Pepe Rodríguez: ‘No m’han enviat ‘l’olleta’, així que esperaré a provar-la hui a Vila-real’

Sense guió i amb l’espontaneïtat que el caracteritza, el Pepe Rodríguez que rebia este diumenge indicacions sobre el programa de l’esdeveniment de ‘Olleta de la Plana‘, Mentre viatjava cap a Vila-real, acabat d’arribar de Madrid, és el mateix mediàtic personatge, proper, amable i cordial que xerrava per telèfon amb València Diari.

Amb el respecte i la humilitat de qui s’ha criat entre fogons i el coneixement real del qual és portar els números d’un negoci, el televisiu cuiner de MASTERCHEF, reconeix la duresa d’esta crisi per al sector, al mateix temps que insisteix en la importància de donar a conèixer el patrimoni gastronòmic amb esdeveniments com el que acull hui Vila-real.

Una aposta per mantenir la tradició, a través de la mà de cuiners professionals, i de posar en valor el llegat culinari propi, atribuint-li un nom i un lloc: ‘olleta de la Plana, a Vila-real’.

-Què coneixia Pepe Rodríguez de Vila-real quan li van proposar participar en este esdeveniment?

– «Doncs sincerament, coneixia l’equip de futbol, ​​sabia que Porcelanosa està per aquí i poc més. Estic desitjant conéixer-, però tinc clar que per tenir un equip Chanpions League ha de ser una ciutat imponent. Entenc que amb un teixit industrial important, tinc moltíssimes ganes de descobrir-la i provar ‘l’olleta’.

-Per cert, ¿què li han explicat de ‘l’Olleta de la Plana’?

– «Doncs la veritat és que sí que m’han explicat alguna cosa però m’acabe d’assabentar fa poc, i entenc que ha de ser com esta cuina tradicional d’aprofitament que es feia a cada casa, de manera que m’han dit, amb el que havia, tractant d’estirar al màxim, com feien les nostres mares i les nostres àvies. Una cosa molt de llar, d’esta olor a casa quan obries la porta. I és clar, m’interessa també, a més de provar-la, és clar, veure com l’acaben els xefs professionals, què li posen, com li donen este toc personal d’esta o una altra manera. La veritat és que estic espectant».

-És a dir, que no li han enviat una ‘olleta per Delivering’

– (Riu) «Doncs escolta, haguera estat bé la veritat, però no, mira … no m’han enviat ‘l’olleta’ per missatger així que hauré d’esperar a provar-la aquí a Vila-real!»

-I com creu que qualla este tipus de cuina amb el ritme trepidant que portem?

«Tot i que és cert que este ritme trepidant ens fa difícil cuinar estos plats de tota la vida i hi ha molta gent que menja fora, precisament perquè de vegades no es pot, també els cuiners hem de preservar este patrimoni que no es pot perdre. Nosaltres tenim el deure de ser responsables de l’olla, com en dieu aquí, i amb estos plats que són el nostre llegat, i per això és important donar-los a conéixer amb esdeveniments com estes, que la gent els conega, que no els oblide i els cuiners hem de mantenir també d’alguna manera això viu».

 

-Vosté ha participat en molts actes d’este tipus, com creu que un esdeveniment d’estes característiques, en una localitat com Vila-real, pot posar al mapa gastronòmic un lloc o ser, en canvi, merament una cita anual que comença i acaba aquí?

– «Per experiència, crec que cal fer-ho. Si no es fa, no es ven i no arribarem a donar-lo a conéixer i a fer veure que això existeix. Que el públic, que la gent de la vila i de fora vegi que existeix este plat. Que ho veja i que ho entenga i així ho posarem en valor, amb esdeveniments com estes. Això quedarà aquí, i es començarà a donar a conéixer. Si no es fa, quan un arriba a un lloc no té referències d’estos plats «.

«Jo soc partidari sempre que es facen estos esdeveniments i es donen a conéixer els plats i els productes propis. A Dénia, es feia un certamen, amb la gamba vermella, i ja veus com és de coneguda ara. Si es promociona, si un lloc el dona a conéixer, si se l’apropia … quedarà ahí, i la gent quan vaja a Vila-real ja tindrà este referent.

 

És clar que sí! I aquí, a Vila-real ¿perquè no promocionar Vila-real fent alguna cosa com això ?. D’aquí, sempre sortiran moltes coses i seran bones. Segur».

-Per últim, un consell per a tots estos restauradors de Vila-real, ja siga de menú de 10 euros o de més alta cuina que després d’esta pandèmia, ara tornen a enfrontar-se a esta normalitat, Com poden adaptar-se a estos moments que vivim ?

– «Consell? No hi ha una fórmula. Jo també la busque. Els hostalers som gent de força, de força, d’estrènyer quan venen mal dades. Crec que cal ser resilients, cal ser forts. Hi ha hagut una pandèmia i a què li haja agafat amb el peu canviat, lamentablement, s’ha quedat pel camí, a Vila-real, a Illescas i en tots els llocs·.

«Cada un ha de fer els seus números a casa i tant de bo puguem tots tirar endavant però el més important és que cada un sap en quin segment està, al menú de 10 euros, en el de 40 o en el de 120, però a més d’això també fa falta una mica de sort. Sort, esperem que tots la tinguem «.

Últimes notícies

Compromís aposta per una candidatura única valenciana d’esquerres al Congrés

Els portaveus de Compromís defensen una sola candidatura valenciana, ampla i integradora, que agrupe les forces d’esquerra per al Congrés. La coalició vol interpel·lar Esquerra Unida, Podem, Esquerra Republicana del País Valencià i Sumar País Valencià.

Trampes per a mosquits sense insecticida i compost casolà, les novetats més verdes d’Iberflora

Iberflora ha obert a Feria Valencia amb més de 400 marques i propostes innovadores del sector verd, com trampes per a mosquits sense insecticida, cultiu per a paella a casa i cubs reutilitzables per a compost. La cita se celebra junt amb Eurobrico, que presenta solucions domèstiques eficients com cortines purificadores d’aire i robots tallagespa sense cablejat.

València es referma com a referent mundial en resposta a catàstrofes climàtiques després de la dana

Una conferència internacional de l’OCDE celebrada a València ha destacat el paper d’Espanya com a model de prevenció, resposta i recuperació després de la dana de 2024, i ha posat en valor les lliçons compartides amb altres territoris.

Diana Morant alerta sobre el risc de perdre drets socials abans del 29‑N

La líder dels socialistes valencians, Diana Morant, advertix a València que són molts més els qui necessiten drets socials com l’accés a una vivenda digna i centra fins al 29‑N la campanya del PSPV a alertar sobre què passaria si governaren PP i Vox.

Oltra defensa un front valencià ampli i una esquerra única arrelada al territori

Mónica Oltra defensa a València una candidatura única d’esquerra, arrelada al territori i de base valenciana, per a les pròximes eleccions generals del 29-N, capaç d’agrupar el vot de la classe treballadora.

PSPV i Compromís estudien una llista conjunta al Senat el 29 de novembre

La plataforma Senadores y Senadoras por la Democracia ha revelat que PSPV-PSOE i Compromís valoren acudir junts al Senat el 29 de novembre, dins d’una crida estatal a candidatures progressistes conjuntes.

Els sindicats tomben el calendari de negociació educatiu proposat per la Conselleria

La majoria de sindicats educatius han rebutjat el calendari de 47 meses de negociació proposat per la Conselleria d'Educació per al curs 2026-2027, perquè no incorpora les principals reivindicacions que van originar la vaga de maig i juny. Demanen reprendre de manera immediata els temes pendents, com la recuperació de poder adquisitiu, la millora de l'educació en valencià i la reducció de ràtios.

València exhibix l’espasa de Jaume I i allarga la mostra de la Reial Senyera pel 9 d’Octubre

L’Ajuntament de València ha obert en el Saló de Cristall una mostra especial amb la Reial Senyera i l’espasa de Jaume I, que eixirà en la Processó Cívica per primera vegada en 50 anys. La programació del 8 i 9 d’Octubre combina actes institucionals, música tradicional, pólvora i la mascletà a la plaça de l’Ajuntament.