El president apunta la Comunitat Valenciana com la més afectada ‘per l’immoral acord’ de Sánchez

El president de la Generalitat, Carlos Mazón, ha fet pública una declaració institucional en referència a l’acord signat aquest dijous entre PSOE i Junts per Catalunya per facilitar la investidura de Pedro Sánchez com a president del Govern d’Espanya.

Mazón ha assegurat amb contundència en el seu discurs: “No consentirem que Pedro Sánchez i el separatisme català trepitgen la nostra terra”. I és que per al líder autonòmic, segons ha manifestat, la Comunitat Valenciana, és la “principal afectada per aquest immoral acord”, raó per la qual també ha assegurat que serà qui encapçalarà “des de hui la recuperació dels valors constitucionals per garantir que els ciutadans d’aquesta terra no perdran ni un dels seus drets”.

Així ho ha manifestat en una declaració institucional en què ha denunciat que amb aquest pacte “s’ha consumat la ruptura dels valors constitucionals que els espanyols acordem el 1978”, atés que “trenca la igualtat entre ciutadans, l’equitat entre regions i la solidaritat entre totes les autonomies que conformem Espanya”.

Carlos Mazón també ha subratllat que «la separació de poders és un dels pilars bàsics de les societats modernes i mai ningú no pot, ni deu, estar per sobre d’aquest principi», i ha insistit a destacar que «el pacte dinamita els acords que tots ens vam donar i canvia completament les regles de joc. Pedro Sánchez i els separatistes catalans han rubricat amb la firma la diferència entre ciutadans de primera i de segona”.

El cap del Consell ha reivindicat que la Comunitat Valenciana «és una regió històrica d’Espanya», i que els valencians, alacantins i castellonencs «són espanyols de primera, per la qual cosa no tolerarem cap menyspreu cap a ells».De la mateixa manera, ha recordat que “el 1261 Jaume I va jurar a València, davant les Corts Valencianes, la nostra identitat com a poble atorgant-nos “els furs” i la nostra autonomia” i ha afegit que “no consentirem que, al segle XXI, discriminen una terra solidària, diversa i plural”.

Per tot això, ha anunciat que “reivindicarem, siga on siga i allà on calga, la igualtat de tracte, la igualtat entre les autonomies i, en definitiva, la igualtat entre espanyols”.

Missatge d’unitat, consens i esperançaEn la declaració institucional, el president ha assenyalat que la protecció de l’estat del benestar dels ciutadans de la Comunitat Valenciana “no és cap trofeu, ni és un xec en blanc per solucionar problemes polítics, perquè aquesta igualtat són col·legis, són hospitals, són serveis socials, i en definitiva, aquesta igualtat no és el benefici d’uns quants sinó la qualitat de vida de tots”.

«No es tracta d´una qüestió d’esquerres o dretes -ha afegit- és una qüestió d´igualtat o desigualtat, i la Comunitat Valenciana està a favor de la igualtat». El pacte de Pedro Sánchez i Carles Puigdemont no ho està”.

En aquest sentit, ha volgut llançar un missatge al poble valencià, «missatge d’unitat, de consens i esperança», i ha indicat que la Comunitat Valenciana, «com a principal afectada per aquest immoral acord, encapçalarà des de hui la recuperació dels valors constitucionals per garantir que els ciutadans d’aquesta terra no perdran ni un dels seus drets”.

Referent a això, ha manifestat que la recuperació dels valors constitucionals es farà “de manera tranquil·la, allunyats de fanatismes i fora del soroll, però sense fer ni un pas enrere”, i ha insistit que es reivindicarà “el que és just i ens correspon, ara i sempre”.

Carlos Mazón ha assegurat que «mai transaccionaré amb la destrucció dels valors constitucionals per diners, ni renunciaré a la defensa de cada euro que amenace els pilars fonamentals del benestar dels ciutadans d’aquesta terra», i ha conclòs assenyalant que «la Comunitat Valenciana està més preparada que mai per a defensar els seus ciutadans. Vam dir que hi hauria canvi, i n’hi va haver. Dic que defensaré la igualtat i ho faré. Compliré amb la paraula donada”.

Últimes notícies

AVE defensa que la campanya de suport a Ceuta és seua i d’adhesió voluntària

L’Associació Valenciana d’Empresaris assegura que la campanya ‘Todos somos caballas’ és una iniciativa pròpia, de caràcter social i amb participació voluntària dels clubs, després de la polèmica pels gestos d’alguns futbolistes i les crítiques a Ez Abde al Marroc.

La UV i la UPV passen a classes en línia per l’alerta taronja per pluges

La Universitat de València i la Politècnica han suspés les activitats a l’aire lliure i han passat la docència a línia per l’alerta taronja per pluges activada per Emergències de la Generalitat arran dels avisos d’Aemet.

València proposa Ferran Torres i Grimaldo com a fills adoptius de la ciutat

L’Ajuntament de València ha proposat distingir Ferran Torres i Alejandro Grimaldo com a fills adoptius i Fátima Diame i José Ballester com a fills predilectes en els Honors i Distincions de 2026, que es lliuraran el 6 d’octubre, Dia de la Comunitat Valenciana.

Saint-Supéry tria València Basket per créixer en l’Eurolliga

Mario Saint-Supéry ha explicat que ha triat València Basket per competir en l’Eurolliga, estar prop de casa i seguir creixent com a jugador. El base ha destacat el fitxatge de Mirotic i la confiança en el projecte abans de la Supercopa Endesa.

Alicant tancarà els parcs municipals dijous per l’alerta taronja per pluges

L’Ajuntament d’Alacant ha anunciat que clausurarà tots els parcs públics municipals dijous davant l’alerta taronja per pluges i groga per tempestes decretada per Aemet al litoral sud.

Alerta taronja per fortes pluges en tota la província de València i litoral d’Alacant

El Centre de Coordinació d'Emergències ha decretat alerta taronja per fortes pluges este dimecres a l'interior i litoral nord de València i al sud de Castelló, i l'avís s'estendrà dijous al litoral d'Alacant i al litoral sud de València.

Nova campanya de la Generalitat per a deixar de normalitzar la prostitució

La Generalitat ha llançat la campanya 'La prostitución vive aquí' per a conscienciar la ciutadania que la prostitució és violència contra les dones i frenar-ne la demanda en la Comunitat Valenciana.

Sis anys de presó per violar una dona en una vivenda de Vinaròs

La Audiencia Provincial de Castelló ha imposat sis anys de presó a un home per violar una dona en la seua vivenda de Vinaròs en 2021, i tres anys més de presó a un amic seu com a còmplice.