La princesa Leonor jura la Constitució Espanyola

Leonor, la princesa d’Astúries, ha jurat la Constitució Espanyola, davant de les Corts Generals, en una sessió solemne en què ha estat acompanyada per Ses Majestats els Reis i per la seua germana la Infanta Donya Sofia.

La Princesa d’Astúries ha jurat la Carta Magna, com ho va fer el seu pare, el 30 de gener de 1986, en complir la majoria d’edat, en aplicació de l’article 61.2 de la Constitució Espanyola: «El Príncep hereu, en assolir la majoria d’edat, i el Regent o Regents en fer-se càrrec de les seues funcions, prestaran el mateix jurament, així com el de fidelitat al Rei».

Davant la mirada de Sa Majestats els Reis, la seua germana la Infanta Sofia, el president del Govern, Pedro Sánchez; la presidenta del Congrés, Francina Armengol; i diverses autoritats presents, la Princesa Leonor ha realitzat el jurament sobre el mateix exemplar en què ho va fer el seu pare fa 37 anys, al qual se li ha afegit un encart de les reformes dels articles 13 i 135, les úniques aprovades fins ara.

D’esta manera, la Princesa d’Astúries ha declarat: “Jure exercir fidelment les meues funcions, guardar i fer guardar la Constitució i les lleis, respectar els drets dels ciutadans i de les comunitats autònomes i fidelitat al Rei”.

Després d’estes paraules, la presidenta del Congreso, Francina Armengol, ha certificat el jurament, fent ús de les paraules que al seu dia va fer servir el llavors president de la Cambra Baixa, Gregorio Peces-Barba, que ha rematat amb un “visca la Constitució, visca Espanya i visca el Rei“. Armengol en el seu discurs ha apel·lat a la «diversitat» d’Espanya i als reptes pendent com la lluita contra la violència de gènere, a més de citar diversos poetes, així com versos en valencià, gallec i basc.

Tot seguit, la Sala de les Corts Generals ha rendit un fort aplaudiment, que s’ha prolongat durant gairebé cinc minuts, per a la Princesa Leonor. De la mateixa manera, la Princesa d’Astúries ha rebut les medalles de cada del Congrés dels Diputats i el Senat de mà dels seus presidents, unes insígnies que ha lluït durant tota la Jura el Rei Felipe VI, igual que el Toisó d’Or.

Este acte també ha estat marcat per l‘absència de diversos ministres en funcions com les dos de Podem, Ione Belarra i Irene Montero, i el d’Esquerra Unida, Alberto Garzón; així com diversos representants d’ERC, Junts, EH Bildu, PNB i BNG, o Compromís-Sumar. Tampoc no han assistit a la jura el lehendakari, Íñigo Urkullu, i el president de la Generalitat, Pere Aragones, així com la presidenta de Cantàbria, Maria José Saénz de Buruaga, encara que per motius d’agenda en haver d’aprovar els pressupostos de l’autonomia.

Una vegada ha finalitzat l’acte de jurament de la Constitució en el Congrés dels Diputats, els Reis al costat de la Princesa d’Astúries i la Infanta Donya Sofia s’han traslladat al Palau Real de Madrid, donde s’imposarà a la Princesa d’Astúries el Collar de la Reial i Distingida Ordre Espanyola de Carles III en presència dels poders de l’Estat. Tot seguit, oferiran un dinar a una representació de les altes institucions de l’Estat.

La Jura en imatges

Últimes notícies

Cinc detinguts en una macrooperació contra el narcotràfic amb 4 tones d’haixix a València

Cinc persones han sigut detingudes en una operació policial contra el narcotràfic en què s’han intervingut quatre tones d’haixix en una nau industrial de Silla. La investigació continua oberta i sota secret de sumari, dirigida des de Madrid pel Tribunal Central d’Instància.

Un accident en la A-7 a Paterna col·lapsa la via amb 6 km d’aturades

Un accident de trànsit en la A-7 a l’altura de Paterna ha generat sis quilòmetres de retencions en sentit Barcelona esta vesprada de dilluns, després de tallar-se el carril dret al punt quilomètric 324,500.

José María Chiquillo assumirà una direcció en l’Ivace per decisió de Pérez Llorca

El president de la Generalitat, Juanfran Pérez Llorca, ha nomenat José María Chiquillo personal directiu de l’Ivace, segons el DOGV.

José María Chiquillo s’incorpora com a directiu a l’Ivace per decisió de Pérez Llorca

El president de la Generalitat, Juanfran Pérez Llorca, ha nomenat José María Chiquillo personal directiu de l’Ivace, segons publica el DOGV, després d’una trajectòria política i institucional vinculada a València i a l’àmbit internacional.

Mompó no descarta ser candidat del PP a la Generalitat: ‘No hi ha jugador de futbol que no vullga ser titular’

El president de la Diputació de València, Vicent Mompó, no s'ha descartat com a candidat del PP a la Generalitat i ha defés la gestió provincial en la DANA durant un esmorzar informatiu d'AMDComVal.

Un nou campus gratuït de programació arribarà a Alacant a partir de 2027

La Generalitat i la Fundació Telefónica posaran en marxa el campus 42 Alicante en l’antic edifici de Correus, amb formació gratuïta en programació, IA i ciberseguretat finançada amb 10,3 milions d’euros.

La pel·lícula valenciana ‘La violinista’ fa història en Annecy com a primer llargmetratge espanyol premiat

La consellera Carmen Ortí ha rebut a València la productora Paloma Mora per celebrar el Cristal a millor llargmetratge d’animació que ha aconseguit 'La violinista' en el Festival d’Annecy, el primer per a una pel·lícula espanyola en este certamen.

‘La violinista’, primera pel·líçula espanyola premiada a Annecy, triomfa amb segell valencià

La pel·lícula d’animació ‘La violinista’, amb participació de la productora valenciana TV ON Producciones i suport de l’Institut Valencià de Cultura, s’ha convertit en la primera cinta espanyola guanyadora del Cristal al millor llargmetratge al Festival d’Annecy. La consellera Carmen Ortí ha rebut la productora Paloma Mora i ha destacat el valor històric del reconeixement.