Anuncios

Perillosa operació retorn de vacances per la previsió de fortes pluges

El Centre de Coordinació d’Emergències de la Generalitat recomana extremar aquest cap de setmana la precaució en els desplaçaments per carretera en la Comunitat Valenciana en coincidir l’operació retorn de vacances amb episodis de fortes pluges i tempestes previstos per l’Agència Estatal de Meteorologia (AEMET).

L’operació especial de trànsit pel retorn de les vacances estivals comença aquest divendres a les tres de la vesprada i es mantindrà activa fins a la mitjanit del pròxim diumenge, 28 d’agost.

Però serà a partir de la vesprada d’aquest divendres i del dissabte quan es produïsquen els fenòmens tempestuosos més intensos, especialment a l’interior de la província de València, on s’ha decretat la preemergència nivell taronja per pluges i tempestes.

El secretari autonòmic de Seguretat i Emergències, José María Ángel, ha insistit a llançar un missatge de “cautela màxima davant un cap de setmana que es presenta marcat per molts desplaçaments per les carreteres de la Comunitat Valenciana, amb unes condicions meteorològiques desfavorables que requereixen molta més prudència al volant”.

Ángel ha afegit que per a donar un major servei a la ciutadania “els torns del servei del telèfon d’Emergències ‘1·1·2 Comunitat Valenciana’ seguiran amb un 24% de reforç de personal per a oferir una atenció més àmplia davant possibles contingències que puguen donar-se en les carreteres i en previsió d’una major atenció a causa de la situació meteorològica prevista”.

Des del Centre de Coordinació d’Emergències es recomana, per tant, que es programe l’horari més adequat per a la realització del viatge, evitant les hores més desfavorables i, en cas necessari, utilitzar els itineraris alternatius proposats per la Direcció General de Trànsit.

En el cas de conducció amb pluja, es recomana circular per carreteres principals i autovies i moderar la velocitat, així com informar-se sobre l’estat de les carreteres de la ruta a seguir i possibles itineraris alternatius; evitar passos subterranis i ponts que oferisquen dubtes sobre la seua resistència.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

L’AIReF preveu que la Comunitat Valenciana incomplisca la regla de gasto en 2025 i 2026

L'AIReF calcula que el gasto computable de la Comunitat Valenciana superarà els límits nacionals en 2025 i 2026 i avisa d'un dèficit del 1,9% del PIB en 2026.

El Govern ordena retirar l’escut feixista croat del panteó de Luburić a Carcaixent

El Govern inclou el panteó de Vjekoslav Luburić a Carcaixent en el catàleg de símbols contraris a la Memòria Democràtica i ordena retirar l'escut Ustaša i afegir panells explicatius sobre els seus crims.

Dansa València porta la dansa contemporània a L’Albufera i estrena una versió de Les filles de Bernarda Alba

Dansa València trau la creació contemporània al parc natural de L'Albufera amb peces site-specific i estrena una lectura actual de Les filles de Bernarda Alba, a més de noves propostes en La Mutant i el TEM.

La jutgessa que investiga la DANA de València cita com a testimoni a l’excap d’informatius d’À Punt

La magistrada que investiga la gestió de la DANA a València del 29 d'octubre de 2024 crida a declarar com a testimoni al llavors cap d'informatius d'À Punt i incorpora nous vídeos a la causa.

Les víctimes de la dana demanen a Bolaños més mitjans judicials i revisar els aforaments

Tres associacions de víctimes de la dana reclamen a Félix Bolaños més recursos per al jutjat de Catarroja, una justícia sense interferències polítiques i revisar l'ús dels aforaments.

El Consell retorna al seu lloc al tècnic que va visar les VPP d’Alacant però li canvia les funcions

El tècnic que va tramitar les vivendes públiques investigades a la Platja de Sant Joan torna al seu lloc per dret administratiu, però amb funcions distintes a les que van motivar la seua suspensió.

El Consell declara la Romeria de la Santa Faç Bé d’Interés Cultural immaterial

El Consell ha aprovat el decret que reconeix la Romeria de la Santa Faç d'Alacant com a Bé d'Interés Cultural immaterial, destacant el seu valor històric, religiós i festiu.

El Consell recorrerà la regularització d’immigrants en alertar de tensió en els servicis públics

El Consell anuncia que recorrerà la regularització d'immigrants impulsada pel Govern en considerar que generarà un efecte anomenada, una pressió afegida sobre la sanitat, l'educació i la vivenda, i que no arriba amb finançament extra.