14.9 C
València
Dijous, 29 gener, 2026

Pérez Llorca ha reclamat una indemnització similar per a les víctimes de la DANA i del tren de Adamuz

El president de la Generalitat Valenciana, Juanfran Pérez Llorca, ha reclamat que els familiars de les víctimes de la DANA cobren una indemnització similar a la prevista per als de l’accident de tren de Adamuz (Còrdova), i ha qualificat de ‘vergonyosa’ la diferència actual en la quantificació. Amb esta posició, ha subratllat que dos tragèdies amb morts no poden generar greuges entre famílies que travessen un dol i necessiten certeses.

‘Ho veig lamentable, no puc entendre com pot haver-hi víctimes de primera i de segona o com es diferencia als morts en la dana i l’accident de tren. Em sembla una vergonya i no hi ha paraules per a explicar-ho’, ha afegit en ser preguntat per este assumpte en la gala dels premis Regadiu Valencià 2026.

Exigix equiparació de quanties

En eixe marc, ha assenyalat directament a la ministra de Ciència, Diana Morant, a qui ha retret la falta d’explicacions: ‘La mateixa Diana Morant no ha sigut capaç de fer-ho (d’explicar-ho). Diu que caldrà preguntar al Govern d’Espanya i no sé si és que ha oblidat que forma part d’ell’. Amb això, ha traslladat que la responsabilitat d’aclarir els criteris d’indemnització recau també en els qui formen part de l’Executiu.

Ha enllaçat eixa crítica amb un antecedent: ‘M’ha recordat a la Diana Morant de Guardamar del Segura, quan li van preguntar per l’enderrocament de les cases afectades per la Llei de Costas i va contestar que no sabia res. No es pot dir que no se sap res quan formes part del Govern’. Per a Pérez Llorca, eixe tipus de respostes alimenta una sensació de desemparament entre afectats i exigix major coherència institucional.

Sobre el camí a seguir, ha afirmat que el cas exigix una rectificació i ha insistit en l’objectiu: ‘La indemnització que han de cobrar els familiars de les víctimes de la dana ha de ser similar a la que cobren els familiars de les víctimes de l’accident del tren. Amb això no es juga. Amb això no pot jugar cap govern’. Segons ha defés, equiparar les quanties serviria per a eliminar dubtes i reforçar el principi d’igualtat de tracte entre damnificats.

Pérez Llorca també ha marcat distància amb la confrontació partidista: ‘Jo no jugaré a la polarització amb el dolor. No entraré a la guerra de xifres. Crec que tots els valencians estan cansats de veure tots els dies com els polítics volem entrar en una guerra de xifres per a veure qui complix més o qui complix menys, però tots tenim l’obligació de complir i jo puc garantir que la Generalitat ho està fent, ho ha fet i ho continuarà fent’. Amb esta declaració, ha posat l’accent en la gestió i en el compliment de compromisos per part del Consell, evitant alimentar debats numèrics que desvien l’atenció de les famílies afectades.

En conjunt, el seu plantejament ha buscat pressionar perquè s’unifiquen criteris de compensació i es buiden incerteses, sense convertir la qüestió en un pols polític. L’equiparació, ha vingut a dir, aportaria claredat als procediments i reduiria el greuge comparatiu que perceben els familiars, al mateix temps que permetria centrar el debat en la reparació del mal i no en la disputa entre administracions.

Últimes notícies

Sarabia: ‘Davant el Barça cal ser valents i allunyar-los de la nostra porteria’

Eder Sarabia va assegurar que l'Elx ha de ser valent davant el Barcelona, superar la pressió i mantindre al rival lluny de l'àrea. Va confirmar les baixes d'Álvaro Núñez i Josan Ferrández, i no va descartar al nouvingut Lucas Cepeda.

Alberto Sant Joan rebrà el premi especial de l’XI Festival de Cinema de Paterna

L'actor serà homenatjat el 14 de febrer en el Gran Teatre Antonio Ferrandis amb una distinció que reconeix tres dècades de carrera. L'alcalde Juan Antonio Sagredo i familiars d'Antonio Ferrandis entregaran el guardó.

La Generalitat equipara les condicions laborals del professorat de religió a la resta de docents

Educació ha firmat el conveni col·lectiu que posa fi al tracte excepcional del professorat de religió. L'acord alinea drets, retribucions, permisos i llicències amb els de la resta de docents.

EUPV entrega 18.000 firmes en Les Corts per a demanar que es blinde la sanitat pública

EUPV ha presentat una ILP en Les Corts per a blindar la sanitat pública amb més de 18.000 firmes. La proposta demana més personal, inversió i revertir privatitzacions.

Tanquem Cofrents alerta d’un risc creixent en prorrogar la vida de les nuclears

La plataforma ha llançat una campanya contra la pròrroga de les centrals nuclears a Espanya i exigix el seu tancament. Advertix de riscos tècnics creixents i que el model nuclear frena la modernització del sistema

Arxiven la investigació contra el bisbe Munilla per defendre les teràpies de conversió

La Fiscalia Provincial de Madrid ha arxivat les diligències obertes per les declaracions del bisbe Josep Ignacio Munilla en defensa de les teràpies de conversió. El prelat va difondre el decret d'arxiu en el seu perfil de X.

La millora de la CV-679 suma carril ciclopedestre i variant a Rafelcofer a la Safor

La Diputació de València ha licitat per 9,2 milions la millora de la CV-679 entre Almoines i l'Alqueria de la Comtessa, amb carril ciclopedestre i variant a Rafelcofer. El projecte reforça seguretat viària i connectivitat entre municipis de la Safor.

Ferides una menor i una dona de 39 anys en l’incendi d’una vivenda a Orihuela

Una menor i una dona de 39 anys han resultat ferides este dijous en un incendi en una vivenda del carrer Sant Joan d'Orihuela. Han sigut ateses per inhalació de fum i traslladades a l'Hospital Vega Baixa i a la Fe, segons el Cicu.