Quant dura el període d’incubació de la variant ómicron?

La variant ómicron de la pandèmia de covid-19 ja és majoritària a Espanya. Els contagis s’han disparat convertint a la sisena ona en una de les més àmplies des de l’inici de la malaltia. Però l’augment de positius no s’acompanya amb el col·lapse de les urgències: per què? Per als experts això es deu a la menor perillositat d’ómicron i a un període més curt d’incubació de la nova variant i els seus símptomes.

Encara que les investigacions continuen per a donar més llum al coronavirus i les seues noves variants, els estudis preliminars apunten al fet que ómicron és més transmissible que delta, encara que provoca una malaltia més lleu. Llavors, quant tarden a aparéixer els símptomes de contagi?

 

El període d’incubació es redueix amb ómicron

 

Amb la nova variant el període d’incubació es redueix. Amb el cep original del coronavirus, i segons apuntaven les autoritats sanitàries, els primers signes de contagis tardaven una mitjana d’entre cinc i sis dies a aparéixer. Amb ómicron, aqueix temps es redueix a uns tres dies.

Són les dades revelades per un estudi dut a terme a Noruega després d’un brot d’una festa de Nadal, publicat per la Revista europea sobre vigilància, epidemiologia, prevenció i control de malalties infeccioses i que recull ’20 minutos’. En aquesta investigació van participar 81 persones que van resultar contagiades amb la variant ómicron d’una celebració de 117 persones.

Símptomes d’ómicron són semblants als d’un refredat comú

 

Més lleu i més transmissible, la variant ómicron sol presentar símptomes semblants als d’un refredat comú. Arrere queden la pèrdua del gust i l’olfacte. De fet, només la meitat de les persones que actualment pateixen covid estan experimentant els tres símptomes clàssics enumerats pels metges que són febre, tos i congestió o segregació nasal.

Una altra dada ja constatada és que la variant Ómicron provoca una infecció més suau que la Delta, i per això hi ha menys gent en l’UCI, proporcionalment parlant en relació al número d’infectats, que en les anteriors variants.

Últimes notícies

Estabilitzat l’incendi forestal de Llíria en només dues hores

L’incendi forestal declarat esta vesprada en el terme de Llíria ha quedat estabilitzat en unes dues hores després de desallotjar diverses vivendes.

Thiago Fernández reforçarà les bandes del Llevant cedit pel Villarreal

L’extrem argentí Thiago Fernández, de 22 anys i propietat del Villarreal, jugarà esta pròxima temporada al Llevant en qualitat de cedit.

Un incendi forestal en Llíria obliga a desallotjar diverses vivendes

Un incendi forestal declarat esta vesprada a Llíria ha obligat a desallotjar diverses vivendes i ha mobilitzat importants mitjans terrestres i aeris.

Benidorm destina 8.000 euros per a les víctimes del terratrémol de Colòmbia

L'Ajuntament de Benidorm ha aprovat destinar 8.000 euros a accions humanitàries per a les víctimes del terratrémol de magnitud 7,4 a Colòmbia, que ha causat almenys 240 morts. L'ajuda es canalitzarà a través d'organismes oficials i inclou un missatge especial de suport a la ciutat agermanada de Manizales.

Valencia i Hércules s’enfronten dijous a Paterna en un nou amistós de pretemporada

El Valencia CF jugarà este dijous 13 d’agost un amistós contra l’Hércules al camp Antonio Puchades de Paterna, en una setmana amb dos partits preparatoris abans de l’estrena en LaLiga 2026-27.

Les màximes arriben als 37 graus en diversos punts de la Comunitat Valenciana

Les temperatures màximes d’este dimarts han arribat als 37 graus en diversos municipis de la Comunitat Valenciana, amb pics de quasi 38 graus a Elx.

Consells per conduir amb seguretat durant l’eclipsi solar a València

La DGT ha activat un dispositiu especial per l’eclipsi solar, amb recomanacions per evitar desplaçaments innecessaris i reforços de transport públic a València.

Així es podrà vore l’eclipsi solar des de la Comunitat Valenciana

L’eclipsi solar d’este dimecres es vorà amb cel poc nuvolós en gran part de la Comunitat Valenciana, encara que hi haurà més incertesa al nord de Castelló. Aemet preveu temperatures altes, risc extrem d’incendis i recorda que es podrà observar el fenomen des de les ciutats litorals sense desplaçar-se.