Oxford anuncia que la seva vacuna té un 70% d’efectivitat

 

Després dels anuncis de les vacunes de Moderna, Pfizer i de la russa ‘Sputnik V’, aquest dilluns la Universitat d’Oxford ha anunciat que la dosi contra la Covid-19 que desenvolupa conjuntament amb la farmacèutica AstraZeneca té un 70,4% d’efectivitat segons els resultats d’un estudi realitzat a gran escala i que ja se situa en la fase tres. En un comunicat, asseguren que «ofereix un alt nivell de protecció» davant del virus i que l’eficàcia podria arribar a un 90%.

 

Els resultats són a partir de la conclusió dels resultats preliminars en assaigs al Regne Unit i Brasil, on no es van informar d’hospitalitzacions de casos greus dels participants. En total hi va haver 131 casos de covid. Un règim de dosificació va mostrar una eficàcia d’un 90% quan es va administrar la vacuna com a mitja dosi, seguida d’una dosi completa al mes, mentre que un altre règim va mostrar una eficàcia del 62% quan es va administrar com a dosis completes amb com a mínim un mes de diferència. L’anàlisi combinada va donar com a resultat aquesta eficàcia del 70%.

 

 

La farmacèutica ha assegurat que es continuaran fent anàlisis addicionals, «refinant» l’eficàcia de la vacuna i establint la duració de la protecció. La protecció contra la Covid-19 es dona 14 dies o més després de rebre la dosis de la vacuna, segons ha explicat la farmacèutica. AstraZeneca prepararà ara la presentació de regulació de les dades a les autoritats a tot el món. A més, buscarà una llista d’ús d’emergència de l’Organització Mundial de la Salut «per a accelerar la disponibilitat de vacunes en països de baixos ingressos».

 

L’investigador cap de l’assaig de vacunes d’Oxford, Andrew Pollard, ha afirmat que els resultats mostren que la vacuna és «eficaç» i «salvarà moltes vides». Pollard ha destacat que un dels règims de vacunació va mostrar una eficàcia del 90% i ha afegit que si s’utilitza aquest, «més persones podrien vacunar-se amb el subministrament planificat». El director executiu, Pascal Soriot, ha recordat la promesa del subministrament «sense afany de lucre d’un accés ampli, equitatiu i oportú» i ha afegit que això vol dir que «serà assequible i disponible a tot el món, subministrant centenars de milions de dosis amb aprovació».

 

L’anàlisi inclou dades dels assaigs en fase II i III al Regne Unit i en fase III al Brasil. En total, més de 23.000 participants avaluats seguint dues dosis d’un règim de mitja dosi/dosi completa o un règim de dues dosis completes d’AZD1222 o un comparador, una vacuna conjugada meningocòccica anomenada MenACWY o solució salina.

 

La companyia ha assegurat que progressa «ràpidament» en la fabricació amb una capacitat de fins a 3.000 milions de dosis per al 2021 de forma contínua, pendent d’aprovació reguladora. La vacuna es pot emmagatzemar, transportar i manipular en condicions normals de refrigeració, entre 2 i 8 graus, durant com a mínim sis mesos i administrar-se en entorns d’atenció mèdica ja existents.

 

Sánchez anuncia una estratègia «única» de vacunació per tot l’Estat

Aquest diumenge, el president del govern espanyol, Pedro Sánchez, va anunciar que es fixarà una estratègia «única» de vacunació per tot l’Estat acordada amb un grup d’experts multidisciplinar en el qual hi haurà representants de les comunitats autònomes, del consell interterritorial i de bioètica. L’estratègia preveu uns 13.000 punts de vacunació desplegats per tot el territori espanyol amb l’objectiu de garantir un «accés equitatiu» dels grups prioritaris.

 

El president de l’executiu va indicar que la campanya s’iniciarà el mes de gener i va assegurar que abans del juliol del 2021 «una part molt substancial» dels espanyols podrà estar vacunada contra el coronavirus. D’altra banda, va afegir que «una part molt substancial de la població podrà ser vacunada amb totes les garanties en el primer semestre del 2021».

 

En aquest sentit, Sánchez va posar com a exemple la fase de vacunació contra la grip que es du a terme cada hivern a Espanya: «Cada any vacunem a 10 milions de persones contra la grip». I va explicar que aquest any «hem vacunat catorze milions de persones en vuit setmanes» i que, per tant, el «Sistema Nacional de Salut està preparat per aconseguir aquest objectiu».

Últimes notícies

Un SMS de Sanitat alerta com vore l’eclipsi solar de forma segura a la Comunitat Valenciana

La Conselleria de Sanitat ha enviat un SMS amb recomanacions per a observar de forma segura l’eclipsi solar del 12 d’agost i ha reforçat urgències, Oftalmologia i el dispositiu d’ambulàncies a la Comunitat Valenciana.

El calor extrem ja s’associa amb 249 morts a la Comunitat Valenciana des de juliol

Les altes temperatures han causat 249 morts estimades a la Comunitat Valenciana des de l’1 de juliol, 75 d’elles a la província de València. El sistema MoMo adverteix que les xifres són provisionals i es revisen de manera contínua.

Mig segle de l’arribada de Mario Kempes, el gran mite del valencianisme

Fa 50 anys que un desconegut Mario Kempes va aterrar a València. Hui és considerat el major ídol de la història del club.

Aemet activa avís groc per temperatures de fins a 36 graus a l’interior de València dimecres

Aemet ha activat per a este dimecres l’avís groc per temperatures de fins a 36 graus a l’interior de la província de València i el Racó d’Ademús, coincidint amb l’eclipsi de sol. L’avís estarà vigent entre les 13.00 hores i la mitjanit del dia 13.

Controlat l’incendi de Tírig després de cremar 810 hectàrees de massa forestal

L’incendi declarat divendres a Tírig ha quedat controlat este dimarts després d’afectar 810 hectàrees, sobretot forestals, entre Tírig i Catí.

On vore l’eclipsi solar a la Comunitat Valenciana: 9 punts oficials i fins a 60.000 persones

La Comunitat Valenciana ha habilitat nou punts oficials per a observar l’eclipsi solar, amb aforaments que van de 600 a 60.000 persones, principalment a les platges de Castelló i València i en diversos municipis d’interior.

Parcs naturals tancats i màximes restriccions per l’eclipsi solar del 12 d’agost

La Generalitat ha declarat el nivell 3 de preemergència per risc d’incendis en tota la Comunitat Valenciana el 12 d’agost, amb el tancament dels parcs naturals i la prohibició de transitar per senders i encendre foc. Les acampades i activitats a l’aire lliure en zones forestals també queden fortament limitades.

Com evitar lesions oculars durant l’eclipsi solar amb ulleres adequades

Mirar l’eclipsi solar sense protecció adequada pot causar lesions irreversibles als ulls. Sanitat reforça urgències i Oftalmologia i recomana ulleres homologades i supervisió dels menors.