Quant dura el període d’incubació de la variant ómicron?

La variant ómicron de la pandèmia de covid-19 ja és majoritària a Espanya. Els contagis s’han disparat convertint a la sisena ona en una de les més àmplies des de l’inici de la malaltia. Però l’augment de positius no s’acompanya amb el col·lapse de les urgències: per què? Per als experts això es deu a la menor perillositat d’ómicron i a un període més curt d’incubació de la nova variant i els seus símptomes.

Encara que les investigacions continuen per a donar més llum al coronavirus i les seues noves variants, els estudis preliminars apunten al fet que ómicron és més transmissible que delta, encara que provoca una malaltia més lleu. Llavors, quant tarden a aparéixer els símptomes de contagi?

 

El període d’incubació es redueix amb ómicron

 

Amb la nova variant el període d’incubació es redueix. Amb el cep original del coronavirus, i segons apuntaven les autoritats sanitàries, els primers signes de contagis tardaven una mitjana d’entre cinc i sis dies a aparéixer. Amb ómicron, aqueix temps es redueix a uns tres dies.

Són les dades revelades per un estudi dut a terme a Noruega després d’un brot d’una festa de Nadal, publicat per la Revista europea sobre vigilància, epidemiologia, prevenció i control de malalties infeccioses i que recull ’20 minutos’. En aquesta investigació van participar 81 persones que van resultar contagiades amb la variant ómicron d’una celebració de 117 persones.

Símptomes d’ómicron són semblants als d’un refredat comú

 

Més lleu i més transmissible, la variant ómicron sol presentar símptomes semblants als d’un refredat comú. Arrere queden la pèrdua del gust i l’olfacte. De fet, només la meitat de les persones que actualment pateixen covid estan experimentant els tres símptomes clàssics enumerats pels metges que són febre, tos i congestió o segregació nasal.

Una altra dada ja constatada és que la variant Ómicron provoca una infecció més suau que la Delta, i per això hi ha menys gent en l’UCI, proporcionalment parlant en relació al número d’infectats, que en les anteriors variants.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

El Consell denuncia que el Govern no ha pagat 4 de cada 5 ajudes de primera necessitat per la dana

El Consell ha denunciat que la majoria de les ajudes de primera necessitat per la dana no s'han abonat i ha atribuït el bloqueig a traves burocràtiques estatals. Alhora, ha destacat avanços del Pla Endavant.

El Consell aprova una deducció de fins a 150 € per formació musical i instruments en la Comunitat Valenciana

El Consell ha aprovat una nova deducció autonòmica de fins a 150 € en l'IRPF per gastos de foment i formació musical. La mesura serà efectiva en la campanya que arranca el 8 d'abril i té efecte retroactiu des de l'1 de gener de 2025.

Es normalitza la circulació en les línies 6 i 4 del tramvia de València després del trencament d’una catenària

La L6 va recuperar tot el seu recorregut i la L4 va restablir el tram entre Doctor Lluch i Pont d'Assot cap a les 15.00, després de reparar una catenària danyada. La incidència es va originar sobre les 12.30 pel colp d'un camió en l'avinguda de Catalunya.

La Policia Nacional busca al sospitós de violar a una menor de 16 anys a Xirivella

La UFAM de la Policia Nacional a Xirivella busca a un home sospitós d'haver violat a una menor de 16 anys. L'agressió es va produir el 26 de febrer i es reserven detalls per protecció de la víctima.

Sis autonomies pacten a València exigir una nova Llei de Costas que supere les partions

Sis comunitats litorals han acordat un manifest que reclama una nova llei, rebutja els reglaments del Govern i demana una reunió urgent amb Sara Aagesen. La II Cimera Nacional del Litoral ha reforçat un front comú per a revisar el model de gestió de la costa.

El Pla Endavant té en marxa el 62 % de les mesures de la Generalitat set mesos després de la seua aprovació

L’informe de seguiment de febrer indica que el 17 % de les iniciatives ja s’han completat i que el ritme d’execució del pla s’ha duplicat des del mes de juliol

Llevant i Girona busquen oxigen en un dol que pot agitar la zona baixa

El Llevant, penúltim, s'aferra a l'impuls del triomf davant l'Alabés per a continuar viu. El Girona vol frenar el seu sot recent i no enlairar-se d'Europa.

La Generalitat assegura que 4 de cada 5 famílies de la DANA no han cobrat les ajudes de primera necessitat

El Consell critica la falta de pagaments estatals i el bloqueig de fons municipals, mentres defén que el Pla Endavant suma el 57% d'accions finalitzades o en curs.