Els pares de Marta del Castillo regalaran a Carcaño el pis del crim

Ejemplo de shortcode con estilo
  Els pares de Marta del Castillo estan desesperats per trobar el cos de la seua filla i així poder descansar en pau. 12 anys després del crim, la família de Marta encara no ha resolt moltes incògnites sobre l’assassinat de la seua filla, i el més important, no han pogut trobar el cos de […]

 

Els pares de Marta del Castillo estan desesperats per trobar el cos de la seua filla i així poder descansar en pau. 12 anys després del crim, la família de Marta encara no ha resolt moltes incògnites sobre l’assassinat de la seua filla, i el més important, no han pogut trobar el cos de la seua xicoteta.

El nivell de desesperació de la família és tal que han fet un pas més enllà per a tractar de convéncer a Miguel Carcaño que confesse la veritat. Així, segons recull ABC Sevilla, els pares estarien disposats a regalar a Carcaño el pis on va ocórrer el crim amb la condició que confesse la veritat i compte on està Marta.

Segons recull el diari, els pares de Marta haurien comprat aquest pis després que, durant diversos anys l’habitatge, situada al carrer León XIII, no tinguera eixida en el mercat en ser conegut pel lloc on va ocórrer el tràgic assassinat de la jove sevillana.

 

Antonio, el pare de Marta del Castillo, no creu que Carcaño siga l’assassí de la seua filla

 

Per al pare de Marta, la setena versió que ha aportat Miguel Carcaño sobre l’ocorregut és la que realment seria veritat, i no creu que ell fora l’assassí: «Per a mi és la més lògica, perquè des d’un principi Miguel ocultava i encobria a algú», detalla el seu pare.

Segons aquella versió dels fets de Carcaño, estant en l’habitatge del carrer León XIII on va ser perpetrat el crim, el seu germà li hauria atribuït que s’haguera gastat els diners previstos per a pagar la hipoteca de l’immoble, enredant-se tots dos en una discussió fins que Marta «es va ficar per mig» per a mediar i intentar evitar que la discussió fora a més, moment en el qual Francisco Javier Delgado li hauria propinat un colp al cap amb la culata de la pistola, extrem que hauria causat la mort de la xica.

Així, Antonio no creu que Miguel Carcaño siga l’assassí de la seua filla: «No crec que tinguera intenció de fer-ho, crec que va ocórrer en un moment en què la meua filla no havia de ser allí, una baralla entre germans», assegura.

Per això, aquest nou incentiu de regalar-li la casa és un intent més perquè Carcaño confirme la veritat i sobretot diga on està el cos de Marta 12 anys després del seu assassinat.

 

El jutge permet clonar el mòbil de Carcaño per a trobar a Marta

 

El jutge que investiga el parador del cos de Marta del Castillo ha donat el vistiplau al fet que un perit clone el telèfon mòbil de l’autor confés de l’assassinat, Miguel Carcaño, davant la «possibilitat» que aqueix examen permeta determinar on estan les restes de la víctima.

En un acte datat el 14 d’abril al qual ha tingut accés Efe, el titular del Jutjat d’Instrucció número 4 de Sevilla destaca que «hi ha la possibilitat» que el resultat d’aquesta pericial oferisca «indicis de la possible ubicació del cos», com van assenyalar la família de Marta i «la pròpia Policia Nacional».

La prova «és útil a aquesta investigació», agrega el jutge, que ressalta que el propi Carcaño va prestar el seu «consentiment» al fet que s’efectue aqueixa diligència.

El magistrat també adverteix que la prova serà respecte al mòbil de Carcaño «i només per a ell«, ja que quant a la resta de «tercers» implicats en la investigació inicial ja «es va acordar l’absolució» i, al contrari que en el cas de l’assassí confés, «no consta que hagen autoritzat» que les seues terminals siguen examinats.

El jutge va consultar a la Policia Nacional si era possible realitzar aqueixa operació, com havien sol·licitat els pares de la víctima després que un especialista els informara que existeix una nova tècnica per a reconstruir la geolocalització del terminal que permetria saber amb detall on va estar Carcaño en la nit del 24 al 25 de gener de 2009.

La petició d’Antonio del Castillo i Eva Casanueva va rebre el suport de la Policia i de la Fiscalia.

El jutge recorda que l’objecte d’aquest procediment «no és un altre que la comprovació, si això fora possible, del lloc en el qual es troba el cos de la víctima», la qual cosa justifica que la peça continue oberta, però no té com a fi «una revisió del ja jutjat», d’aquí ve que cenyisca la investigació al mòbil de l’únic condemnat.

Així, lliura un ofici urgent a la Secció Setena de l’Audiència Provincial de Sevilla perquè remeta les terminals dels mòbils que encara custòdia i li’ls entregue a un perit designat pel jutjat perquè els analitze i informe «sobre el recorregut que va realitzar Miguel Carcaño la nit del crim».

El jutge també ordena a la presó de Sevilla II, on està intern l’assassí, que envie el mòbil de Carcaño allí «retingut», segons va comunicar exnóvio de la víctima a l’advocada de la família Del Castell Casanueva per carta el 2 d’agost de 2020.

Així mateix, el magistrat ordena a la Secció Setena que li mane, «si no s’hagueren destruït», les dades «crues» de les empreses de telefonia, «sense anàlisi ni conclusions«.

També requereix a Telefónica, Orange i Vodafone que informen si conserven dades telefòniques crues dels terminals de Carcaño; el seu germà, Francisco Javier Delgado; la llavors núvia d’aquest últim; Marta del Castillo i els altres dos joves que van ser acusats en el seu moment, Francisco Javier García àlies ‘El Cuco’ i Samuel Benítez.

La família va demanar aquesta prova en el marc de la peça separada oberta per a localitzar el cos de Marta perquè seria diferent de la realitzada en 2013, que es va fonamentar en la informació procedent facilitades de les antenes repetidores.

El nou acte, facilitat per l’oficina de comunicació del Tribunal Superior de Justícia d’Andalusia (TSJA), admet recurs d’apel·lació.
 

Últimes notícies

Compromís-Front Valencià celebra un acord d’esquerres que EU vol projectar fins a 2027

Les quatre forces d’esquerra que han tancat in extremis la coalició Compromís: Front Valencià per al Congrés han definit l’acord com a històric, mentres Esquerra Unida reclama treballar ja amb la mirada posada en les autonòmiques de 2027.

Una nova dana amenaça la Comunitat Valenciana amb fins a 300 l/m² en 24 hores

La dana Adam pot deixar fins a 300 litres per metre quadrat en 24 hores, sobretot al sud d’Alacant, i podria comportar inundacions importants, segons ha advertit el conseller Juan Carlos Valderrama.

Els acusats del ‘cas Bar España’ demanen prescriure les injúries i calúmnies

Les defenses dels set acusats de difondre el bulo del conegut com a ‘cas Bar España’ han sol·licitat al jutge a Castelló que declare prescrits els delictes d’injúries i calúmnies i que rebutge el paper de la Fiscalia com a part acusadora. El judici ha començat amb llargues qüestions prèvies i problemes tècnics que han impedit la primera declaració prevista per videoconferència.

Les víctimes de la DANA demanen empatia per a la marxa del segon aniversari a València

Les associacions de víctimes de la DANA han fet una crida a la ciutadania perquè secunde la manifestació convocada a València el 31 d’octubre, quan es compliran dos anys de les riudes que van causar 233 morts. Reclamen empatia, unitat i responsabilitats polítiques al Consell per la gestió d’aquella catàstrofe.

Esquerra Unida se suma finalment a la coalició Compromís-Front Valencià per al 23J valencià

Esquerra Unida del País Valencià ha acceptat l últim oferiment de Compromís per a concórrer junta a Podem i Esquerra Republicana del País Valencià a les generals del 29 de novembre, en una candidatura que es dirà Compromís-Front Valencià i que encara ha de ser ratificada per la militància d EUPV.

L’assetjador de Mazón va revisar 170 vegades la seua agenda i va buscar dades de la seua dona

Un home investigat per amenaçar de mort Carlos Mazón després de la dana de 2024 ha consultat 170 vegades la seua agenda pública i ha buscat informació sobre el seu domicili i la seua dona. Un nou informe policial ha motivat la reobertura de la causa i el jutjat dona ara deu dies a Fiscalia i acusacions per demanar juí oral o l’arxiu.

Els equips del SAMU reanimen enguany 1.841 persones en parada cardíaca a la Comunitat Valenciana

Els equips mèdics del SAMU han reanimat enguany 1.841 persones en parada cardiorrespiratòria a la Comunitat Valenciana, 902 d’elles a la província de València. Sanitat impulsa jornades de formació en reanimació cardiopulmonar bàsica per a la població.

Kata, el gos policia d’Alacant, destapa una maleta amb cocaïna d’un pròfug buscat des de 2020

Un home de 28 anys buscat des de 2020 per un jutjat d'Almeria ha sigut detingut a l'estació d'autobusos d'Alacant per tràfic de drogues, després que la gossa policia Kata localitzara una maleta amb 678 grams de cocaïna en un autobús de la línia Algeciras-Barcelona.