 2 i 8 graus, durant com a mínim sis mesos i administrar-se en entorns d’atenció mèdica ja existents.

 

Sánchez anuncia una estratègia «única» de vacunació per tot l’Estat

Aquest diumenge, el president del govern espanyol, Pedro Sánchez, va anunciar que es fixarà una estratègia «única» de vacunació per tot l’Estat acordada amb un grup d’experts multidisciplinar en el qual hi haurà representants de les comunitats autònomes, del consell interterritorial i de bioètica. L’estratègia preveu uns 13.000 punts de vacunació desplegats per tot el territori espanyol amb l’objectiu de garantir un «accés equitatiu» dels grups prioritaris.

 

El president de l’executiu va indicar que la campanya s’iniciarà el mes de gener i va assegurar que abans del juliol del 2021 «una part molt substancial» dels espanyols podrà estar vacunada contra el coronavirus. D’altra banda, va afegir que «una part molt substancial de la població podrà ser vacunada amb totes les garanties en el primer semestre del 2021».

 

En aquest sentit, Sánchez va posar com a exemple la fase de vacunació contra la grip que es du a terme cada hivern a Espanya: «Cada any vacunem a 10 milions de persones contra la grip». I va explicar que aquest any «hem vacunat catorze milions de persones en vuit setmanes» i que, per tant, el «Sistema Nacional de Salut està preparat per aconseguir aquest objectiu».

Últimes notícies

Sara Sorribes torna amb una sòlida victòria després de set mesos d’aturada

La castellonenca va tornar amb un 6-2 i 6-3 davant Gabriela Ce en el WTA 125 de Pujol després d'una aturada de més de set mesos per salut mental. Jugarà octaus el dimecres.

Tempestes de curta duració deixen 11,6 l/m² en una hora a Vilamarxant (València)

La Comunitat Valenciana registra tempestes breus i intenses amb abundant aparell elèctric i moviment de nord a sud. Vilamarxant suma 11,6 l/m² en una hora

Merino retrau al Govern reduir el CPFF a un instrument al seu servici

Ruth Merino ha criticat que el CPFF s'haja centrat en objectius d'estabilitat i no en la reforma del sistema de finançament. Ha exigit un fons transitori i claredat sobre el extraFLA per a evitar que la Comunitat Valenciana seguisca en desavantatge.

Mazón lamenta després de la seua compareixença en el Congrés: ‘M’hauria agradat poder parlar més i millor’

El president en funcions ha assenyalat que li hauria agradat parlar més i millor després de quasi quatre hores de preguntes en la comissió que investiga la DANA. Ha defés que va actuar amb la informació disponible i ha acusat la Confederació Hidrològica del Xúquer d'avisar tard.

València Basket celebrarà la seua junta d’accionistes en el Roig Arena l’11 de desembre

El club va convocar la junta per a l'11 de desembre en el Roig Arena, on presentarà els comptes d'un exercici marcat pel trasllat. En l'orde del dia figura la ratificació de contractes amb Licampa 1617.

El València presentarà un pressupost de 102,17 milions i no preveu ni beneficis ni pèrdues

El club presentarà el 17 de desembre un pressupost de 102,17 milions per a 2025-26 que preveu equilibri. El deute augmenta i cau l'ingrés per TV.

Morant acusa a Mazón de no prendre’s de debò la dana i qüestiona la renúncia a l’escorta

Diana Morant ha acusat a Carlos Mazón de no prendre's de debò la dana en renunciar a l'escorta i desconnectar-se. Sumar i PSOE han demanat responsabilitats.

La jutgessa de la DANA a València incorpora gravacions del Cecopi i cita a la directora general de la Secretaria del Gabinet del President

La investigació sobre la gestió de la DANA a València incorpora les gravacions del 29 d'octubre en el Cecopi i cita com a testimoni a Pilar Montes. La jutgessa emet sis actuacions, desestima recursos i demana dades sobre dos defuncions per a decidir si són víctimes.