El president de la Generalitat, Juanfran Pérez Llorca, ha ressaltat la transformació del port de Torrevieja per a ‘acostar la mar a la ciutat al mateix temps que es manté la seua essència mediterrània’ després de recórrer les obres al costat de l’alcalde, Eduardo Dolón, i el vicepresident tercer i conseller de Medi Ambient, Infraestructures, Territori i de la Recuperació, Vicente Martínez Mus.
Durant la visita, ha posat en valor l’orientació sostenible del projecte i el seu impacte urbà directe: un nou passeig marítim pensat per a integrar el front litoral en la vida quotidiana i una llotja que preserva l’activitat pesquera, al mateix temps que ordena usos i reforça el vincle amb el port històric. Amb estes actuacions s’ha buscat generar espais públics accessibles, obrir el recinte a residents i visitants i potenciar l’economia local lligada a la pesca, l’hostaleria i el comerç de proximitat.
Pérez Llorca ha explicat que la inversió supera els 100 milions d’euros i ha subratllat que es tracta d’un exemple de col·laboració entre administracions i sector privat ‘per a transformar una ciutat’. Ha afirmat que esta línia de treball representa una estratègia clau de sostenibilitat que enfortix la connexió entre ports autonòmics i trames urbanes, i ha avançat que el mateix enfocament s’ha previst per a altres recintes com Borriana, Vinaròs, Dénia, Altea i Santa Pola. L’objectiu deduïble és replicar un model que minimitza impactes, modernitza instal·lacions i obri espais portuaris a la ciutadania sense frenar l’activitat econòmica.
Una administració àgil per a atraure inversions
El cap del Consell ha reiterat la seua aposta per projectes tractors mitjançant col·laboració públic-privada i per ‘afavorir una administració més àgil i pròxima’. En esta línia, ha assegurat que la Generalitat continuarà treballant ‘en la reducció de la burocràcia, la simplificació administrativa i la seguretat jurídica’ perquè les grans inversions mantinguen el seu ritme d’arribada. Estes mesures han sigut presentades com a palanques per a donar certitud als promotors, acurtar terminis i evitar colls de botella que condicionen l’execució i posada en servici d’infraestructures com el passeig marítim o la nova llotja.
Compromisos amb la Vega Baixa
El president també ha fet referència a compromisos concrets amb la Vega Baixa i Torrevieja: en educació, amb el nou institut número 6 i la transformació de dos centres; en mobilitat, amb l’inici de l’expedient per al desdoblament de la CV95; en sanitat, amb millores en centres de salut i a l’hospital; i en cultura, amb el Museu de les Eres de la Sal. Estes actuacions s’han emmarcat com a complement al canvi del front marítim, donant resposta a necessitats creixents d’una ciutat amb fort pes turístic i millorant accessos, servicis públics i oferta cultural.
Per part seua, l’alcalde Eduardo Dolón ha agraït que el primer acte oficial del president a la província haja sigut a Torrevieja. La visita ha servit per a comprovar in situ l’avanç de les obres i explicar els pròxims passos previstos, amb la vista posada en una integració més fluida entre el port i la ciutat que afavorisca tant la vida veïnal com l’activitat pesquera i turística.



