Mastodon
25.9 C
València
Dilluns, 15 setembre, 2025

Provoquen tres incendis forestals en Alzira i la Policia busca al piròman

 

El ràpid treball dels bombers, la Policia Local d’Alzira, en la Ribera (València) i el VACIF (Voluntaris d’Alzira contra Incendis Forestals) ha impedit l’evolució dels 3 focus que han saltat esta nit de diumenge a partir de les 22.00 hores en el Xavegó, la Muntanyeta i el Barranc de l’Estret, de manera simultània.

 

«Parlem de tres focus distints, en zones que es podien complicar fàcilment i amb una situació meteorològica que pot afavorir la complicació dels incendis, de cara a la nit. Són tres incendis intencionats i la Policia ja treballa per a investigar l’existència d’este piròman», ha comentat l’alcalde, Diego Gómez

 

El primer d’ells ha saltat cap a les 22.00 hores de la nit quan arribava l’avís del 112 d’un focus d’incendi en el Xavegó que passà en el cementeri. De manera immediata, Bombers, Policia Local i els tècnics municipals de la Regidoria de Medi Ambient acompanyats del VACIF s’han traslladat a la zona afectada, una zona d’horta, però molt pròxima al terme de Corbera. La preocupació estava en el risc pel fort vent que podia afectar l’evolució del foc en direcció a la Murta.

 

Han saltat altres dos al mateix temps

Al cap de pocs minuts ha hagut dos focus més, un d’ells en la Muntanyeta de Sant Salvador, que ha sigut sufocat ràpidament per la Policia Local, i l’altre, el més preocupant, cap a les 23.00 hores de la nit en la zona del barranc de l’Estret, en el que podien vore’s afectades Valletes de Gall i Valletes de Bru. Afortunadament la immediata intervenció d’un camió de bombers ha facilitat que el foc es controlara abans de les 01.00 hores de la matinada.

 

«Afortunadament no hem hagut de lamentar un incendi greu, tot i les condicions meteorològiques que marcaven risc extrem d’incendi pel fort vent. S’han cremat matolls encara que en sol forestal. La zona del Xavegó ha sigut la més afectada, encara que el que més ens va preocupar va ser el de l’Estret, donada la proximitat a la zona forestal. Com sempre hem d’agrair el gran treball dels cossos de seguretat i dels nostres voluntaris del VACIF que són essencials per la seua immediatesa», ha indicat el regidor de Medi Ambient, Pep Carreres.

Últimes notícies

Foyth assenyala el debut davant el Tottenham com una gran oportunitat

El defensa del Vila-real, ex del club londinenc, anticipa un partit molt físic en la primera jornada i reclama confiança en les pròpies virtuts. Considera clau arrancar el camí europeu amb bon peu.

La Xarxa per Palestina alça el seu tancament en la UV després d’un acord amb el rectorat

El node valencià de la Xarxa Universitària per Palestina posa fi al tancament en La Nau després de firmar amb la Universitat de València un acord amb seguiment i mesures. El pacte inclou condemna, revisió de col·laboracions i un grup de treball mensual.

Detinguda una cuidadora per estafar més de 30.000 euros a una anciana a Calp

Una dona de 46 anys va ser arrestada per usar sense permís la targeta de l'anciana a la qual atenia. La Guàrdia Civil li atribuïx més de 40 extraccions nocturnes.

El Consell entregarà a la jutgessa els recursos periodístics del Cecopi si els sol·licita

Emergències garantix que, si la jutgessa ho requerix, posarà a disposició els recursos periodístics gravats en el Cecopi el 29 d'octubre, dia de la dana. S'insistix que no existix una gravació oficial de la reunió.

El BOE publica el conveni del torró i massapans 2025 amb pujada salarial del 3% retroactiva

Les taules salarials del conveni estatal del torró i massapans per a 2025 fixen una alça del 3% amb efectes des de l'1 de gener. Hi haurà ajust per IPC de fins a 1 punt.

Donya Sofia recolza a Elx un congrés amb els últims avanços en malalties neurodegeneratives

La reina Sofía ha inaugurat a Elx el Congrés Internacional sobre Malalties Neurodegeneratives, que reunix fins al dia 18 a una trentena d'experts. El fòrum aborda avanços en biomarcadores, teràpies gèniques, neuroimatgeria i enfocament sociosanitari.

El Consell demana a la DGT un tràmit extraordinari per a donar de baixa cotxes desapareguts per la DANA

El Consell sol·licita un procediment extraordinari per a donar de baixa definitiva vehicles arrossegats per la DANA del 29 d'octubre i que els seus titulars conserven ajudes i indemnitzacions.

Donya Sofia abrigalla a Elx un congrés amb els últims avanços en malalties neurodegeneratives

La reina Sofía recolza la inauguració del ICND a Elx, un cim que reunix referents internacionals per a presentar avanços en diagnòstic i teràpies. El programa aborda biomarcadores, genètica, neuroimatgeria, inflamació i medicina de precisió, amb la veu de pacients i famílies.