PSPV, Compromís, EU i Vox exigixen la dimissió de l’alcalde d’Alacant per les VPP

PSPV-PSOE, Compromís, EU-Podem i Vox han exigit este dimecres la dimissió de l’alcalde d’Alacant, Luis Barcala (PP), per les irregularitats en l’adjudicació de vivendes de protecció pública (VPP) a la Platja de Sant Joan. La petició s’ha plantejat en un ple extraordinari i monogràfic convocat després de l’escàndol, que ja ha provocat diverses renúncies, entre elles la de la regidor d’Urbanisme, Rocío Gómez. Els grups han reclamat que el primer edil assumisca responsabilitats polítiques davant un procés sota sospita.

Vox s’ha sumat a l’exigència malgrat sostindre al govern local del PP, que governa en minoria a un regidor de la majoria absoluta. El seu portaveu, Carmen Robledillo, ha demanat a Barcala que precise quan va saber que l’edil d’Urbanisme era adjudicatària i ha conclòs que ha d’assumir la seua responsabilitat ‘i ha de dimitir’. Per a l’oposició, el suport de Vox reforça la pressió sobre l’alcalde en un cas en el qual, diversos dies després de destapar-se, ‘continua havent-hi més dubtes que certeses’.

Retrets i acusacions en el ple

El PSPV-PSOE ha justificat l’exigència en què l’alcalde està ‘sota sospita’ en un suposat cas ‘de corrupció‘. La portaveu socialista ha acusat el PP de ‘tripijocs’ i ha lamentat que ‘no hi ha hagut igualtat i sí privilegis, no controles i sí corrupció i negoci dels de sempre’ en una zona on les vivendes lliures ronden el mig milió d’euros mentres les VPP es van adjudicar a afins per uns 200.000. Ha subratllat que esta legislatura és la del ‘pelatazo de la vivenda’ i ha demanat a Barcala aclarir si hi ha més persones pròximes al PP beneficiades, perquè ‘Alacant no mereix això’.

Per Compromís, Rafa Más s’ha dirigit a Barcala com ‘l’encara alcalde’ i li ha instat a acudir al jutjat a declarar el que sap sobre les irregularitats. També ha dit sentir ‘vergonya’ pel succeït i ha enlletgit a l’equip de govern no haver aportat informació: ‘Ja sabem per què està parat el pla General, la Via Parc, el Parc Central… perquè estaven preocupats per esta trama i per l’orientació dels pisos (de VPP), si donen a l’est i a l’oest’. A més, ha comminat a l’alcalde a sol·licitar l’expropiació forçosa en perjuí dels qui s’hagen emportat una vivenda irregularment i a posar-se a disposició judicial, recordant que Alacant és una ciutat amb lloguers a més de 1.000 euros i ‘preus impossibles’ per a comprar.

Des d’EU-Podem, Manolo Copé ha sostingut que l’ocorregut no és un ‘error puntual’, sinó ‘l’aplicació conscient i voluntària del model de vivenda del PP’, un cas que col·loca a la ciutat en ‘la vergonya nacional‘. Ha afegit que els hereus polítics dels exalcaldes Luis Díaz Alperi i Sonia Castedo ‘s’han repartit’ les vivendes públiques amb l’ajuda de l’anterior govern autonòmic de Carlos Mazón, a qui ha acusat d’haver relaxat requisits en la seua etapa en el Consell, i ha remarcat que l’alcalde ha d’assumir responsabilitats polítiques.

A conseqüència dels dubtes sobre el procés d’adjudicació a la Platja de Sant Joan, els grups han insistit que l’alcalde aporte explicacions completes, detall quan va conéixer la condició d’adjudicatària de l’edil d’Urbanisme i aclarisca si va haver-hi informació privilegiada per a triar beneficiaris. Han advertit que el cas afecta a la confiança en la gestió municipal i a la credibilitat de la política de vivenda en un context de preus i lloguers elevats a la ciutat.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

1-1: Joel Roca empata en el 93 i frena el somni de permanència del Llevant

Un tret de Joel Roca, desviat i validat pel VAR, va evitar la victòria local en el Ciutat després del 1-0 de Carlos Espí. La roja a Olasagasti va canviar el guió.

Morant ha reclamat més feminisme i defensa dels drets de les dones enfront del feixisme

La líder del PSPV ha lligat el 8M amb una crida a frenar el masclisme institucional i la violència digital, i ha reivindicat al PSOE com a alternativa. També ha citat avanços com l'SMI i els permisos per a defendre que el feminisme es traduïx en drets

Pastor (PP) ha acusat a Morant de guerres internes i ha posat el focus a Almussafes

El síndic del PP en Les Corts ha arremés contra la líder del PSPV pel conflicte a Almussafes i per la seua gestió. També ha citat el CNIO i ha carregat contra el Govern de Sánchez.

Morant defén l’expulsió de l’alcalde d’Almussafes i afirma que en el PSOE no caben señoros ni puters

La líder del PSPV-PSOE ha recolzat l'expulsió de Toni González i ha recalcat que el partit se situa del costat de les víctimes. També ha assenyalat conductes que considera assetjament i ha marcat límits interns.

Pérez Llorca anuncia ajudes de 6.000 €/hectàrea per a replantar cultius permanents

La Generalitat llança una línia de 26,7 milions, a 6.000 euros per hectàrea, per a agricultors amb pèrdues per la DANA de 2024. Exigirà densitat mínima per cultiu i se suma a inversions en camins, canalitzacions i regadiu.

Activistes porten làpides en la plaça de bous de València per a denunciar el suport del Consell a la tauromàquia

Un centenar d'activistes de AnimaNaturalis i CAS ha protestat enfront de la plaça de bous de València amb làpides amb noms de bous morts. Han demanat la fi de les ajudes públiques i de les corregudes.

Corberán demana un València protagonista i avisa de l’empremta de Quique davant l’Alabés

Corberán va afrontar la visita de l'Alabés amb Quique en la banqueta subratllant la identitat del València. Busquen encadenar dos victòries; Beltrán és baixa i Saravia entra.

El València vol afermar la seua escalada davant un Alabés amb l’estrena de Quique a Mestalla

El València busca enllaçar la seua segona victòria per a prendre aire respecte al descens davant un Alabés que inicia etapa amb Quique Sánchez Flores. Les baixes i les possibles estrenes marquen un dol directe a Mestalla