Perillosa operació retorn de vacances per la previsió de fortes pluges

El Centre de Coordinació d’Emergències de la Generalitat recomana extremar aquest cap de setmana la precaució en els desplaçaments per carretera en la Comunitat Valenciana en coincidir l’operació retorn de vacances amb episodis de fortes pluges i tempestes previstos per l’Agència Estatal de Meteorologia (AEMET).

L’operació especial de trànsit pel retorn de les vacances estivals comença aquest divendres a les tres de la vesprada i es mantindrà activa fins a la mitjanit del pròxim diumenge, 28 d’agost.

Però serà a partir de la vesprada d’aquest divendres i del dissabte quan es produïsquen els fenòmens tempestuosos més intensos, especialment a l’interior de la província de València, on s’ha decretat la preemergència nivell taronja per pluges i tempestes.

El secretari autonòmic de Seguretat i Emergències, José María Ángel, ha insistit a llançar un missatge de “cautela màxima davant un cap de setmana que es presenta marcat per molts desplaçaments per les carreteres de la Comunitat Valenciana, amb unes condicions meteorològiques desfavorables que requereixen molta més prudència al volant”.

Ángel ha afegit que per a donar un major servei a la ciutadania “els torns del servei del telèfon d’Emergències ‘1·1·2 Comunitat Valenciana’ seguiran amb un 24% de reforç de personal per a oferir una atenció més àmplia davant possibles contingències que puguen donar-se en les carreteres i en previsió d’una major atenció a causa de la situació meteorològica prevista”.

Des del Centre de Coordinació d’Emergències es recomana, per tant, que es programe l’horari més adequat per a la realització del viatge, evitant les hores més desfavorables i, en cas necessari, utilitzar els itineraris alternatius proposats per la Direcció General de Trànsit.

En el cas de conducció amb pluja, es recomana circular per carreteres principals i autovies i moderar la velocitat, així com informar-se sobre l’estat de les carreteres de la ruta a seguir i possibles itineraris alternatius; evitar passos subterranis i ponts que oferisquen dubtes sobre la seua resistència.

Últimes notícies

Les màximes baixen a la Comunitat Valenciana i es queden en 31,5 graus a Benidorm

Les temperatures màximes han descendit este dimarts a la Comunitat Valenciana, amb un valor màxim de 31,5 graus a Benidorm i caigudes de fins a 5 graus en punts de l’interior com Ademuz.

Morant acusa el Consell de negar la realitat sobre l’Es-Alert i el retard en la DANA

Diana Morant critica que, quasi dos anys després de la DANA del 29 d’octubre de 2024, el Consell continue negant un retard en l’avís Es-Alert i, segons ella, sense assumir responsabilitats per les 231 víctimes mortals.

Mazón nega que el retard de l’Es-Alert estiga relacionat amb les víctimes de la DANA

La defensa de Carlos Mazón ha remés un escrit al jutjat en què rebutja que el retard en l’enviament de l’avís Es-Alert per la DANA de 2024 tinga relació causal amb les 231 víctimes mortals i demana a la jutgessa que concrete quins fets o indicis se li atribuïxen.

La Policia de Montanejos evita un possible incendi en trobar un bidó de gasolina al bosc

La Policia Local de Montanejos ha localitzat i retirat un bidó de gasolina ple en una zona forestal del terme, especialment sensible després del gran incendi de 2023. L’Ajuntament demana col·laboració ciutadana per a previndre nous focs i avisar davant qualsevol risc.

Muñoz acusa el PP d’usar les institucions per alimentar el racisme a Ceuta

El síndic del PSPV en Les Corts, José Muñoz, acusa el PP d’emprar la FEMP i altres institucions per calfar l’ambient i fomentar el racisme i l’odi a Ceuta, amb l’objectiu d’aconseguir el Govern d’Espanya.

El PP acusa el PSPV d’usar els incendis com a cortina de fum per la crisi de Ceuta

La portaveu adjunta del PP en Les Corts, Nieves Martínez, ha acusat el PSPV d’aprofitar els incendis forestals d’este estiu en la Comunitat Valenciana com a cortina de fum per a ocultar el que definix com un problema molt greu a Ceuta, i ha defensat la gestió i la coordinació institucional durant els focs.

El PSPV acusa el Consell d’insuficient davant els incendis i reclama més recursos reals

El PSPV-PSOE critica que les mesures anunciades per la Generalitat després dels incendis forestals són insuficients i reclama més finançament, transparència i compromís amb la reconstrucció real dels municipis afectats.

Vox vol que es trenquen els acords amb el Marroc si no reconeix la sobirania espanyola de Ceuta i Melilla

Vox ha registrat en Les Corts una iniciativa per exigir al Govern espanyol i a la UE que revisen o suspenguen els acords amb el Marroc si no reconeix la sobirania espanyola sobre Ceuta i Melilla, i reclama també mesures més dures en matèria migratòria.