Perillosa operació retorn de vacances per la previsió de fortes pluges

El Centre de Coordinació d’Emergències de la Generalitat recomana extremar aquest cap de setmana la precaució en els desplaçaments per carretera en la Comunitat Valenciana en coincidir l’operació retorn de vacances amb episodis de fortes pluges i tempestes previstos per l’Agència Estatal de Meteorologia (AEMET).

L’operació especial de trànsit pel retorn de les vacances estivals comença aquest divendres a les tres de la vesprada i es mantindrà activa fins a la mitjanit del pròxim diumenge, 28 d’agost.

Però serà a partir de la vesprada d’aquest divendres i del dissabte quan es produïsquen els fenòmens tempestuosos més intensos, especialment a l’interior de la província de València, on s’ha decretat la preemergència nivell taronja per pluges i tempestes.

El secretari autonòmic de Seguretat i Emergències, José María Ángel, ha insistit a llançar un missatge de “cautela màxima davant un cap de setmana que es presenta marcat per molts desplaçaments per les carreteres de la Comunitat Valenciana, amb unes condicions meteorològiques desfavorables que requereixen molta més prudència al volant”.

Ángel ha afegit que per a donar un major servei a la ciutadania “els torns del servei del telèfon d’Emergències ‘1·1·2 Comunitat Valenciana’ seguiran amb un 24% de reforç de personal per a oferir una atenció més àmplia davant possibles contingències que puguen donar-se en les carreteres i en previsió d’una major atenció a causa de la situació meteorològica prevista”.

Des del Centre de Coordinació d’Emergències es recomana, per tant, que es programe l’horari més adequat per a la realització del viatge, evitant les hores més desfavorables i, en cas necessari, utilitzar els itineraris alternatius proposats per la Direcció General de Trànsit.

En el cas de conducció amb pluja, es recomana circular per carreteres principals i autovies i moderar la velocitat, així com informar-se sobre l’estat de les carreteres de la ruta a seguir i possibles itineraris alternatius; evitar passos subterranis i ponts que oferisquen dubtes sobre la seua resistència.

Últimes notícies

Les pluges deixen fins a 118 l/m² a Castelló i el litoral continua en avís roig

Les fortes precipitacions d’este divendres han deixat fins a 118,4 l/m² a Peníscola i mantenen el litoral de Castelló en avís roig fins al migdia. També s’han registrat quantitats destacades a diverses localitats de la província de València.

Sis detinguts a Almassora per tràfic de drogues i robatoris violents

La Guàrdia Civil ha detingut sis persones a Almassora, d’entre 18 i 48 anys, per delictes de tràfic de drogues, robatoris amb violència i reclamacions judicials pendents.

La UD Vall d’Uxó es juga el liderat en una jornada marcada per la pluja

La cinquena jornada del grup VI de Tercera Federació arriba amb la UD Vall d’Uxó al capdavant i amb diversos partits condicionats per les fortes pluges caigudes en la Comunitat Valenciana.

Desmantellada una banda que robava en aparcaments de comerços amb el mètode del cogotero

La Guardia Civil ha desarticulat una organització criminal itinerant que robava en aparcaments de comerços amb el mètode del cogotero o siembra, amb almenys 50 fets i 110.000 euros sostrets, i el cabdill ha ingressat en presó provisional.

Els albergs de València acollixen 82 persones sense llar per l’alerta per pluges

Cruz Roja ha atés 82 persones sense llar en dos albergs provisionals a València, oberts per l’Ajuntament i la Generalitat davant l’alerta meteorològica per fortes pluges.

València clausura tres passos inferiors per la pluja intensa i el risc d’embassaments

València ha tancat tres passos inferiors per precaució davant la pluja intensa que cau des d’este dilluns i el risc d’embassaments. El desmuntatge de la Fira de Mostres també està provocant trànsit dens en un altre pas inferior.

69 incidents per pluja en 24 hores a València i Castelló

El Centre de Coordinació d'Emergències ha gestionat 69 incidències per les pluges i tempestes entre dijous de matinada i les 8.00 hores de divendres, principalment a les províncies de València i Castelló.

Ruixats i tronades al litoral valencià este cap de setmana amb oratge més fresc

El primer cap de setmana d’octubre arribarà amb cels nuvolosos, ruixats localment forts al litoral central i nord i un descens de les temperatures, sobretot a Castelló. El vent bufarà de llevant i gregal, amb temporal marítim a tota la costa valenciana.