Oxford anuncia que la seva vacuna té un 70% d’efectivitat

 

Després dels anuncis de les vacunes de Moderna, Pfizer i de la russa ‘Sputnik V’, aquest dilluns la Universitat d’Oxford ha anunciat que la dosi contra la Covid-19 que desenvolupa conjuntament amb la farmacèutica AstraZeneca té un 70,4% d’efectivitat segons els resultats d’un estudi realitzat a gran escala i que ja se situa en la fase tres. En un comunicat, asseguren que «ofereix un alt nivell de protecció» davant del virus i que l’eficàcia podria arribar a un 90%.

 

Els resultats són a partir de la conclusió dels resultats preliminars en assaigs al Regne Unit i Brasil, on no es van informar d’hospitalitzacions de casos greus dels participants. En total hi va haver 131 casos de covid. Un règim de dosificació va mostrar una eficàcia d’un 90% quan es va administrar la vacuna com a mitja dosi, seguida d’una dosi completa al mes, mentre que un altre règim va mostrar una eficàcia del 62% quan es va administrar com a dosis completes amb com a mínim un mes de diferència. L’anàlisi combinada va donar com a resultat aquesta eficàcia del 70%.

Anuncios

 

 

La farmacèutica ha assegurat que es continuaran fent anàlisis addicionals, «refinant» l’eficàcia de la vacuna i establint la duració de la protecció. La protecció contra la Covid-19 es dona 14 dies o més després de rebre la dosis de la vacuna, segons ha explicat la farmacèutica. AstraZeneca prepararà ara la presentació de regulació de les dades a les autoritats a tot el món. A més, buscarà una llista d’ús d’emergència de l’Organització Mundial de la Salut «per a accelerar la disponibilitat de vacunes en països de baixos ingressos».

 

L’investigador cap de l’assaig de vacunes d’Oxford, Andrew Pollard, ha afirmat que els resultats mostren que la vacuna és «eficaç» i «salvarà moltes vides». Pollard ha destacat que un dels règims de vacunació va mostrar una eficàcia del 90% i ha afegit que si s’utilitza aquest, «més persones podrien vacunar-se amb el subministrament planificat». El director executiu, Pascal Soriot, ha recordat la promesa del subministrament «sense afany de lucre d’un accés ampli, equitatiu i oportú» i ha afegit que això vol dir que «serà assequible i disponible a tot el món, subministrant centenars de milions de dosis amb aprovació».

 

L’anàlisi inclou dades dels assaigs en fase II i III al Regne Unit i en fase III al Brasil. En total, més de 23.000 participants avaluats seguint dues dosis d’un règim de mitja dosi/dosi completa o un règim de dues dosis completes d’AZD1222 o un comparador, una vacuna conjugada meningocòccica anomenada MenACWY o solució salina.

 

La companyia ha assegurat que progressa «ràpidament» en la fabricació amb una capacitat de fins a 3.000 milions de dosis per al 2021 de forma contínua, pendent d’aprovació reguladora. La vacuna es pot emmagatzemar, transportar i manipular en condicions normals de refrigeració, entre 2 i 8 graus, durant com a mínim sis mesos i administrar-se en entorns d’atenció mèdica ja existents.

 

Sánchez anuncia una estratègia «única» de vacunació per tot l’Estat

Aquest diumenge, el president del govern espanyol, Pedro Sánchez, va anunciar que es fixarà una estratègia «única» de vacunació per tot l’Estat acordada amb un grup d’experts multidisciplinar en el qual hi haurà representants de les comunitats autònomes, del consell interterritorial i de bioètica. L’estratègia preveu uns 13.000 punts de vacunació desplegats per tot el territori espanyol amb l’objectiu de garantir un «accés equitatiu» dels grups prioritaris.

 

El president de l’executiu va indicar que la campanya s’iniciarà el mes de gener i va assegurar que abans del juliol del 2021 «una part molt substancial» dels espanyols podrà estar vacunada contra el coronavirus. D’altra banda, va afegir que «una part molt substancial de la població podrà ser vacunada amb totes les garanties en el primer semestre del 2021».

 

En aquest sentit, Sánchez va posar com a exemple la fase de vacunació contra la grip que es du a terme cada hivern a Espanya: «Cada any vacunem a 10 milions de persones contra la grip». I va explicar que aquest any «hem vacunat catorze milions de persones en vuit setmanes» i que, per tant, el «Sistema Nacional de Salut està preparat per aconseguir aquest objectiu».

Anuncios

Últimes notícies

Denuncien un intent d’agressió amb un cristall d’un pres de Picassent a diversos funcionaris

Acaip UGT denuncia que un pres del centre penitenciari de Picassent va intentar agredir amb un tros de cristall a diversos funcionaris, que van resultar ferits de diversa consideració.

València estrenarà este estiu punts de bany a la platja per a persones amb paràlisi cerebral

L'Ajuntament de València posarà en marxa este estiu un projecte pilot de punts de bany adaptats per a persones amb paràlisi cerebral a la platja del Cabanyal, que s'estendrà posteriorment a altres trams del litoral.

La Policia Local de València immobilitza 129 patinets i reforça els controls en barris conflictius

La Policia Local de València ha controlat 161 patinets elèctrics des de finals d'abril, dels quals ha immobilitzat 129 i ha imposat 219 denúncies en diversos barris per infraccions tècniques i de circulació.

Barcala rebutja la taxa turística i acusa l’oposició de demagògia festera

L'alcalde d'Alacant, Luis Barcala, descarta aplicar la taxa turística per a finançar les Fogueres i acusa l'oposició i a la Federació de Fogueres de fer demagògia amb el sentiment fester.

La Generalitat completa la retirada de residus de la dana a l’interior de València

La Generalitat dona per tancat el dispositiu extraordinari de neteja després de la dana d'octubre de 2024 a l'interior de València, després de retirar més d'un milió de tones de residus i clausurar els punts d'apilament de Sot de Chera i Utiel.

Pérez Llorca reivindica el cooperativisme valencià com a motor d’ocupació i solidaritat

Pérez Llorca subratlla en els Premis Pepe Miquel el paper estratègic del cooperativisme valencià en la creació d'ocupació i en la construcció d'una societat més justa i solidària.

CCOO veu en la possible entrada de Geely en Ford Almussafes una opció estratègica condicionada a l’ocupació

CCOO PV valora amb prudència el possible desembarcament de Geely en la planta de Ford Almussafes i el veu com una oportunitat estratègica sempre que es blinden l'ocupació i les condicions laborals.

El Circuit Ricardo Tormo i la VIU llancen la primera Càtedra Motorsport a Espanya

El Circuit Ricardo Tormo i la Universitat Internacional de València creen la Càtedra Motorsport, un projecte pioner a Espanya que unix seguretat viària, rendiment i salut en l'esport de motor.