La Policia Nacional deté a un home per nou robatoris amb força en comerços

Agents de la Policia Nacional han detingut a un home, de 47 anys i d’origen espanyol, com a presumpte autor de nou robatoris amb força en establiments comercials i d’hostaleria de les localitats valencianes de Burjassot, Paterna i Quart de Poblet. Accedia a l’interior dels locals mitjançant el palanquejament de la persiana metàl·lica o trencament del cristall d’alguna finestra, apoderant-se de la recaptació de la caixa registradora. El detingut vestia xandall amb caputxa que li cobria la totalitat del cos i parcialment el seu rostre, així com emprava guants per a dificultar la seua identificació. Ha sigut localitzat i arrestat a Burjassot, intervenint-li una bossa amb eines destinades al forçament de portes.

Les investigacions van donar principi per part de la Brigada Local de Policia Judicial de la Comissaria de Burjassot – Godella, arran de la comissió d’un robatori amb força durant la nit del 24 d’abril en un bar de Burjassot, on l’autor havia accedit a l’interior forçant la porta per a apoderar-se d’una guardiola amb efectiu, fugint del lloc.

Durant les primeres perquisicions, els agents van identificar al sospitós ja que podria tractar-se d’una persona drogodependent, dedicada a la comissió de robatoris amb força en comerços d’aquesta localitat i d’altres poblacions pròximes. En coordinació amb la Policia Local de Burjassot, es va desplegar la cerca del mateix que va permetre la seua localització i immediata detenció hores després. Durant l’escorcoll de seguretat, van ser trobats un tornavís i un cisell a l’interior d’una bossa que portava, tractant-se d’eines habituals en delictes contra el patrimoni.

Li constava una cerca policial per un altre robatori a Quart de Poblet

Després de consultar les bases de dades policials, es va comprovar que al detingut li constava en vigor una cerca policial per la Comissaria de Policia Nacional de Quart de Poblet, arran d’un altre robatori amb força en un local de restauració, perpetrat el passat huit de març, on l’autor va accedir mitjançant el forçament de la persiana metàl·lica per a posteriorment fer-se amb 3.500 euros de la caixa registradora, a més d’un collaret d’or dels propietaris, els quals es trobaven dormint a l’interior del recinte en el moment dels fets.

Va cometre altres set robatoris en establiments de Paterna

Prosseguint amb les labors d’indagació i després de posar-se en contacte amb efectius de la Brigada Local de Policia Judicial de Paterna, es va esbrinar que mantenien una investigació oberta relativa a la comissió de set robatoris amb força en locals comercials i d’hostaleria d’aquesta localitat, ocorreguts durant el mes d’abril, imputant-li al detingut aquests nous fets després de determinar la seua presumpta participació.

El modus operandi dut a terme per aquest individu, que cobria parcialment el seu rostres amb una caputxa i emprava guants per a dificultar la seua identificació, consistia en l’accés a l’interior dels establiments, generalment en el seu horari de tancament, mitjançant el forçament del motor de la persiana metàl·lica, el palanquejament d’aquesta, o bé el trencament d’alguna de les finestres. Una vegada a l’interior, es dirigia de manera ràpida a la zona de la caixa on arrancava amb violència el cablejat per a sostraure-la.

El detingut, amb antecedents per fets similars, va ser posat a la disposició de l’autoritat judicial com a presumpte autor de nou delictes de robatori amb força, disposant la seua posada en llibertat amb càrrecs.

Últimes notícies

Rescatat en helicòpter un home de 80 anys després de caure en un camí de Vilamarxant

Bombers del Consorci Provincial de València han rescatat en helicòpter un home duns 80 anys que ha caigut en un camí de Vilamarxant i no podia continuar caminant. La víctima, amb una lesió en una cama, ha sigut traslladada a lHospital La Fe de València.

Setembre de 2026, el més càlid a la Comunitat Valenciana des de 1950

Setembre de 2026 ha sigut el mes de setembre més càlid a la Comunitat Valenciana des de, com a mínim, 1950, amb més de 23 graus de mitjana, segons Aemet. També ha sigut el segon setembre més càlid del món i el tercer d’Europa registrat fins ara.

Moleiro confia en el Villarreal per a reaccionar en la Champions contra el Nàpols

Alberto Moleiro ha assegurat que el Villarreal arriba amb confiança i idees clares al duel de Champions contra el Nàpols a Vila-real, marcat pel desig de refer-se de l’última temporada. El migcampista ha avisat que en esta competició no hi ha marge per a la relaxació des del primer partit.

El Vila-real apel·la a la ment i a l’autoestima per al duel clau amb el Nàpols

Iñigo Pérez i Alberto Moleiro han reivindicat la importància de la fortalesa mental, la il·lusió i el bon moment físic per a rebre el Nàpols en un duel de Champions que el Vila-real vol aprofitar per a dissipar dubtes. Tots dos han apel·lat a l’experiència recent i a l’aprenentatge europeu per afrontar el partit amb més ambició.

El PP acusa el PSPV de usar la sanitat privada per atacar el Consell

El PP acusa el PSPV de ignorar els avanços en sanitat a la Comunitat Valenciana i d’usar la sanitat privada per desacreditar el Consell. Els populars defenen que les derivacions a centres privats són una ferramenta legal i ja regulada pel Botànic.

Fira València es consolida com a gran motor del turisme de negocis

Fira València ha reforçat el seu lideratge en el turisme MICE a la Comunitat Valenciana després de l’èxit de 'València Inspira Diseño', que ha reunit més de 54.000 visites professionals i ha generat una injecció econòmica estimada en més de 12 milions d’euros.

Bernabé destaca el paper de la Guàrdia Civil com a clau per a la democràcia

La delegada del Govern, Pilar Bernabé, ha remarcat en València el paper de la Guàrdia Civil com a garantia de convivència, seguretat i funcionament democràtic, i ha posat en valor el sacrifici dels agents en la dana de 2024 i en la lluita contra la violència masclista i el crim organitzat.

Pilar Bernabé encapçalarà la llista del PSOE al Congrés per València

La delegada del Govern en la Comunitat Valenciana, Pilar Bernabé, ha sigut designada cap de llista del PSOE al Congrés per la província de València en les eleccions generals del 29 de novembre i compatibilitzarà aquest paper amb la seua candidatura a l’alcaldia de la capital.