Pedro Sánchez anuncia per a este dimarts l’aprovació dels indults del ‘procés’

Ejemplo de shortcode con estilo
  El president del Govern d’Espanya, Pedro Sánchez, ha confirmat que este dimarts proposarà al Consell de Ministres concedir l’indult als líders del ‘procés’ i ha defensat que ho farà «pensant en l’esperit constitucional de concòrdia». Sánchez ha fet este anunci en el Liceu de Barcelona, on ha sigut aplaudit per alguns però també  interromput al crit «d’amnistia» […]

 

El president del Govern d’Espanya, Pedro Sánchez, ha confirmat que este dimarts proposarà al Consell de Ministres concedir l’indult als líders del ‘procés’ i ha defensat que ho farà «pensant en l’esperit constitucional de concòrdia».

Sánchez ha fet este anunci en el Liceu de Barcelona, on ha sigut aplaudit per alguns però també  interromput al crit «d’amnistia» i «no volem indults, volem independència«.

“Això és el que el Govern d’Espanya ha decidit, afrontar el problema, buscar la concòrdia. Per això demà, pensant en l’esperit constitucional de concòrdia, proposaré al Consell de Ministres concedir l’indult als nou condemnats en el judici del ‘Procès’ que estan a la presó», ha defensat.

 

 

Pedro Sánchez a Barcelona

 

Sánchez, que ha sigut interromput després d’anunciar la seua intenció d’aprovar els indults, ha dit no ignorar que «hi ha persones contràries a esta mesura«.

«Tampoc ignore les seues raons, les respecte«, ha afirmat, referint-se a «persones que es van veure afectades en la seua vida quotidiana, en el treball, en la família, amb els amics, pels fets jutjats en la causa del ‘Procés'».

Però ha defensat que, els qui donen suport a l’indult, també tenen «raons en les quals pesen més les expectatives de futur que els greuges del passat». «I en la balança de les decisions polítiques, el futur ha d’importar més que el passat», ha sentenciat.

«El Govern ha optat per obrir pas a la reconciliació, al retrobament. I creiem que esta mesura de gràcia obrirà eixe camí. Ens donarà a tots la possibilitat de començar de nou i de fer-ho millor aquesta vegada», ha proclamat.

La «utilitat pública» i altres tres raons per a l’indult

 

Sánchez ha defensat que «la raó dels indults és la seua utilitat per a la convivència«.

«Estic convençut que traure a estes persones de la presó, que representen a milers de catalans, és un missatge de concòrdia i de convivència» que beneficia, ha dit, «no sols a aqueixes nou persones que van assumir les conseqüències legals des del primer dia», sinó per a «el conjunt de la societat catalana i de l’espanyola».

«D’ací la clara utilitat pública«, ha defensat. 

 

“Traiem a nou persones de la presó però sumem a milers per a la convivència“

 

L’indult, ha prosseguit, suposa «un missatge per a milers de persones» que van secundar i «continuen fent costat» als líders del ‘procés’ «i se senten solidàries amb el seu destí».

També, «per als milers de persones que van discrepar de la seua conducta però estimen més que suficient el càstig que van rebre».

Per tot això, ha defensat: «Traiem materialment de la presó a nou persones però sumem a milers i milers de persones per a la convivència».

D’altra banda, Sánchez ha defensat que «el moment» per a concedir els indults «és ara». «Per múltiples raons, però fonamentalment per tres», ha exposat. Així, ha recordat en primer lloc que «ha conclòs la via judicial» a l’haver sentencia ferm del Tribunal Suprem.

En segon lloc, ha dit que el Govern «està obligat a tramitar i donar resposta a les peticions de gràcia formulades des de diversos àmbits de la societat civil».

«El Govern no pot sostraure’s a la qüestió ni al debat social i ha de mesurar les conseqüències polítiques d’una resposta en un sentit o l’altre», ha prosseguit.

I la tercera raó, «perquè el paisatge que ens ha deixat la pandèmia ens ha transformat, ens ha fet prendre viva consciència del veritablement important, que és la vida, i en particular la vida compartida, viscuda en comú. Ens ha recordat fins a quin punt ens necessitem els uns als altres. L’única cosa que queda per fer és recomençar”.

Últimes notícies

Mor un treballador en caure des de deu metres en una nau de Paterna

Un treballador de 62 anys ha mort després de caure des d’uns deu metres mentre reparava el sostre d’una nau del polígon Fuente del Jarro, a Paterna.

Deu detinguts per incitar disturbis vinculats a Blocus: tres a Valencia

Deu jóvens, quatre menors, han sigut detinguts en 24 hores per incitar disturbis vinculats a Blocus. Tres arrestos s’han practicat a la província de Valencia.

L’Atlético busca pressionar el lideratge al camp del Levante

L’Atlético visita el Levante este dissabte amb sis victòries consecutives i la mirada posada en el lideratge. Julián Alvarez arriba en ratxa golejadora.

Puente revela 170 incidències del sistema LZB durant 2026 i defensa la seua seguretat després de l’accident d’Urda

La tragèdia deixa 69 morts i 13 víctimes identificades, mentre 39 ferits continuen hospitalitzats a Castella-la Manxa, 17 d'ells en unitats de cures intensives

València aprova un pressupost de 1.361 milions per a 2027

El govern municipal de València ha aprovat el projecte de pressupost de 2027, un 8,8 % superior al de l’exercici actual. L’oposició l’ha rebutjat.

La dana de 2024 suma 234 víctimes mortals en la causa judicial

La jutgessa de Catarroja ha elevat a 234 el recompte oficial de víctimes mortals de la dana del 29 d’octubre de 2024. L’últim cas reconegut és el d’un home de Paiporta que va morir després d’una infecció bacteriana.

Castelló proposa 246,7 milions per als comptes provincials de 2027

La Diputació de Castelló debatrà el 3 de novembre un pressupost de 246.698.267,01 euros per a 2027, amb inversions en seguretat, serveis i infraestructures.

El Govern estudia tancar temporalment l’AVE Madrid-Barcelona per a accelerar les obres de renovació

Óscar Puente reconeix que Transports valora suspendre la circulació durant un o dos anys per a reduir els terminis de les obres, encara que no hi ha cap decisió definitiva