8.8 C
València
Dimecres, 14 gener, 2026

Es posposen les Fogueres de Sant Joan per a setembre

Les fogueres marquen la tradició de la nit de Sant Joan

Les fogueres marquen la tradició de la nit de Sant Joan | Cedit

 

L’Ajuntament d’Alacant acaba de confirmar que de les festes oficials d’Alacant, les Fogueres de Sant Joan es posposen. En un principi les dates tradicionalment programades i fixades per a enguany eren des del 20 al 24 de juny, i que ara se celebraran durant el 2 i el 6 de setembre.

 

Esta suspensió temporal implica, al seu torn, el de tots els actes oficials previs a estos, com ara les Presentacions de les 51 Comissions que estaven suspeses, la Gala del Port, Elecció de la Bellea del Foc adulta i infantil i les seues respectives proclamacions.

 

El calendari dels actes previs imprescindibles quedaria igualment posposat i se celebrarien entre finals de juliol i primers d’agost conforme al calendari exacte que es fixarà en els pròxims dies per la Federació de Fogueres de Sant Joan i la seua Assemblea de Presidents. No obstant això, es fixen els dies 25 i 26 de juliol per a la celebració de l’Elecció de les Belleses del Foc, i el 31 de juliol i l’1 d’agost, per a la seua respectiva Proclamació.

 

Des del consistori alacantí han dit que se sol·licitarà al Consell de la Generalitat Valenciana que el festiu autonòmic que s’havia acordat, precisament per les Fogueres, del 24 de juny, siga traslladat al divendres 4 de setembre.

Últimes notícies

Dimecres amb núvols alts, poques variacions tèrmiques i vent fluix en la Comunitat

Jornada estable amb cel poc nuvolós i intervals de núvols alts. El vent bufarà fluix de l'oest i el dijous es mantindrà el mateix patró.

La UA participa en un projecte europeu per a crear les primeres ulleres de realitat augmentada amb graduació hologràfica

La Universitat d'Alacant participa en un consorci europeu per a desenrotllar ulleres de realitat augmentada amb graduació òptica basades en elements hologràfics. El GHPO lidera el disseny del combinador que fusiona imatge virtual i món real i la UA acull l'assemblea general del projecte.

Rescaten a un home de 74 anys perdut en el bosc del Saler

La Policia Local de València ha rescatat a un home de 74 anys desorientat en una zona boscosa del Saler. Va ser evacuat després d'obrir pas amb motoserra per la vegetació.

El Govern ha invertit més de 508 milions a Algemesí per a la reconstrucció després de la DANA

El Govern ha destinat més de 508,4 milions a Algemesí després de la DANA d'octubre de 2024. El pla combina ajudes directes i obres per a previndre futures inundacions.

Pradas va avisar a Conca a les 20.15 que demanaria confinar quatre comarques per la dana

Un àudio de WhatsApp de Pradas, incorporat a la causa de la dana, va mostrar que a les 20.15 va anunciar un confinament en quatre comarques. Els És-Alert finalment només van recomanar evitar desplaçaments i romandre a casa.

72 hores d’espera per a pujar a planta evidencien la saturació d’Urgències en la Comunitat Valenciana

Una pacient va esperar 72 hores a la Marina Baixa per a accedir a planta, símptoma de la pressió en Urgències. Els hospitals habiliten llits extra i deriven pacients; Sanitat defén el seu pla i la vacunació.

El cap de la Policia en la Comunitat Valenciana admet falta de coordinació en la dana i assegura que van comptar amb mitjans

Davant la comissió del Senat, Carlos Gajero ha reconegut carències de coordinació institucional durant l'emergència, però ha defés que la Policia va disposar de recursos i va actuar quan va poder. L'oposició li ha retret retards i la seua absència inicial, que ell ha justificat per motius operatius.

Pradas va avisar a Conca a les 20.15 del dia de la DANA de demanar confinar quatre comarques

Un àudio de WhatsApp aportat a la causa penal reflectix que Salomé Pradas va avisar a José Manuel Cuenca a les 20.15 de demanar evitar desplaçaments i confinar quatre comarques. L'És-Alert d'eixe dia no va incloure el confinament i la exconsellera afirma que Presidència la va persuadir per a evitar-lo.