El període d’admissió a FP estarà obert a ‘telematricula.es’ fins al 30 de maig

El període d’admissió de l’alumnat d’FP pel curs 2023-2024 estarà obert a telematricula.es fins al pròxim dimarts 30 de maig. Amb motiu de l’inici d’este període d’admissió la consellera d’Educació, Cultura i Esport, Raquel Tamarit, ha visitat l´IES Eduardo Primo Marquès de Carlet, que ha liderat el projecte europeu Erasmus+ KA202 ‘Pensant en negre i apostant per la igualtat‘, d’associacions estratègiques de FP per l’intercanvi de bones pràctiques.

Este projecte, en què han participat centres educatius de Grècia, Portugal i Turquia, ha estat impulsat per professorat i alumnat del grau mitjà d’Atenció a les persones en situació de dependència de l’institut de la Ribera Alta, que han utilitzat la tècnica del teatre negre de Praga per potenciar la igualtat mitjançant la dramatització.

Tamarit s’ha reunit amb l’equip directiu de l’IES Eduardo Primo Marqués i professorat i alumnat dels cicles de grau mitjà d’Atenció a les Persones en Situació de Dependència i del grau superior d’Integració Social, àmbits amb alta demanda de personal tècnic especialitzat.

A l’admissió oberta actualment per al pròxim curs, un total de 54 centres del sistema valencià d’FP ofereixen 2.625 places de primer curs del grau mitjà de personal tècnic d’Atenció a les Persones en Situació de Dependència, 540 de les quals són en la modalitat semipresencial. 

Esta titulació permet desenvolupar diversos oficis: cuidador o cuidadora de persones en situació de dependència; gericultor o gericultora; governant i subgovernant de persones en situació de dependència en institucions; auxiliar responsable de planta de residències de gent gran i persones amb discapacitat; auxiliar d’ajuda a domicili; assistent d’atenció domiciliària; treballador o treballadora familiar; auxiliar d’educació especial; assistent personal, i teleoperador/a de teleassistència.

Pel que fa al grau superior d’Integració Social, esta titulació es pot estudiar a 46 centres educatius del sistema valencià d’FP, que en total ofereixen 1.980 places de primer curs630 de les quals pertanyen a la modalitat semipresencial

Estos estudis preparen per a exercir múltiples professions: personal tècnic de programes de prevenció i inserció social; educador o educadora d’equipaments residencials de classe diversa; educador o educadora de persones amb discapacitat; treballador o treballadora familiar; educador o educadora d’educació familiar; auxiliar de tutela; monitor o monitora de centres oberts; personal tècnic d’integració social; especialista de suport educatiu; educador o educadora d’educació especial; personal tècnic educador; monitor o monitora de persones amb discapacitat; personal tècnic de mobilitat bàsica; personal tècnic d’inserció ocupacional; personal mediador ocupacional i/o laboral; personal educador de base; mediador o mediadora comunitari; mediador o mediadora intercultural; personal preparador laboral, personal tècnic en ocupació amb suport i acompanyament laboral, i monitor o monitora de rehabilitació psicosocial.

Totes les persones interessades a formar-se com a personal tècnic d’atenció a la dependència, així com en qualsevol altra titulació d’FP, tenen al seu abast tota la informació sobre l’oferta del Sistema Educatiu Valencià al portal web fpvalenciana.es.

Últimes notícies

El Vila-real busca la primera victòria en La Ceràmica davant un Deportivo invicte

El Vila-real juga este dissabte el primer partit en La Ceràmica contra un Deportivo invicte i recent ascendit, amb la baixa sensible de Juan Foyth i el dubte de diversos titulars en tots dos equips.

TJ Shorts es presenta com a nou líder del vestidor del Valencia Basket

El base nord-americà amb passaport de Macedònia del Nord TJ Shorts s’ha presentat amb el Valencia Basket amb l’objectiu de liderar el projecte ‘taronja’ i reforçar la química del vestidor des del primer dia.

La jutgessa de la DANA nega una investigació prospectiva sobre Mazón

La jutgessa de Catarroja que instruïx la causa per la gestió de la DANA ha rebutjat que existisca una investigació prospectiva sobre Carlos Mazón, recordant que és una persona aforada com a diputat autonòmic.

Schinocca defensa la inversió de més de 20 milions en fitxatges de l’Elx

El director general de l’Elx, Pedro Schinocca, assegura que el club ha invertit més de 20 milions en el mercat estival i demana unitat a una afició preocupada per les eixides de jugadors importants.

El grup VI de Tercera Federació alça el teló amb quatre grans aspirants a l’ascens

La lliga en el grup VI de Tercera Federació arranca este cap de setmana amb Torrent, Villarreal C, Atlético Levante i Atlético Saguntino com a grans favorits a l’ascens, en una competició amb 18 equips i 34 jornades fins al maig.

Roy Revivo, nou lateral de l’Elx: ‘És un somni jugar la Lliga’

El lateral israelià Roy Revivo s’ha presentat com a nou jugador de l’Elx, on assegura que complix un somni i vol superar la trajectòria del seu pare a la Lliga espanyola.

Compromís reclama investigar la gestió política de l’incendi de la Devesa

Compromís per València portarà al pròxim ple municipal una moció per crear una comissió d’investigació sobre la gestió de l’incendi que ha arrasat 37 hectàrees de la Devesa de El Saler. L’equip de govern defensa que ha actuat amb transparència i que la prioritat ha de ser aclarir qui va provocar el foc.

València estrena un gran mural de Luis de la Fuente després de ser vandalitzat a Barcelona

La façana del Centre Municipal de Persones Majors de Montolivet exhibix ja un mural de grans dimensions de Luis de la Fuente, reproducció de l’obra que va ser vandalitzada a Barcelona després del títol mundial d’Espanya.