9.9 C
València
Dimecres, 28 gener, 2026

Commoció a Espanya: Perd la vida per sorpresa l’empresari Pedro Trapote

 

Pedro Trapote Mateo, torero i fill del conegut empresari Pedro Trapote, ha mort als 54 anys en la seua finca de Las Majadillas de El Castillo de las Guardas. Tot i que s’informa que este dimarts, 27 d’abril, Trapote va anar al metge per una bronquitis, es desconeixen les causes de la mort.
 

 

Pedro Trapote, molt estimat en el món de la tauromàquia

Pedro Trapote formava part d’una família d’empresaris encapçalada pel patriarca, Pedro, propietari de la xocolateria San Ginés i la discoteca Joy Eslava. Fa 20 anys, Pedro fill va abandonar Madrid i va traslladar-se a Sevilla per complir amb el seu somni de ramader de toros de lídia.

Segons les primeres informacions, Pedro havia anat fins al centre mèdic per fer-se unes proves i unes hores després se’l va trobar mort a casa. La notícia ha consternat el món de la tauromàquia, en el qual Pedro era una persona molt coneguda i estimada per tothom.

 

La carrera professional d’este empresari va començar amb la creació de la ramaderia Toros de la Plata amb bestiar de Núñez i Guadalest. Va expandir el negoci amb l’adquisició de la finca Los Tinahones a Constantina, que pertanyia als hereus d’Antonio Ordóñez. Per este motiu, Trapote va relacionar-se amb figures molt destacades del món de la tauromàquia, com Rivera Ordóñez i José Tomás.

La figura de Pedro Trapote serà recordada pel seu vincle a la finca Las Majadillas, que tenia este nom per ser un lloc destinat a la cria del porc ibèric. El terreny va ser transformat fa 25 anys en un paradís de la criança, amb més de quaranta tancats i una àmplia plaça de toreig.

L’empresari madrileny va casar-se amb Diana Dominguín, amb la qual va tenir fills bessons. El matrimoni va agafar camins diferents, i Diana va refer la seua vida amb Jacobo Reguera, amb qui va casar-se a finals de 2008. Diana Dominguín és filla de Mae Dominguín, mentre que Jacobo Reguera és fill de qui va ser ministre d’Informació i Turisme amb el Govern d’Adolfo Suárez.

 

Una família d’empresaris

La família Trapote és una família d’empresaris, que va començar amb Pedro Trapote pare, propietari de diversos negocis d’èxit com la xocolateria San Genís, la discoteca Joy Eslava i la discoteca madrilenya Teatre Barceló.

Des que Pedro Trapote va decidir jubilar-se, Pablo Trapote, germà de la víctima, és l’encarregat de gestionar les discoteques. Conegut com «el rei de la nit madrilenya», Pablo Trapote, de 30 anys, va estudiar en un exclusiu internat de Suïssa i posteriorment va fer la carrera militar als Estats Units. Però la seua passió són els negocis, i ha heretat l’imperi del Grup Barceló al món de l’oci nocturn.

Pablo està casat amb la model Sílvia Salleras, que va donar-se a conéixer amb un anunci de Vodafone. La parella fa deu anys que estan junts i fins i tot tenen un fill. El jove dels Trapote també és un amant del toreig, motiu pel qual estava vinculat al seu germà.

La mort de Pedro Trapote deixa un buit enorme en la família, que haurà de reprendre els seus negocis. El món de la tauromàquia ha mostrat la seua consternació i la Fundació del Toro de Lídia, que es dedica a promocionar i defensar la tauromàquia, ha donat el condol a familiars, amics i companys de l’empresari. Les seues restes seran traslladades a Madrid i reposaran al tanatori de La Paz.

Últimes notícies

Avís groc per nevades en el Racó d’Ademuz a partir de 900 metres

Aemet ha establit l'avís groc per nevades a l'interior nord de València, amb cota en 900 m i acumulacions previstes de 2 cm fins a les 16 h. La jornada suma ratxes de fins a 90 km/h i avisos costaners a Alacant i Castelló.

Detenen a una dona quan intentava introduir droga en la presó de Castelló II

La Guàrdia Civil ha detingut a una dona de 41 anys durant un control d'accés a visitants a la presó de Castelló II. Se li van intervindre 78 g de presumpte haixix i 2,20 g de suposada cocaïna ocults a l'interior del cos.

Detenen a una dona quan intentava introduir droga en la presó Castelló II

Una dona de 41 anys va ser arrestada en intentar introduir haixixs i suposada cocaïna a Castelló II. L'alerta d'un gos detector va permetre intervindre els embolcalls ocults.

Startup València, Alicantec i Xarxatec acorden constituir la federació Comunitat Startup amb més de 550 empreses

Les tres associacions de l'ecosistema emprenedor han pactat crear una federació regional que representarà a més de 550 empreses tecnològiques. La iniciativa busca una veu única i interlocució més eficaç amb institucions, amb suport empresarial i de la Generalitat.

Aerte xifra l’ocupació de les residències de majors en la Comunitat en el 95,5% i alerta de dèficit de places

Aerte corregix el 61,3% difós i situa l'ocupació mitjana en el 95,5% després d'analitzar més de 10.000 places. Reclama una resposta sostinguda davant la demanda.

Presó provisional per a quatre detinguts per l’assalt a una vivenda a Alacant

Un jutge ha decretat presó provisional per a quatre hòmens vinculats a un assalt violent a Alacant. La Policia va trobar armes i material per a immobilitzar a la víctima.

Detinguts pare i fill i desarticulat un punt de venda de droga a València

La Policia Nacional ha desarticulat un punt de venda de droga en una vivenda de València i ha detingut a un pare i al seu fill. En el registre s'han intervingut cocaïna, marihuana, substància de tall, balances de precisió i més de 4.600 euros.

Sindicats denuncien 11 acomiadaments en Grup Segura i ús de ETT a València

CCOO i UGT han denunciat l'acomiadament d'11 treballadors en Grup Segura a València i l'ús de ETT. L'empresa ho vincula a la fi del tercer torn i defén el seu compromís laboral.