El període d’admissió a FP estarà obert a ‘telematricula.es’ fins al 30 de maig

El període d’admissió de l’alumnat d’FP pel curs 2023-2024 estarà obert a telematricula.es fins al pròxim dimarts 30 de maig. Amb motiu de l’inici d’este període d’admissió la consellera d’Educació, Cultura i Esport, Raquel Tamarit, ha visitat l´IES Eduardo Primo Marquès de Carlet, que ha liderat el projecte europeu Erasmus+ KA202 ‘Pensant en negre i apostant per la igualtat‘, d’associacions estratègiques de FP per l’intercanvi de bones pràctiques.

Este projecte, en què han participat centres educatius de Grècia, Portugal i Turquia, ha estat impulsat per professorat i alumnat del grau mitjà d’Atenció a les persones en situació de dependència de l’institut de la Ribera Alta, que han utilitzat la tècnica del teatre negre de Praga per potenciar la igualtat mitjançant la dramatització.

Tamarit s’ha reunit amb l’equip directiu de l’IES Eduardo Primo Marqués i professorat i alumnat dels cicles de grau mitjà d’Atenció a les Persones en Situació de Dependència i del grau superior d’Integració Social, àmbits amb alta demanda de personal tècnic especialitzat.

A l’admissió oberta actualment per al pròxim curs, un total de 54 centres del sistema valencià d’FP ofereixen 2.625 places de primer curs del grau mitjà de personal tècnic d’Atenció a les Persones en Situació de Dependència, 540 de les quals són en la modalitat semipresencial. 

Esta titulació permet desenvolupar diversos oficis: cuidador o cuidadora de persones en situació de dependència; gericultor o gericultora; governant i subgovernant de persones en situació de dependència en institucions; auxiliar responsable de planta de residències de gent gran i persones amb discapacitat; auxiliar d’ajuda a domicili; assistent d’atenció domiciliària; treballador o treballadora familiar; auxiliar d’educació especial; assistent personal, i teleoperador/a de teleassistència.

Pel que fa al grau superior d’Integració Social, esta titulació es pot estudiar a 46 centres educatius del sistema valencià d’FP, que en total ofereixen 1.980 places de primer curs630 de les quals pertanyen a la modalitat semipresencial

Estos estudis preparen per a exercir múltiples professions: personal tècnic de programes de prevenció i inserció social; educador o educadora d’equipaments residencials de classe diversa; educador o educadora de persones amb discapacitat; treballador o treballadora familiar; educador o educadora d’educació familiar; auxiliar de tutela; monitor o monitora de centres oberts; personal tècnic d’integració social; especialista de suport educatiu; educador o educadora d’educació especial; personal tècnic educador; monitor o monitora de persones amb discapacitat; personal tècnic de mobilitat bàsica; personal tècnic d’inserció ocupacional; personal mediador ocupacional i/o laboral; personal educador de base; mediador o mediadora comunitari; mediador o mediadora intercultural; personal preparador laboral, personal tècnic en ocupació amb suport i acompanyament laboral, i monitor o monitora de rehabilitació psicosocial.

Totes les persones interessades a formar-se com a personal tècnic d’atenció a la dependència, així com en qualsevol altra titulació d’FP, tenen al seu abast tota la informació sobre l’oferta del Sistema Educatiu Valencià al portal web fpvalenciana.es.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

Requena i Utiel recuperen la llum després de quasi cinc hores d’apagada per un accident de camió

Requena i Utiel han recuperat al complet el subministrament elèctric després de quasi cinc hores d'apagada provocada per l'accident d'un camió que va deixar sense llum a uns 14.000 clients.

Requena i Utiel recuperen la llum després de quasi cinc hores d’apagada per un accident de camió

Requena i Utiel han recuperat el subministrament elèctric després de quasi cinc hores d'apagada provocada per l'accident d'un camió que va afectar unes 14.000 persones.

Un nou peptido permet modular amb precision el dolor cronico

Investigadors de la UMH han dissenyat un peptido capaç d'actuar només en condicions patologicas sobre un enzim clau del dolor, obrint la via a teràpies mes precises per al dolor cronico.

Elvira Mínguez reivindica els nostres monstres interiors en arreplegar el Premi Primavera de Novel·la

Elvira Mínguez rep a València el trenté Premi Primavera de Novel·la per 'L'educació del monstre', una obra que indaga en les pors i monstres interiors de tres dones en diferents èpoques.

La Orquestra de València enlluerna en el seu debut a la Sala Daurada del Musikverein

La Orquestra de València ha debutat a la Sala Daurada del Musikverein de Viena amb un programa eclèctic que ha recuperat la figura de Vicente Martín i Soler, l'anomenat Mozart espanyol, i ha reforçat la projecció internacional de la formació.

Morant reclama més recursos per a l’atenció presencial a immigrants en procés de regularització

Diana Morant insta ajuntaments i administracions a reforçar i organitzar millor l'atenció presencial a immigrants en l'inici del procés de regularització per a garantir un servici adequat i amb drets.

La exedil d’Urbanisme i una exdirectora municipal, investigades per les vivendes públiques d’Alacant

La exconcejala d'Urbanisme d'Alacant Rocío Gómez i l'exdirectora general municipal María Pérez-Hickman hauran de declarar com investigades per les presumptes irregularitats en l'adjudicació de vivendes públiques del complex Els Naus, a la platja de Sant Joan.

Camarero destaca l’aposta del Consell per revitalitzar el barri Miguel Hernández d’Alacant

La vicepresidenta Susana Camarero subratlla la inversió del Consell per a rehabilitar el grup de vivenda pública del barri Miguel Hernández i ampliar l'oferta de vivenda protegida a Alacant.