L’últim episodi de pluges ha deixat més de 60 litres per metre quadrat en diversos punts del litoral i prelitoral de les províncies de València i Castelló, sobretot durant la matinada, segons els registres de l’Associació Valenciana de Meteoròlegs (Avamet) i de l’Agència Estatal de Meteorologia (Aemet).
D’acord amb les dades d’Avamet, l’observatori de Carpesa ha arreplegat 60,4 litres per metre quadrat este dimarts. Es tracta d’un dels valors més elevats d’esta passada nit en el litoral valencià.
En altres punts de la província de València també s’han registrat quantitats importants. A la platja del Grau de Borriana s’han mesurat 57,4 litres, a Vinalesa 52,8 litres i a Albalat dels Sorells 50,8 litres, segons les mateixes fonts.
En la resta del litoral i prelitoral, altres valors destacats són els 49,6 litres acumulats a la platja de l’Estany de Nules i els 49,5 litres a Massalfassar. A la platja Casablanca d’Almenara s’han arreplegat 48,4 litres i 47,6 litres a la platja de la Torre d’Almassora.
Evolució de les tempestes
L’Agència Estatal de Meteorologia ha informat que les tempestes que han afectat la meitat nord de la província de València i la de Castelló durant la matinada han cessat ja este dimarts. Estes precipitacions han recorregut el territori de sud a nord al llarg de la nit.
Segons Aemet, la major intensitat s’ha registrat en la comarca de l’Horta Nord entre les tres i les quatre de la matinada. En eixa franja horària s’han concentrat les pluges més fortes d’este episodi, que han deixat acumulats destacats però sense noves incidències remarcables en les primeres hores del matí.






