27 anys de presó per matar a la seua exparella amb el cable d’una planxa

L’Audiència Provincial de Castelló ha condemnat a 29 anys de presó per un delicte d’assassinat en concurs amb un delicte de robatori amb violència, per als quals aprecia l’agreujant de reincidència, a un home que va matar al seu ex-xicot el 24 de febrer de 2019 a Castelló.

La Sala també condemna a l’actual parella del penat pel delicte d’assassinat, encara que aprecia en el seu cas la circumstància atenuant d’arravatament o estat passional i li imposa 15 anys de presó.

La sentència, dictada de conformitat amb el veredicte emés per un jurat popular el passat 4 de març, obliga els condemnats a indemnitzar conjuntament amb 30.000 euros al pare de la víctima i amb 10.000 euros a un germà per danys morals.

El principal acusat i la persona morta van mantindre una relació sentimental quan el primer complia condemna en una presó de Santoña (Cantàbria) per delictes d’assassinat i robatori amb violència.

L’octubre de 2018, després d’eixir de presó, el penat va iniciar a Castelló una relació sentimental amb la dona ara condemnada. No obstant això, uns mesos després, el gener de 2019, va proposar a la seua exparella que s’anara a viure amb ell.

La víctima es va traslladar des de Santander a Castelló, on va estar convivint en un hotel amb el processament. No obstant això, el 10 de febrer del mateix any, l’exreclús va marxar de l’establiment hoteler emportant-se  el cotxe i les pertinences personals del perjudicat, que va interposar la corresponent denúncia davant la Policia Nacional.

Mentrestant, la nova parella de l’acusat es va assabentar de la relació sentimental paral·lela que ell continuava mantenint amb el seu ex-xicot i va reaccionar amb ràbia i enuig, tal com detalla la resolució judicial. Eixos i altres motius van portar als dos condemnats a decidir posar fi a la vida de la víctima.

Així, el 24 de febrer van recollir amb un cotxe a la víctima en l’Alberg municipal de Castelló. Durant el trajecte es va produir una discussió entre ells, els acusats van estacionar el vehicle i, de manera sobtada i inopinada -bé un d’ells de manera individual, bé tots dos conjuntament- van escanyar al perjudicat amb el cable d’una planxa, sense donar-li la possibilitat de defensa.

Posteriorment, van tirar el cadàver en una zona d’horts, després que el principal condemnat li robara un anell d’or i quatre telèfons mòbils, segons es relata en la sentència, que pot ser recorreguda en apel·lació davant la Sala civil i Penal del Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana.

Últimes notícies

Maffeo destaca la intensitat d’Aguirre i confia a alçar el vol amb el Valencia CF

Pablo Maffeo ha elogiat la intensitat i la proximitat de Javier Aguirre, nou tècnic del Valencia CF, i s’ha mostrat convençut que l’equip revertirà la seua complicada situació en LaLiga EA Sports.

Els incendis forestals arrasen ja més de 300.000 hectàrees a Espanya en nou mesos

Els incendis forestals han cremat 300.998 hectàrees a Espanya en nou mesos, tres vegades la mitjana de vint anys, i el Govern ha demanat a la UE activar el Fons de Solidaritat per uns danys que superen els 3.500 milions d’euros.

Elx collirà fins a 10 tones menys de dàtil que en 2025 per la falta de pluges

Els productors d’Elx preveuen una collita de 50 a 60 tones de dàtil, unes 10 menys que en 2025, per la sequera, la calor i els fongs, tot i que esperen una millor qualitat del fruit.

Detenen a una dona a Alacant per fingir un robatori violent i una agressió sexual

Una dona de 29 anys ha sigut detinguda a Alacant per denunciar falsament un robatori amb violència i una agressió sexual, amb la finalitat de reclamar al banc una estafa de 555 euros.

Sense obligació d’anar als jutjats a la Comunitat Valenciana durant l’alerta roja per pluges

La Sala de Govern del TSJCV ha acordat que, mentres estiga activa l’alerta roja per pluges, no existix obligació de desplaçar-se als jutjats de les zones afectades, ni per a personal judicial ni per a professionals o ciutadania.

El Consell carrega contra Morant per acudir a Fiscalia amb un dosier anònim

El portaveu del Consell, Miguel Barrachina, acusa Diana Morant d’anunciar una denúncia a Fiscalia amb un dosier anònim sobre Juanfran Pérez Llorca i li reclama que explique presumptes irregularitats en el seu entorn polític i en el Centre Nacional de Investigaciones Oncológicas.

Consum tancarà a les 17.00 hores en les zones amb alerta roja per pluges

Els supermercats Consum de les zones amb alerta roja per fortes pluges a Castelló i València tancaran a les 17.00 hores i suspendran temporalment la botiga virtual. La mesura afectarà 219 establiments i 3 plataformes logístiques, amb 7.300 treballadors implicats.

El 9 d’Octubre retrà homenatge als 750 anys de la mort de Jaume I

La Generalitat ha dissenyat la campanya institucional del 9 d’Octubre al voltant del 750 aniversari de la mort de Jaume I, amb el lema ‘Un llegat infinit’ i un ampli programa d’actes culturals i festius.