Paterna deixa entrar a mascotes a edificis i autobusos

 

La localitat de Paterna, en la comarca de l’Horta (València), estrena ordenança de Benestar Animal este dijous 1 d’abril i permet l‘accés d’animals domèstics als espais comuns dels edificis públics administratius i a la xarxa municipal de transport urbà.

 

El seu objectiu és continuar posicionant-se com a ciutat ‘pet friendly‘. Amb l’entrada en vigor de la nova ordenança, aprovada per l’executiu socialista al febrer, queda permesa l’entrada d’animals domèstics als espais comuns de les instal·lacions municipals sempre que es complisquen els requisits establits.

 

Les mascotes podran accedir sempre que vagen proveïts dels mitjans de seguretat concordes a la seua tipologia, com el boç en cas de races perilloses ‘, o corretja o transportí degudament homologats. No hauran de causar molèsties a la resta de persones que usen les instal·lacions i no accediran a espais A on es dispensen o consumisquen aliments o begudes.

 

Permeten l’accés de mascotes a la xarxa de transport municipal

També es permetrà l’accés de mascotes a la xarxa municipal de transport en els espais especialment destinats per a animals, sempre ajustant-se a les normes i protocols de l’empresa adjudicatària.

Paterna és un dels municipis espanyols que més diners destina al benestar animal, sis euros per ciutadà de mitjana, i amb esta nova ordenança pretén augmentar la protecció de les mascotes.

 

Entre altres coses, regula el registre d’ADN caní, garantix el ‘sacrifici zero‘ per a tots els animals, fomenta la tinença responsable de mascotes i regula les conductes que puguen suposar un maltractament físic o psíquic per als animals amb multes de fins a 18.000 euros.

Últimes notícies

La nova camiseta del Valencia Basket celebra 40 anys d’història amb el taronja com a senyal d’identitat

El Valencia Basket ha presentat la seua nova primera equipació, batejada com Origen, que lluirà en ACB, Euroliga i Lliga Femenina Endesa i que ret homenatge al 40 aniversari del club amb el taronja com a color central i nous detalls en negre i daurat.

Un nou protocol a Alacant reduïx a la mitat els marcapassos després d’una vàlvula aòrtica

Un assaig clínic pioner a l’Hospital General Doctor Balmis d’Alacant mostra que un tractament pautat amb glucocorticoides abans i després d’una vàlvula aòrtica transcatèter reduïx a la mitat la necessitat de marcapassos permanents. L’estudi, liderat per ISABIAL, apunta també a un estalvi econòmic destacat per al sistema sanitari.

Localitzen mort un home que flotava a la platja del Puig

Un home ha sigut trobat sense vida mentre flotava a l’aigua de la platja del Puig. Els serveis sanitaris només han pogut confirmar el seu falleixement.

La cala Baeza d’El Campello es convertix en una nova platja accessible després d’una gran regeneració

La cala Baeza d’El Campello, un dels trams més degradats de la costa alacantina, s’ha regenerat completament gràcies a una inversió d’uns 3 milions d’euros del Ministeri per a la Transició Ecològica, que ha creat una platja més accessible, segura i ambientalment estable.

L’incendi de la Vall d’Uixó continua actiu i ja ha arrasat 9.300 hectàrees

L’incendi forestal declarat dissabte a la Vall d’Uixó continua sense control, amb 9.300 hectàrees cremades i un perímetre de 81 quilòmetres. Més de 1.200 professionals i una trentena de mitjans aeris treballen en les tasques d’extinció.

Mor un home trobat flotant a la platja d’El Puig

Un home ha sigut localitzat sense vida este dimarts a la nit mentre flotava a l’aigua a la platja d’El Puig. Els banyistes han intentat reanimar-lo abans que el SAMU confirmara la mort i l’autòpsia aclarirà ara les causes.

Trobem mort un home que flotava a la platja d’El Puig

Un home ha sigut localitzat sense vida mentre flotava en l’aigua a la platja d’El Puig. Els servicis sanitaris no han pogut reanimar-lo i l’autòpsia aclarirà les causes de la mort.

El Valencia Basket començarà l’Eurolliga 2026/2027 visitant el Besiktas

El Valencia Basket debutarà en l’Eurolliga 2026/2027 el 25 de setembre a la pista del Besiktas Istanbul i estrenarà el Roig Arena davant el Kosner Baskonia, amb duels destacats contra Real Madrid i Barça al llarg de la fase regular.
FILMOTECA D'ESTIU