21.1 C
València
Dimecres, 11 febrer, 2026

Paula Vázquez rebrà esta nit el guardó a la Millor Calçada d’Espanya 2025 a Elda

Paula Vázquez rebrà esta nit el guardó a la Millor Calçada d’Espanya 2025 en el Teatre Castelar d’Elda, en una gala que se celebra sota el lema ‘Els sons del calçat’. El concepte de l’esdeveniment posa el focus en l’artesania, la tècnica i l’emoció que hi ha darrere de cada parell de sabates, i connecta la tradició de l’ofici amb els processos contemporanis.

La presentadora ha arribat este matí a la localitat i ha visitat l’ajuntament, on ha sigut rebuda per l’alcalde Rubén Alfaro i membres de la corporació municipal. Després ha firmat en el Llibre d’Honor, un gest que acompanya el seu nomenament com a ambaixadora del calçat d’Elda durant un any, compromís que implica representar i donar visibilitat a la indústria local en diferents actes.

Alfaro ha ressaltat ‘la professionalitat i la rellevància de Paula Vázquez’, i ha subratllat que és ‘un verdader plaer que vaja a representar el calçat d’Elda’. El regidor ha afegit: ‘Hui, Paula s’emporta un trosset del cor de cada eldense que té o que ha tingut alguna relació amb esta indústria tan nostra’.

Vázquez ha conegut de primera mà el procés de fabricació en la firma eldense Magrit, on ha recorregut les fases de producció i intercanviat impressions amb l’equip. El seu interés per la tradició, el disseny i la innovació ha posat en valor el treball que no es veu, des del patronatge fins a l’acabat, i que explica la qualitat del producte final.

Del taller al museu

La jornada ha continuat amb una recepció en el Museu del Calçat d’Elda. Diverses marques del municipi —Nisa, Magrit, Pedro García, Begoña Cervera, Lily Shoes i Eva Castella— li han fet lliurament de parells exclusius, un gest que simbolitza el vincle entre creadores, fabricadores i la ciutat que les acull.

Al seu torn, Paula Vázquez ha donat un parell de sabates al museu, complint amb la tradició de les guardonades. Segons ha explicat, ‘Des de molt jove, quan amb tot just quinze anys vaig començar la meua marxa a l’escola de models de Marcos Trabal, les sabates simbolitzaven l’elegància, la seguretat i l’inici d’un somni’. Ha recordat que desfilava amb unes senzilles sabates negres de ras i, per això, ha decidit donar un parell de Pura López com a homenatge a aquells primers passos i al seu vincle amb la moda.

Abans de finalitzar l’acte, tècnics de Inescop s’han encarregat d’escanejar els peus de la presentadora per a elaborar una forma digital personalitzada, un procediment que reflectix l’aposta del sector per la precisió i la innovació aplicada al confort.

L’agenda seguirà esta vesprada a les 19.15 hores en el Bulevard de la Millor Calçada, amb un recorregut per esta via i el descobriment de la placa commemorativa dedicada a Paula Vázquez. Posteriorment, a les 20 hores, arrancarà la gala de lliurament del premi en el Teatre Castelar. La cerimònia estarà presentada per Luis Larrodera i Alicia Mira, i comptarà amb l’actuació de Töthem Company, un grup de percussió que ha preparat un espectacle inspirat en el procés de manufactura, en sintonia amb ‘Els sons del calçat’.

Amb este reconeixement, Elda reafirma la seua identitat sabatera i la presentadora assumix un paper de representació que connecta la tradició local amb la projecció nacional del sector.

Últimes notícies

La jutgessa que investiga la DANA cita a 39 agents mediambientals i bombers forestals com a testimonis

La magistrada que instruïx la causa penal per la gestió de la DANA del 29 d'octubre de 2024 ha acordat citar a 39 nous testimonis. Entre ells hi ha personal de la CHJ, de la Conselleria i bombers forestals.

El València Basket rep a un ASVEL combatiu després de l’avís de l’EFES

El València Basket rep al cuer ASVEL amb el record recent del colp de l'EFES i el Top 6 en joc. Pedro Martínez alerta d'un rival físic i competitiu.

Arranca l’últim tram per a reforçar el subministrament d’aigua en l’àrea de València

La EMSHI ha iniciat este dimecres l'últim tram que unirà les potabilitzadores de La Presa i El Realón, amb 13,5 milions d'inversió. La connexió garantirà el servici a 1,7 milions d'habitants davant incidències com a apagades o inundacions.

Presó provisional per al detingut per la mort a tirs del seu veí a Catarroja

Un jutjat ha acordat presó provisional, comunicada i sense fiança, per al detingut per la mort a tirs del seu veí a Catarroja. La investigació seguix oberta per homicidi o assassinat.

Pérez Llorca mostra el seu cabreig per les irregularitats en les vivendes protegides d’Alacant

Pérez Llorca ha expressat el seu cabreig i indignació per les irregularitats en l'adjudicació de VPP a la Platja de Sant Joan i ha anunciat una revisió exhaustiva.

Barcala desoïx les peticions de dimissió i promet mesures per les irregularitats en vivenda

Luis Barcala ha evitat respondre a les peticions de dimissió per les suposades irregularitats en l'adjudicació de vivendes públiques en Platja de Sant Joan. Ha assegurat que se centra en la gestió i en mesures 'contundents' per a evitar la impunitat.

Martínez Munuera dirigirà l’Atlètic-Barcelona de semifinals de Copa

Juan Martínez Munuera serà el col·legiat del dol d'anada de semifinals entre Atlètic i Barcelona en el Riyadh Air Metropolità. Li assistiran Guadalupe Porras i Miguel Martínez; Guillermo Conejero serà el quart àrbitre i a la sala VOR estaran Pablo González Fuertes i Juan Luis Pulido.

Tres ferits per fum en un incendi en un pis de Vila-real

El foc es va declarar en l'última planta d'un edifici del carrer Hospital i va obligar a desallotjar l'immoble. Les flames van afectar la cuina i el fum va inundar la vivenda.