Els pares de Marta del Castillo regalaran a Carcaño el pis del crim

 

Els pares de Marta del Castillo estan desesperats per trobar el cos de la seua filla i així poder descansar en pau. 12 anys després del crim, la família de Marta encara no ha resolt moltes incògnites sobre l’assassinat de la seua filla, i el més important, no han pogut trobar el cos de la seua xicoteta.

El nivell de desesperació de la família és tal que han fet un pas més enllà per a tractar de convéncer a Miguel Carcaño que confesse la veritat. Així, segons recull ABC Sevilla, els pares estarien disposats a regalar a Carcaño el pis on va ocórrer el crim amb la condició que confesse la veritat i compte on està Marta.

Segons recull el diari, els pares de Marta haurien comprat aquest pis després que, durant diversos anys l’habitatge, situada al carrer León XIII, no tinguera eixida en el mercat en ser conegut pel lloc on va ocórrer el tràgic assassinat de la jove sevillana.

 

Antonio, el pare de Marta del Castillo, no creu que Carcaño siga l’assassí de la seua filla

 

Per al pare de Marta, la setena versió que ha aportat Miguel Carcaño sobre l’ocorregut és la que realment seria veritat, i no creu que ell fora l’assassí: «Per a mi és la més lògica, perquè des d’un principi Miguel ocultava i encobria a algú», detalla el seu pare.

Segons aquella versió dels fets de Carcaño, estant en l’habitatge del carrer León XIII on va ser perpetrat el crim, el seu germà li hauria atribuït que s’haguera gastat els diners previstos per a pagar la hipoteca de l’immoble, enredant-se tots dos en una discussió fins que Marta «es va ficar per mig» per a mediar i intentar evitar que la discussió fora a més, moment en el qual Francisco Javier Delgado li hauria propinat un colp al cap amb la culata de la pistola, extrem que hauria causat la mort de la xica.

Així, Antonio no creu que Miguel Carcaño siga l’assassí de la seua filla: «No crec que tinguera intenció de fer-ho, crec que va ocórrer en un moment en què la meua filla no havia de ser allí, una baralla entre germans», assegura.

Per això, aquest nou incentiu de regalar-li la casa és un intent més perquè Carcaño confirme la veritat i sobretot diga on està el cos de Marta 12 anys després del seu assassinat.

 

El jutge permet clonar el mòbil de Carcaño per a trobar a Marta

 

El jutge que investiga el parador del cos de Marta del Castillo ha donat el vistiplau al fet que un perit clone el telèfon mòbil de l’autor confés de l’assassinat, Miguel Carcaño, davant la «possibilitat» que aqueix examen permeta determinar on estan les restes de la víctima.

En un acte datat el 14 d’abril al qual ha tingut accés Efe, el titular del Jutjat d’Instrucció número 4 de Sevilla destaca que «hi ha la possibilitat» que el resultat d’aquesta pericial oferisca «indicis de la possible ubicació del cos», com van assenyalar la família de Marta i «la pròpia Policia Nacional».

La prova «és útil a aquesta investigació», agrega el jutge, que ressalta que el propi Carcaño va prestar el seu «consentiment» al fet que s’efectue aqueixa diligència.

El magistrat també adverteix que la prova serà respecte al mòbil de Carcaño «i només per a ell«, ja que quant a la resta de «tercers» implicats en la investigació inicial ja «es va acordar l’absolució» i, al contrari que en el cas de l’assassí confés, «no consta que hagen autoritzat» que les seues terminals siguen examinats.

El jutge va consultar a la Policia Nacional si era possible realitzar aqueixa operació, com havien sol·licitat els pares de la víctima després que un especialista els informara que existeix una nova tècnica per a reconstruir la geolocalització del terminal que permetria saber amb detall on va estar Carcaño en la nit del 24 al 25 de gener de 2009.

La petició d’Antonio del Castillo i Eva Casanueva va rebre el suport de la Policia i de la Fiscalia.

El jutge recorda que l’objecte d’aquest procediment «no és un altre que la comprovació, si això fora possible, del lloc en el qual es troba el cos de la víctima», la qual cosa justifica que la peça continue oberta, però no té com a fi «una revisió del ja jutjat», d’aquí ve que cenyisca la investigació al mòbil de l’únic condemnat.

Així, lliura un ofici urgent a la Secció Setena de l’Audiència Provincial de Sevilla perquè remeta les terminals dels mòbils que encara custòdia i li’ls entregue a un perit designat pel jutjat perquè els analitze i informe «sobre el recorregut que va realitzar Miguel Carcaño la nit del crim».

El jutge també ordena a la presó de Sevilla II, on està intern l’assassí, que envie el mòbil de Carcaño allí «retingut», segons va comunicar exnóvio de la víctima a l’advocada de la família Del Castell Casanueva per carta el 2 d’agost de 2020.

Així mateix, el magistrat ordena a la Secció Setena que li mane, «si no s’hagueren destruït», les dades «crues» de les empreses de telefonia, «sense anàlisi ni conclusions«.

També requereix a Telefónica, Orange i Vodafone que informen si conserven dades telefòniques crues dels terminals de Carcaño; el seu germà, Francisco Javier Delgado; la llavors núvia d’aquest últim; Marta del Castillo i els altres dos joves que van ser acusats en el seu moment, Francisco Javier García àlies ‘El Cuco’ i Samuel Benítez.

La família va demanar aquesta prova en el marc de la peça separada oberta per a localitzar el cos de Marta perquè seria diferent de la realitzada en 2013, que es va fonamentar en la informació procedent facilitades de les antenes repetidores.

El nou acte, facilitat per l’oficina de comunicació del Tribunal Superior de Justícia d’Andalusia (TSJA), admet recurs d’apel·lació.
 

Últimes notícies

Alerta taronja per pluges fortes a l’interior de Castelló i València este dissabte

El Centre de Coordinació d’Emergències ha activat per a dissabte l’alerta taronja per pluges i tronades a l’interior nord de Castelló i per pluges a l’interior nord de València, a més de diverses alertes grogues per pluja, tronades i temperatures altes al litoral.

Foios estrena un gran mural en homenatge a Ferran Torres al poliesportiu municipal

Foios ha estrenat un mural gegant al poliesportiu municipal dedicat a Ferran Torres, autor del gol que va donar a Espanya el seu segon Mundial. L’Ajuntament també ha iniciat els tràmits per nomenar-lo Fill Predilecte.

El PSPV acusa el Consell de encarir de nou la vivenda protegida i fer-la inassolible

El PSPV-PSOE ha acusat el Consell del PP d’haver encarit de nou el mòdul de vivenda protegida a la Comunitat Valenciana fins als 2.568 euros per metre quadrat, fet que, segons el partit, la fa cada vegada més inassolible per a famílies, jóvens i classes mitjanes. Els socialistes critiquen també l’oportunitat de la publicació en ple període vacacional i reclamen al president Juanfran Pérez Llorca que revertisca l’augment i revise la seua política d’habitatge.

Així funcionarà la nova política d’entrades del Levante al Ciutat de València

El Levante ha estrenat una política d’entrades amb preus dinàmics i avantatges per als aficionats amb Carnet Simpatizante, així com descomptes per als abonats. El club també incentiva que els socis alliberen el seient quan no puguen acudir.

Polònia serà el país convidat al València Design Fest 2026 amb una gran mostra artesanal

València Design Fest tornarà del 10 de setembre al 15 d’octubre de 2026 amb Polònia com a país convidat i una extensa programació centrada en l’artesania contemporània, el disseny i l’intercanvi professional.

Els zoològics ibèrics detecten canvis en el comportament animal durant l’eclipsi solar

Diversos parcs zoològics d’Espanya i Portugal han registrat canvis en la conducta d’elefants, monos, aus i cérvols durant l’eclipsi solar, amb reagrupaments, fugides i vocalitzacions inusuals. Els centres han participat en un projecte coordinat per a estudiar la resposta dels animals a la baixada de llum.

147 atencions oftalmològiques en la Comunitat Valenciana després de l’eclipsi solar

Els centres de salut i hospitals de la Comunitat Valenciana han atés 147 persones per molèsties oculars relacionades amb l’eclipsi solar, cap d’elles amb necessitat d’ingrés.

Quaranta atesos durant la Nit de l’Albà d’Elx, amb dues ferides greus

La Nit de l'Albà d'Elx ha deixat 40 persones ateses, majoritàriament per lesions lleus, encara que dues menors han patit danys més greus per cremades i impacte de canyes.