Paterna deixa entrar a mascotes a edificis i autobusos

 

La localitat de Paterna, en la comarca de l’Horta (València), estrena ordenança de Benestar Animal este dijous 1 d’abril i permet l‘accés d’animals domèstics als espais comuns dels edificis públics administratius i a la xarxa municipal de transport urbà.

 

El seu objectiu és continuar posicionant-se com a ciutat ‘pet friendly‘. Amb l’entrada en vigor de la nova ordenança, aprovada per l’executiu socialista al febrer, queda permesa l’entrada d’animals domèstics als espais comuns de les instal·lacions municipals sempre que es complisquen els requisits establits.

 

Les mascotes podran accedir sempre que vagen proveïts dels mitjans de seguretat concordes a la seua tipologia, com el boç en cas de races perilloses ‘, o corretja o transportí degudament homologats. No hauran de causar molèsties a la resta de persones que usen les instal·lacions i no accediran a espais A on es dispensen o consumisquen aliments o begudes.

 

Permeten l’accés de mascotes a la xarxa de transport municipal

També es permetrà l’accés de mascotes a la xarxa municipal de transport en els espais especialment destinats per a animals, sempre ajustant-se a les normes i protocols de l’empresa adjudicatària.

Paterna és un dels municipis espanyols que més diners destina al benestar animal, sis euros per ciutadà de mitjana, i amb esta nova ordenança pretén augmentar la protecció de les mascotes.

 

Entre altres coses, regula el registre d’ADN caní, garantix el ‘sacrifici zero‘ per a tots els animals, fomenta la tinença responsable de mascotes i regula les conductes que puguen suposar un maltractament físic o psíquic per als animals amb multes de fins a 18.000 euros.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Laia Codina veu un grup ajustat després del 3-0 a Islàndia

Espanya va debutar amb un 3-0 davant Islàndia en la fase de classificació al Mundial 2027. Laia Codina va valorar un grup competitiu després del 1-6 d'Anglaterra a Ucraïna.

La Comunitat va exportar 2.106,5 milions als EUA i va importar 1.696,6 en 2025

La Comunitat Valenciana va registrar en 2025 un superàvit comercial amb els EUA en vendre per 2.106,5 milions i importar 1.696,6. L'intercanvi es va contraure respecte a 2024.

Bermúdez, després del 3-0 a Islàndia: ‘Podíem haver fet algun gol més, l’exigència és ací’

Espanya va véncer 3-0 a Islàndia en l'arrancada cap al Mundial 2027. Bermúdez va valorar els tres punts i va remarcar que sumar més gols serà clau davant Anglaterra.

3-0 d’Espanya a Islàndia: Pina firma un doblet i Edna Imade sentència

Espanya es va imposar 3-0 a Islàndia en la seua estrena cap al Mundial 2027 amb un doblet de Claudia Pina i una cabotada de Edna Imade. La portera Cecilia Rúnarsdóttir va evitar una golejada major i Espanya és segona del Grup A3, empatada amb Anglaterra.

3-0: Espanya complix en el seu debut classificatori davant Islàndia liderada per Pina

Espanya va arrancar la classificació al Mundial 2027 amb un 3-0 sobre Islàndia, sostinguda per la seua portera. Claudia Pina va firmar un doblet i Edna Imade va completar la victòria.

Els 16 de OT 2025 es reunixen i descobrixen el repertori de la gira que passarà per Alacant i València al juliol

Els 16 concursants de OT 2025 s'han retrobat a Barcelona per a conéixer el repertori del seu gira de tretze concerts. El tour arrancarà el 18 d'abril a Bilbao i arribarà al juliol a Alacant i València.

Pina avança a Espanya amb un derechazo davant Islàndia en el 39 (1-0)

Claudia Pina va avançar a Espanya en el minut 39 amb un derechazo des de la frontal després d'una primera part de setge a Islàndia, en el debut cap al Mundial 2027.

Espanya té garantit el subministrament de gas malgrat la tensió a Ormuz, segons Enagás

Enagás assegura que Espanya no tindrà problemes de proveïment per la seua baixa dependència del Golf i unes reserves del 58%. Advertix de pressió en preus, lluny de 2022