Puig: ‘El passaport COVID estarà implantat abans del pont de la Constitució’

 

Sembla que el passaport COVID serà prompte una realitat. El President de la Generalitat Valenciana, Ximo Puig, ha assegurat este matí a Alacant que s’està treballant per presentar el Tribunal Superior de Justícia una proposta. «Es tracta del fet que el certificat COVID servisca com un garant de la major seguretat possible en espais tancats».

És en estos espais on és més difícil mantenir la distància de seguretat o l’ús de la mascareta, com és el cas de l’hostaleria. Per això, quasi amb total seguretat el passaport COVID s’implantarà «abans del pont de la Constitució», ha afirmat Puig.

«La mascareta és obligatòria en espais tancats i necessària en aquells espais oberts on hi ha possibilitat de tenir contacte més enllà d’una distància raonable», explica el President. A més, recorda que la màscara «ha estat un dels grans actius» en la lluita contra la pandèmia, encara que el fonamental és la vacunació. «Intentarem convéncer este 8% que no s’ha vacunat que ho faça. Pel seu bé propi, el de la família i de la societat», afegeix Puig.

D’altra banda, ha fet referència a la vacunació dels nens. «És una decisió que cal prendre en l’àmbit científic», explica Ximo Puig. «Però estem preparats per a poder ràpidament vacunar al màxim nombre de xiquetes i xiquets», reconeix, encara que «objectivament, cal fer-ho quan es decidisca a la ponència de vacunes, tinga el suport científic i totes les garanties», conclou.

Últimes notícies

Guitarricadelafuente acomiada el seu any triomfal a Madrid amb un crit a favor de la protesta en Sol

Guitarricadelafuente ha tancat al Movistar Arena de Madrid la gira del disc 'Spanish Leather' davant 15.800 persones i amb un missatge explícit de suport a la protesta per l’habitatge a la Puerta del Sol.

Una tromba d’aigua descarrega 97 l/m² en només una hora a Alzira

Una tempesta torrencial ha deixat fins a 143 l/m² en quatre hores a Alzira, amb quasi 97 litres caiguts en només una hora, segons Avamet. No s’han registrat incidències, però es manté l’alerta taronja per pluges intenses a la província de València.

Les fortes pluges deixen fins a 33 l/m² a Elx sense danys destacables

L’episodi de pluges d’esta vesprada ha deixat fins a 33 l/m² a Elx i acumulats destacats en altres punts del terme, però sense danys personals ni incidències greus. Bombers i Policia Local han fet intervencions puntuals i seguixen vigilant zones inundables.

Emergències atén 115 incidents per les pluges a la Comunitat Valenciana, 53 a Castelló

El Centre de Coordinació d'Emergències ha gestionat 115 incidències per les pluges i tempestats a la Comunitat Valenciana, amb especial afectació a la província de Castelló. València ha concentrat 51 avisos i Alacant, 11.

Fortes pluges a la Vega Baixa i un llamp calfa una palmera a Torrevella

Una tempesta amb intensa activitat elèctrica ha deixat fins a 33 l/m2 a la Vega Baixa i ha calfat una palmera a les salines de Torrevella. Les precipitacions han sigut moderades però generalitzades en municipis com Oriola i San Miguel de Salinas.

El festival Love to Rock suspén la jornada de divendres per l’alerta taronja a València

Love to Rock ha suspés la jornada de divendres per l’alerta taronja per pluges a València, però manté la programació de dissabte i oferix devolucions i canvis d’entrada.

Asaja alerta que els preus del llima a Alacant cauen malgrat la forta demanda

Asaja Alacant denuncia que la indústria del llima està oferint només 10 cèntims per quilo malgrat la gran demanda de suc, i insten els agricultors a no vendre per davall dels costos de producció.

La tarta de xocolata de Rubén Alan Díaz triomfa com a millor del món a Elx

La tarta de xocolata del pastisser mexicà Rubén Alan Díaz, del grup Puratos México, ha sigut guardonada com la millor del món en el Premi Internacional de Alta Pastelería Paco Torreblanca, celebrat dins del certamen Alicante Gastronómica a Elx.