Més de 1000 places d’ocupació pública (OPE) aprovades pel Consell per a ‘reduir la temporalitat’

Ejemplo de shortcode con estilo
L'oferta contempla un total de 1.179 places, de les quals 961 seran per al torn lliure i es cobriran per oposició sense concurs de mèrits i les restants 218 seran per a promoció interna, cobertes a través de concurs oposició

El Consell ha aprovat aquest dimarts l’Oferta d’Ocupació Pública (OPE) del 2024, que contempla un total d’1.179 places, de les quals 961 seran per al torn lliure i es cobriran per oposició sense fase de concurs de mèrits. Les restants 218 places es destinaran a promoció interna i seran cobertes a través de concurs-oposició, procediment, pel qual es valora l’experiència prèvia en l’Administració.

Sobre aquest tema, la consellera d’Hisenda, Economia i Administració Pública i portaveu del Consell, Ruth Merino, ha explicat que l’objectiu prioritari d’aquesta OPE és reduir la temporalitat de les places estructurals per sota del 8% en cada àmbit. Per a això, a més de cobrir-se de forma ordinària la taxa de reposició amb 435 places, s’oferiran de forma extraordinària 744 places en aplicació de la taxa específica addicional a la qual faculta la Llei de Pressupostos Generals de l’Estat per al 2023.

Merino ha justificat l’eliminació del 40% reservat per a promoció interna en aquestes places extraordinàries a poder complir que amb aquest objectiu de temporalitat que marca la llei ja que els processos selectius realitzats fins avui s’han demostrat «insuficients» per a baixar del 8% que marca la Unió Europea.

Sobre aquest tema, ha indicat que amb les OPE convocades fins hui no s’aconseguia baixar d’aquest percentatge perquè el personal que supera el procés selectiu pel torn de promoció interna, quan accedeix al grup superior, és declarat en situació d’excedència voluntària automàtica en el cos o escala de procedència, la qual cosa «genera vacants que han de ser cobertes amb nou personal temporal».

Per a evitar-ho, s’ha considerat «imprescindible» que els processos derivats de la taxa específica extraordinària es convoquen pel torn lliure i pel sistema d’oposició, de manera que no s’aplique el percentatge reservat per a promoció interna.

Per això, el Consell ha aprovat també un decret llei de modificació de la Llei de Funció Pública Valenciana que permetrà que la totalitat de les places oferides per la via de la taxa específica addicional puguen ser proveïdes pel sistema d’oposició.

Merino ha lamentat que els sindicats haja rebutjat l’eliminació de la promoció interna en les places de la taxa de reposició extraordinària, encara que ha destacat que en l’ordinària s’ha incrementat fins al 50%. «Nosaltres estem per descomptat per la negociació col·lectiva, pel diàleg i per arribar a acords i en aquest punt ens encantaria que els sindicats estigueren amb nosaltres i que recolzaren aquesta OPE», ha assenyalat.

En aquest sentit, ha apuntat que el Consell «entén» la postura dels sindicats que «treballen per als seus afiliats, per als funcionaris«, però ha defensat que «cal pensar en el compliment de la llei, a reduir aquest percentatge de temporalitat per la normativa europea i també perquè estem convençuts que l’Administració serà millor d’aquesta forma i es prestarà un millor servei als ciutadans», ha subratllat.

En l’OPE es reserva, així mateix, un contingent superior al 10 % de les vacants perquè siguen cobertes per persones amb discapacitat o diversitat funcional, percentatge que s’aplicarà tant per a les places que es computen per la taxa de reposició d’efectius com per a les derivades de la taxa específica addicional.

CONVOCATÒRIES PER A 23 COSSOS I ESCALES

En el seu conjunt, l’OPE 2024 contempla convocatòries per a 23 cossos, escales i agrupacions professionals de l’Administració de la Generalitat. El major nombre de places oferides és el de les corresponents al Cos d’Especialistes d’Atenció Sociosanitària, Educació Especial i Cures Auxiliars d’Infermeria, amb 300 places (252 de torn lliure i 48 de promoció interna).

També són nombroses les del Cos Superior d’Administració, amb 100 places (84 de torn lliure i 16 de promoció interna); el Cos de Gestió, amb altres 100 places (84 de torn lliure i 16 de promoció interna), així com el Cos Administratiu, també amb 100 places (45 per torn lliure i 55 per promoció interna).

S’inclou a més un nombre significatiu de places del Cos Superior Facultatiu d’Acció Social, Administració de Serveis Socials i Sociosanitaris, amb 90 places (76 de torn lliure i 14 de promoció interna) i el Cos Superior d’Administració de Fons Europeus, amb 64 places (54 de torn lliure i 10 de promoció interna).

Els processos selectius derivats d’aquesta oferta han de ser convocats per la Conselleria d’Hisenda, Economia i Administració Pública dins dels tres mesos següents a l’aprovació del decret.

Últimes notícies

Nou avís Es-Alert per risc d’inundacions al sud de València i nord d’Alacant

La Generalitat ha activat un nou Es-Alert per fortes pluges i risc d’inundacions al litoral sud de València i al litoral nord i interior d’Alacant, i demana extremar les precaucions. L’avís inclou recomanacions de seguretat com allunyar-se de rius i soterranis i telefonar al 112 en cas d’emergència.

Emergència 1 per pluges a la Marina Alta i avís en cinc comarques més

La Generalitat ha decretat l’emergència 1 per fortes pluges a la Marina Alta i la situació 0 en cinc comarques més, amb avisos d’acumulats que podrien superar els 400 litres en 24 hores. Emergències ha atés quasi 300 incidents, sobretot per inundacions i desperfectes en la via pública.

El València Basket reacciona amb una victòria sòlida davant l’UCAM Murcia

El València Basket ha tallat una dinàmica de tres derrotes seguides amb una victòria contundent contra l’UCAM Murcia, que Xavi Albert qualifica de colp sobre la taula.

Tall de les línies de Rodalia C1 i C2 des de les 20.00 hores per l’alerta roja per pluges

Adif ha suspés este divendres, des de les 20.00 hores i fins a nou avís, la circulació de les línies de Rodalia C1 i C2 entre València Estació Nord i Gandia i entre València Estació Nord i Moixent per l’alerta roja per pluges i tempesta al litoral sud de València i nord d’Alacant.

La UPV reobri dilluns tots els campus amb adaptacions per les pluges

La Universitat Politècnica de València reobrirà dilluns els campus de Vera, Alcoi i Gandia, este últim a partir de les 10 hores i amb docència en línia per l’avís roig per pluges.

El València Basket esclafa l’UCAM amb una exhibició d’intensitat (116-93)

El València Basket ha passat per damunt de l’UCAM Murcia al Roig Arena (116-93) gràcies a una intensitat defensiva constant i al lideratge ofensiu de Rivero, Brooks, Shorts i Mirotic, i suma la seua segona victòria en la Lliga Endesa.

El Valencia d’Aguirre frena la sagnia de derrotes però continua sense guanyar

Javier Aguirre ha encadenat dos empats en el seu inici al Valencia, ha reforçat la solidesa defensiva i la reacció competitiva, però l'equip continua sense trobar el gol i seguix en zona baixa.

El Levante busca trencar huit anys sense guanyar l’Athletic al Ciutat

El Levante rep este dimecres l’Athletic Club al Ciutat de València, on no guanya l’equip basc des de 2018 i on l’última derrota va costar el lloc a Julián Calero.