La primera pel·lícula de caràcter internacional sobre la paella es prepara a València

Es tracta d’una pel·lícula amb un format de gran producció que repassa la seua història i secrets com a gran icona gastronòmica de València, de la Comunitat Valenciana i d’Espanya i que serà la primera gran pel·lícula internacional sobre el nostre plat.

Arreu del món es parla de LA PAELLA, qui no la coneix i l’ha provat mai? La paella està de moda, tots la cuinen i la mengen, però molt pocs saben com va nàixer, quin n’és l’origen i la recepta original. La Paella és una de les deu receptes més buscades del món a Google i, malgrat la divulgació dels últims anys per part de grans cuiners, són molt poques persones les que realment coneixen l’apassionant història d’este plat.

La pel·lícula comptarà amb les aportacions d’importants cuineres i cuiners valencians, així com xefs d’altres països i testimonis d’historiadors valencians, economistes, físics, poetes, filòsofs i celebritats amants del plat de tots els continents, tot amb el punt de partida d’una dona lluitadora dels afores de València cuinera de la paella tradicional de tota la vida.

Cla Cla Films, Societat Sardina/Toné-Franché, Playroom són les productores valencianes que encapçalen el projecte, al costat de la productora Karibanna dels Àngels. A més, la pel·lícula compta amb la col·laboració d’altres de reconegut prestigi com F-Artfilm i Estudios Andro. L’equip està encapçalat pel director i guionista Ximo Solano, actor reputat i director de teatre i cinema; Víctor García, productor de Playroom Media, Luis Piquer, productor i publicista valencià i ideòleg del World Paella Day i Alberto Arvelo des de la producció a Los Angeles. El disseny i la direcció de producció va a càrrec d’Emilio Mencheta.

El projecte en format llargmetratge documental d’entreteniment pretén també sumar altres productores internacionals, institucions, inversors i marques atés l’important caràcter promocional de la Comunitat Valenciana i d’Espanya.

Rodatge internacional

El rodatge es desenvoluparà en diverses localitzacions de València i la Comunitat Valenciana, Tòquio, Nova York, Los Angeles, Mèxic, Londres i París, llocs on la paella és un plat que es cuina cada vegada més per xefs de renom. Part del llargmetratge es rodarà també a Hollywood, on nous amants de la paella, com algunes de les seues celebritats més famoses, es reuneixen al voltant del nostre plat més internacional. I sobretot a València i diferents llocs significatius de la història de la paella a través de la història apassionant d’una dona valenciana que representa la tradició de la recepta original.

Segons el director Ximo Solano: ¨La paella és un plat que uneix al seu voltant famílies, gent diverses i amics; és un plat que permet i obliga a compartir amb calma la vida i esta és la nostra intenció, que la pel·lícula siga un retrat del plat que uneix. LA PAELLA, LA PEL·LÍCULA és una gran producció feta des de València per al món”.

En paraules dels productors Luis Piquer i Víctor García: “És una història que havíem de contar i ho havíem de fer des de València, ja que ací és on va nàixer i on més coneixement existeix del nostre plat més internacional. És una pel·lícula d’entreteniment de gran projecció, que interessarà al món sencer i que és única, per ser el primer llargmetratge amb caràcter universal i per estar produïda des del seu origen. Hi ha documentals sobre la pizza, el sushi, el rostit i infinitat de pel·lícules gastronòmiques, ara és el moment de LA PAELLA, LA PEL·LÍCULA”.

El projecte està en fase de preproducció i continua armant-se per adequar el vostre pressupost a les necessitats d’esta gran producció. La seua primera visita ha estat l’European Film Market del Festival de Berlín on s’han desenvolupat reunions fructíferes amb productores internacionals interessades a coproduir, així com amb plataformes, televisions i agents de vendes.

Al març continuarà el seu recorregut per altres mercats i es presentarà al Festival de cinema de Los Angeles. “Estem molt satisfets de l’interés que ha suscitat a Berlín entre tota mena d’agents de diferents països. Tothom vol saber més de la paella i ens hem adonat de l’interés que genera esta pel·lícula i del seu gran potencial”, afirmen els productors.

La Paella, la Pel·lícula títol que s’adaptarà en funció dels mercats, es comença per fi a cuinar amb passió, professió, coneixement des de la zona d’origen i sumant suports valencians, nacionals i internacionals per a la seua realització.

Últimes notícies

L’Espanyol goleja el Llevant en l’estrena de la Lliga 2026-27

L’Espanyol ha debutat en la Lliga 2026-27 amb un contundent 3-0 contra el Llevant al RCDE Stadium, amb doblet de Roberto Fernández i un gol final de Dolan. El partit també ha deixat el debut del jove Marc Santos, que amb 15 anys s’ha convertit en el futbolista més jove de la història del club granota.

Fortes tempestes deixen fins a 62 l/m² a Castellfort en poques hores

Les fortes tempestes d’este diumenge han deixat fins a 62 litres per metre quadrat a Castellfort i han activat l’avís taronja a l’interior nord de Castelló per intensitat de pluja, calamarsa i ratxes fortes de vent.

Compte arrere de 200 dies per a l’Europeu de pista curta a València

La fi de l’Europeu de Birmingham dona pas a un compte arrere de 200 dies per al Campionat d’Europa de pista curta de 2027 al Velòdrom Lluís Puig, que l’Ajuntament de València ja està adaptant amb obres i millores tècniques.

Corbalán afronta la Euroliga amb el València Basket com el gran repte de la seua carrera

L’escorta argentí Gonzalo Corbalán ha arribat a València per a incorporar-se al València Basket i ha assegurat que jugar la Euroliga i defensar el títol de la Lliga ACB és un repte molt gran en la seua trajectòria professional.

Arriaga es queda fora de la llista del Llevant i obri la porta a Bardeli i Manu Sánchez

Kevin Arriaga s ha quedat fora de la llista del Llevant davant l Espanyol i podria eixir prompte cap a l AEK d Atenes, fet que ha obert plaça per a Manu Sánchez i Enzo Bardeli.

Altea encapçala les màximes amb 38,3 graus en un diumenge de calor intensa

Altea ha registrat este diumenge la temperatura més alta de la Comunitat Valenciana, amb 38,3 graus, seguida per Callosa d'en Sarrià i diverses localitats de València i Castelló. Les capitals de província s'han mantingut per davall dels 34 graus, segons Avamet i Aemet.

Jóvens amb discapacitat intel·lectual d’Alacant i Castelló tindran formació per a l’ocupació a la universitat

Les universitats d’Alacant i Castelló participaran en un programa de la Fundació ONCE i el Fons Social Europeu Plus per a formar jóvens amb discapacitat intel·lectual i millorar-ne l’ocupabilitat de cara al curs 2025-26.

Metrovalencia guanya usuaris en juliol mentre el TRAM d’Alacant retrocedix

Metrovalencia ha transportat 6,6 milions de persones en juliol, un 6,22 % més que en 2025, mentres que el TRAM d’Alacant ha baixat fins a 1,7 milions, un 2,48 % menys. El TRAM de Castelló ha crescut un 9,63 % fins als 242.180 viatgers.