9.9 C
València
Dijous, 4 desembre, 2025

Plataforma per la Llengua anima a ‘plantar cara a polítiques valencianòfobes’ amb el lema ‘La llengua no es toca’

Plataforma per la Llengua ha posat en marxa accions per a “plantar cara” al que anomenen “polítiques valencianòfobes impulsades pel govern de la Generalitat de PP i Vox i fa una crida a “la mobilització ciutadana“.

Una de les accions que proposa és que cada dijous la ciutadania es pose la samarreta verda de l’entitat, amb el lema ‘La llengua no es toca‘, per a “denunciar la censura, defensar els drets dels valencianoparlants i reclamar l’educació en valencià”.

L’organització assegura, en un comunicat, que “des de les darreres eleccions municipals i autonòmiques, al País Valencià s’estan duent a terme greus vulneracions contra els drets lingüístics dels valencianoparlants“.

Entre elles, cita “la llei educativa, impulsada pel govern de la Generalitat, que busca exterminar el valencià”. “Aquesta proposició de llei crea dos sistemes, un per a la zona valencianoparlant i un per a la zona castellanoparlant. No garanteix que tot l’alumnat puga conéixer les dues llengües oficials. Això vol dir que una part de la població valenciana, en edat d’escolarització obligatòria, no podrà tindre les mateixes possibilitats de desenvolupament professional i personal”, lamenten.

SUPORTS PER A ANAR AL CONSTITUCIONAL

Plataforma per la Llengua recorda que “no s’ha quedat de braços plegats davant d’aquests últims atacs al valencià” i, per això, “ha iniciat accions legals i ha començat a cercar suports al Congrés per a presentar un recurs al Tribunal Constitucional amb l’objectiu d’aturar la llei educativa”.

A més, critiquen que s’ha intentat “desvirtuar el model lingüístic, àmpliament acceptat, atacant l’Acadèmia Valenciana de la Llengua i suprimint l’oficina de drets lingüístics“.

Mitjançant aquesta campanya, Plataforma per la Llengua anima als valencianoparlants a adquirir la samarreta i posar-se-la cada dijous. A més, de fer-se una fotografia i pujar-la a les xarxes etiquetant @plataformapv per a “fer visible aquest moviment“.

Últimes notícies

El president de la Generalitat recupera el valencià

Leo Giménez és lingüista i en el seu article d'esta setmana parla de llengua, identitat i política, i reclama que el valencià siga emprat amb normalitat pels càrrecs públics, independentment de la seua ideologia

Pérez Llorca configura un nou Consell amb onze conselleries i tres vicepresidències

El president manté quasi tot l’equip de Mazón, incorpora perfils del PP i crea les àrees de Presidència i Serveis Socials, Família i Infància

Un home mor en un pis de València després d’una agressió i el company de pis és detingut

Els serveis d’emergència confirmen la mort de la víctima i traslladen a un altre home amb traumatisme mentre la Policia Nacional investiga els fets

Una dona de 29 anys és assassinada a ganivetades a Alacant en un nou cas de violència masclista

La víctima ha sigut trobada sense vida al domicili on encara convivien; l’agressor, de 34 anys, s’ha suïcidat després dels fets

Juanfran Pérez Llorca pren possessió com a president de la Generalitat i obri una nova etapa marcada pel diàleg

El nou cap del Consell assumeix el càrrec després d’un acte solemne en què ha demanat “perdó” a les famílies de les 229 víctimes de la DANA del 29 d’octubre del 2024

La Generalitat activa un pla per a reduir senglars i reforçar la vigilància davant la pesta porcina africana

La Generalitat ha posat en marxa un pla preventiu davant els primers casos de pesta porcina africana a Catalunya. El dispositiu reforça la vigilància i preveu reduir la població de senglars en zones de major risc, amb especial atenció a l'entorn de l'AP-7.

El cap de Gabinet de Mazón sosté que ningú va reclamar que el president acudira al Cecopi

José Manuel Cuenca ha defés en la comissió del Congrés sobre la DANA que el llavors president va estar informat i que des del Cecopi ningú ho va reclamar. L'oposició li ha retret no interrompre el menjar del 29 d'octubre i limitar les comunicacions en les hores crítiques.

Troben mort a un home de 75 anys en una vivenda de València després d’un incendi

Un home de 75 anys ha sigut trobat sense vida en un pis de València després de l'extinció d'un incendi. La Policia ha activat el protocol per a morts i manté oberta la investigació.