Més de 1000 places d’ocupació pública (OPE) aprovades pel Consell per a ‘reduir la temporalitat’

El Consell ha aprovat aquest dimarts l’Oferta d’Ocupació Pública (OPE) del 2024, que contempla un total d’1.179 places, de les quals 961 seran per al torn lliure i es cobriran per oposició sense fase de concurs de mèrits. Les restants 218 places es destinaran a promoció interna i seran cobertes a través de concurs-oposició, procediment, pel qual es valora l’experiència prèvia en l’Administració.

Sobre aquest tema, la consellera d’Hisenda, Economia i Administració Pública i portaveu del Consell, Ruth Merino, ha explicat que l’objectiu prioritari d’aquesta OPE és reduir la temporalitat de les places estructurals per sota del 8% en cada àmbit. Per a això, a més de cobrir-se de forma ordinària la taxa de reposició amb 435 places, s’oferiran de forma extraordinària 744 places en aplicació de la taxa específica addicional a la qual faculta la Llei de Pressupostos Generals de l’Estat per al 2023.

Merino ha justificat l’eliminació del 40% reservat per a promoció interna en aquestes places extraordinàries a poder complir que amb aquest objectiu de temporalitat que marca la llei ja que els processos selectius realitzats fins avui s’han demostrat «insuficients» per a baixar del 8% que marca la Unió Europea.

Sobre aquest tema, ha indicat que amb les OPE convocades fins hui no s’aconseguia baixar d’aquest percentatge perquè el personal que supera el procés selectiu pel torn de promoció interna, quan accedeix al grup superior, és declarat en situació d’excedència voluntària automàtica en el cos o escala de procedència, la qual cosa «genera vacants que han de ser cobertes amb nou personal temporal».

Per a evitar-ho, s’ha considerat «imprescindible» que els processos derivats de la taxa específica extraordinària es convoquen pel torn lliure i pel sistema d’oposició, de manera que no s’aplique el percentatge reservat per a promoció interna.

Per això, el Consell ha aprovat també un decret llei de modificació de la Llei de Funció Pública Valenciana que permetrà que la totalitat de les places oferides per la via de la taxa específica addicional puguen ser proveïdes pel sistema d’oposició.

Merino ha lamentat que els sindicats haja rebutjat l’eliminació de la promoció interna en les places de la taxa de reposició extraordinària, encara que ha destacat que en l’ordinària s’ha incrementat fins al 50%. «Nosaltres estem per descomptat per la negociació col·lectiva, pel diàleg i per arribar a acords i en aquest punt ens encantaria que els sindicats estigueren amb nosaltres i que recolzaren aquesta OPE», ha assenyalat.

En aquest sentit, ha apuntat que el Consell «entén» la postura dels sindicats que «treballen per als seus afiliats, per als funcionaris«, però ha defensat que «cal pensar en el compliment de la llei, a reduir aquest percentatge de temporalitat per la normativa europea i també perquè estem convençuts que l’Administració serà millor d’aquesta forma i es prestarà un millor servei als ciutadans», ha subratllat.

En l’OPE es reserva, així mateix, un contingent superior al 10 % de les vacants perquè siguen cobertes per persones amb discapacitat o diversitat funcional, percentatge que s’aplicarà tant per a les places que es computen per la taxa de reposició d’efectius com per a les derivades de la taxa específica addicional.

CONVOCATÒRIES PER A 23 COSSOS I ESCALES

En el seu conjunt, l’OPE 2024 contempla convocatòries per a 23 cossos, escales i agrupacions professionals de l’Administració de la Generalitat. El major nombre de places oferides és el de les corresponents al Cos d’Especialistes d’Atenció Sociosanitària, Educació Especial i Cures Auxiliars d’Infermeria, amb 300 places (252 de torn lliure i 48 de promoció interna).

També són nombroses les del Cos Superior d’Administració, amb 100 places (84 de torn lliure i 16 de promoció interna); el Cos de Gestió, amb altres 100 places (84 de torn lliure i 16 de promoció interna), així com el Cos Administratiu, també amb 100 places (45 per torn lliure i 55 per promoció interna).

S’inclou a més un nombre significatiu de places del Cos Superior Facultatiu d’Acció Social, Administració de Serveis Socials i Sociosanitaris, amb 90 places (76 de torn lliure i 14 de promoció interna) i el Cos Superior d’Administració de Fons Europeus, amb 64 places (54 de torn lliure i 10 de promoció interna).

Els processos selectius derivats d’aquesta oferta han de ser convocats per la Conselleria d’Hisenda, Economia i Administració Pública dins dels tres mesos següents a l’aprovació del decret.

Últimes notícies

TJ Shorts arriba al València Basket amb la mirada posada en un títol

TJ Shorts ja s'ha incorporat al València Basket i assegura que el seu objectiu és guanyar el màxim i tindre opcions reals de lluitar per un títol a final de temporada.

Docents i sindicats acumulen 14 multes per accions durant la vaga educativa

La Coordinadora d'Asemblees Docents ha denunciat 14 expedients sancionadors, per més de 8.600 euros, relacionats amb la vaga del professorat iniciada en maig.

L’interior de València s’enfila per damunt dels 41 graus en plena onada de calor

Les màximes han superat els 41 graus en diversos punts de l’interior de la província de València, amb 41,5 graus a Requena (Casas del Río), segons l’Associació Valenciana de Meteorologia.

València obri els centres d’emergències socials i allarga l’horari de les piscines per l’onada de calor

L’Ajuntament de València ha activat refugis climàtics, ha obert centres d’emergències socials i ha retardat el tancament de les piscines municipals davant la previsió de temperatures extremes. També ha suspés activitats a l’aire lliure, ha tancat la Devesa i ha adaptat serveis municipals i obres.

Nivell 3 de preemergència per calor extrema i risc màxim d’incendis a la Comunitat Valenciana

Emergències ha activat el nivell 3 de preemergència per risc extrem d’incendis forestals fins al 21 d’agost i restringix l’accés a parcs naturals. A més, recomana adaptar els festejos de bous al carrer per a protegir els animals davant l’onada de calor.

Les exportacions valencianes creixen un 5 % i superen els 20.180 milions fins juny

Les exportacions de la Comunitat Valenciana han arribat a 20.180,3 milions d'euros en el primer semestre de 2026, un 5 % més que un any abans. València lidera les vendes a l'exterior, mentres la indústria agroalimentària i els béns d'equip trauen pit.

L’episodi de calor torna a calfar el Mediterrani fins als 30 graus

L’onada de calor que torna a afectar la Comunitat Valenciana ha mantingut el Mediterrani al voltant dels 30 graus, una situació que els experts qualifiquen de preocupant.

Xàtiva estrena 41 nous trens de Rodalia amb més capacitat i comoditats

El ministre de Transports, Óscar Puente, ha presentat a Xàtiva els primers 41 trens Civia 465 per a les línies C1, C2 i C6, amb un 30 % més de capacitat i millores de confort. Els combois començaran a circular des d’hui i s’aniran incorporant de forma progressiva fins a 2027.