La Policia Nacional en alerta davant la possibilitat de quedar-se sense vacances

Aquest cap de setmana, JUPOL ha conegut a través de la premsa local que la Delegació del Govern de la Comunitat Valenciana està estudiant la possibilitat de suspendre les vacances a Policies Nacionals per una onada de delictes que s’està patint a València.

Des de JUPOL, sindicat majoritari en la Policia Nacional, expliquen que, “no tenim constància oficial o oficiosa que veritablement s’estiga estudiant aquesta possibilitat, però davant el renou ocasionat entre els companys després de les diferents publicacions en aquest sentit, i coneixent l’opacitat amb la qual sol treballar l’administració en l’àmbit que ens afecta, ens veiem en l’obligació d’intervindre”.

El sindicat majoritari assenyala que “és cert que en els últims mesos s’està donant un alt índex de fets delictius a València, però això no es limita a aquesta zona geogràfica, ja que està ocorrent el mateix en moltes altres províncies de llarg a llarg del territori nacional. En qualsevol cas, això no és una causa que motive la suspensió generalitzada dels períodes vacacionals dels funcionaris policials”.

A més, apunten que “cal tindre en compte que una mesura tan restrictiva que afecta tan directament als drets dels funcionaris i per extensió a la resta dels seus nuclis familiars només seria comprensible davant una situació realment greu i excepcional que afectara la seguretat pública, i no és aquest el cas”.

Farts de la situació que estan vivint denúncia que “en els últims anys hem patit situacions més excepcionals com va ser la situació a Catalunya després de l’intent de colp d’estat (operacions Ícar i Copèrnic) o més recentment la pandèmia pel Covid-19. En cap d’aquests casos es va arribar a suspendre de forma generalitzada les vacances als companys”.

A més, s’ha de tindre en compte que és el primer estiu en el qual es podrà gaudir d’unes merescudes vacances al costat de les seues famílies després del decaïment de les mesures anti Covid-19 i seria molt injust per als policies la suspensió de les seues vacances després d’haver treballat uns anys tan durs per la pandèmia.

Des de JUPOL exigeixen a la delegada del Govern a la Comunitat Valenciana, Gloria Calero, que “desmentisca les informacions abocades en els mitjans de comunicació valencians durant aquest cap de setmana en relació a la possibilitat d’una suspensió de les vacances als Policies Nacionals amb destinació en aquesta comunitat”.

Maltractament continuat

La Prefectura Superior de la Comunitat Valenciana «és una plantilla que és maltractada des de fa anys per part de la Direcció General de la Policia i del Ministeri de l’Interior. Aquesta plantilla necessita una  actualització i ampliació del catàleg de llocs de treball de manera urgent, ja que el mateix està greument desfasat”, volen deixar clar.

JUPOL reivindica que “portem anys sol·licitant aquesta ampliació en atenció a la rellevància que això suposa en la nostra comunitat. No hem d’oblidar, encara que sí que sembla que ho fa el govern, que la Prefectura Superior de Policia de la Comunitat Valenciana és la segona a Espanya i que a més aquesta comunitat acull durant la pràctica totalitat de l’any a un percentatge important del turisme espanyol, motiu pel qual se sobredimensionen moltes poblacions valencianes”.

Siga per turisme nacional o internacional, la veritat és que la Comunitat Valenciana té unes necessitats operatives i de seguretat pública que no són tingudes en compte des del Ministeri de l’Interior i la Direcció General de la Policia, mantenint any rere any unes plantilles “molt justes i minvades que dificulten que es puga prestar amb màximes garanties les principals comeses que tenim encomanats de seguretat pública i prevenció de la delinqüència”, assenyalen des del sindicat majoritari.

Per tot això reclamen també a la delegada del Govern que “en lloc de triar el camí fàcil intentant coartar els drets dels seus Policies Nacionals, intensifique i focalitze la seua labor cap als òrgans superiors de la Direcció General de la Policia i el Ministeri de l’Interior, i exigisca una ampliació del catàleg de llocs de treball de la Policia Nacional en la Prefectura Superior de la Policia a la Comunitat Valenciana”.

A més, si ara considera tan greu la situació a València el que ha de fer “és exigir que s’aproven les partides pressupostàries oportunes perquè en els casos com l’actual, els reforços policials siguen sufragats abonant als policies els serveis extraordinaris que siguen necessaris i no a costa dels seus períodes de descans i de la conciliació familiar”, en això són contundents.

Des de JUPOL només “ens queda assenyalar que en cap cas i sota cap pretext permetrem que es coarten els drets dels nostres companys suspenent-los els períodes vacacionals que segons la nostra normativa pròpia s’han de gaudir de manera preferent durant els mesos de juliol, agost i setembre”, finalitzen.

Últimes notícies

La Reial Sociedad s’emporta un triomf agònic a Mestalla amb Remiro de protagonista

La Reial Sociedad ha guanyat 2-3 al Valencia CF a Mestalla en un partit boig. Un paradó final d’Alex Remiro ha evitat l’empat després d’un final frenètic.

Iñigo Pérez celebra la reacció del Vila-real davant el Llevant

L’entrenador del Vila-real, Iñigo Pérez, s’ha declarat molt orgullós de la reacció del seu equip després d’encadenar dos triomfs seguits contra el Llevant. El tècnic, però, admet que l’equip encara arrossega les males experiències de l’inici de temporada i confia que el paró servisca per a guanyar solidesa.

El València es suma a Mestalla a la campanya de suport a Ceuta amb la samarreta ‘Tots som caballes’

El València ha eixit a Mestalla davant la Reial Societat amb la samarreta ‘Tots som caballes’, dins d’una campanya de suport a Ceuta impulsada per l’Associació Valenciana d’Empresaris i seguida també per altres clubs de LaLiga.

Luis Castro reivindica la qualitat del Levante tot i la derrota a Vila-real

L’entrenador del Levante, Luis Castro, ha reconegut la superioritat del Villarreal, però ha insistit que el seu equip té qualitat per a oferir més. El tècnic aprofitarà el paró per a corregir pèrdues de baló i detalls que han condicionat el partit.

El Villarreal estrena la temporada a casa amb una victòria davant el Levante

El Villarreal ha aconseguit el seu primer triomf com a local de la temporada en LaLiga EA Sports en imposar-se 3-1 al Levante, amb un destacat Alberto Moleiro, autor d’un gol i dues assistències.

Un xef mexicà triomfa al World Paella Day de València amb la millor paella internacional

El cuiner mexicà Froilán Mújica ha guanyat el World Paella Day 2026 a la millor paella internacional amb l’arròs ‘Arroz de la nostalgia’, en una final amb dotze xefs de tres continents a La Marina de València.

El PSPV promet un homenatge de la Generalitat a les víctimes de la DANA en 2027 i blindar la vivenda pública

El PSPV ha fixat com a compromisos per a 2027 un homenatge institucional de la Generalitat a les víctimes de la DANA, el blindatge de la vivenda pública, el reforç de la sanitat i l’educació i la signatura dels 3.700 milions de la nova financiació autonòmica.

El PP exigix a Diana Morant que reclame a Sánchez més inversions per a Alacant

El síndic del PP en Les Corts, Nando Pastor, ha acusat Diana Morant de no aprofitar el seu càrrec en el Govern per a exigir les inversions que, segons ell, l’Estat deu a Alacant. El popular ha enumerat infraestructures pendents i ha carregat contra la gestió de Pedro Sánchez i la posició del PSPV.