Més de 1000 places d’ocupació pública (OPE) aprovades pel Consell per a ‘reduir la temporalitat’

El Consell ha aprovat aquest dimarts l’Oferta d’Ocupació Pública (OPE) del 2024, que contempla un total d’1.179 places, de les quals 961 seran per al torn lliure i es cobriran per oposició sense fase de concurs de mèrits. Les restants 218 places es destinaran a promoció interna i seran cobertes a través de concurs-oposició, procediment, pel qual es valora l’experiència prèvia en l’Administració.

Sobre aquest tema, la consellera d’Hisenda, Economia i Administració Pública i portaveu del Consell, Ruth Merino, ha explicat que l’objectiu prioritari d’aquesta OPE és reduir la temporalitat de les places estructurals per sota del 8% en cada àmbit. Per a això, a més de cobrir-se de forma ordinària la taxa de reposició amb 435 places, s’oferiran de forma extraordinària 744 places en aplicació de la taxa específica addicional a la qual faculta la Llei de Pressupostos Generals de l’Estat per al 2023.

Merino ha justificat l’eliminació del 40% reservat per a promoció interna en aquestes places extraordinàries a poder complir que amb aquest objectiu de temporalitat que marca la llei ja que els processos selectius realitzats fins avui s’han demostrat «insuficients» per a baixar del 8% que marca la Unió Europea.

Sobre aquest tema, ha indicat que amb les OPE convocades fins hui no s’aconseguia baixar d’aquest percentatge perquè el personal que supera el procés selectiu pel torn de promoció interna, quan accedeix al grup superior, és declarat en situació d’excedència voluntària automàtica en el cos o escala de procedència, la qual cosa «genera vacants que han de ser cobertes amb nou personal temporal».

Per a evitar-ho, s’ha considerat «imprescindible» que els processos derivats de la taxa específica extraordinària es convoquen pel torn lliure i pel sistema d’oposició, de manera que no s’aplique el percentatge reservat per a promoció interna.

Per això, el Consell ha aprovat també un decret llei de modificació de la Llei de Funció Pública Valenciana que permetrà que la totalitat de les places oferides per la via de la taxa específica addicional puguen ser proveïdes pel sistema d’oposició.

Merino ha lamentat que els sindicats haja rebutjat l’eliminació de la promoció interna en les places de la taxa de reposició extraordinària, encara que ha destacat que en l’ordinària s’ha incrementat fins al 50%. «Nosaltres estem per descomptat per la negociació col·lectiva, pel diàleg i per arribar a acords i en aquest punt ens encantaria que els sindicats estigueren amb nosaltres i que recolzaren aquesta OPE», ha assenyalat.

En aquest sentit, ha apuntat que el Consell «entén» la postura dels sindicats que «treballen per als seus afiliats, per als funcionaris«, però ha defensat que «cal pensar en el compliment de la llei, a reduir aquest percentatge de temporalitat per la normativa europea i també perquè estem convençuts que l’Administració serà millor d’aquesta forma i es prestarà un millor servei als ciutadans», ha subratllat.

En l’OPE es reserva, així mateix, un contingent superior al 10 % de les vacants perquè siguen cobertes per persones amb discapacitat o diversitat funcional, percentatge que s’aplicarà tant per a les places que es computen per la taxa de reposició d’efectius com per a les derivades de la taxa específica addicional.

CONVOCATÒRIES PER A 23 COSSOS I ESCALES

En el seu conjunt, l’OPE 2024 contempla convocatòries per a 23 cossos, escales i agrupacions professionals de l’Administració de la Generalitat. El major nombre de places oferides és el de les corresponents al Cos d’Especialistes d’Atenció Sociosanitària, Educació Especial i Cures Auxiliars d’Infermeria, amb 300 places (252 de torn lliure i 48 de promoció interna).

També són nombroses les del Cos Superior d’Administració, amb 100 places (84 de torn lliure i 16 de promoció interna); el Cos de Gestió, amb altres 100 places (84 de torn lliure i 16 de promoció interna), així com el Cos Administratiu, també amb 100 places (45 per torn lliure i 55 per promoció interna).

S’inclou a més un nombre significatiu de places del Cos Superior Facultatiu d’Acció Social, Administració de Serveis Socials i Sociosanitaris, amb 90 places (76 de torn lliure i 14 de promoció interna) i el Cos Superior d’Administració de Fons Europeus, amb 64 places (54 de torn lliure i 10 de promoció interna).

Els processos selectius derivats d’aquesta oferta han de ser convocats per la Conselleria d’Hisenda, Economia i Administració Pública dins dels tres mesos següents a l’aprovació del decret.

Últimes notícies

Policia i Guàrdia Civil reforcen amb les autonomies la seguretat als museus per l’onada de robatoris

Policia Nacional i Guàrdia Civil han compartit amb les comunitats autònomes informació clau per reforçar la seguretat als museus després de tres robatoris recents, un d’ells al Museu de Villena. La Generalitat critica que el Ministeri de Cultura no haja presentat encara un pla de treball concret.

Desmantellen a Figueres un gran arsenal d’armes amb enviaments des de la Comunitat Valenciana

La Policia Nacional ha intervingut 644 armes en un traster de Figueres que funcionava com a taller clandestí, amb enviaments continuats des de la Comunitat Valenciana. L’operació, encara oberta, ha acabat de moment amb set detinguts i la confiscació de prop de 400 armes detonadores i milers de cartutxos.

Capturats més de 5.300 porcs senglars en el pla de xoc contra la sobrepoblació

El pla de xoc de la Generalitat contra la sobrepoblació de porcs senglars ha permés capturar 5.337 exemplars a la Comunitat Valenciana, amb especial incidència a la província de València. El dispositiu combina batudes amb caçadors, gàbies de trampeig i ajudes econòmiques als participants.

Un estudi situa les primeres vinyes de la península fa 3.000 anys al Mediterrani oriental

Una investigació internacional liderada per la Universitat de València conclou que les primeres vides cultivades de la península ibèrica arribaren fa uns 3.000 anys del Mediterrani oriental i que el seu llinatge encara és present en varietats actuals com la passa valenciana.

Mor als 81 anys Artur Heras, referent de l’art contemporani valencià

L’artista Artur Heras, figura clau del nou realisme i el pop art valencià, ha mort als 81 anys. Xàtiva iniciarà els tràmits per a nomenar-lo fill predilecte.

Levante i Elx disparen el seu límit de gasto; Vila-real i València es mantenen

Levante i Elx han multiplicat el seu límit de cost de plantilla per a esta temporada, mentres Vila-real i València es mantenen en valors similars als del curs passat, segons les xifres fetes públiques per LaLiga.

La Conselleria de Cultura reclama al Ministeri un pla urgent contra els robatoris en museus

Educació, Cultura i Universitats ha tornat a exigir al Ministeri de Cultura un pla coordinat i una fulla de ruta per a reforçar la seguretat als museus després dels últims robatoris registrats a Espanya.

Extingit l’incendi forestal de Polop dos dies després de declarar-se

El Consorci Provincial de Bombers d’Alacant ha donat per extingit l’incendi forestal declarat dimarts en la partida de Bacorero, a Polop de la Marina, després de dos dies de treball intensiu. El foc ha afectat unes 36 hectàrees de terreny rural muntanyós.