El president apunta la Comunitat Valenciana com la més afectada ‘per l’immoral acord’ de Sánchez

El president de la Generalitat, Carlos Mazón, ha fet pública una declaració institucional en referència a l’acord signat aquest dijous entre PSOE i Junts per Catalunya per facilitar la investidura de Pedro Sánchez com a president del Govern d’Espanya.

Mazón ha assegurat amb contundència en el seu discurs: “No consentirem que Pedro Sánchez i el separatisme català trepitgen la nostra terra”. I és que per al líder autonòmic, segons ha manifestat, la Comunitat Valenciana, és la “principal afectada per aquest immoral acord”, raó per la qual també ha assegurat que serà qui encapçalarà “des de hui la recuperació dels valors constitucionals per garantir que els ciutadans d’aquesta terra no perdran ni un dels seus drets”.

Així ho ha manifestat en una declaració institucional en què ha denunciat que amb aquest pacte “s’ha consumat la ruptura dels valors constitucionals que els espanyols acordem el 1978”, atés que “trenca la igualtat entre ciutadans, l’equitat entre regions i la solidaritat entre totes les autonomies que conformem Espanya”.

Carlos Mazón també ha subratllat que «la separació de poders és un dels pilars bàsics de les societats modernes i mai ningú no pot, ni deu, estar per sobre d’aquest principi», i ha insistit a destacar que «el pacte dinamita els acords que tots ens vam donar i canvia completament les regles de joc. Pedro Sánchez i els separatistes catalans han rubricat amb la firma la diferència entre ciutadans de primera i de segona”.

El cap del Consell ha reivindicat que la Comunitat Valenciana «és una regió històrica d’Espanya», i que els valencians, alacantins i castellonencs «són espanyols de primera, per la qual cosa no tolerarem cap menyspreu cap a ells».De la mateixa manera, ha recordat que “el 1261 Jaume I va jurar a València, davant les Corts Valencianes, la nostra identitat com a poble atorgant-nos “els furs” i la nostra autonomia” i ha afegit que “no consentirem que, al segle XXI, discriminen una terra solidària, diversa i plural”.

Per tot això, ha anunciat que “reivindicarem, siga on siga i allà on calga, la igualtat de tracte, la igualtat entre les autonomies i, en definitiva, la igualtat entre espanyols”.

Missatge d’unitat, consens i esperançaEn la declaració institucional, el president ha assenyalat que la protecció de l’estat del benestar dels ciutadans de la Comunitat Valenciana “no és cap trofeu, ni és un xec en blanc per solucionar problemes polítics, perquè aquesta igualtat són col·legis, són hospitals, són serveis socials, i en definitiva, aquesta igualtat no és el benefici d’uns quants sinó la qualitat de vida de tots”.

«No es tracta d´una qüestió d’esquerres o dretes -ha afegit- és una qüestió d´igualtat o desigualtat, i la Comunitat Valenciana està a favor de la igualtat». El pacte de Pedro Sánchez i Carles Puigdemont no ho està”.

En aquest sentit, ha volgut llançar un missatge al poble valencià, «missatge d’unitat, de consens i esperança», i ha indicat que la Comunitat Valenciana, «com a principal afectada per aquest immoral acord, encapçalarà des de hui la recuperació dels valors constitucionals per garantir que els ciutadans d’aquesta terra no perdran ni un dels seus drets”.

Referent a això, ha manifestat que la recuperació dels valors constitucionals es farà “de manera tranquil·la, allunyats de fanatismes i fora del soroll, però sense fer ni un pas enrere”, i ha insistit que es reivindicarà “el que és just i ens correspon, ara i sempre”.

Carlos Mazón ha assegurat que «mai transaccionaré amb la destrucció dels valors constitucionals per diners, ni renunciaré a la defensa de cada euro que amenace els pilars fonamentals del benestar dels ciutadans d’aquesta terra», i ha conclòs assenyalant que «la Comunitat Valenciana està més preparada que mai per a defensar els seus ciutadans. Vam dir que hi hauria canvi, i n’hi va haver. Dic que defensaré la igualtat i ho faré. Compliré amb la paraula donada”.

Últimes notícies

Un estudi de la UPV desvela quan va començar a cremar la ‘Porta de l’Infern’ de Darvaza

Un equip del grup LARS-IIAMA de la UPV ha reconstruit per primera vegada la història del cràter de gas de Darvaza, a Turkmenistan, i ha quantificat que ha emés més de 900.000 tones de metà en cinc dècades. El treball situa l’inici del foc entre setembre de 1987 i febrer de 1988 i destaca este punt com una de les fonts persistents de metà més importants detectades des de satèl·lit.

Rototom Benicàssim es consolida com una miniciutat vacacional amb mil formes de viure el festival

El Rototom Sunsplash de Benicàssim, que se celebrarà del 16 al 22 d’agost, ha convertit el recinte en una miniciutat mediterrània on conviuen música reggae, benestar, activisme social, gastronomia del món i espais adaptats a totes les edats.

Elena Buenavida ja figura en la plantilla actual de Minnesota Lynx a la WNBA

Elena Buenavida ja apareix com a jugadora de la plantilla actual de Minnesota Lynx a la WNBA, tot i que el Valencia Basket i la Federació Espanyola de Baloncesto mantenen que el seu contracte amb la lliga nord-americana està previst per a 2027.

Onze arrestats a València per una estafa piramidal amb falses inversions

La Policia Nacional ha detingut 11 persones a València per integrar suposadament un grup criminal que ha comés una estafa piramidal amb falses inversions, amb un perjuí estimat de més de 50.000 euros i almenys 16 víctimes identificades.

La inflació puja al 3,5% en juliol a la Comunitat, per davall de la mitjana estatal

La inflació s’ha situat en el 3,5% en juliol a la Comunitat Valenciana, una dècima per davall de la mitjana estatal del 3,6%. El transport, les activitats recreatives i la vivenda han liderat les pujades, mentres que el vestit, el calçat i alguns aliments han abaratit.

Investiguen la mort d’un home major trobat en una casa abandonada de Vilamarxant

La Guàrdia Civil investiga la mort d’un home de molta edat localitzat en una casa de camp abandonada de Vilamarxant, amb el cadàver momificat i sense signes aparents de violència. El jutjat de guàrdia de Llíria porta la instrucció i el fill ha sigut detingut, segons diversos mitjans, per presumptament ocultar el decés per a continuar cobrant la pensió.

Aemet activa avís groc per pluges a Castelló i per calor extrema a l’interior de València

Aemet ha activat per a este dijous l’avís groc per pluges i tempestes a l’interior de Castelló i per temperatures de fins a 38 graus a l’interior sud de València. Divendres s’estendran les alertes per tempestes a l’interior de la província de València.

Ruixats, tronades i calor intensa a l’interior de la Comunitat este dijous

La jornada d’este dijous arriba amb cel poc nuvolós, però amb ruixats i tronades probables a l’interior i temperatures màximes en ascens, especialment en zones interiors i prelitorals. Divendres es mantindrà l’ambient calorós i la inestabilitat a l’interior de València i Alacant.