La Policia Local d’Alacant continua amb els operatius per a erradicar el botelló

Policia Local Alacant

La regidoria de Seguretat de l’Ajuntament d’Alacant continua els caps de setmana amb els seus dispositius especials de seguretat per a erradicar el botelló, així com prevenir i controlar de manera fixa i mòbil les zones d’oci i fer front al consum d’alcohol als carrers d’Alacant, amb un ampli operatiu en el qual es vigila els llocs on es concentren joves en diferents punts especialment en el Barri antic i el centre de la ciutat.

Durant el cap de setmana han sigut 109 les denúncies que s’han interposat, més de la meitat amb un total de 80 actes per consumir alcohol i fer botellons que han sigut dissolts, una desena per drogues, quatre per orinar en la via pública, huit per l’ordenança de neteja, una per soroll i sis alcoholèmies.

Per això el regidor de Seguretat ha assenyalat que «tots els caps de setmana la Policia Local fa una gran faena a evitar el consum d’alcohol als nostres carrers i vetlar per la seguretat dels alacantins, amb uns excel·lents resultats que els avalen».

Per a evitar el consum d’alcohol la Policia Local organitzar un Pla antibotelló, els agents organitzen controls itinerants i es mouen per tota la ciutat, i pels llocs i zones on se solen concentrar com els castells, les cales, cap de l’Horta, Golf i els voltants de la Platja de Sant Joan, amb un reforç en tot el centre, i molt especialment en tot el Barri antic, on hi ha patrulles fixes. La Policia Local desplega per a dur a terme tot el dispositiu a efectius de les unitats de Barris, Trànsit, Usec, Fox, Canina i el Goir, així com del Servei Nocturn i de la unitat d’Atestats.

«Com ja realitzem durant molts anys, la Policia Local procedeix a prevenir les agrupacions de joves consumint alcohol en les places, parcs o zones de la via pública, es decomissen les begudes, i es procedeix a la seua immediata destrucció, alçant actes de sanció», va asseverar el regidor de Seguretat.

La Policia continuarà treballant amb una doble funció en aquestes zones amb el Pla antibotelló, d’una banda, preventiva, ja que amb la presència constant i els controls s’evita que es munten els botellons, i, d’altra banda, punitives sancionant el consum d’alcohol en la via pública.

El regidor de Seguretat ha incidit en què «no s’abaixarà la guàrdia, i la Policia Local continuarà actuant per a erradicar els botellons que estan prohibits amb dispositius fixos i mòbils els caps de setmana».
 

Últimes notícies

Els primers pressupostos de Pérez Llorca tiren avant gràcies al suport de Vox

Les Corts han aprovat els pressupostos de la Generalitat per a 2026, els primers de Juanfran Pérez Llorca, amb els vots del PP i Vox i el rebuig del PSPV-PSOE i Compromís.

Merino assegura que no va ser conscient de la gravetat de la DANA fins a les 20 hores

Ruth Merino ha declarat davant la jutgessa que investigació la gestió de la DANA que només va percebre la gravetat de la situació cap a les 20 hores i que es va assabentar per la televisió de la convocatòria del Cecopi.

El Rototom reforça les zones d’ombra i estrena bateries solars per a fer front a la calor

El Rototom Sunsplash 2026, que se celebrarà del 16 al 22 d’agost a Benicàssim, reforçarà les seues zones d’ombra i incorporarà bateries solars per a reduir el consum de gasoil i protegir el públic de la calor extrema.

PortCastelló busca més negoci a Egipte i aspira a diversificar el seu tràfic de mercaderies

Una delegació de PortCastelló i de la Cambra de Comerç ha viatjat a El Caire per presentar avantatges logístics i buscar nous fluxos comercials amb Egipte, un soci clau en tràfic de mercaderies del port.

SOS Hostaleria reclama als diputats que tomben la prohibició de fumar en terrasses

SOS Hostaleria demanarà als grups del Congrés que rebutgen la nova llei que veta fumar en terrasses, que considera letal per a bars i ocupació.

Detinguda a Pego una parella per enganyar i robar joies valorades en 8.000 euros a uns octogenaris

Un home de 50 anys i una dona de 37 han sigut detinguts a Pego per furtar joies per valor de 8.000 euros a una parella d’octogenaris, després de guanyar-se la seua confiança amb un fals servici de recollida de ferralla.

Cauen uns estafadors amb dades bancàries de mig milió de persones: registres a la província de València

La Guàrdia Civil ha desmantellat una organització que suposadament enviava SMS suplantant bancs per robar credencials i estafar clients. Hi ha 13 detinguts, registres en la província de València i una base de dades amb informació de 500.000 persones.

Pérez Llorca afirma que es va pagar de la seua butxaca el viatge a la final del Mundial

Juanfran Pérez Llorca assegura que s’ha pagat de la seua butxaca el viatge i l’hotel per vore la final del Mundial 2026 als Estats Units, després de les crítiques de l’oposició en Les Corts.