El president apunta la Comunitat Valenciana com la més afectada ‘per l’immoral acord’ de Sánchez

El president de la Generalitat, Carlos Mazón, ha fet pública una declaració institucional en referència a l’acord signat aquest dijous entre PSOE i Junts per Catalunya per facilitar la investidura de Pedro Sánchez com a president del Govern d’Espanya.

Mazón ha assegurat amb contundència en el seu discurs: “No consentirem que Pedro Sánchez i el separatisme català trepitgen la nostra terra”. I és que per al líder autonòmic, segons ha manifestat, la Comunitat Valenciana, és la “principal afectada per aquest immoral acord”, raó per la qual també ha assegurat que serà qui encapçalarà “des de hui la recuperació dels valors constitucionals per garantir que els ciutadans d’aquesta terra no perdran ni un dels seus drets”.

Així ho ha manifestat en una declaració institucional en què ha denunciat que amb aquest pacte “s’ha consumat la ruptura dels valors constitucionals que els espanyols acordem el 1978”, atés que “trenca la igualtat entre ciutadans, l’equitat entre regions i la solidaritat entre totes les autonomies que conformem Espanya”.

Carlos Mazón també ha subratllat que “la separació de poders és un dels pilars bàsics de les societats modernes i mai ningú no pot, ni deu, estar per sobre d’aquest principi”, i ha insistit a destacar que “el pacte dinamita els acords que tots ens vam donar i canvia completament les regles de joc. Pedro Sánchez i els separatistes catalans han rubricat amb la firma la diferència entre ciutadans de primera i de segona”.

El cap del Consell ha reivindicat que la Comunitat Valenciana “és una regió històrica d’Espanya”, i que els valencians, alacantins i castellonencs “són espanyols de primera, per la qual cosa no tolerarem cap menyspreu cap a ells”.De la mateixa manera, ha recordat que “el 1261 Jaume I va jurar a València, davant les Corts Valencianes, la nostra identitat com a poble atorgant-nos “els furs” i la nostra autonomia” i ha afegit que “no consentirem que, al segle XXI, discriminen una terra solidària, diversa i plural”.

Per tot això, ha anunciat que “reivindicarem, siga on siga i allà on calga, la igualtat de tracte, la igualtat entre les autonomies i, en definitiva, la igualtat entre espanyols”.

Missatge d’unitat, consens i esperançaEn la declaració institucional, el president ha assenyalat que la protecció de l’estat del benestar dels ciutadans de la Comunitat Valenciana “no és cap trofeu, ni és un xec en blanc per solucionar problemes polítics, perquè aquesta igualtat són col·legis, són hospitals, són serveis socials, i en definitiva, aquesta igualtat no és el benefici d’uns quants sinó la qualitat de vida de tots”.

“No es tracta d´una qüestió d’esquerres o dretes -ha afegit- és una qüestió d´igualtat o desigualtat, i la Comunitat Valenciana està a favor de la igualtat”. El pacte de Pedro Sánchez i Carles Puigdemont no ho està”.

En aquest sentit, ha volgut llançar un missatge al poble valencià, “missatge d’unitat, de consens i esperança”, i ha indicat que la Comunitat Valenciana, “com a principal afectada per aquest immoral acord, encapçalarà des de hui la recuperació dels valors constitucionals per garantir que els ciutadans d’aquesta terra no perdran ni un dels seus drets”.

Referent a això, ha manifestat que la recuperació dels valors constitucionals es farà “de manera tranquil·la, allunyats de fanatismes i fora del soroll, però sense fer ni un pas enrere”, i ha insistit que es reivindicarà “el que és just i ens correspon, ara i sempre”.

Carlos Mazón ha assegurat que “mai transaccionaré amb la destrucció dels valors constitucionals per diners, ni renunciaré a la defensa de cada euro que amenace els pilars fonamentals del benestar dels ciutadans d’aquesta terra”, i ha conclòs assenyalant que “la Comunitat Valenciana està més preparada que mai per a defensar els seus ciutadans. Vam dir que hi hauria canvi, i n’hi va haver. Dic que defensaré la igualtat i ho faré. Compliré amb la paraula donada”.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

La Guàrdia Civil ha desmantellat a Elda una plantació de cànnabis després d’interceptar un cotxe amb 812 plantes

La Guàrdia Civil ha desmantellat a Elda una instal·lació de cultiu de cànnabis després de detindre a un home que traslladava 812 plantes. En la nau s'han trobat 89 plantes, 12,7 quilos llestos per a la seua distribució i un enganxament il·legal a la llum.

Avís taronja a l’interior nord de Castelló per vents de fins a 100 km/h

Aemet activa per a este diumenge l'avís taronja a l'interior nord de Castelló per ratxes de fins a 100 km/h i manté avisos grocs a Castelló i València.

La Generalitat resol els primers expedients del Grau III+ per a persones amb ELA

La Conselleria ha resolt les 23 primeres sol·licituds del nou grau de dependència extrema per a ELA i patologies afins. Les prestacions aniran de 3.200 a 9.850 euros i es tramitaran amb prioritat en un màxim de tres mesos.

Els danys en el camp es disparen: 250% més d’hectàrees sinistrades en dos mesos

El tren de borrasques de l'inici de 2026 ha deixat 120.876 hectàrees sinistrades i eleva les indemnitzacions previstes a 83,16 milions. L'impacte es concentra a Andalusia i Extremadura, amb efectes també en la Comunitat Valenciana i Murcia.

Marissa Lynn, la fallera major nord-americana de Els Somnis: ‘Les Falles se senten i era ara o mai’

Marissa Lynn, estatunidenc d'Ohio, és la fallera major de Els Somnis de València i defén que les Falles se senten. Assumix el càrrec 'ara o mai' i el compartix amb els seus fills, protagonistes infantils de la comissió.

Les vivendes turístiques de València pengen el cartell de complet en el cap de setmana prefalles

Les vivendes d'ús turístic aconseguixen el 100% d'ocupació a València durant el cap de setmana previ a les Falles. Entre setmana la previsió baixa al 71%.

La UPV inaugura un museu permanent amb les escenes guanyadores de La Ciència als Falles

La UPV ha inaugurat una seu permanent del museu Ciència i Falles en el poal morat de la Ciutat Politècnica de la Innovació, amb ninots i escenes premiades de 2024 i 2025. La mostra creixerà amb cada edició del concurs i reforça el pont entre divulgació científica i tradició fallera.

Les vivendes turístiques de València aconseguixen el 100% d’ocupació en el cap de setmana prefalles

Les 4.786 vivendes d'ús turístic de València estan completes el divendres, dissabte i diumenge previs a Falles; entre setmana l'ocupació baixa al 71%.