Pérez Llorca anuncia diàleg amb Vox per a aprovar nous pressupostos de la Generalitat

El president de la Generalitat, Juanfran Pérez Llorca, ha anunciat este dimecres que obrirà un diàleg amb Vox amb l’objectiu de tirar avant uns nous pressupostos autonòmics. Ha admés que li agradaria comptar amb uns comptes públics per a 2026 i ha emmarcat el pas en la necessitat de donar certitud a la planificació del pròxim exercici i a l’execució de polítiques ja en marxa.

L’anunci s’ha produït en un acte pel 160 aniversari de Las Provincias, on ha defés que l’acord entre PP i Vox ha aportat estabilitat a la Comunitat Valenciana. Amb eixe marc, el cap del Consell pretén assegurar una majoria suficient per a aprovar els comptes i evitar que la Generalitat treballe amb un pressupost prorrogat, la qual cosa reduiria el marge per a ajustar prioritats, programar inversions i calendarizar projectes durant 2026.

Negociació per als comptes de 2026

Pérez Llorca ha sostingut que obrir el diàleg amb el seu soci és coherent amb la gestió ordinària d’un govern de coalició i que l’aprovació primerenca dels comptes permetria ordenar millor el pròxim exercici. L’objectiu és fixar un calendari de treball i un contingut pressupostari que done continuïtat als compromisos en marxa i facilite la presa de decisions en els departaments autonòmics.

Preguntat per si serà candidat a la presidència en les pròximes eleccions, ha assegurat que en este moment la seua prioritat és ser un bon president de la Generalitat i que la qüestió de la candidatura no el preocupa. Amb això ha subratllat que el focus del Consell està en la gestió i, en particular, a tancar un acord pressupostari que garantisca estabilitat durant 2026.

En el pla orgànic, ha indicat que li agradaria que hi haguera un congrés del PPCV i que demanarà que se celebre abans de les pròximes eleccions autonòmiques. Ha recordat que en comunitats com Castella i Lleó i Extremadura va haver-hi comicis sense congrés previ, per la qual cosa no ho considera un requisit, però sí una ferramenta per a ordenar el partit i aclarir lideratges. Sobre la possibilitat que Francisco Camps concórrega, ha considerat que es tracta d’una decisió personal que haurà d’adoptar el propi expresident.

Amb este moviment, el Consell busca encarar les pròximes setmanes amb un full de ruta clar: asseure’s amb Vox, aterrar prioritats i avançar cap a un projecte de comptes que, si fructifica, permetrà a la Generalitat planificar amb major antelació els programes i compromisos de 2026. En cas contrari, l’escenari de pròrroga limitaria la capacitat d’ajust fi de les polítiques públiques i la posada en marxa de noves iniciatives.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Afectats de covid persistent denuncien la falta de reconeixement com a malaltia crònica en la Comunitat Valenciana

El Col·lectiu Covid Persistent Comunitat Valenciana denúncia que no s'ha implantat l'Estratègia de Cronicitat que reconeix la malaltia com a malaltia crònica. Sanitat defén que treballa en la seua adaptació i anuncia formació en Atenció Primària.

Dos milions seguixen amb covid persistent: el 62% es va contagiar en el treball

Un estudi de CSIF assenyala que més de dos milions de persones continuen amb seqüeles de covid persistent. El 62% creu que es va contagiar treballant i només al 21% se li reconeix l'origen laboral.

Detinguts pare i fill per presumpta agressió sexual a una treballadora de la seua xurreria a València

La Policia Nacional ha detingut a València a un home i al seu fill per la seua presumpta implicació en una agressió sexual a una treballadora temporal de la seua xurreria durant les Falles. Els dos van ser arrestats el dilluns 9 de març i van passar a disposició judicial eixe mateix dia.

Les pluges han deixat quasi 70 l/m² a La Vall d’Ebo amb avís groc en el litoral nord d’Alacant i sud de València

L'episodi de precipitacions ha acumulat 69,8 l/m² a La Vall d'Ebo; Aemet ha establit l'avís groc en el litoral nord d'Alacant i el sud de València fins al migdia.

El Suprem dona tres dies a les acusacions per a pronunciar-se sobre la llibertat de Ábalos i Koldo García

El Suprem ha donat tres dies a Fiscalia i a l'acusació popular per a pronunciar-se sobre l'excarceració de Ábalos i Koldo García. Els dos han demanat eixir de presó per a preparar el juí de màscares i al·leguen falta de mitjans a la presó

Pérez Llorca ha anunciat un pla per a construir vivendes en sòl dotacional municipal

El president ha proposat que els ajuntaments destinen part del sòl dotacional sense ús a vivenda. Amb la mitat de 8 milions de m², es podrien fer 120.000 vivendes.

Advertixen de l’impacte del pentinat faller en el cabell: inflamació i fins i tot alopècia

Un especialista advertix que la tensió sostinguda del pentinat faller, al costat de forquetes i laques, inflama el cuir cabellut i pot causar alopècia per tracció si no es prenen precaucions.

La Comunitat Valenciana crea 1.535 empreses al gener, un 20,1% més

La Comunitat Valenciana va registrar 1.535 noves societats al gener, un 20,1% més que un any abans. A Espanya es van crear 11.623, el millor gener des de 2008.