13.3 C
València
Diumenge, 14 desembre, 2025

El president apunta la Comunitat Valenciana com la més afectada ‘per l’immoral acord’ de Sánchez

El president de la Generalitat, Carlos Mazón, ha fet pública una declaració institucional en referència a l’acord signat aquest dijous entre PSOE i Junts per Catalunya per facilitar la investidura de Pedro Sánchez com a president del Govern d’Espanya.

Mazón ha assegurat amb contundència en el seu discurs: “No consentirem que Pedro Sánchez i el separatisme català trepitgen la nostra terra”. I és que per al líder autonòmic, segons ha manifestat, la Comunitat Valenciana, és la “principal afectada per aquest immoral acord”, raó per la qual també ha assegurat que serà qui encapçalarà “des de hui la recuperació dels valors constitucionals per garantir que els ciutadans d’aquesta terra no perdran ni un dels seus drets”.

Així ho ha manifestat en una declaració institucional en què ha denunciat que amb aquest pacte “s’ha consumat la ruptura dels valors constitucionals que els espanyols acordem el 1978”, atés que “trenca la igualtat entre ciutadans, l’equitat entre regions i la solidaritat entre totes les autonomies que conformem Espanya”.

Carlos Mazón també ha subratllat que “la separació de poders és un dels pilars bàsics de les societats modernes i mai ningú no pot, ni deu, estar per sobre d’aquest principi”, i ha insistit a destacar que “el pacte dinamita els acords que tots ens vam donar i canvia completament les regles de joc. Pedro Sánchez i els separatistes catalans han rubricat amb la firma la diferència entre ciutadans de primera i de segona”.

El cap del Consell ha reivindicat que la Comunitat Valenciana “és una regió històrica d’Espanya”, i que els valencians, alacantins i castellonencs “són espanyols de primera, per la qual cosa no tolerarem cap menyspreu cap a ells”.De la mateixa manera, ha recordat que “el 1261 Jaume I va jurar a València, davant les Corts Valencianes, la nostra identitat com a poble atorgant-nos “els furs” i la nostra autonomia” i ha afegit que “no consentirem que, al segle XXI, discriminen una terra solidària, diversa i plural”.

Per tot això, ha anunciat que “reivindicarem, siga on siga i allà on calga, la igualtat de tracte, la igualtat entre les autonomies i, en definitiva, la igualtat entre espanyols”.

Missatge d’unitat, consens i esperançaEn la declaració institucional, el president ha assenyalat que la protecció de l’estat del benestar dels ciutadans de la Comunitat Valenciana “no és cap trofeu, ni és un xec en blanc per solucionar problemes polítics, perquè aquesta igualtat són col·legis, són hospitals, són serveis socials, i en definitiva, aquesta igualtat no és el benefici d’uns quants sinó la qualitat de vida de tots”.

“No es tracta d´una qüestió d’esquerres o dretes -ha afegit- és una qüestió d´igualtat o desigualtat, i la Comunitat Valenciana està a favor de la igualtat”. El pacte de Pedro Sánchez i Carles Puigdemont no ho està”.

En aquest sentit, ha volgut llançar un missatge al poble valencià, “missatge d’unitat, de consens i esperança”, i ha indicat que la Comunitat Valenciana, “com a principal afectada per aquest immoral acord, encapçalarà des de hui la recuperació dels valors constitucionals per garantir que els ciutadans d’aquesta terra no perdran ni un dels seus drets”.

Referent a això, ha manifestat que la recuperació dels valors constitucionals es farà “de manera tranquil·la, allunyats de fanatismes i fora del soroll, però sense fer ni un pas enrere”, i ha insistit que es reivindicarà “el que és just i ens correspon, ara i sempre”.

Carlos Mazón ha assegurat que “mai transaccionaré amb la destrucció dels valors constitucionals per diners, ni renunciaré a la defensa de cada euro que amenace els pilars fonamentals del benestar dels ciutadans d’aquesta terra”, i ha conclòs assenyalant que “la Comunitat Valenciana està més preparada que mai per a defensar els seus ciutadans. Vam dir que hi hauria canvi, i n’hi va haver. Dic que defensaré la igualtat i ho faré. Compliré amb la paraula donada”.

Últimes notícies

Rescat a Vila-real: bombers evacuen en embarcació a una parella bloquejada per la pluja

Dos dotacions i una unitat de comandament han acudit al carrer del Riu per a auxiliar a un home i una dona el vehicle de la qual havia quedat immobilitzat per l'aigua. El Consorci ha atés a més incidències a Borriol i Nules.

Castelló manté les classes del dilluns i activa el protocol en la Marjalería

L'Ajuntament ha mantingut l'activitat lectiva prevista per al dilluns malgrat l'alerta taronja per pluges i ha activat el protocol en la Marjalería. La reunió del Cecopal ha incorporat mesures preventives com el tancament de la Pineda del Grau.

La Universitat de València suspén les classes presencials este dilluns fins a les 15.00

La UV ha declarat el nivell d'emergència 2 i ha suspés la docència presencial este dilluns fins a les 15.00. Les classes passen a format en línia quan siga possible.

Emergències manté l’alerta roja per pluges en el litoral de València i demana evitar zones inundables

Es mantenen els avisos per pluges intenses en el litoral de València. Aemet preveu rebaixar a taronja a partir de les 06.00, però persistixen riscos per zones.

València suspén les classes en 32 centres i en tres pedanies del sud per l’alerta taronja

L'Ajuntament ha suspés l'activitat docent este dilluns en 32 centres situats en zones inundables i a la Torre, Castellar-Oliveral i Forn d'Alcedo per l'alerta taronja. En El Saler i Pinedo els centres obriran sense docència.

L’episodi de pluges ha deixat 146,4 l/m² a La Font d’en Carròs i ha motivat tancaments preventius

L'episodi de pluges ha descarregat amb especial intensitat en el litoral de València, amb un màxim de 146,4 l/m² a La Font d'en Carròs. Diversos municipis han tancat instal·lacions i han suspés activitats a l'aire lliure de manera preventiva.

La UPV suspén les classes presencials este dilluns a València i Gandia fins a les 14.00

La UPV ha suspés les classes presencials en Vera (València) i Gandia fins a les 14.00 d'este dilluns per l'alerta roja. Alcoi continua presencial amb opció en línia i revisió a les 9.00

Aemet manté l’avís roig en el litoral de València fins a les 6 del dilluns

Aemet manté l'avís roig per pluges molt intenses en la costa de València fins a les 6 del dilluns, amb el risc de mànegues marines i xicotets tornados. El litoral nord baixarà a taronja des de les 6 fins a les 12 del dilluns i hi haurà altres avisos a Castelló i Alacant.