13.1 C
València
Dijous, 8 gener, 2026

Paterna suspén les seues Festes Majors per segon any consecutiu

 

L’Ajuntament de Paterna ha anunciat hui la suspensió, per segon any consecutiu, de les Festes Majors de Paterna 2021 en Honor al Santíssim Crist de la Fe i Sant Vicent Ferrer a causa de l’actual situació sociosanitària derivada de la pandèmia del coronavirus

 

La decisió, acordada per unanimitat pel consistori al costat del Coeter Major i les quatre federacions que organitzen les festes majors (Federació Intercomparsas, Federació Interpenyes, Real Confraria del Stm. Crist de la Fe i Sant Vicent Ferrer i Junta Local Fallera), està inclosa en el Bàndol Oficial signat hui i en el qual també es fa referència a l’Agenda Cultural programada per a finals d’agost i al fet que la realització de la Cordà quedarà supeditada a l’evolució de la situació epidemiològica a la ciutat. 

 

Davant la cancel·lació de les festes en el seu format tradicional, el consistori ha apostat per la “cultura segura” amb l’organització, per a la setmana del 24 al 30 d’agost, d’una programació d’activitats culturals que començaran amb un concert del Centre Musical Paternense i en les quals s’inclouen actuacions musicals adaptades a diferents col·lectius d’edat, espectacles pirotècnics i misses per a commemorar els tridus.

 

Es tracta d’una programació molt cuidada i ajustada a les mesures de seguretat i salut pública vigents. Per això, tots els actes se celebraran a l’aire lliure en el col·legi Clara Campoamor, amb controls d’aforament i temperatura, distàncies de seguretat i les mesures higièniques corresponents per a garantir la seguretat dels assistents.

Últimes notícies

Indonèsia apura l’operatiu per a trobar al xiquet valencià desaparegut en Komodo

Els equips de rescat a Indonèsia apuren el termini que acaba el divendres al migdia després de 14 jornades sense resultats. El mal temps i els corrents dificulten la busca.

Detinguts a Castelló una empleada de farmàcia i la seua parella per suplantar a un pacient oncològic

La Policia Nacional ha detingut a Castelló a una treballadora de farmàcia i a la seua parella per suplantar a un pacient oncològic i fer-se amb un fàrmac subvencionat. Van manipular registres per a simular una dispensació correcta i el medicament no va arribar al verdader destinatari.

El jutge accepta la renúncia de l’advocat de Ábalos però li ordena acudir a la vista sobre la seua presó

Leopoldo Puente accepta la renúncia de Carlos Bautista però manté la seua compareixença el dia 15 per al recurs contra la presó provisional. Ábalos té cinc dies per a designar nou lletrat o se'l nomenarà un d'ofici.

FAMPA denúncia 9é en aules de la zona dana per falta de climatització

FAMPA-València ha denunciat que en centres educatius afectats per la dana s'aconseguixen fins a 9é en plena onada de fred. Reclama solucions urgents davant fallades de calefacció i de la xarxa elèctrica.

El Govern demana al PP donar suport al nou model de finançament perquè totes les comunitats guanyen

L'Executiu ha defés que la seua proposta de finançament autonòmic beneficia a tots els territoris i ha instat el PP a recolzar-la. ERC ha parlat de 4.700 milions addicionals per a Catalunya, xifra que Moncloa no ha confirmat a l'espera del pla que presentarà Hisenda.

El Govern defén que totes les comunitats guanyen amb el nou model de finançament autonòmic

Óscar López ha assegurat que el sistema reportarà més recursos a totes les autonomies i ha advertit que han d'arribar a la ciutadania, no a negocis privats.

2025 tanca amb 94 morts en les carreteres de la Comunitat Valenciana, 16 menys que en 2024

La Comunitat Valenciana va registrar 94 morts en carretera en 2025, 16 menys que en 2024. El descens coincidix amb més desplaçaments i amb una taxa de sinistres més baixa.

Sadiq passa revisió per a fitxar pel València i diu estar ‘perfecte’ per a jugar

Umar Sadiq es va sotmetre a la revisió mèdica per a tancar el seu traspàs de la Reial Societat al València i va assegurar que està 'perfecte' per a jugar davant l'Elx si es confirma l'operació.