Mazón i Ribera s’enreden en un estèril debat per la gestió de la DANA

El recent encreuament de declaracions entre Teresa Ribera, tercera vicepresidenta del Govern i ministra per a la Transició Ecològica, i Carlos Mazón, president de la Generalitat Valenciana, ha intensificat la polèmica al voltant de la gestió de l’última DANA a la Comunitat Valenciana. Ribera, encarregada de la coordinació nacional en crisis climàtiques, ha afirmat que va tindre dificultats per a contactar amb Mazón en el moment crític de la tempesta el passat 29 d’octubre. Segons la seua versió, va haver de cridar-lo fins a quatre vegades per a alertar-lo sobre la situació crítica a València, informada pel secretari d’Estat, qui la va advertir que “no s’estaven prenent les decisions correctes”.

Finalment, Ribera va aconseguir comunicar-se amb Mazón a les 19:30 hores, i assegura que el president valencià li va transmetre que “tot anava bé, encara que a la vesprada s’ha precipitat tot”. La ministra va mostrar preocupació per la que va percebre com a lentitud en la presa de decisions, argumentant que, davant d’una emergència climàtica d’aquesta magnitud, és fonamental una resposta ràpida i coordinada. En una entrevista, Ribera va destacar, a més, el treball de l’Agència Estatal de Meteorologia (AEMET) i la Confederació Hidrogràfica del Xúquer, subratllant que ambdós organismes van actuar amb “màxima prudència” i d’acord amb els protocols de Protecció Civil. També va advertir sobre els intents de desacreditar aquestes institucions, descrivint-los com a “perillosos”, i va reafirmar la seua confiança en l’experiència d’aquests professionals en situacions d’emergència.

En resposta, Carlos Mazón ha rebutjat les declaracions de Ribera, qualificant-les de “manipuladores” i defensant l’actuació de la Generalitat. En el seu perfil de la xarxa social X, Mazón va compartir un SMS que li va enviar Ribera a les 20:20, una vegada s’havia emès l’alerta d’emergències. En el missatge, Ribera expressava la seua “preocupació” per la situació a València i mencionava que la Confederació Hidrogràfica del Xúquer i AEMET seguien l’evolució de la DANA. Mazón va explicar que el missatge va ser rebut mentre ell es trobava en el Centre de Coordinació Operativa Integrada (CECOPI), des d’on es liderava la gestió de la crisi, encara que la falta de cobertura dificultava la comunicació.

https://twitter.com/carlos_mazon_/status/1854995556072145029

L’intercanvi de postures ha posat en debat la coordinació entre el govern central i la Generalitat Valenciana durant situacions d’emergència. Per a Ribera, la qüestió no resideix en l’efectivitat de l’Estat autonòmic en crisis com aquesta, sinó en si “funciona o no el senyor Mazón”, qüestionant si el líder autonòmic va actuar amb la rapidesa adequada davant d’una situació de risc per a la població. Mazón, per la seua banda, sosté que l’equip valencià va actuar en tot moment de manera diligent i dins del marc de les seues competències, emfatitzant que no s’ha de polititzar la gestió de les emergències climàtiques, i ha subratllat la importància d’un treball conjunt en benefici de la ciutadania.

Aquest enfrontament entre Ribera i Mazón destaca les dificultats en la coordinació entre administracions en la gestió d’emergències ambientals i exposa la urgència de reforçar els protocols de comunicació en situacions de risc, una qüestió que serà revisada en els pròxims mesos segons la ministra.

Últimes notícies

Ratxes de vent de fins a 122 km/h assoten diversos municipis de Castelló

El fort vent a la província de Castelló deixa ratxes màximes de 122 km/h i manté actiu l'avís groc, amb registres destacats a l'interior i la costa.

Avís groc a Castelló per ratxes de vent de fins a 80 km/h

L'Agència Estatal de Meteorologia manté l'avís groc per vent en tota la província de Castelló, amb ratxes que poden aconseguir els 80 km/h segons la zona i l'horari.

Març s’acomiada en la Comunitat Valenciana amb més calor i vent molt fort en el nord

El final de març arriba a la Comunitat Valenciana amb ambient més temperat, cel poc nuvolós i ratxes de vent molt forts a Castelló i l'interior nord de València, tant a l'interior com en el litoral.

Un bebé de cinc mesos, greu després de ser mossegat al cap per un gos a Abanilla

Un bebé de cinc mesos roman ingressat en l'UCI de l'Hospital Doctor Balmis d'Alacant després de patir una mossegada en el crani per part d'un gos de raça potencialment perillosa en un paratge rural d'Abanilla.

Compromís acusa a Camps de gastar 15.000 euros en gasolina del seu cotxe oficial en 2025

Compromís acusa a Francisco Camps d'usar 15.000 euros públics en combustible del seu cotxe oficial per a la seua campanya interna en el PP, xifra que l'entorn del expresident nega i tatxa d'errònia.

S’entrega l’home atrinxerat en la seua vivenda després de ser acusat de violència masclista a Teulada

Un home de 45 anys acusat de violència masclista s'entrega després de romandre prop d'una hora atrinxerat en la seua vivenda de Teulada. La Guàrdia Civil aconseguix la seua detenció sense ferits i amb la zona acordonada.

Alerta groga per ratxes de fins a 80 km/h a l’interior i litoral nord de Castelló

La Aemet manté actiu l'avís groc per vent del nord-oest en diverses zones de l'interior i litoral de Castelló, amb ratxes màximes d'entre 70 i 80 km/h i fenòmens costaners associats.

Detingut a València després de ser localitzat per la geolocalització d’uns auriculars robats

La Policia Local de València va detindre a un home acusat de robar l'equipatge complet d'uns turistes gràcies a la geolocalització activa d'uns auriculars sense fils sostrets de l'interior del vehicle.