Paterna suspén les seues Festes Majors per segon any consecutiu

 

L’Ajuntament de Paterna ha anunciat hui la suspensió, per segon any consecutiu, de les Festes Majors de Paterna 2021 en Honor al Santíssim Crist de la Fe i Sant Vicent Ferrer a causa de l’actual situació sociosanitària derivada de la pandèmia del coronavirus

 

La decisió, acordada per unanimitat pel consistori al costat del Coeter Major i les quatre federacions que organitzen les festes majors (Federació Intercomparsas, Federació Interpenyes, Real Confraria del Stm. Crist de la Fe i Sant Vicent Ferrer i Junta Local Fallera), està inclosa en el Bàndol Oficial signat hui i en el qual també es fa referència a l’Agenda Cultural programada per a finals d’agost i al fet que la realització de la Cordà quedarà supeditada a l’evolució de la situació epidemiològica a la ciutat. 

 

Davant la cancel·lació de les festes en el seu format tradicional, el consistori ha apostat per la “cultura segura” amb l’organització, per a la setmana del 24 al 30 d’agost, d’una programació d’activitats culturals que començaran amb un concert del Centre Musical Paternense i en les quals s’inclouen actuacions musicals adaptades a diferents col·lectius d’edat, espectacles pirotècnics i misses per a commemorar els tridus.

 

Es tracta d’una programació molt cuidada i ajustada a les mesures de seguretat i salut pública vigents. Per això, tots els actes se celebraran a l’aire lliure en el col·legi Clara Campoamor, amb controls d’aforament i temperatura, distàncies de seguretat i les mesures higièniques corresponents per a garantir la seguretat dels assistents.

Últimes notícies

Torrent destinarà quasi 13 milions a reforçar 80 camins davant noves inundacions

L’Ajuntament de Torrent invertirà 12,8 milions d’euros en reparar i reforçar 80 camins afectats per la dana d’octubre de 2024, amb actuacions especials en sis vados i punts de pas per reduir el risc d’inundacions futures.

La calor sostinguda baixa l’aigua embassada al Segura i al Xúquer a poc més del 55%

La reserva d’aigua al Segura ha baixat fins al 53,7 % i la del Xúquer al 55,3 %, en un context de calor sostinguda i d’un descens general de l’aigua embassada a Espanya fins al 64,9 % de la seua capacitat.

Vols directes entre València i Nova York amb United a partir de juny de 2027

United Airlines connectarà València i Nova York amb tres vols setmanals des de juny de 2027, en el marc d’una gran expansió internacional de la companyia. Generalitat i Ajuntament destaquen l’impacte per al turisme i la connexió amb el mercat nord-americà.

L’eclipsi solar deixa 317 atencions oculars a la Comunitat Valenciana sense ingressos hospitalaris

L’eclipsi solar total del 12 d’agost ha generat 317 consultes oftalmològiques als centres sanitaris públics de la Comunitat Valenciana, totes sense necessitat d’ingrés hospitalari. Sanitat havia reforçat les urgències i els servicis d’oftalmologia i insistit en l’ús de ulleres homologades.

Buñol ja té preparada la seua ‘artilleria roja’ per a la 79a Tomatina

Buñol ja té carregats en set camions els 150.000 quilos de tomata que este dimecres llançaran 22.000 participants en la 79a Tomatina, amb reforç de trens de Rodalia, mesures d’accessibilitat i una crida a vestir de verd en defensa de l’escola pública.

El Govern català critica la violència policial contra un aficionat del Barça a Elx

La portaveu del Govern català, Sílvia Paneque, ha censurat la violència policial contra un seguidor del Barça a qui agents de la Policia Nacional van pegar després de retirar-li una estelada abans del partit a Elx. La Delegació del Govern en la Comunitat Valenciana ha comunicat a l’executiu català que ha obert una investigació interna i que no hi havia cap ordre específica de requisar estes banderes.

Tres detinguts per una onada de robatoris en camps i granges d’Almassora i Cabanes

La Guàrdia Civil ha detingut tres hòmens de 40 a 44 anys relacionats amb diversos robatoris en explotacions agrícoles i ramaderes d’Almassora i Cabanes, on es van emportar dos vedells i combustible, coure i altres objectes. Els detinguts ja han passat a disposició judicial.

El Port de València duplicarà la seua potència elèctrica amb una nova subestació

El Port de València ha posat en marxa els tràmits per a construir una nova subestació elèctrica de 110 megavats que duplicarà la seua capacitat de subministrament i millorarà la fiabilitat operativa i ambiental del recinte portuari.