La Policia Nacional deté a un home per nou robatoris amb força en comerços

Agents de la Policia Nacional han detingut a un home, de 47 anys i d’origen espanyol, com a presumpte autor de nou robatoris amb força en establiments comercials i d’hostaleria de les localitats valencianes de Burjassot, Paterna i Quart de Poblet. Accedia a l’interior dels locals mitjançant el palanquejament de la persiana metàl·lica o trencament del cristall d’alguna finestra, apoderant-se de la recaptació de la caixa registradora. El detingut vestia xandall amb caputxa que li cobria la totalitat del cos i parcialment el seu rostre, així com emprava guants per a dificultar la seua identificació. Ha sigut localitzat i arrestat a Burjassot, intervenint-li una bossa amb eines destinades al forçament de portes.

Les investigacions van donar principi per part de la Brigada Local de Policia Judicial de la Comissaria de Burjassot – Godella, arran de la comissió d’un robatori amb força durant la nit del 24 d’abril en un bar de Burjassot, on l’autor havia accedit a l’interior forçant la porta per a apoderar-se d’una guardiola amb efectiu, fugint del lloc.

Durant les primeres perquisicions, els agents van identificar al sospitós ja que podria tractar-se d’una persona drogodependent, dedicada a la comissió de robatoris amb força en comerços d’aquesta localitat i d’altres poblacions pròximes. En coordinació amb la Policia Local de Burjassot, es va desplegar la cerca del mateix que va permetre la seua localització i immediata detenció hores després. Durant l’escorcoll de seguretat, van ser trobats un tornavís i un cisell a l’interior d’una bossa que portava, tractant-se d’eines habituals en delictes contra el patrimoni.

Li constava una cerca policial per un altre robatori a Quart de Poblet

Després de consultar les bases de dades policials, es va comprovar que al detingut li constava en vigor una cerca policial per la Comissaria de Policia Nacional de Quart de Poblet, arran d’un altre robatori amb força en un local de restauració, perpetrat el passat huit de març, on l’autor va accedir mitjançant el forçament de la persiana metàl·lica per a posteriorment fer-se amb 3.500 euros de la caixa registradora, a més d’un collaret d’or dels propietaris, els quals es trobaven dormint a l’interior del recinte en el moment dels fets.

Va cometre altres set robatoris en establiments de Paterna

Prosseguint amb les labors d’indagació i després de posar-se en contacte amb efectius de la Brigada Local de Policia Judicial de Paterna, es va esbrinar que mantenien una investigació oberta relativa a la comissió de set robatoris amb força en locals comercials i d’hostaleria d’aquesta localitat, ocorreguts durant el mes d’abril, imputant-li al detingut aquests nous fets després de determinar la seua presumpta participació.

El modus operandi dut a terme per aquest individu, que cobria parcialment el seu rostres amb una caputxa i emprava guants per a dificultar la seua identificació, consistia en l’accés a l’interior dels establiments, generalment en el seu horari de tancament, mitjançant el forçament del motor de la persiana metàl·lica, el palanquejament d’aquesta, o bé el trencament d’alguna de les finestres. Una vegada a l’interior, es dirigia de manera ràpida a la zona de la caixa on arrancava amb violència el cablejat per a sostraure-la.

El detingut, amb antecedents per fets similars, va ser posat a la disposició de l’autoritat judicial com a presumpte autor de nou delictes de robatori amb força, disposant la seua posada en llibertat amb càrrecs.

Últimes notícies

Ontinyent encapçala la nova pujada de temperatures amb 40,6 graus

La calor s’ha intensificat este dimarts a la Comunitat Valenciana, amb 40,6 graus a Ontinyent i valors pròxims als 40 en diverses localitats de València i Alacant.

L’economia valenciana se situa entre les que més creixen amb un 2,9 % del PIB

L’economia de la Comunitat Valenciana ha crescut un 2,9 % interanual en el segon trimestre de 2026, per damunt de la mitjana espanyola i només per darrere d’Illes Balears. El PIB valencià també ha avançat un 0,8 % respecte al trimestre anterior.

Unai Elgezabal posa fi a la seua etapa al Llevant amb la rescissió del contracte

El central basc Unai Elgezabal i el Llevant han acordat rescindir el contracte, que acabava en juny de 2027, després de dos temporades al club i 54 partits oficials.

El Consell es planteja comprar els pisos de Les Naus per frenar l’especulació a Alacant

El Consell estudia adquirir les vivendes de Les Naus, a Alacant, com a única opció que considera viable per evitar operacions especulatives, mentres defensa l’impuls del Pla Vive amb 6.000 pisos públics en tres anys.

L’oli de les serres Espadà i Calderona obté la protecció de la UE

La Unió Europea ha inscrit l’oli d’oliva de les serres Espadà i Calderona, produït entre València i Castelló, en el registre d’indicacions geogràfiques protegides. Este distintiu reconeix la qualitat del producte i el vincle amb el territori de la Comunitat Valenciana.

El Consell només coneix per la premsa l’arribada de menors migrants a la Comunitat

El portaveu del Consell, Miguel Barrachina, assegura que la Generalitat només ha sabut pels mitjans de comunicació de la possible arribada de menors migrants a la Comunitat Valenciana procedents de Ceuta i denuncia la manca de comunicació del Govern central.

El Consell reclama penes més dures per als piròmans i estudiarà personar-se en l’incendi de la Vall d’Uixó

El Consell ha demanat endureir el Codi Penal contra els piròmans arran de l’incendi de la Vall d’Uixó i estudiarà personar-se en la causa per reclamar les pèrdues si es confirma que va ser provocat.

Les reserves hoteleres arriben al 86 % a l’agost i apunten a un quasi ple als hotels valencians

La Comunitat Valenciana ha tancat la segona quinzena de juliol amb un 90,2 % d’ocupació hotelera i afronta la primera mitat d’agost amb el 86 % de places ja reservades, amb Benidorm i la província de València com a principals motors turístics.
FILMOTECA D'ESTIU