Les fortes pluges deixen fins a 33 l/m² a Elx sense danys destacables

L’episodi de pluges que ha afectat este divendres l’est peninsular ha deixat a Elx fins a 33 litres per metre quadrat al punt de mesura de l’Associació Valenciana de Meteorologia (AVAMET) a la Universitat Miguel Hernández (UMH). Malgrat la intensitat de l’aiguat, fonts municipals han confirmat que no s’han registrat incidències ressenyables ni danys personals.

En altres zones del terme municipal també s’han registrat acumulats destacats. A la Vallverda s’han mesurat 26 litres per metre quadrat, mentre que al Clot de Galvany, pròxim a la costa, s’han roçat els 20 litres per metre quadrat.

Al Parc Natural d’El Fondo les pluges han superat els 10 litres per metre quadrat. A Torrellano, per la seua banda, s’han acumulat 7 litres per metre quadrat al llarg de la vesprada.

Talls puntuals de circulació

Segons la Policia Local d’Elx, al voltant de les 18.00 hores s’han produït alguns talls puntuals de trànsit al túnel de la L-20 i a la zona de la hípica d’El Altet. Estos tancaments s’han fet per prevenció, davant de les basses d’aigua formades per la intensitat de la pluja.

En el moment de la informació es manté tallada la carretera de Santa Pola a l’altura de la Venta Durá. Este punt es considera un tram habitualment inundable quan plou amb força a la zona.

Les mateixes fonts de la Policia Local han explicat que no ha plogut amb intensitat a la zona alta del riu Vinalopó. Per este motiu, el cabal no ha arribat carregat al seu pas per Elx, fet que ha reduït el risc d’avingudes sobtades.

Tot i això, no descarten que la pluja puga arreciar en la pròxima hora. Per esta raó, mantenen una vigilància estreta sobre els punts considerats potencialment inundables del terme municipal.

Sis intervencions de bombers a la província

El Consorci Provincial de Bombers d’Alicant ha informat que des de les 15.30 hores s’han registrat sis intervencions relacionades amb les pluges i el vent. Tres d’estes actuacions han tingut lloc a Orihuela, i les altres tres a Crevillent, Elx i Torrevieja.

Les intervencions d’Elx i Torrevieja han sigut per incendis de poca importància provocats per la caiguda d’un llamp. Segons les mateixes fonts, estos focs s’han extingit ràpidament i amb escasses conseqüències materials.

La resta d’avisos han tingut a vore amb branques a punt de caure sobre la via pública, xicotets despreniments de façana i la retirada d’una farola. Els bombers han executat estes tasques per garantir la seguretat de vianants i conductors.

Des del Consorci han aclarit que, fins al moment, no consta cap persona ferida ni tampoc intervencions de gran rellevància per l’episodi de pluges.

Tormentes intenses al litoral d’Alacant

La Agencia Estatal de Meteorología (AEMET) en la Comunitat Valenciana ha assenyalat, al seu perfil oficial en la xarxa social X, que ‘durant la vesprada s’estan registrant tormentes en tot el litoral d’Alicante que estan tenint intensitat molt forta, amb ratxes fortes de vent en zones de tormenta’.

En una publicació posterior, AEMET ha detallat que en les últimes sis hores s’ha registrat una activitat tormentosa destacada en el litoral de la província d’Alacant. També han assenyalat una afectació especial a les zones de serra de la Marina Alta, onde les tronades han sigut freqüents durant la vesprada.

Últimes notícies

Acampada per la vivenda a la plaça de l’Ajuntament de València després d’una manifestació

Un grup de participants en la manifestació per la vivenda d’este dissabte a València ha iniciat una acampada espontània a la plaça de l’Ajuntament, recolzada pel Sindicat d’Inquilines, després d’una marxa que ha acabat amb incidents i detinguts al Palau de les Arts.

Copete torna als entrenaments amb el València set mesos després de la lesió

El central José Copete ha tornat a exercitar-se parcialment amb el València CF set mesos després d’una lesió meniscal i sota les ordres de Javier Aguirre, que prepara el seu debut a la banqueta valencianista.

Nikola Mirotic es converteix en el tercer màxim anotador de la Eurolliga

Nikola Mirotic, ala-pivot del Valencia Basket, ha avançat Vassilis Spanoulis i ja és el tercer màxim anotador històric de la Eurolliga després dels 22 punts sumats en la victòria a la pista de l'ASVEL Villeurbanne.

Una persona detinguda pels altercats després de la protesta per la vivenda a València

Una persona ha sigut detinguda a València després dels altercats registrats en acabar la manifestació pel dret a la vivenda, en què nou policies han resultat ferits.

Incidents a València en acabar la marxa per la vivenda que crida a la vaga de novembre

Milers de persones han eixit als carrers de València per reclamar el dret a una vivenda digna, denunciar l’especulació i cridar a sumar-se a una vaga general al novembre. La protesta ha acabat amb càrregues policials, agents ferits i moments de tensió davant del Palau de Les Arts.

Huit policies ferits en els aldarulls a València després d’una protesta per la vivenda

Huit agents de la Policia Nacional han resultat ferits en els aldarulls registrats davant del Palau de Les Arts, al final d’una manifestació pel dret a la vivenda a València.

Vivas rep la Medalla d’Honor de València i l’Alta Distinció de la Generalitat enmig del seu pols amb el Govern central

El president de Ceuta acumularà dos reconeixements institucionals en la jornada del 9 d'Octubre: el màxim honor de la Generalitat Valenciana i la Medalla d'Honor de l'Ajuntament de València, després de mesos enfrontat a la gestió de Sánchez durant la crisi migratòria.

El primer somni europeu del Levante Femení complix 25 anys

Este 3 d’octubre es complixen 25 anys del debut del Levante Femení en competicions europees, com a primer equip espanyol en participar-hi el 2001. Aquella estrena en la Copa de la UEFA Femenina va obrir el camí a noves presències granotes en tornejos continentals.