Més de 1000 places d’ocupació pública (OPE) aprovades pel Consell per a ‘reduir la temporalitat’

El Consell ha aprovat aquest dimarts l’Oferta d’Ocupació Pública (OPE) del 2024, que contempla un total d’1.179 places, de les quals 961 seran per al torn lliure i es cobriran per oposició sense fase de concurs de mèrits. Les restants 218 places es destinaran a promoció interna i seran cobertes a través de concurs-oposició, procediment, pel qual es valora l’experiència prèvia en l’Administració.

Sobre aquest tema, la consellera d’Hisenda, Economia i Administració Pública i portaveu del Consell, Ruth Merino, ha explicat que l’objectiu prioritari d’aquesta OPE és reduir la temporalitat de les places estructurals per sota del 8% en cada àmbit. Per a això, a més de cobrir-se de forma ordinària la taxa de reposició amb 435 places, s’oferiran de forma extraordinària 744 places en aplicació de la taxa específica addicional a la qual faculta la Llei de Pressupostos Generals de l’Estat per al 2023.

Merino ha justificat l’eliminació del 40% reservat per a promoció interna en aquestes places extraordinàries a poder complir que amb aquest objectiu de temporalitat que marca la llei ja que els processos selectius realitzats fins avui s’han demostrat «insuficients» per a baixar del 8% que marca la Unió Europea.

Sobre aquest tema, ha indicat que amb les OPE convocades fins hui no s’aconseguia baixar d’aquest percentatge perquè el personal que supera el procés selectiu pel torn de promoció interna, quan accedeix al grup superior, és declarat en situació d’excedència voluntària automàtica en el cos o escala de procedència, la qual cosa «genera vacants que han de ser cobertes amb nou personal temporal».

Per a evitar-ho, s’ha considerat «imprescindible» que els processos derivats de la taxa específica extraordinària es convoquen pel torn lliure i pel sistema d’oposició, de manera que no s’aplique el percentatge reservat per a promoció interna.

Per això, el Consell ha aprovat també un decret llei de modificació de la Llei de Funció Pública Valenciana que permetrà que la totalitat de les places oferides per la via de la taxa específica addicional puguen ser proveïdes pel sistema d’oposició.

Merino ha lamentat que els sindicats haja rebutjat l’eliminació de la promoció interna en les places de la taxa de reposició extraordinària, encara que ha destacat que en l’ordinària s’ha incrementat fins al 50%. «Nosaltres estem per descomptat per la negociació col·lectiva, pel diàleg i per arribar a acords i en aquest punt ens encantaria que els sindicats estigueren amb nosaltres i que recolzaren aquesta OPE», ha assenyalat.

En aquest sentit, ha apuntat que el Consell «entén» la postura dels sindicats que «treballen per als seus afiliats, per als funcionaris«, però ha defensat que «cal pensar en el compliment de la llei, a reduir aquest percentatge de temporalitat per la normativa europea i també perquè estem convençuts que l’Administració serà millor d’aquesta forma i es prestarà un millor servei als ciutadans», ha subratllat.

En l’OPE es reserva, així mateix, un contingent superior al 10 % de les vacants perquè siguen cobertes per persones amb discapacitat o diversitat funcional, percentatge que s’aplicarà tant per a les places que es computen per la taxa de reposició d’efectius com per a les derivades de la taxa específica addicional.

CONVOCATÒRIES PER A 23 COSSOS I ESCALES

En el seu conjunt, l’OPE 2024 contempla convocatòries per a 23 cossos, escales i agrupacions professionals de l’Administració de la Generalitat. El major nombre de places oferides és el de les corresponents al Cos d’Especialistes d’Atenció Sociosanitària, Educació Especial i Cures Auxiliars d’Infermeria, amb 300 places (252 de torn lliure i 48 de promoció interna).

També són nombroses les del Cos Superior d’Administració, amb 100 places (84 de torn lliure i 16 de promoció interna); el Cos de Gestió, amb altres 100 places (84 de torn lliure i 16 de promoció interna), així com el Cos Administratiu, també amb 100 places (45 per torn lliure i 55 per promoció interna).

S’inclou a més un nombre significatiu de places del Cos Superior Facultatiu d’Acció Social, Administració de Serveis Socials i Sociosanitaris, amb 90 places (76 de torn lliure i 14 de promoció interna) i el Cos Superior d’Administració de Fons Europeus, amb 64 places (54 de torn lliure i 10 de promoció interna).

Els processos selectius derivats d’aquesta oferta han de ser convocats per la Conselleria d’Hisenda, Economia i Administració Pública dins dels tres mesos següents a l’aprovació del decret.

Últimes notícies

Oratge estable i temperatures a l’alça per a encetar el cap de setmana de juny

El cap de setmana arribarà a la Comunitat Valenciana amb oratge estable, pocs núvols i temperatures en ascens, amb el vent més intens a la província d’Alacant.

El Ford Kuga fabricat a Almussafes estrena a Espanya la conducció sense mans

El nou Ford Kuga produït a Almussafes s-ha convertit en el primer cotxe fabricat a Espanya amb tecnologia de conducció sense mans homologada per a les carreteres espanyoles, gràcies al sistema BlueCruise de nivell 2.

El nou Passeig de la Mar de Torrevieja crea 400 llocs de faena i renova tot el front portuari

El nou espai d’oci Passeig de la Mar de Torrevieja ha suposat una inversio de mes de 100 milions, transforma el port i preveu 400 llocs de faena directes. El Consell destaca la col·laboracio publicoprivada i altres projectes en marxa al municipi.

Elx suspén el concert de Beret després de la seua detenció per una agressió sexual

L’Ajuntament d’Elx ha suspés el concert de Beret previst per al 10 d’agost dins de Nits de Festa, després que el cantant haja sigut detingut a Sevilla com a presumpte autor d’una agressió sexual el passat mes d’abril.

Un ninot gegant de Nino Bravo presidirà la falla municipal de València en 2027

La falla municipal de la plaça de l'Ajuntament de València per a les Falles de 2027 tindrà com a figura central un ninot gegant de Nino Bravo de 20 metres, sota el lema 'Vuelvo a mi tierra' i amb materials 100 % ecològics.

La Comunitat Valenciana rebrà 798 milions del Pla Estatal d’Habitatge fins a 2030

El Pla Estatal d’Habitatge 2026-2030 distribuirà 7.000 milions entre autonomies, dels quals 798 milions es destinaran a la Comunitat Valenciana fins a 2030.

Cinc joves detinguts per insults i agressions homòfobes a hòmens al llit del Túria

La Policia Nacional ha detingut cinc joves, dos d’ells menors, per presumptes delictes d’odi i robatori amb violencia i intimidacio contra diversos hòmens al llit del Túria, als quals insultaven i intentaven furtar pel fet de ser homosexuals.

Els missatges per confinar als pisos més alts es van arribar a plantejar a les 19.25 hores pel risc a Forata

Ignacio Grande va informar Susana Camarero que el Cecopi valorava a les 19.25 hores enviar missatges als mòbils perquè la població es confinara als pisos més alts davant el risc sobre la presa de Forata i l impacte en municipis com Montroy i Real de Montroy.