La Policia Nacional deté a un home per nou robatoris amb força en comerços

Agents de la Policia Nacional han detingut a un home, de 47 anys i d’origen espanyol, com a presumpte autor de nou robatoris amb força en establiments comercials i d’hostaleria de les localitats valencianes de Burjassot, Paterna i Quart de Poblet. Accedia a l’interior dels locals mitjançant el palanquejament de la persiana metàl·lica o trencament del cristall d’alguna finestra, apoderant-se de la recaptació de la caixa registradora. El detingut vestia xandall amb caputxa que li cobria la totalitat del cos i parcialment el seu rostre, així com emprava guants per a dificultar la seua identificació. Ha sigut localitzat i arrestat a Burjassot, intervenint-li una bossa amb eines destinades al forçament de portes.

Les investigacions van donar principi per part de la Brigada Local de Policia Judicial de la Comissaria de Burjassot – Godella, arran de la comissió d’un robatori amb força durant la nit del 24 d’abril en un bar de Burjassot, on l’autor havia accedit a l’interior forçant la porta per a apoderar-se d’una guardiola amb efectiu, fugint del lloc.

Durant les primeres perquisicions, els agents van identificar al sospitós ja que podria tractar-se d’una persona drogodependent, dedicada a la comissió de robatoris amb força en comerços d’aquesta localitat i d’altres poblacions pròximes. En coordinació amb la Policia Local de Burjassot, es va desplegar la cerca del mateix que va permetre la seua localització i immediata detenció hores després. Durant l’escorcoll de seguretat, van ser trobats un tornavís i un cisell a l’interior d’una bossa que portava, tractant-se d’eines habituals en delictes contra el patrimoni.

Li constava una cerca policial per un altre robatori a Quart de Poblet

Després de consultar les bases de dades policials, es va comprovar que al detingut li constava en vigor una cerca policial per la Comissaria de Policia Nacional de Quart de Poblet, arran d’un altre robatori amb força en un local de restauració, perpetrat el passat huit de març, on l’autor va accedir mitjançant el forçament de la persiana metàl·lica per a posteriorment fer-se amb 3.500 euros de la caixa registradora, a més d’un collaret d’or dels propietaris, els quals es trobaven dormint a l’interior del recinte en el moment dels fets.

Va cometre altres set robatoris en establiments de Paterna

Prosseguint amb les labors d’indagació i després de posar-se en contacte amb efectius de la Brigada Local de Policia Judicial de Paterna, es va esbrinar que mantenien una investigació oberta relativa a la comissió de set robatoris amb força en locals comercials i d’hostaleria d’aquesta localitat, ocorreguts durant el mes d’abril, imputant-li al detingut aquests nous fets després de determinar la seua presumpta participació.

El modus operandi dut a terme per aquest individu, que cobria parcialment el seu rostres amb una caputxa i emprava guants per a dificultar la seua identificació, consistia en l’accés a l’interior dels establiments, generalment en el seu horari de tancament, mitjançant el forçament del motor de la persiana metàl·lica, el palanquejament d’aquesta, o bé el trencament d’alguna de les finestres. Una vegada a l’interior, es dirigia de manera ràpida a la zona de la caixa on arrancava amb violència el cablejat per a sostraure-la.

El detingut, amb antecedents per fets similars, va ser posat a la disposició de l’autoritat judicial com a presumpte autor de nou delictes de robatori amb força, disposant la seua posada en llibertat amb càrrecs.

Últimes notícies

Compromís i PSPV exigixen que Juanma Badenas deixe l’Ajuntament després de ser citat com a investigat

Compromís i PSPV-PSOE han reclamat el cessament immediat del regidor de Vox Juanma Badenas a l’Ajuntament de València després que un jutge l’haja citat com a investigat per una denúncia del Sindicat d’Estudiants per entrar en la seua seu sense permís.

Ortí defensa la neutralitat de la inspecció i es mostra oberta a un pacte educatiu després del PISA

La consellera d’Educació, Carmen Ortí, ha reivindicat la neutralitat de la inspecció educativa, ha atribuït els mals resultats PISA a la LOMLOE i al Botànic i s’ha declarat disposada a un gran acord educatiu que vaja més enllà d’una legislatura.

El Consell resta importància al debat intern sobre Pérez Llorca i posa el focus en altres preocupacions

El portaveu del Consell, Miguel Barrachina, ha assegurat que la ciutadania està més preocupada per altres qüestions que per la candidatura de Juanfran Pérez Llorca a la presidència de la Generalitat, i ha defensat que arriba al debat de Política General en Les Corts amb tots els deures fets. També ha descartat acollir més menors migrants de Ceuta per la saturació dels centres valencians.

Les 35 hores setmanals en la Generalitat, més a prop: el Consell ratifica l’acord

El Consell ha ratificat l’acord de la Mesa Sectorial de Funció Pública que permet implantar la jornada general de 35 hores setmanals i la d’especial dedicació de 37,5 hores per al personal de l’Administració de la Generalitat.

La Generalitat podrà augmentar el deute en fins a 1.859 milions en 2026 per la dana

El Consell ha autoritzat que el deute de la Generalitat puga créixer fins a 1.859,7 milions en 2026 per finançar la recuperació de les zones afectades per la dana de 2024. L’operació està emmarcada en la Llei de Pressupostos de 2026 i en la normativa d’hisenda pública valenciana.

La nova Llei del Sòl busca retallar burocràcia i agilitzar l’urbanisme

El Consell ha aprovat el projecte de la nova Llei del Sòl de la Comunitat Valenciana, que simplifica tràmits, reforça la seguretat jurídica i protegeix el medi ambient, amb especial atenció a la vivenda protegida i als xicotets municipis.

Torrent lidera els supermercats més barats i impulsa la Comunitat Valenciana com la més econòmica

Torrent és la ciutat amb els supermercats més barats d’Espanya, seguida per Vila-real i Santa Pola, segons un estudi de l’OCU, que situa la Comunitat Valenciana i Múrcia com les autonomies més econòmiques per a fer la compra.

Cultura als Barris programa 123 activitats gratuïtes en 24 barris de València fins al 22 de novembre

Les activitats de Cultura als Barris 2026 s'han organitzat en quatre períodes, amb diferents barris com a escenari de la programació.