Quasi 700 anys de presó per enganyar 98 menors per a mantindre sexe

L’Audiència Provincial de Madrid ha condemnat a José Ángel S. R. a 686 anys de presó i 19 dies de presó com a autor responsable de set delictes continuats d’abusos sexuals a menors de 16 anys amb penetració anal o bucal, cinc delictes d’abusos sexuals a menors de 16 anys i 98 delictes de captació i utilització de menor amb finalitats pornogràfics.

L’acusat contactava amb els menors a través de xarxes socials o WhatsApp per a mantindre relacions sexuals de diferent naturalesa a canvi de diners i regals.

A més, l’Audiència li atribueix 74 delictes de difusió de material pornogràfic a menors d’edat, 25 delictes d’exhibicionisme, 13 de delictes de corrupció de menors de 16 anys i un delicte de tinença de pornografia infantil.

La Sala li absol, no obstant això, de 59 delictes de ciberassetjament, tres delictes d’abusos sexuals i de dos delictes de corrupció de menors.

La resolució considera provat que el condemnat, nascut el dia 5 de juny de 1991, sense antecedents penals, va cometre els fets durant el període comprés entre el 9 de novembre de 2015 i el 3 de setembre de 2018.

A través de xarxes socials com ara grups de WhatsApp, Instagram o altres, l’acusat contactava amb menors de 16 anys amb la intenció de mantindre comunicacions i intercanvis de naturalesa pornogràfica amb aquests.

En algunes ocasions l’acusat es feia passar per una xica menor d’edat anomenada Lorena, amb la qual els menors, en la creença que s’estaven comunicant amb una xica de la seua edat, acabaven mantenint converses cruament libidinoses que l’acusat impulsava per a produir excitació sexual.

En tal context, el detingut enviava al corresponent menor fotos i vídeos d’una xica menor d’edat nua i masturbant-se, i al seu torn sol·licitava i obtenia dels menors la remissió de fotos i de vídeos nus, centrades en els seus genitals, i en moltes ocasions masturbant-se.

En diversos d’aqueixos contactes, després de comprovar en el curs de les converses que el seu engany era reeixit, i amb el propòsit de mantindre una trobada sexual amb els menors, els proposava fer un trio amb L. i amb un suposat amic seu que no era sinó el propi J.A.

Resistència dels menors

Així, l’acusat, insistia als menors que quedaren directament amb aqueix amic per a mantindre relacions sexuals, i això com a condició per a poder quedar després amb la xica. Davant la freqüent resistència dels menors a mantindre relacions sexuals amb un xic com a condició per a estar amb L., l’acusat va arribar en alguns casos a oferir diners o regals als menors perquè accediren a això.

En el marc circumstancial descrit, J.A.S. va aconseguir que alguns menors accediren a mantindre trobades físiques amb ell, trobades en els quals va mantindre relacions sexuals amb aquests. Aquestes relacions sexuals van consistir en masturbacions mútues, fel·lacions i fins i tot en alguns casos l’acusat va penetrar analment amb el seu dit o amb el seu penis al corresponent menor.

Diners o regals

En alguna ocasió l’acusat es presentava en xarxes socials com un jove menor d’edat i aconseguia d’aquesta manera enganyar alguns menors de 16 anys amb què s’intercanviava missatges de text cruament sexuals i dirigits a provocar excitació libidinosa, així com arxius fotogràfics i de vídeo en els quals tant l’acusat com els menors exhibien els seus genitals i es masturbaven.

A través d’aquesta via l’acusat també els proposava quedar per a mantindre una trobada sexual, en alguns casos oferint-los diners o regals perquè realitzaren pràctiques sexuals amb ell. Així, J.A.S. va aconseguir el seu propòsit i en alguns casos va mantindre relacions sexuals amb menors contactats de la manera descrita.

En altres casos, per a aconseguir els mateixos fins de satisfacció sexual ja assenyalats amb menors de 16 anys, J.A.S. es presentava directament davant els menors com un home major d’edat i donava lloc a un intercanvi de missatges de text dirigits a l’excitació sexual que eren acompanyats amb fotos i vídeos en els quals tant l’acusat com els menors apareixien nus i masturbant-se. També en aquest àmbit l’acusat feia propostes al seu interlocutor per a concertar una trobada sexual, que en algunes ocasions es va materialitzar amb el mantenint de relacions sexuals amb el menor.

Últimes notícies

Un excap de la CHJ alerta de falta de personal per vigilar els rius en la DANA

L’excap del servici de Policia d’Aigües de la CHJ ha declarat al jutjat de Catarroja que la vigilància dels rius és molt deficient per falta de personal i que el dia de la DANA només es van fer gestions ordinàries.

Consum eleva un 10 % les seues donacions d’aliments fins a 5.920 tones

La cooperativa Consum ha augmentat un 10 % les donacions d’aliments amb el Programa Profit entre febrer i agost de 2026, fins a 5.920 tones, i ha arribat a més de 59.200 persones vulnerables.

L’Elx arriba al paró en descens però reforçat i amb el Martínez Valero en obres

L’Elx ha arribat al primer paró de LaLiga en zona de descens però amb moral renovada després de guanyar a l’Espanyol i amb el Martínez Valero en plena ressembra de la gespa aprofitant les tres setmanes sense partit com a local.

Pikachu astronauta arribarà al Museu de les Ciències amb un joc especial de Pokémon GO i l’ESA

Els visitants del Museu de les Ciències de València podran gaudir d’una experiència especial de Pokémon GO amb Pikachu astronauta, en una iniciativa impulsada per l’Agència Espacial Europea.

El Levante de Luís Castro iguala la seua pitjor ratxa sense guanyar

El Levante ha encadenat tres partits seguits sense véncer per segona vegada amb Luís Castro a la banqueta, igualant quasi la seua pitjor ratxa des de 2025.

Les víctimes de la DANA a València exigixen presó per a Mazón davant del Congrés

Tres associacions de víctimes i afectats per la DANA que va assolar València han exigit davant del Congrés presó per a l’expresident Carlos Mazón, a qui acusen de negligència en la gestió de l’emergència.

Valenciaport encadena en agost 6,4 milions de tones i alça l’exportació un 7 %

Valenciaport ha gestionat en agost 6,4 milions de tones, un 1,33 % més que en 2025, amb un fort auge de l’import-export però caiguda del trànsit de transbordament.

Carlos Mazón rebutja declarar en la comissió de la DANA al Congrés fins que acabe la instrucció

L’expresident de la Generalitat Valenciana Carlos Mazón ha anunciat que no oferirà cap declaració pública sobre la DANA del 29 d’octubre de 2024 fins que finalitze la instrucció judicial, que considera el pas procedent.