Preocupació per un nou incident a la Nuclear de Cofrents

El portaveu adjunt de Compromís a les Corts, Juan Ponce, ha mostrat la preocupació de la seua formació després de fer-se públic un nou incident a la Central Nuclear de Cofrents a causa d’una fuita d’aigua altament radioactiva fora de l’espai de contenció, que ha obligat a la parada del reactor.

Segons explica Ponce «els incidents en esta obsoleta central no són fets aïllats i la gravetat del seu nombre i freqüència ve donada perquè es tracta d’una Nuclear que fa 37 anys que està funcionant, superant així en més de 10 anys el tancament recomanat per l’Agència Europea de l’Energia per a les nuclears europees. I el que fa encendre totes les alarmes és que, malgrat això, el govern de Pedro Sánchez ha autoritzat la pròrroga del funcionament de Cofrents fins al 2030 «.

«Amb esta decisió l’executiu ha decidit fer seguidisme de la política energètica del PP, i ha consumat una nova ofensa al poble valencià al desoir l’acord de les Corts Valencianes per a tancar este any la Central, deixant-nos un llegat inassumible que els valencians i valencianes no estem disposats a seguir patint pel perill que això comporta».

En este sentit el portaveu de Compromís al Congrés dels Diputats, Joan Baldoví, ha registrat una sèrie de preguntes parlamentàries adreçades a la ministra de Transició Ecològica, Teresa Ribera, així com la petició de la seua compareixença a la Cambra baixa, perquè explique com afecta este nou incident a la Central de Cofrents a la decisió de prorrogar la vida útil d’esta.

Baldoví ha volgut recordar que «l’increment del preu de la llum que estem patint ve marcat sobretot per l’alça del preu del gas en els mercats internacionals i per l’augment dels drets d’emissions, però també per les parades produïdes en centrals com la de Cofrents. Ha arribat el moment d’emprendre una reforma del sistema elèctric, situant a l’energia renovable i l’autoconsum al centre».

Des de Compromís s’exigeix ​​al govern central una rectificació, tirant enrere la pròrroga atorgada i establint de manera immediata un calendari que permeta la posada en marxa dels treballs necessaris perquè el tancament d’esta nuclear es produïsca el més ràpidament possible.
 

Últimes notícies

La UD Vall de Uxó goleja el Torrellano i es posa líder del grup VI

La UD Vall de Uxó ha vençut 0-3 al camp del Torrellano, amb dos gols de Meseguer i un d’Ali, i se situa líder en solitari del grup VI de Tercera Federació després de quatre jornades.

Un estudi de la UPV alerta que els rius d’Espanya i Bulgària són els que pitjor qualitat tenen a Europa

Un estudi liderat per la UPV assenyala que els rius d’Espanya i Bulgària presenten la situació més crítica de qualitat a Europa, mentre que Eslovènia és l’únic país alineat amb els objectius ambientals de 2030.

Un incendi crema l’exterior d’una nau de residus de cablejat a Silla

Un incendi declarat de matinada ha afectat l’exterior d’una nau de tractament de residus de cablejat a Silla. El foc ja s’ha apagat i una dotació de bombers continua a la zona de manera preventiva.

Detinguda a Torrent per enganyar amistats amb falses inversions en borsa

Una dona de 51 anys de Torrent ha estafat més d’1,3 milions d’euros a nou amistats amb falses inversions en borsa utilitzant un esquema Ponzi i documents falsificats.

Un estudi amb carronyers vincula el ‘gos no menja gos’ a l’evitació de malalties

Una investigació en el parc natural d’El Hondo mostra que molts vertebrats carronyers eviten menjar espècies massa pròximes per a reduir el risc d’infeccions.

El MICOF tornarà a les urnes el 4 d’octubre amb tres candidats i reclam de més transparència

El Col·legi de Farmacèutics de València repetirà les eleccions el 4 d’octubre, després d’anul·lar les de maig, amb tres candidatures que coincidixen a demanar auditoria, més transparència i vot telemàtic.

Oratge estable amb nuvolositat baixa i lleu descens de temperatures este diumenge

La Comunitat Valenciana afronta este diumenge una jornada amb nuvolositat baixa al litoral, possibilitat de pluges febles i temperatures un poc més baixes o sense canvis. Dilluns es manté l’ambient variable, amb ruixats dèbils en el litoral i tronades possibles a l’interior.

Les víctimes de la DANA reclamen presó per a Mazón a un mes dels dos anys del 29O

Tres associacions de víctimes de la DANA del 29 d’octubre han exigit a Alacant el fi de l’aforament i l’ingrés a presó de Carlos Mazón, a un mes de complir-se dos anys del desastre que va causar 232 morts.