Un policia local de Sueca fora de servei salva la vida a una menor que es va ofegar en un bar

 

Un agent de la Policia Local de Sueca (València) fora de servei va salvar la vida a una menor amb símptomes d’asfíxia que s’havia ofegat amb un aliment en un bar de les Palmeres, segons ha informat aquest dimarts l’Ajuntament de Sueca en un comunicat.

 

Els fets van tindre lloc diumenge passat, quan la xiqueta es trobava amb el seu pare a la terrassa d’un conegut bar del passeig marítim de les Palmeres i va començar a mostrar signes evidents d’haver-se ofegat amb algun aliment. En aqueix moment, el policia local, que havia estat de servei la nit anterior, en percebre la gravetat de la situació, es va acostar a la menor, li va realitzar la maniobra de Heimlich i va aconseguir alliberar el conducte respiratori.

 

Tant la xiqueta com el pare i els presents van agrair la ràpida actuació del policia, així com d’un metge que es trobava també a la terrassa del local i que es va acostar per a prestar la seua col·laboració, han explicat des del consistori.

 

El policia va indicar que «per damunt de tot estan sempre les persones i el seu deure d’actuar davant qualsevol situació d’emergència». Des de l’Ajuntament de Sueca, el regidor de Seguretat Ciutadana, Carlos Ramírez, ha destacat que «una vegada més, la nostra policia local demostra el seu compromís al 100% amb el benestar de la nostra ciutadania, sense importar les circumstàncies que es donen en el moment».

 

L’edil ha expressat el seu reconeixement per a l’agent que «no el va pensar dues vegades i amb la seua actuació va aconseguir salvar la vida d’aquesta xiqueta, evitant així que la campanya estival finalitzarà d’una manera tràgica i amarga per a tots», conclou el comunicat.

Últimes notícies

Calor de ple estiu a la Comunitat amb 35,3 graus a Orihuela i més de 34 a l’interior de València

Orihuela ha registrat este dilluns 35,3 graus, la màxima de la Comunitat Valenciana, en una jornada de calor de ple estiu que ha deixat més de 34 graus en municipis com Xàtiva, Bicorp o Llíria i tempestes seques amb risc d’incendis a l’interior.

Mor un motorista i queda ferida greu la seua acompanyant en la N-332 a La Vila Joiosa

Un motorista de 35 anys ha mort i la dona que l’acompanyava, de 24, ha resultat ferida greu en un accident este diumenge a la vesprada a la N-332 al seu pas per La Vila Joiosa. La Guàrdia Civil investiga les causes i no descarta una velocitat inadequada.

Tres persones ferides en un xoc frontal a la N-340 a Castelló

Dos hòmens i una dona han resultat ferits amb politraumatismes en un xoc frontal entre un cotxe i una furgoneta a la N-340, dins del terme municipal de Castelló, i han sigut traslladats a l’Hospital General de Castelló.

Marta Suárez reforça el Valencia Basket Femení fins a la temporada 2028-29

L’alero asturiana Marta Suárez s’incorpora al Valencia Basket Femení per a les pròximes tres temporades, després de destacar en el bàsquet universitari dels Estats Units i en les categories inferiors de la selecció espanyola.

Queden en llibertat cinc motoristes detinguts per conducció temerària en grup a l’A-7 a Torrent

El jutjat d’instrucció 5 de Llíria ha deixat en llibertat cinc motoristes detinguts per conduir de manera temerària en grup per l’A-7 a l’altura de Torrent, encara investigats per delictes de conducció temerària i falsedat.

Sorprès robant material en una obra de Paiporta i detingut per la Policia Local

La Policia Local de Paiporta ha detingut un home en ser sorprés carregant material robat d'una obra en un vehicle dins del terme municipal.

Descomptes i més talent valencià en la sisena edició del festival FRESCA! a Alacant

La sisena edició del festival FRESCA!, del 17 al 25 de juliol a Alacant, reforça el talent valencià i amplia els descomptes per a públic jove i familiar.

Un any de presó per distribuir pornografia infantil amb més de 1.700 arxius pedòfils

Un home ha sigut condemnat per l’Audiència d’Alacant a un any de presó per distribuir pornografia infantil a internet, després de trobar-li més de 1.700 arxius pedòfils i reconéixer els fets. La pena de presó queda suspesa durant tres anys amb la condició que no torne a delinquir.