La princesa Leonor jura la Constitució Espanyola

Leonor, la princesa d’Astúries, ha jurat la Constitució Espanyola, davant de les Corts Generals, en una sessió solemne en què ha estat acompanyada per Ses Majestats els Reis i per la seua germana la Infanta Donya Sofia.

La Princesa d’Astúries ha jurat la Carta Magna, com ho va fer el seu pare, el 30 de gener de 1986, en complir la majoria d’edat, en aplicació de l’article 61.2 de la Constitució Espanyola: «El Príncep hereu, en assolir la majoria d’edat, i el Regent o Regents en fer-se càrrec de les seues funcions, prestaran el mateix jurament, així com el de fidelitat al Rei».

Davant la mirada de Sa Majestats els Reis, la seua germana la Infanta Sofia, el president del Govern, Pedro Sánchez; la presidenta del Congrés, Francina Armengol; i diverses autoritats presents, la Princesa Leonor ha realitzat el jurament sobre el mateix exemplar en què ho va fer el seu pare fa 37 anys, al qual se li ha afegit un encart de les reformes dels articles 13 i 135, les úniques aprovades fins ara.

D’esta manera, la Princesa d’Astúries ha declarat: “Jure exercir fidelment les meues funcions, guardar i fer guardar la Constitució i les lleis, respectar els drets dels ciutadans i de les comunitats autònomes i fidelitat al Rei”.

Després d’estes paraules, la presidenta del Congreso, Francina Armengol, ha certificat el jurament, fent ús de les paraules que al seu dia va fer servir el llavors president de la Cambra Baixa, Gregorio Peces-Barba, que ha rematat amb un “visca la Constitució, visca Espanya i visca el Rei“. Armengol en el seu discurs ha apel·lat a la «diversitat» d’Espanya i als reptes pendent com la lluita contra la violència de gènere, a més de citar diversos poetes, així com versos en valencià, gallec i basc.

Tot seguit, la Sala de les Corts Generals ha rendit un fort aplaudiment, que s’ha prolongat durant gairebé cinc minuts, per a la Princesa Leonor. De la mateixa manera, la Princesa d’Astúries ha rebut les medalles de cada del Congrés dels Diputats i el Senat de mà dels seus presidents, unes insígnies que ha lluït durant tota la Jura el Rei Felipe VI, igual que el Toisó d’Or.

Este acte també ha estat marcat per l‘absència de diversos ministres en funcions com les dos de Podem, Ione Belarra i Irene Montero, i el d’Esquerra Unida, Alberto Garzón; així com diversos representants d’ERC, Junts, EH Bildu, PNB i BNG, o Compromís-Sumar. Tampoc no han assistit a la jura el lehendakari, Íñigo Urkullu, i el president de la Generalitat, Pere Aragones, així com la presidenta de Cantàbria, Maria José Saénz de Buruaga, encara que per motius d’agenda en haver d’aprovar els pressupostos de l’autonomia.

Una vegada ha finalitzat l’acte de jurament de la Constitució en el Congrés dels Diputats, els Reis al costat de la Princesa d’Astúries i la Infanta Donya Sofia s’han traslladat al Palau Real de Madrid, donde s’imposarà a la Princesa d’Astúries el Collar de la Reial i Distingida Ordre Espanyola de Carles III en presència dels poders de l’Estat. Tot seguit, oferiran un dinar a una representació de les altes institucions de l’Estat.

La Jura en imatges

Últimes notícies

La pluja permet estabilitzar l’incendi forestal de Tuéjar després de cremar 835 hectàrees

L’incendi forestal declarat dimarts a Tuéjar s’ha donat per estabilitzat gràcies a les fortes pluges de la vesprada, després de calcinar 835 hectàrees i amb evacuats que podran tornar a casa prompte.

Com la nutrició de precisió vol acabar arribant al plat del consumidor

Especialistes i empreses han analitzat a València com aconseguir que la nutrició de precisió i la innovació alimentària arriben realment al plat del consumidor, amb l’ajuda de formació, regulació i dades.

Les sales de cinema valencianes poden perdre més d’un milió en ajudes per un canvi de criteri estatal

Les sales de cinema de la Comunitat Valenciana es juguen 1,07 milions d’euros en ajudes després d’un canvi de criteri del Govern central, i el Consell ha anunciat recursos jurídics i una estratègia conjunta amb altres autonomies per a defensar la continuïtat de la finançació.

La valenciana Laura Pérez s’endinsa en la memòria infantil amb la novel·la gràfica ‘El iglú’

La il·lustradora valenciana Laura Pérez, Premi Eisner 2026, presenta 'El iglú', una novel·la gràfica gairebé muda sobre infància, records i desarrelament, creada amb el guionista Guillermo Corral van Damme i ambientada a la ciutat suïssa de La Chaux-de-Fonds.

Rescaten un home en caure per un barranc de 30 metres a l’Alqueria d’Asnar

Un helicòpter del Consorci Provincial de Bombers d’Alacant ha rescatat un home que ha caigut per un barranc d’uns 30 metres a l’Alqueria d’Asnar i l’ha traslladat a l’Hospital d’Alcoi.

Investiguen l’origen humà de l’incendi forestal de Tuéjar, encara actiu

L’incendi forestal declarat a Tuéjar continua actiu però amb evolució favorable i s’han descartat causes naturals en el seu origen, després de calcinar 835 hectàrees del paratge, part de la reserva de la Biosfera de l’Alt Túria.

Així serà el desembassament preventiu a la presa de Buseo i com pot afectar els pobles riu avall

La Generalitat ha informat els ajuntaments situats riu avall de la presa de Buseo d’un desembassament preventiu de cabal i els demana reforçar la vigilància i avisar la població en zones pròximes al riu.

AVE defensa que la campanya de suport a Ceuta és seua i d’adhesió voluntària

L’Associació Valenciana d’Empresaris assegura que la campanya ‘Todos somos caballas’ és una iniciativa pròpia, de caràcter social i amb participació voluntària dels clubs, després de la polèmica pels gestos d’alguns futbolistes i les crítiques a Ez Abde al Marroc.