Pérez Llorca afronta a Les Corts una nova sessió de control amb crítiques de PSPV i Compromís i una pregunta de Vox sobre immigració

El president de la Generalitat, Juanfran Pérez Llorca, se sotmetrà la setmana que ve a la seua quinta sessió de control en el ple de Les Corts Valencianes. La jornada inclourà preguntes de l’oposició sobre la seua gestió i una qüestió de Vox centrada en l’impacte econòmic de la immigració.

La sessió començarà dimecres, un dia abans de l’habitual. El primer a intervindre serà el síndic del PSPVJosé Muñoz, que traslladarà al president una crítica directa sobre els seus primers quatre mesos al capdavant del Consell.

Muñoz li plantejarà que considera urgent que comence a treballar pels valencians i li demanarà quan pensa fer-ho. Tot seguit prendrà la paraula el síndic de CompromísJoan Baldoví, que posarà el focus en si el govern valencià està realment centrat a resoldre els problemes de la ciutadania.

Crítiques de l’oposició i focus en la gestió

Baldoví qüestionarà si l’executiu està orientat a donar resposta a les necessitats dels ciutadans o si, per contra, treballa en benefici dels seus interessos particulars, familiars i partidistes. D’esta manera, la sessió de control tornarà a posar la gestió del Consell en el centre del debat parlamentari.

La tanda de preguntes al president la tancarà el síndic de VoxJosé María Llanos, que preguntarà per l’impacte econòmic de les polítiques de foment de la immigració massiva en els serveis públics de la Comunitat Valenciana.

Vox preguntarà pels serveis públics i l’acollida de menors

En concret, Vox posarà l’accent en el règim d’acollida de menors i demanarà al cap del Consell quines mesures pensa adoptar per a evitar un deteriorament dels servicis i un possible col·lapse. La sessió de control es perfila així com un nou xoc parlamentari sobre la gestió del Govern valencià i sobre alguns dels assumptes més sensibles de l’agenda política actual.

Últimes notícies

La Comunitat Valenciana rebrà 1.904 milions extra per a cobrir el dèficit de 2025

La Comunitat Valenciana rebrà 1.904,25 milions d’euros de l’Extra FLA, més de la mitat del total estatal per a cobrir l’excés de dèficit de 2025. A més, el Govern li ha assignat 2.126,03 milions per al tercer trimestre de 2026.

Troen a internet un manuscrit del segle XVIII perdut fa més de 50 anys a Oriola

El Cabildo Catedralicio d'Orihuela ha recuperat a través d'una web de venda un manuscrit del segle XVIII de Marcelo Miravete de Maseres, perdut des de fa més de mig segle i pertanyent a la Biblioteca del Seminari d'Oriola.

Barcones assegura que Mazón va tindre tots els recursos de l’Estat disponibles durant la dana de València

Virginia Barcones defensa en la comissió del Congrés que la Generalitat tenia tots els mitjans estatals disponibles durant la dana de València i responsabilitza al govern autonòmic de no alçar prompte el nivell d’emergència.

Una festa amb música alta acaba en tiroteig i nou detinguts a Alacant

Una discussió per la música alta en una vivenda del barri Juan XXIII d'Alacant ha acabat en tiroteig i amb nou detinguts, tres d'ells ferits, encara que sense impactes d'arma de foc.

Mor un home en un accident de trànsit a l’A-35 a l’altura de Moixent

Un home de 69 anys ha mort en un accident de trànsit este dilluns a l’A-35, al terme de Moixent, després d’intents de reanimació sense èxit i del tall temporal de la via.

Calor de ple estiu a la Comunitat amb 35,3 graus a Orihuela i més de 34 a l’interior de València

Orihuela ha registrat este dilluns 35,3 graus, la màxima de la Comunitat Valenciana, en una jornada de calor de ple estiu que ha deixat més de 34 graus en municipis com Xàtiva, Bicorp o Llíria i tempestes seques amb risc d’incendis a l’interior.

Mor un motorista i queda ferida greu la seua acompanyant en la N-332 a La Vila Joiosa

Un motorista de 35 anys ha mort i la dona que l’acompanyava, de 24, ha resultat ferida greu en un accident este diumenge a la vesprada a la N-332 al seu pas per La Vila Joiosa. La Guàrdia Civil investiga les causes i no descarta una velocitat inadequada.

Tres persones ferides en un xoc frontal a la N-340 a Castelló

Dos hòmens i una dona han resultat ferits amb politraumatismes en un xoc frontal entre un cotxe i una furgoneta a la N-340, dins del terme municipal de Castelló, i han sigut traslladats a l’Hospital General de Castelló.