18.4 C
València
Dissabte, 15 novembre, 2025

Puig: ‘El passaport COVID estarà implantat abans del pont de la Constitució’

 

Sembla que el passaport COVID serà prompte una realitat. El President de la Generalitat Valenciana, Ximo Puig, ha assegurat este matí a Alacant que s’està treballant per presentar el Tribunal Superior de Justícia una proposta. «Es tracta del fet que el certificat COVID servisca com un garant de la major seguretat possible en espais tancats”.

És en estos espais on és més difícil mantenir la distància de seguretat o l’ús de la mascareta, com és el cas de l’hostaleria. Per això, quasi amb total seguretat el passaport COVID s’implantarà «abans del pont de la Constitució», ha afirmat Puig.

«La mascareta és obligatòria en espais tancats i necessària en aquells espais oberts on hi ha possibilitat de tenir contacte més enllà d’una distància raonable», explica el President. A més, recorda que la màscara «ha estat un dels grans actius» en la lluita contra la pandèmia, encara que el fonamental és la vacunació. «Intentarem convéncer este 8% que no s’ha vacunat que ho faça. Pel seu bé propi, el de la família i de la societat», afegeix Puig.

D’altra banda, ha fet referència a la vacunació dels nens. «És una decisió que cal prendre en l’àmbit científic», explica Ximo Puig. «Però estem preparats per a poder ràpidament vacunar al màxim nombre de xiquetes i xiquets», reconeix, encara que «objectivament, cal fer-ho quan es decidisca a la ponència de vacunes, tinga el suport científic i totes les garanties», conclou.

Últimes notícies

Mor un conductor de 22 anys en caure-li una palmera en la CV-905 de Torrevieja

Un jove de 22 anys ha mort en la CV-905 en desplomar-se una palmera de la mitjana sobre el seu cotxe, en un tram pròxim a un centre comercial a Torrevieja.

Pérez Llorca parla de bona sintonia amb Vox després de reunir-se per al pacte d’investidura

Pérez Llorca ha mantingut una reunió amb la direcció de Vox per a buscar un pacte d'investidura i parla de 'bona sintonia'. El PP requerix els vots de Vox i el termini per a registrar la candidatura venç el 19 de novembre.

La jutgessa de la DANA incorpora més gravacions de teleassistència de víctimes de les riuades

El Jutjat d'Instrucció 3 de Catarroja ha afegit al sumari noves converses d'usuaris de teleassistència que van morir al no poder escapar de les riuades a l'Horta Sud. Les cintes apunten a una saturació del 112 i a accessos impossibles per als equips de rescat.

Pedro ‘Tiburón’ Acosta lidera amb autoritat la pràctica de MotoGP a Cheste

Pedro 'Tiburón' Acosta va marcar un 1.29.240 i va encapçalar la pràctica que decidix la passada directa a Q2 a Cheste; Bezzecchi i Morbidelli van completar el top-3. Bagnaia i Jorge Martín van quedar fora i hauran de passar per la Q1.

El Consell critica la fi de la pròrroga nuclear i reivindica el paper clau de Cofrentes

El Consell ha criticat la decisió de no prorrogar les centrals nuclears i ha defés que Cofrentes és clau per al subministrament i la competitivitat. Ha demanat revisar l'acord de tancament de 2019.

Alacant, Ministeri i Consell agilitzen la rehabilitació de la biblioteca Azorín

Ajuntament, Consell i Ministeri han alineat els últims tràmits per a la reforma interior de la biblioteca Azorín, la principal de la província. La coordinació tècnica pretén que les obres arranquen en poques setmanes i es compatibilitzen amb la protecció patrimonial de l'entorn.

Huit pianos de cua omplin de música les places de València

Huit pianos de cua s'han instal·lat en places de València i han acostat la música a tots els públics amb la iniciativa 'La teua ciutat s'ompli de pianos', emmarcada a València Music City.

Tres detinguts per l’homicidi d’un home després de robar-li el mòbil a Torrevieja

Tres jóvens de 21 i 22 anys han sigut detinguts per la mort d'un home suec de 30 anys després del robatori del seu mòbil. La víctima va ser arrossegada amb un cotxe i va morir quatre dies després.