Pepe Rodríguez: ‘No m’han enviat ‘l’olleta’, així que esperaré a provar-la hui a Vila-real’

Sense guió i amb l’espontaneïtat que el caracteritza, el Pepe Rodríguez que rebia este diumenge indicacions sobre el programa de l’esdeveniment de ‘Olleta de la Plana‘, Mentre viatjava cap a Vila-real, acabat d’arribar de Madrid, és el mateix mediàtic personatge, proper, amable i cordial que xerrava per telèfon amb València Diari.

Amb el respecte i la humilitat de qui s’ha criat entre fogons i el coneixement real del qual és portar els números d’un negoci, el televisiu cuiner de MASTERCHEF, reconeix la duresa d’esta crisi per al sector, al mateix temps que insisteix en la importància de donar a conèixer el patrimoni gastronòmic amb esdeveniments com el que acull hui Vila-real.

Una aposta per mantenir la tradició, a través de la mà de cuiners professionals, i de posar en valor el llegat culinari propi, atribuint-li un nom i un lloc: ‘olleta de la Plana, a Vila-real’.

-Què coneixia Pepe Rodríguez de Vila-real quan li van proposar participar en este esdeveniment?

– «Doncs sincerament, coneixia l’equip de futbol, ​​sabia que Porcelanosa està per aquí i poc més. Estic desitjant conéixer-, però tinc clar que per tenir un equip Chanpions League ha de ser una ciutat imponent. Entenc que amb un teixit industrial important, tinc moltíssimes ganes de descobrir-la i provar ‘l’olleta’.

-Per cert, ¿què li han explicat de ‘l’Olleta de la Plana’?

– «Doncs la veritat és que sí que m’han explicat alguna cosa però m’acabe d’assabentar fa poc, i entenc que ha de ser com esta cuina tradicional d’aprofitament que es feia a cada casa, de manera que m’han dit, amb el que havia, tractant d’estirar al màxim, com feien les nostres mares i les nostres àvies. Una cosa molt de llar, d’esta olor a casa quan obries la porta. I és clar, m’interessa també, a més de provar-la, és clar, veure com l’acaben els xefs professionals, què li posen, com li donen este toc personal d’esta o una altra manera. La veritat és que estic espectant».

-És a dir, que no li han enviat una ‘olleta per Delivering’

– (Riu) «Doncs escolta, haguera estat bé la veritat, però no, mira … no m’han enviat ‘l’olleta’ per missatger així que hauré d’esperar a provar-la aquí a Vila-real!»

-I com creu que qualla este tipus de cuina amb el ritme trepidant que portem?

«Tot i que és cert que este ritme trepidant ens fa difícil cuinar estos plats de tota la vida i hi ha molta gent que menja fora, precisament perquè de vegades no es pot, també els cuiners hem de preservar este patrimoni que no es pot perdre. Nosaltres tenim el deure de ser responsables de l’olla, com en dieu aquí, i amb estos plats que són el nostre llegat, i per això és important donar-los a conéixer amb esdeveniments com estes, que la gent els conega, que no els oblide i els cuiners hem de mantenir també d’alguna manera això viu».

 

-Vosté ha participat en molts actes d’este tipus, com creu que un esdeveniment d’estes característiques, en una localitat com Vila-real, pot posar al mapa gastronòmic un lloc o ser, en canvi, merament una cita anual que comença i acaba aquí?

– «Per experiència, crec que cal fer-ho. Si no es fa, no es ven i no arribarem a donar-lo a conéixer i a fer veure que això existeix. Que el públic, que la gent de la vila i de fora vegi que existeix este plat. Que ho veja i que ho entenga i així ho posarem en valor, amb esdeveniments com estes. Això quedarà aquí, i es començarà a donar a conéixer. Si no es fa, quan un arriba a un lloc no té referències d’estos plats «.

«Jo soc partidari sempre que es facen estos esdeveniments i es donen a conéixer els plats i els productes propis. A Dénia, es feia un certamen, amb la gamba vermella, i ja veus com és de coneguda ara. Si es promociona, si un lloc el dona a conéixer, si se l’apropia … quedarà ahí, i la gent quan vaja a Vila-real ja tindrà este referent.

 

És clar que sí! I aquí, a Vila-real ¿perquè no promocionar Vila-real fent alguna cosa com això ?. D’aquí, sempre sortiran moltes coses i seran bones. Segur».

-Per últim, un consell per a tots estos restauradors de Vila-real, ja siga de menú de 10 euros o de més alta cuina que després d’esta pandèmia, ara tornen a enfrontar-se a esta normalitat, Com poden adaptar-se a estos moments que vivim ?

– «Consell? No hi ha una fórmula. Jo també la busque. Els hostalers som gent de força, de força, d’estrènyer quan venen mal dades. Crec que cal ser resilients, cal ser forts. Hi ha hagut una pandèmia i a què li haja agafat amb el peu canviat, lamentablement, s’ha quedat pel camí, a Vila-real, a Illescas i en tots els llocs·.

«Cada un ha de fer els seus números a casa i tant de bo puguem tots tirar endavant però el més important és que cada un sap en quin segment està, al menú de 10 euros, en el de 40 o en el de 120, però a més d’això també fa falta una mica de sort. Sort, esperem que tots la tinguem «.

Últimes notícies

El Madrid busca reconciliar-se amb el Bernabéu davant un Vila-real llançat

El Real Madrid torna al Santiago Bernabéu després del paró de seleccions obligat a oferir una versió convincent davant un Vila-real en ratxa, amb dos triomfs seguits i la vista també posada en la Champions.

Detingut a Alcoi un quart membre d’una trama que portava embarassades a Espanya per a regularitzar-se

La Guàrdia Civil ha detingut a Alcoi un home de 38 anys, de nacionalitat brasilera, acusat de gestionar la logística d’una xarxa que portava dones embarassades al final de la gestació perquè els seus fills nasqueren a Espanya i així obtindre la nacionalitat. La investigació, iniciada a Burgos, ha permés desmantellar l’organització i continua oberta, sense descartar noves detencions.

Desmantellada una trama de frau de 70 milions d’euros en l’IVA a Espanya

La Agencia Tributaria ha liderat una macrooperació, amb registres a València i Màlaga i coordinació europea, contra una xarxa que ha defraudat 70 milions en IVA mitjançant frau carrusel.

Sanjuan agraïx als acampats de València que defenguen el dret a quedar-se

El portaveu socialista Borja Sanjuan agraïx a les persones acampades en la plaça de l'Ajuntament que reivindiquen el dret a la vivenda i a continuar vivint en València coincidint amb el 9 d'Octubre.

Robles celebra que la protesta per la vivenda i la processó cívica convisquen amb normalitat a València

La portaveu de Compromís a València, Papi Robles, ha celebrat que l’acampada pel dret a la vivenda a la plaça de l’Ajuntament i la processó cívica de la Senyera hagen conviscut amb normalitat el 9 d’Octubre, i ha reclamat a l’alcaldessa que talle els insults a la corporació municipal.

Catalá defensa la convivència al 9 d’Octubre a la plaça de l’Ajuntament

María José Catalá destaca que la convivència pacífica entre la processó cívica i l’acampada per la vivenda al 9 d’Octubre reflectix el caràcter del poble valencià i reclama concordia davant la polarització social.

Diana Morant titla de decebedor el primer discurs del 9 d’Octubre de Pérez Llorca i augura que serà l’últim

La líder del PSPV-PSOE, Diana Morant, ha qualificat d’“absolutament decebedor” el primer discurs del 9 d’Octubre de Juanfran Pérez Llorca i ha pronosticat que serà l’últim, criticant el seu projecte i la gestió en sanitat, educació, vivenda i la dana de 2024.

Feijóo apel·la a l’ambició dels valencians en el 9 d’Octubre

El president del PP, Alberto Núñez Feijóo, ha llançat un missatge en el 9 d’Octubre en què expressa el seu reconeixement i compromís amb valencians, alacantins i castellonencs, que considera que han de continuar creixent i mirant al futur amb ambició.