Quant dura el període d’incubació de la variant ómicron?

La variant ómicron de la pandèmia de covid-19 ja és majoritària a Espanya. Els contagis s’han disparat convertint a la sisena ona en una de les més àmplies des de l’inici de la malaltia. Però l’augment de positius no s’acompanya amb el col·lapse de les urgències: per què? Per als experts això es deu a la menor perillositat d’ómicron i a un període més curt d’incubació de la nova variant i els seus símptomes.

Encara que les investigacions continuen per a donar més llum al coronavirus i les seues noves variants, els estudis preliminars apunten al fet que ómicron és més transmissible que delta, encara que provoca una malaltia més lleu. Llavors, quant tarden a aparéixer els símptomes de contagi?

 

El període d’incubació es redueix amb ómicron

 

Amb la nova variant el període d’incubació es redueix. Amb el cep original del coronavirus, i segons apuntaven les autoritats sanitàries, els primers signes de contagis tardaven una mitjana d’entre cinc i sis dies a aparéixer. Amb ómicron, aqueix temps es redueix a uns tres dies.

Són les dades revelades per un estudi dut a terme a Noruega després d’un brot d’una festa de Nadal, publicat per la Revista europea sobre vigilància, epidemiologia, prevenció i control de malalties infeccioses i que recull ’20 minutos’. En aquesta investigació van participar 81 persones que van resultar contagiades amb la variant ómicron d’una celebració de 117 persones.

Símptomes d’ómicron són semblants als d’un refredat comú

 

Més lleu i més transmissible, la variant ómicron sol presentar símptomes semblants als d’un refredat comú. Arrere queden la pèrdua del gust i l’olfacte. De fet, només la meitat de les persones que actualment pateixen covid estan experimentant els tres símptomes clàssics enumerats pels metges que són febre, tos i congestió o segregació nasal.

Una altra dada ja constatada és que la variant Ómicron provoca una infecció més suau que la Delta, i per això hi ha menys gent en l’UCI, proporcionalment parlant en relació al número d’infectats, que en les anteriors variants.

Últimes notícies

Rafa Mir recorre la condemna a huit anys i mig de presó i posa en dubte la sentència

Rafa Mir ha presentat recurs contra la condemna a huit anys i mig de presó per agressió sexual i lesions dictada per l’Audiència de València i critica que la sentència no valore uns vídeos aportats per la defensa ni la intervenció de la Policia Local de Bétera.

Pedro Martínez rep pensa oferta del Real Madrid mentre el València Basket mou fitxa per a que es quede

Pedro Martínez ha rebut una oferta del Real Madrid, que està disposat a pagar la seua clàusula d’1 milió d’euros, mentres el València Basket li ha presentat una nova proposta per a intentar retenir-lo després del títol de la Lliga Endesa.

Així queda el risc d’incendis forestals demà en la Comunitat Valenciana

Emergències de la Generalitat ha advertit que este dimarts hi haurà risc extrem d’incendis forestals en tota la província d’Alacant i en el litoral i interior sud de Castelló, amb calor intensa i possibilitat de tempestes seques.

Evacuen una nau industrial a Villena per un incendi que deixa un treballador ferit per fum

Un incendi en una nau industrial al polígon Rubial de Villena ha obligat a desallotjar els treballadors i ha deixat un home de 38 anys ferit lleu per inhalació de fum.

Canvi en la cúpula de Mercadona amb l’eixida pactada d’Héctor Hernández

Héctor Hernández ha deixat el Comitè de Direcció de Mercadona per acord mutu després de 23 anys. L’empresa redistribuïx funcions clau i incorpora Enric Carbonell al màxim òrgan executiu.

Altibaixos en les màximes a la Comunitat amb fins a 36 °C a Elx

Les temperatures màximes han tingut pujades i baixades a la Comunitat Valenciana en una jornada marcada pels 36 graus registrats a Elx, segons Aemet.

Dos persones majors ferides en un accident de trànsit en la CV-724 a Dénia

Una dona de 71 anys i un home de 78 han resultat ferits en un accident de trànsit este dilluns en la CV-724, al terme municipal de Dénia, i han sigut traslladats a l'Hospital de Dénia.

Bautista s’acomiada del seu últim Wimbledon després de perdre amb Fonseca en primera ronda

Roberto Bautista, de 38 anys, s’ha acomiadat en primera ronda del seu últim Wimbledon després de perdre davant el brasiler Joao Fonseca en tres sets, malgrat tindre opcions en l’inici del partit.