Un policia local de Sueca fora de servei salva la vida a una menor que es va ofegar en un bar

 

Un agent de la Policia Local de Sueca (València) fora de servei va salvar la vida a una menor amb símptomes d’asfíxia que s’havia ofegat amb un aliment en un bar de les Palmeres, segons ha informat aquest dimarts l’Ajuntament de Sueca en un comunicat.

 

Els fets van tindre lloc diumenge passat, quan la xiqueta es trobava amb el seu pare a la terrassa d’un conegut bar del passeig marítim de les Palmeres i va començar a mostrar signes evidents d’haver-se ofegat amb algun aliment. En aqueix moment, el policia local, que havia estat de servei la nit anterior, en percebre la gravetat de la situació, es va acostar a la menor, li va realitzar la maniobra de Heimlich i va aconseguir alliberar el conducte respiratori.

 

Tant la xiqueta com el pare i els presents van agrair la ràpida actuació del policia, així com d’un metge que es trobava també a la terrassa del local i que es va acostar per a prestar la seua col·laboració, han explicat des del consistori.

 

El policia va indicar que «per damunt de tot estan sempre les persones i el seu deure d’actuar davant qualsevol situació d’emergència». Des de l’Ajuntament de Sueca, el regidor de Seguretat Ciutadana, Carlos Ramírez, ha destacat que «una vegada més, la nostra policia local demostra el seu compromís al 100% amb el benestar de la nostra ciutadania, sense importar les circumstàncies que es donen en el moment».

 

L’edil ha expressat el seu reconeixement per a l’agent que «no el va pensar dues vegades i amb la seua actuació va aconseguir salvar la vida d’aquesta xiqueta, evitant així que la campanya estival finalitzarà d’una manera tràgica i amarga per a tots», conclou el comunicat.

Últimes notícies

Ford Almussafes reprén la producció amb més calma gràcies a l’aliança amb Geely

La planta de Ford a Almussafes ha tornat hui a produir vehicles després de les vacacions d’agost, amb un ambient de més tranquil·litat per l’aliança estratègica amb Geely i la reactivació de la negociació de l’Acord per l’Electrificació 2030.

Detingut un matrimoni per furtar joies a ancians que ella cuidava a la Safor

La Guàrdia Civil ha detingut una parella a la Safor per furtar joies en cases de persones majors dependents, aprofitant la faena d’ella com a cuidadora domiciliària. El marit presumptament venia les peces en establiments de compra i venda d’or.

Un escriptor d’Alacant farà sis etapes del Camí de Santiago vestit de legionari romà

Miguel Fornera, jove escriptor d’Altea, recorrerà del 5 al 10 de setembre unes sis etapes del Camí de Santiago, uns 110 quilòmetres, vestit com un legionari romà del segle I dC i acompanyat d’un xicotet grup també caracteritzat d’època.

L’1 de setembre arriba amb núvols i oratge més fresc en la Comunitat Valenciana

El primer dia de setembre arriba a la Comunitat Valenciana amb intervals de núvols, poc risc de pluja febla amb fang al sud i màximes en descens o sense canvis. Dimarts farà més calor i augmenta el risc de tronades a l’interior de Castelló.

PLD Space alça 288 milions per a industrialitzar el coet Miura 5

PLD Space ha ampliat la seua ronda de finançament Sèrie C amb 108 milions addicionals, fins als 288 milions, per impulsar la industrialització del coet Miura 5 i l’inici de les operacions comercials.

Tallada l’A-3 cap a València per l’incendi d’un vehicle a Requena

L’A-3 roman tallada en sentit València a l’altura de Requena des de les 05.41 hores per l’incendi d’un vehicle, amb desviament per la N-III.

Mor un motorista en un avançament antireglamentari en la N-332 a Santa Pola

Un motorista de 61 anys ha mort esta matinada en la N-332, a Santa Pola, després d’un avançament antireglamentari i de ser atropellat per un segon vehicle. Els altres conductors han resultat il·lesos i tres acompanyants han patit ferides lleus.

Cultura reunirà les autonomies i la Policia per l’onada de robatoris en museus

Cultura ha convocat per a la setmana que ve una reunió amb les comunitats autònomes i la Policia Nacional per a abordar l’augment de robatoris en museus amb col·leccions d’or i metalls preciosos, després dels furts a Badajoz, Albacete i Villena.