26.3 C
València
Dimecres, 22 octubre, 2025

El PSPV-PSOE proposa declarar el 15 de gener com el ‘Dia de les Víctimes del Terrorisme en la Comunitat Valenciana’

La portaveu socialista de Justícia en Les Corts Valencianes, Alicia Andújar, ha presentat una iniciativa en la qual insta el Consell a declarar el 15 de gener com el ‘Dia de les Víctimes del terrorisme en la Comunitat Valenciana’.

En eixe sentit, ha explicat que eixa data es deu al fet que cada 15 de gener “les institucions valencianes i representants de la societat civil recorden al Professor Manuel Broseta al costat del monòlit on va ser assassinat el 15 de gener de 1992 a les mans dels terroristes d’ETA”.

La dirigent socialista ha posat en valor la figura del professor com un “defensor de la llengua i la cultura valenciana, a més de la seua reconeguda trajectòria com a jurista”. “La Comunitat Valenciana va ser escenari de diversos atemptats terroristes, que van causar víctimes mortals i ferits”, ha ressaltat Andújar, segons ha indicat el PSPV-PSOE en un comunicat.

“Per a continuar avançant en la dignificació de les víctimes el seu record és un acte de justícia, d’educació en valors i d’erradicació de l’ús de les violències per a imposar idees polítiques”, ha sostingut, i ha defensat que “el reconeixement social de les víctimes constitueix una eina fonamental per a deslegitimar la violència política”.

La diputada del PSPV-PSOE en Les Corts ha reivindicat que “recordar i reconéixer a les víctimes del terrorisme va ser sempre un objectiu de l’anterior Consell”, al mateix temps que ha destacat que l’anterior Conselleria de Justícia “va signar un conveni de col·laboració amb la Universitat de València per a finançar el desenvolupament d’activitats de difusió, formació i investigació que fomenten el coneixement del fenomen terrorista i els drets de les víctimes, mitjançant les creació de la Càtedra d’Estudi sobre terrorisme i els drets de les víctimes”.

Per tot això, Alicia Andújar ha remarcat que en la Llei de Reconeixement i Protecció Integral de les Víctimes del Terrorisme s’estableix que “els poders públics impulsaran mesures actives per a assegurar el record i el reconeixement de les víctimes del terrorisme”.

Últimes notícies

El València lluirà la senyera i guardarà un minut de silenci per l’aniversari de la DANA

El València retrà homenatge abans del partit davant el Vila-real pel primer aniversari de la DANA, amb minut de silenci i el tercer equipament de la senyera. L'UME serà rebuda en l'estadi i 22 xiquets d'escoles conveniades acompanyaran l'eixida dels equips.

Pedro Martínez qüestiona el retorn a Israel al desembre i demana explicacions a l’Eurolliga

El tècnic del València Basket va demanar a l'Eurolliga que justifique per què els equips de Tel Aviv podran jugar a casa des de l'1 de desembre i va admetre inquietud en la plantilla.

El València Basket busca trencar la seua ratxa en la pista del Milà de Sestina

L'equip taronja visita al Armani Milà amb la urgència de tallar tres derrotes seguides en l'Eurolliga i el retrobament amb Nate Sestina com a teló de fons. Els dos arriben amb balanç 2-3.

Alacant reduïx en 30 segons el temps mínim del tret de les mascletàs de Fogueres 2026

Alacant ha baixat de 5.30 a 5 minuts el mínim de les mascletàs de 2026 i manté el pressupost en 8.500 euros. Les bases fixen calendari, límits tècnics i premis.

El Govern destina 8,6 milions per a reparar els danys de la DANA en el barranc de Poio

El Govern ha destinat 8,6 milions per a reparar els danys de la DANA en el barranc de Poio i sumarà altres 5 per a augmentar la capacitat del llit. Les obres avancen en la part alta i preparen actuacions en la baixa per a protegir vivendes i millorar el drenatge.

Bernabé rebutja les estadístiques de migrants i acusa PP i Vox d’un discurs racista

La delegada del Govern en la Comunitat Valenciana ha criticat la inclusió de 'estadístiques diferenciadores' en el pla estadístic 2025-2028 i ha anunciat accions. Ha defés que les persones migrants conviuen 'd'una manera totalment normal' i 'enriquixen el nostre país'.

PSOE exigix a Mazón transparència total en les dades del cribratge de càncer de mama

Ana Barceló ha exigit a Carlos Mazón la màxima transparència sobre el programa de cribratge de càncer de mama i ha portat al ple una proposta per a publicar indicadors i reforçar l'atenció després de denunciar que més de 90.000 dones han quedat fora.

Analitzaran si un cadàver trobat a Manises és d’un desaparegut de la DANA

Operaris han trobat restes humanes a Manises durant treballs de terra. Les autoritats els analitzaran per a determinar si pertanyen a un desaparegut de la DANA.