11.1 C
València
Dissabte, 24 gener, 2026

Plataforma per la Llengua anima a ‘plantar cara a polítiques valencianòfobes’ amb el lema ‘La llengua no es toca’

Plataforma per la Llengua ha posat en marxa accions per a “plantar cara” al que anomenen “polítiques valencianòfobes impulsades pel govern de la Generalitat de PP i Vox i fa una crida a “la mobilització ciutadana“.

Una de les accions que proposa és que cada dijous la ciutadania es pose la samarreta verda de l’entitat, amb el lema ‘La llengua no es toca‘, per a “denunciar la censura, defensar els drets dels valencianoparlants i reclamar l’educació en valencià”.

L’organització assegura, en un comunicat, que “des de les darreres eleccions municipals i autonòmiques, al País Valencià s’estan duent a terme greus vulneracions contra els drets lingüístics dels valencianoparlants“.

Entre elles, cita “la llei educativa, impulsada pel govern de la Generalitat, que busca exterminar el valencià”. “Aquesta proposició de llei crea dos sistemes, un per a la zona valencianoparlant i un per a la zona castellanoparlant. No garanteix que tot l’alumnat puga conéixer les dues llengües oficials. Això vol dir que una part de la població valenciana, en edat d’escolarització obligatòria, no podrà tindre les mateixes possibilitats de desenvolupament professional i personal”, lamenten.

SUPORTS PER A ANAR AL CONSTITUCIONAL

Plataforma per la Llengua recorda que “no s’ha quedat de braços plegats davant d’aquests últims atacs al valencià” i, per això, “ha iniciat accions legals i ha començat a cercar suports al Congrés per a presentar un recurs al Tribunal Constitucional amb l’objectiu d’aturar la llei educativa”.

A més, critiquen que s’ha intentat “desvirtuar el model lingüístic, àmpliament acceptat, atacant l’Acadèmia Valenciana de la Llengua i suprimint l’oficina de drets lingüístics“.

Mitjançant aquesta campanya, Plataforma per la Llengua anima als valencianoparlants a adquirir la samarreta i posar-se-la cada dijous. A més, de fer-se una fotografia i pujar-la a les xarxes etiquetant @plataformapv per a “fer visible aquest moviment“.

Últimes notícies

El Senat fixa per al 10 de febrer la compareixença del president de la Confederació Hidrogràfica del Xúquer

La comissió d'investigació de la dana al Senat ha citat per al 10 de febrer a Miguel Polo, després de reordenar el seu calendari per la suspensió de la sessió anterior.

Rescaten a un escalador polonés atrapat en els penya-segats de Toix a Calp

Un escalador polonés va ser rescatat de matinada en els penya-segats de Toix, a Calp. L'operació va durar més de quatre hores i va estar marcada per pluja i fred.

Una dona de 45 anys ha mort en l’incendi d’una vivenda a Vila-real

Una dona de 45 anys ha mort en l'incendi d'una vivenda en l'avinguda Constitució de Vila-real. Bombers l'han rescatada, però el SAMU ha confirmat el decés

Nou menors detinguts per l’agressió a un jove al costat d’una discoteca d’Alacant

Un adolescent de 15 anys va ser arrestat per la seua implicació en l'agressió a un jove de 16 en Nit de cap d'any, elevant a nou els menors detinguts. Les primeres huit detencions es van practicar el 14 de gener i els arrestats tenen entre 14 i 16 anys.

Vint estreles Michelin se citen en la XXIV Trobada Gastronòmic Alfonso Mira a Aspe

El XXIV Alfonso Mira Experience reunirà cuiners amb 20 estreles Michelin del 21 de febrer a l'11 de març a Aspe, amb jornades temàtiques i aforament limitat.

Mor una dona en l’incendi d’un pis a Vila-real

Una dona de mitjana edat ha mort este divendres després de l'incendi d'una vivenda en l'avinguda Constitució de Vila-real. El foc s'ha iniciat en el saló-menjador i dos dotacions han intervingut.

El Consorci de Museus oferirà 36 exposicions en 2026 amb més de 100 artistes

L'organisme autonòmic va anunciar 36 exposicions per a 2026 amb més de 100 artistes, activitats en les tres províncies i un programa educatiu que aconseguirà a 400 centres.

València contractarà la gestió integral del Jardí del Túria per 35 milions durant cinc anys

València impulsarà un contracte de 35 milions i cinc anys per a la neteja, manteniment i reposició del Jardí del Túria. Inclourà guardaparques i respectarà les funcions del OAM.