El preu de la bombona de butà arriba a màxims històrics

La bombona de butà es pagarà hui a 17,75 euros, acumulant un augment de quasi sis euros des del setembre del 2020.

Una pujada dolorosa per a les llars que depenen del butà per a la calefacció i l’aigua calenta, bé perquè no hi ha alternatives o perquè no poden pagar altres fonts d’energia més cares, alerta l’Organització de Consumidors i Usuaris (OCU).

Esta pujada de 84 cèntims en el preu de la bombona suposa un increment del 4,91% (fregant de nou el màxim permés a cada revisió) i marca un nou màxim, el més alt en els últims sis anys i que supera ja el rècord històric de 17,50 euros que es va assolir entre la primavera del 2013 i l’inici del 2015. Lamentablement, este any les pujades semblen no tenir fi, igual que està passant amb el preu de la resta dels carburants.

OCU recorda a més que este preu només s’aplica a la bombona tradicional de butà, la que té 12,5 quilos de càrrega i que en buit pesa més de 9 quilos. Les que tenen una tara inferior a 9 quilos o no tenen una càrrega d’entre 8 i 20 quilos, i que sumen un 22% del mercat, tenen un preu liberalitzat des de fa anys, per la qual cosa solen costar més que este preu regulat.

En qualsevol cas, OCU recomana a les famílies amb dificultats econòmiques que almenys comproven si tenen dret al bo social elèctric, ja que inclou un ajuda tèrmic automàtic per un import d’entre 29 i 124 euros a l’any siga quina siga la font d’energia que es faça servir.

L’organització estima que al voltant d’1,2 milions de llars no gaudeixen d’esta ajuda encara complint els requisits per rebre-la, per això sol·licite al Govern que impulse la concessió automàtica del bo social elèctric a tots els seus potencials beneficiaris, condició indispensable per a la concessió del bo tèrmic.

Últimes notícies

Mor un banyista a la Gran Platja de Santa Pola després de 50 minuts de reanimació

Un home ha mort este dimarts a la Gran Platja de Santa Pola després d intenses maniobres de reanimació durant quasi 50 minuts. L autòpsia haurà d aclarir ara la causa exacta de la seua mort.

Com viure l’eclipsi solar a la Comunitat Valenciana amb seguretat i sense col·lapses

La Comunitat Valenciana ha activat un ampli dispositiu de seguretat, trànsit, neteja i sanitat, amb nous punts oficials i recomanacions per observar l’eclipsi solar d’aquest dimecres sense riscos.

El Cervantes Saavedra estudiarà a Columbretes com reacciona la fauna marina a l’eclipsi solar

El Buque Escuela Cervantes Saavedra ha posat rumb a les Illes Columbretes per a observar l’eclipsi solar d’este dimecres i analitzar com canvia el comportament de les aus i la fauna marina al Mediterrani.

Elena Buenavida se suma a les Minnesota Lynx amb un contracte de desenvolupament

L'exterior canària del Valencia Basket Elena Buenavida ha fitxat per les Minnesota Lynx, líders actuals de la WNBA, amb un contracte de desenvolupament que li permetrà disputar fins a dotze partits de lliga regular.

Avís groc este dimecres a l’interior nord de València per màximes de 36 graus

Aemet ha activat per a este dimecres l’avís groc per calor a l’interior nord de la província de València, amb màximes de 36 graus. Dijous l’alerta s’estendrà a tota la província i les temperatures podrien arribar als 38 graus a l’interior sud.

Oratge estable amb més calor i ruixats aïllats al sud interior hui a la Comunitat

L’oratge d’este dimecres ve marcat per més calor, vents fluixos i algun ruixat puntual a l’interior sud de la Comunitat Valenciana. Dijous es mantindrà l’ambient estable, amb núvols d’evolució i xàfecs aïllats poc probables.

Onze parlaments autonòmics paguen més que el Congrés i el Senat

Els parlamentaris de 11 comunitats tenen un sou base més alt que els diputats del Congrés i els senadors. La Comunitat Valenciana se situa en la part baixa de la taula retributiva autonòmica.

Calor extrem i tempestes posen en alerta quinze comunitats, amb deu en nivell taronja

La Aemet ha activat avisos en quinze comunitats per fortes calorades, pluges i tempestes, amb deu territoris en nivell taronja de risc greu. La Comunitat Valenciana es troba en nivell groc per temperatures elevades.