Puig: ‘El passaport COVID estarà implantat abans del pont de la Constitució’

 

Sembla que el passaport COVID serà prompte una realitat. El President de la Generalitat Valenciana, Ximo Puig, ha assegurat este matí a Alacant que s’està treballant per presentar el Tribunal Superior de Justícia una proposta. «Es tracta del fet que el certificat COVID servisca com un garant de la major seguretat possible en espais tancats”.

És en estos espais on és més difícil mantenir la distància de seguretat o l’ús de la mascareta, com és el cas de l’hostaleria. Per això, quasi amb total seguretat el passaport COVID s’implantarà «abans del pont de la Constitució», ha afirmat Puig.

«La mascareta és obligatòria en espais tancats i necessària en aquells espais oberts on hi ha possibilitat de tenir contacte més enllà d’una distància raonable», explica el President. A més, recorda que la màscara «ha estat un dels grans actius» en la lluita contra la pandèmia, encara que el fonamental és la vacunació. «Intentarem convéncer este 8% que no s’ha vacunat que ho faça. Pel seu bé propi, el de la família i de la societat», afegeix Puig.

D’altra banda, ha fet referència a la vacunació dels nens. «És una decisió que cal prendre en l’àmbit científic», explica Ximo Puig. «Però estem preparats per a poder ràpidament vacunar al màxim nombre de xiquetes i xiquets», reconeix, encara que «objectivament, cal fer-ho quan es decidisca a la ponència de vacunes, tinga el suport científic i totes les garanties», conclou.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Jose Muñoz expressa la vergonya del PSPV per José Luis Ábalos després de l’inici del juí

Jose Muñoz afirma que el PSPV sent vergonya i indignació per Ábalos després de les primeres declaracions del juí.

La renda 2025 arranca amb noves deduccions en la Comunitat Valenciana per salut, esport i música

La campanya de la renda 2025 comença amb canvis estatals i noves deduccions autonòmiques en la Comunitat Valenciana.

Absòlts els dos acusats pel cas dels burros morts al Desert de les Palmes

La Justícia absol els dos acusats pel cas dels burros morts al Desert de les Palmes en no veure provat el maltractament animal.

Condemnat a huit anys de presó quan se feia passar per narcotraficant

Condemnen a huit anys de presó un home per agressió sexual i amenaces a una jove a Castelló després d’un llarg procés judicial.

València ja executa el 85 % de les ordres de tancament d’apartaments turístics il·legals

València ha executat el 85 % de les ordres de tancament d’apartaments turístics il·legals i endureix al màxim la nova regulació.

El PSPV demanarà la compareixença de Pérez Llorca en la comissió dels bons comerç d’Alacant

El PSPV vol que Pérez Llorca comparega en la comissió dels bons comerç per aclarir la gestió de les ajudes en 2022.

Desarticulat a Elda un clan familiar que esclavitzava a un home per a vendre drogues

La Policia Nacional deté a Elda a deu membres d'una mateixa família, dos d'ells menors, acusats de sotmetre a un home a un règim d'esclavitud i d'usar-lo per a la venda de drogues.

Sis detinguts en desarticular un grup que assaltava joieries amb el mètode del alunizaje

Una operació conjunta de Guàrdia Civil i Mossos d'Esquadra ha desarticulat un grup especialitzat en robatoris amb força en joieries mitjançant alunizajes, amb sis detinguts i danys que ronden el milió d'euros.