Preocupació per un nou incident a la Nuclear de Cofrents

El portaveu adjunt de Compromís a les Corts, Juan Ponce, ha mostrat la preocupació de la seua formació després de fer-se públic un nou incident a la Central Nuclear de Cofrents a causa d’una fuita d’aigua altament radioactiva fora de l’espai de contenció, que ha obligat a la parada del reactor.

Segons explica Ponce «els incidents en esta obsoleta central no són fets aïllats i la gravetat del seu nombre i freqüència ve donada perquè es tracta d’una Nuclear que fa 37 anys que està funcionant, superant així en més de 10 anys el tancament recomanat per l’Agència Europea de l’Energia per a les nuclears europees. I el que fa encendre totes les alarmes és que, malgrat això, el govern de Pedro Sánchez ha autoritzat la pròrroga del funcionament de Cofrents fins al 2030 «.

«Amb esta decisió l’executiu ha decidit fer seguidisme de la política energètica del PP, i ha consumat una nova ofensa al poble valencià al desoir l’acord de les Corts Valencianes per a tancar este any la Central, deixant-nos un llegat inassumible que els valencians i valencianes no estem disposats a seguir patint pel perill que això comporta».

En este sentit el portaveu de Compromís al Congrés dels Diputats, Joan Baldoví, ha registrat una sèrie de preguntes parlamentàries adreçades a la ministra de Transició Ecològica, Teresa Ribera, així com la petició de la seua compareixença a la Cambra baixa, perquè explique com afecta este nou incident a la Central de Cofrents a la decisió de prorrogar la vida útil d’esta.

Baldoví ha volgut recordar que «l’increment del preu de la llum que estem patint ve marcat sobretot per l’alça del preu del gas en els mercats internacionals i per l’augment dels drets d’emissions, però també per les parades produïdes en centrals com la de Cofrents. Ha arribat el moment d’emprendre una reforma del sistema elèctric, situant a l’energia renovable i l’autoconsum al centre».

Des de Compromís s’exigeix ​​al govern central una rectificació, tirant enrere la pròrroga atorgada i establint de manera immediata un calendari que permeta la posada en marxa dels treballs necessaris perquè el tancament d’esta nuclear es produïsca el més ràpidament possible.
 

Últimes notícies

El Valencia espera recuperar Diakhaby i Tárrega per al partit a El Sardinero

El Valencia CF confia a tindre disponibles Mouctar Diakhaby i César Tárrega per al duel davant el Racing de Santander a El Sardinero, debut de Javier Aguirre a la banqueta. El club també vigila l’estat físic de Luis Rioja i continua amb el pla de recuperació dels altres lesionats.

Pérez Llorca alerta que frenar els corredors ferroviaris pot hipotecar dècades de desenvolupament

Juanfran Pérez Llorca advertix a Terol que qualsevol pas arrere en els corredors ferroviaris pot deixar infraestructures clau a mig fer i llastar el creixement econòmic. Aragó i Castella i Lleó reclamen un disseny més ambiciós, especialment en el tram Terol-Sagunt.

Quatre autonomies s’alien per exigir la doble via del Corredor Cantàbric-Mediterrani

Aragó, Comunitat Valenciana, Castella i Lleó i Cantàbria han firmat a Terol la Declaració de Terol per reclamar al Govern espanyol la doble via i l’ample internacional al Corredor Cantàbric-Mediterrani i rebutjar que la via única siga la solució definitiva.

El Medio Marató València somia amb triomf espanyol i rècord d’Europa

El Medio Marató València Trinidad Alfonso Zurich del 25 d’octubre arriba a la 35a edició amb Rodrigue Kwizera entre els favorits al triomf i al rècord d’Europa. L’elit internacional i els principals fondistes espanyols buscaran grans marques en una cita que tornarà a reunir a València alguns dels corredors més ràpids del món.

Martim Neto anima l’Elx a confirmar la reacció contra el Celta a casa

El migcampista portugués de l’Elx Martim Neto considera fonamental imposar-se al Celta en el pròxim partit a casa per a consolidar el bon moment després del primer triomf de la temporada al camp de l’Espanyol.

Les llars amb menys recursos afectades per la DANA no hauran de tornar els avanços d’ajuda

El Govern central ha aprovat un reial decret llei que permet condonar els avanços d’ajuda per la DANA d’octubre de 2024 a famílies amb rendes i patrimoni per davall de determinats límits. La mesura, amb un cost estimat de 44,3 milions d’euros, beneficia més de 2.700 persones.

La temporada 2026-2027 de Les Arts arranca amb una nova ‘Carmen’ de Ted Huffman

El Palau de les Arts Reina Sofía alça este divendres el teló de la temporada 2026-2027 amb una nova producció de ‘Carmen’ de Georges Bizet, dirigida escènicament per Ted Huffman i amb direcció musical de Michele Spotti.

Un jutjat investiga l’alcalde de Villena i la directora del museu pel robatori del Tresor

Un jutjat de Villena ha obert diligències pel robatori del Tresor de Villena contra l’alcalde, Fulgencio Cerdán, i la directora del museu Muvi arran d’una denúncia per danys per imprudència.