Perillosa operació retorn de vacances per la previsió de fortes pluges

El Centre de Coordinació d’Emergències de la Generalitat recomana extremar aquest cap de setmana la precaució en els desplaçaments per carretera en la Comunitat Valenciana en coincidir l’operació retorn de vacances amb episodis de fortes pluges i tempestes previstos per l’Agència Estatal de Meteorologia (AEMET).

L’operació especial de trànsit pel retorn de les vacances estivals comença aquest divendres a les tres de la vesprada i es mantindrà activa fins a la mitjanit del pròxim diumenge, 28 d’agost.

Però serà a partir de la vesprada d’aquest divendres i del dissabte quan es produïsquen els fenòmens tempestuosos més intensos, especialment a l’interior de la província de València, on s’ha decretat la preemergència nivell taronja per pluges i tempestes.

El secretari autonòmic de Seguretat i Emergències, José María Ángel, ha insistit a llançar un missatge de “cautela màxima davant un cap de setmana que es presenta marcat per molts desplaçaments per les carreteres de la Comunitat Valenciana, amb unes condicions meteorològiques desfavorables que requereixen molta més prudència al volant”.

Ángel ha afegit que per a donar un major servei a la ciutadania “els torns del servei del telèfon d’Emergències ‘1·1·2 Comunitat Valenciana’ seguiran amb un 24% de reforç de personal per a oferir una atenció més àmplia davant possibles contingències que puguen donar-se en les carreteres i en previsió d’una major atenció a causa de la situació meteorològica prevista”.

Des del Centre de Coordinació d’Emergències es recomana, per tant, que es programe l’horari més adequat per a la realització del viatge, evitant les hores més desfavorables i, en cas necessari, utilitzar els itineraris alternatius proposats per la Direcció General de Trànsit.

En el cas de conducció amb pluja, es recomana circular per carreteres principals i autovies i moderar la velocitat, així com informar-se sobre l’estat de les carreteres de la ruta a seguir i possibles itineraris alternatius; evitar passos subterranis i ponts que oferisquen dubtes sobre la seua resistència.

Últimes notícies

Setmana d’oratge estable i calor forta a l’interior de València

La setmana comença amb cels poc nuvolosos o rasos en la Comunitat Valenciana i màximes elevades a l’interior de la província de València, mentre el vent bufarà fluix i de direcció variable.

Nit tòrrida a Benidorm amb mínimes de fins a 27,7 graus

La Comunitat Valenciana ha encadenat una nova nit tòrrida, amb una mínima de 27,7 graus a Benidorm i valors per damunt dels 25 graus en nombrosos municipis, inclosa la ciutat de València.

Aemet activa avís groc per calor extrema a l’interior de València fins a 38 graus

Aemet ha activat l’avís groc este dilluns a l’interior de València per màximes de fins a 38 graus i eleva a taronja el risc per calor dimecres, quan es podrien assolir 40 graus en punts de València i l’interior d’Alacant.

Axel Werner renova amb l’Elx fins a 2028 i se’n va cedit a Rosario Central

El porter argentí Axel Werner ha renovat amb l’Elx fins a juny de 2028 i jugarà cedit la pròxima temporada en Rosario Central, on ja ha militat anteriorment.

Mor un home ofegat al riu Xúquer mentre es banyava a Sumacàrcer

Els Bombers del Consorci Provincial de València han localitzat sense vida un home que havia desaparegut mentre es banyava al riu Xúquer, al terme de Sumacàrcer. La víctima és el segon mort en pocs dies en este municipi mentre es banyava al mateix riu.

Localitzen sense vida l’home de 66 anys amb demència desaparegut a Aldaia

Els Bombers del Consorci Provincial de València han trobat mort l’home de 66 anys amb demència que havia desaparegut divendres a Aldaia, després d’un ampli dispositiu de recerca en zones agrícoles.

Pols en suspensió i nits molt càlides a València per l’oratge de nord-est

El vent de nord-est ha deixat este diumenge mínimes molt altes a la Marina Baixa, núvols baixos a València i nord d’Alacant i menys visibilitat per pols en suspensió. Este dilluns hi haurà avís groc a l’interior de València per màximes de fins a 38 graus.

El foc de Lucena del Cid queda controlat i la Generalitat activa mitjans a Cabanes

L’incendi forestal declarat divendres a Lucena del Cid (Castelló) ha quedat controlat i en Fase 3 del PEIF, mentres Emergències ha mobilitzat mitjans aeris i terrestres per un altre foc de vegetació a Cabanes.