El període d’admissió a FP estarà obert a ‘telematricula.es’ fins al 30 de maig

El període d’admissió de l’alumnat d’FP pel curs 2023-2024 estarà obert a telematricula.es fins al pròxim dimarts 30 de maig. Amb motiu de l’inici d’este període d’admissió la consellera d’Educació, Cultura i Esport, Raquel Tamarit, ha visitat l´IES Eduardo Primo Marquès de Carlet, que ha liderat el projecte europeu Erasmus+ KA202 ‘Pensant en negre i apostant per la igualtat‘, d’associacions estratègiques de FP per l’intercanvi de bones pràctiques.

Este projecte, en què han participat centres educatius de Grècia, Portugal i Turquia, ha estat impulsat per professorat i alumnat del grau mitjà d’Atenció a les persones en situació de dependència de l’institut de la Ribera Alta, que han utilitzat la tècnica del teatre negre de Praga per potenciar la igualtat mitjançant la dramatització.

Tamarit s’ha reunit amb l’equip directiu de l’IES Eduardo Primo Marqués i professorat i alumnat dels cicles de grau mitjà d’Atenció a les Persones en Situació de Dependència i del grau superior d’Integració Social, àmbits amb alta demanda de personal tècnic especialitzat.

A l’admissió oberta actualment per al pròxim curs, un total de 54 centres del sistema valencià d’FP ofereixen 2.625 places de primer curs del grau mitjà de personal tècnic d’Atenció a les Persones en Situació de Dependència, 540 de les quals són en la modalitat semipresencial. 

Esta titulació permet desenvolupar diversos oficis: cuidador o cuidadora de persones en situació de dependència; gericultor o gericultora; governant i subgovernant de persones en situació de dependència en institucions; auxiliar responsable de planta de residències de gent gran i persones amb discapacitat; auxiliar d’ajuda a domicili; assistent d’atenció domiciliària; treballador o treballadora familiar; auxiliar d’educació especial; assistent personal, i teleoperador/a de teleassistència.

Pel que fa al grau superior d’Integració Social, esta titulació es pot estudiar a 46 centres educatius del sistema valencià d’FP, que en total ofereixen 1.980 places de primer curs630 de les quals pertanyen a la modalitat semipresencial

Estos estudis preparen per a exercir múltiples professions: personal tècnic de programes de prevenció i inserció social; educador o educadora d’equipaments residencials de classe diversa; educador o educadora de persones amb discapacitat; treballador o treballadora familiar; educador o educadora d’educació familiar; auxiliar de tutela; monitor o monitora de centres oberts; personal tècnic d’integració social; especialista de suport educatiu; educador o educadora d’educació especial; personal tècnic educador; monitor o monitora de persones amb discapacitat; personal tècnic de mobilitat bàsica; personal tècnic d’inserció ocupacional; personal mediador ocupacional i/o laboral; personal educador de base; mediador o mediadora comunitari; mediador o mediadora intercultural; personal preparador laboral, personal tècnic en ocupació amb suport i acompanyament laboral, i monitor o monitora de rehabilitació psicosocial.

Totes les persones interessades a formar-se com a personal tècnic d’atenció a la dependència, així com en qualsevol altra titulació d’FP, tenen al seu abast tota la informació sobre l’oferta del Sistema Educatiu Valencià al portal web fpvalenciana.es.

Últimes notícies

Catalá es pregunta si l’alerta taronja hauria d’haver sigut roja per la intensitat de la pluja a València

María José Catalá ha posat en dubte si l’alerta taronja per les pluges a València hauria d’haver sigut roja i ha qüestionat la gestió de la CHJ i del Govern en el desallotjament de l’estadi d’Orriols.

Naix per primera vegada un margai a Terra Natura Benidorm, felí quasi amenaçat

Terra Natura Benidorm ha aconseguit per primera vegada la reproducció d’un margai, felí llatinoamericà catalogat com a quasi amenaçat per la UICN. La cria, nascuda el 10 de setembre, evoluciona bé junt amb la seua mare, Lecia, sota un seguiment discret del equip tècnic.

El Valencia Basket inicia l’era Xavi Albert defensant la Supercopa davant el Barça

El Valencia Basket debuta en la Supercopa este dissabte a Badalona davant el Barça, en el primer gran repte de l’era Xavi Albert i amb una plantilla profundament renovada.

Cau a Orihuela un dels dotze fugitius més buscats del Regne Unit per estafa i blanqueig

La Guàrdia Civil ha detingut a la costa d'Orihuela un britànic de 51 anys, un dels dotze fugitius més buscats del Regne Unit, condemnat a huit anys i mig de presó per delictes d'estafa i blanqueig de capitals. És el segon integrant d'esta llista capturat a la província d'Alacant en 2026.

Més de 430 milions per a refer l’alcanterillado després de la dana a València

El Govern d’Espanya ha consignat més de 430 milions per a la reconstrucció integral de l’alcanterillado als municipis afectats per la dana i ha invertit 220 milions en la reparació i neteja de cauces, amb actuacions destacades a la província de València.

El PP deixa l’acusació popular en el cas Azud al considerar que la Justícia ja ha actuat

El PP ha decidit retirar-se com a acusació popular en el cas Azud en entendre que la Justícia ja ha fixat els fets en l’auto de procediment abreujat i que els possibles delictes de dirigents del PSPV han prescrit. El síndic popular, Nando Pastor, assegura que la seua eixida no altera el procés ni impedirà que hi haja juí.

Cau a Oriola un dels dotze fugitius britànics més buscats per estafa i blanqueig

La Guàrdia Civil ha detingut a la costa d'Oriola un ciutadà britànic de 51 anys, inclòs en la campanya internacional Most Wanted, condemnat al Regne Unit a huit anys i mig de presó per estafa i blanqueig de capitals. És el segon dels dotze fugitius britànics més buscats localitzat enguany a la província d'Alacant.

Les pluges podrien haver arrossegat més productes tòxics al Magre i agreujar la mort de peixos

La Confederació Hidrogràfica del Xúquer investiga com les fortes pluges han pogut mobilitzar restes del vessament químic al riu Magre i agreujar la mort de peixos en un tram d’uns deu quilòmetres entre Montroi i Llombai-Alfarp.