La primera pel·lícula de caràcter internacional sobre la paella es prepara a València

Es tracta d’una pel·lícula amb un format de gran producció que repassa la seua història i secrets com a gran icona gastronòmica de València, de la Comunitat Valenciana i d’Espanya i que serà la primera gran pel·lícula internacional sobre el nostre plat.

Arreu del món es parla de LA PAELLA, qui no la coneix i l’ha provat mai? La paella està de moda, tots la cuinen i la mengen, però molt pocs saben com va nàixer, quin n’és l’origen i la recepta original. La Paella és una de les deu receptes més buscades del món a Google i, malgrat la divulgació dels últims anys per part de grans cuiners, són molt poques persones les que realment coneixen l’apassionant història d’este plat.

La pel·lícula comptarà amb les aportacions d’importants cuineres i cuiners valencians, així com xefs d’altres països i testimonis d’historiadors valencians, economistes, físics, poetes, filòsofs i celebritats amants del plat de tots els continents, tot amb el punt de partida d’una dona lluitadora dels afores de València cuinera de la paella tradicional de tota la vida.

Cla Cla Films, Societat Sardina/Toné-Franché, Playroom són les productores valencianes que encapçalen el projecte, al costat de la productora Karibanna dels Àngels. A més, la pel·lícula compta amb la col·laboració d’altres de reconegut prestigi com F-Artfilm i Estudios Andro. L’equip està encapçalat pel director i guionista Ximo Solano, actor reputat i director de teatre i cinema; Víctor García, productor de Playroom Media, Luis Piquer, productor i publicista valencià i ideòleg del World Paella Day i Alberto Arvelo des de la producció a Los Angeles. El disseny i la direcció de producció va a càrrec d’Emilio Mencheta.

El projecte en format llargmetratge documental d’entreteniment pretén també sumar altres productores internacionals, institucions, inversors i marques atés l’important caràcter promocional de la Comunitat Valenciana i d’Espanya.

Rodatge internacional

El rodatge es desenvoluparà en diverses localitzacions de València i la Comunitat Valenciana, Tòquio, Nova York, Los Angeles, Mèxic, Londres i París, llocs on la paella és un plat que es cuina cada vegada més per xefs de renom. Part del llargmetratge es rodarà també a Hollywood, on nous amants de la paella, com algunes de les seues celebritats més famoses, es reuneixen al voltant del nostre plat més internacional. I sobretot a València i diferents llocs significatius de la història de la paella a través de la història apassionant d’una dona valenciana que representa la tradició de la recepta original.

Segons el director Ximo Solano: ¨La paella és un plat que uneix al seu voltant famílies, gent diverses i amics; és un plat que permet i obliga a compartir amb calma la vida i esta és la nostra intenció, que la pel·lícula siga un retrat del plat que uneix. LA PAELLA, LA PEL·LÍCULA és una gran producció feta des de València per al món”.

En paraules dels productors Luis Piquer i Víctor García: “És una història que havíem de contar i ho havíem de fer des de València, ja que ací és on va nàixer i on més coneixement existeix del nostre plat més internacional. És una pel·lícula d’entreteniment de gran projecció, que interessarà al món sencer i que és única, per ser el primer llargmetratge amb caràcter universal i per estar produïda des del seu origen. Hi ha documentals sobre la pizza, el sushi, el rostit i infinitat de pel·lícules gastronòmiques, ara és el moment de LA PAELLA, LA PEL·LÍCULA”.

El projecte està en fase de preproducció i continua armant-se per adequar el vostre pressupost a les necessitats d’esta gran producció. La seua primera visita ha estat l’European Film Market del Festival de Berlín on s’han desenvolupat reunions fructíferes amb productores internacionals interessades a coproduir, així com amb plataformes, televisions i agents de vendes.

Al març continuarà el seu recorregut per altres mercats i es presentarà al Festival de cinema de Los Angeles. “Estem molt satisfets de l’interés que ha suscitat a Berlín entre tota mena d’agents de diferents països. Tothom vol saber més de la paella i ens hem adonat de l’interés que genera esta pel·lícula i del seu gran potencial”, afirmen els productors.

La Paella, la Pel·lícula títol que s’adaptarà en funció dels mercats, es comença per fi a cuinar amb passió, professió, coneixement des de la zona d’origen i sumant suports valencians, nacionals i internacionals per a la seua realització.

Últimes notícies

Cinquena setmana de vaga mèdica en la Comunitat amb xifres enfrontades de seguiment

Els mèdics valencians han iniciat una nova setmana de vaga contra el nou estatut marc, que el CESM xifra en un seguiment pròxim al 90 %, davant del 6,86 % que admet la Conselleria de Sanitat. Les protestes inclouen manifestacions a València i Alacant i concentracions en hospitals i centres de salut de totes les comarques.

Pérez Llorca exigix que la negociació del finançament es faça en el Consell de Política Fiscal i Financera

El president de la Generalitat, Juanfran Pérez Llorca, ha reiterat al ministre d'Hisenda, Arcadi España, que està disposat a negociar el nou model de finançament autonòmic, però únicament en el si del Consell de Política Fiscal i Financera i amb una llei orgànica i una dotació clara als pressupostos de l'Estat.

Els tècnics sanitaris exigixen la reclasificació professional d’un col·lectiu que es considera oblidat

Centenars de tècnics superiors i mitjans del Sistema Nacional de Salut s’han concentrat davant l’Hospital Clínic de València per a exigir la seua reclasificació professional en els grups B i C1 i denunciar una situació que consideren discriminatòria i bloquejada des de 2023.

Així serà la gran remodelació de l’Estadi de la Ceràmica que ja ha arrancat

El Villarreal CF ha arrancat les obres de remodelació de l’Estadi de la Ceràmica, amb un nou edifici exterior de vestidors i millores d’accessos i seguretat que afectaran la distribució d’algunes localitats.

Investigat per falsificar certificats de descontaminació en 500 cotxes afectats per la DANA

Un home ha passat a disposició judicial acusat de falsedat documental en prop de 500 vehicles afectats per la DANA, localitzats en una parcel·la de Villamuriel de Cerrato amb certificats de descontaminació presumptament falsos.

Un fals gestor bancari de 19 anys enganya un client i li furta 30.000 euros a Alacant

La Policia Nacional ha detingut a Alacant un jove de 19 anys acusat de suplantar un gestor bancari i sostraure 30.000 euros d’un client després d’una telefonada sobre una falsa transferència irregular.

Municipis afectats per la dana i ConELA reben la Creu d’Or per la solidaritat social

El Ministeri de Drets Socials ha concedit la Creu d'Or de l'Orde Civil de la Solidaritat Social als municipis afectats per la dana, a la junta directiva de ConELA, a Cermi Mujeres, a la Fundació Gomaespuma i, a títol pòstum, a Óscar Moral, per la seua tasca en defensa del benestar i la cohesió social.

Pérez Llorca explicarà en Les Corts la situació de la Comunitat i els acords dels Pressupostos de 2026

Juanfran Pérez Llorca ha d’afrontar esta setmana en Les Corts una sessió de control clau on explicarà la situació política, econòmica i social de la Comunitat Valenciana i el compliment dels acords del Pressupost de 2026.