2.4 C
València
Dimecres, 7 gener, 2026

Puig i Barceló es reunixen per a analitzar les noves mesures de control de rebrots de coronavirus

 

El president de la Generalitat, Ximo Puig, ha mantingut este dimarts una reunió de treball amb la consellera de Sanitat, Ana Barceló, per a analitzar la situació sanitària actual de la Comunitat Valenciana i les noves mesures dirigides al control dels rebrots de COVID-19.

 

La reunió, que s’ha celebrat en el Palau de la Generalitat, coincidix amb el primer dia d’aplicació de les limitacions establides amb l’acord de totes les comunitats autònomes en el si del Consell Interterritorial del Sistema Nacional de Salut celebrat este divendres.

 

Es tracta de mesures que entren en vigor en la Comunitat Valenciana a partir d’este dimarts amb una vigència de 21 dies i que es referixen a oci nocturn, hostaleria i restauració, esdeveniments massius, residències i tabac.

 

Pel que fa a l’oci nocturn, en el territori valencià se suspén l’activitat de discoteques, sales de ball, karaokes i bars de copes amb i sense actuacions musicals en directe.

 

Ocupació màxima de 10 persones

De la mateixa manera, en els establiments d’hostaleria i restauració, terrasses i bars o restaurants de platja, s’han d’assegurar 1,5 metres entre les taules o agrupacions de taules. Esta distància ha d’estar mesurada entre les persones més pròximes de les diferents taules o agrupacions, que han de tindre una ocupació màxima de 10 persones.

 

Els establiments i servicis d’hostaleria i restauració han de tancar no més tard de la una de la matinada. A demés, no es poden consumir productes o begudes de l’establiment fora de l’àrea limitativa de la terrassa, i no es permet el consum col·lectiu o en grup de begudes en el carrer o en espais públics.

 

La translació de les mesures acordades per a tota Espanya contempla, també, la recomanació de limitar les reunions familiars o socials, en espais privats, a un màxim de 10 persones.

 

400 persones amb autorització

Respecte a esdeveniments i activitats l’afluència prevista de les que supere les 400 persones, la seua organització queda supeditada a autorització prèvia per part de la Direcció General de Salut Pública i Addiccions.

 

A demés, es prohibeix fumar en la via pública o en espai a l’aire lliure quan no es pot respectar una distància mínima interpersonal d’almenys 2 metres. Esta limitació aplica a qualsevol dispositiu d’inhalació de tabac, pipes d’aigua, inclosos cigarrets electrònics.

 

Sense perjudici del desenvolupament corresponent que establisca la Vicepresidència i Conselleria d’Igualtat i Polítiques Inclusives, en les residències i centres sociosanitaris, també en els centres de caràcter residencial de tractament de les addiccions dependents de la Conselleria de Sanitat, es faran proves PCR a tots els nous ingressos i reingressos amb 72 hores d’antelació com a màxim.

 

Una hora al dia en residències

A demés, es limitaran les visites a una persona per resident, extremant les mesures de prevenció, i amb una duració màxima d’una hora al dia, a excepció d’aquelles persones que es troben en procés del final de la vida.

 

La resolució dictada per la Conselleria de Sanitat per a la ciutat de València es manté en vigor referent a la suspensió de les visites i eixides en residències de persones majors radicades en la capital.

Últimes notícies

La Aemet preveu gelades al costat de la costa i mínimes de fins a -6 a l’interior

La pròxima matinada portarà gelades fins i tot prop del litoral i descensos de fins a -6 en àrees de l'interior. Hi ha avisos grocs per fred i vent.

Set triomfs del Llevant davant l’Espanyol en el Ciutat, l’últim en 2016

El Llevant rep este diumenge a l'Espanyol amb un balanç a casa de set triomfs en quinze dols de Primera. No guanya en el Ciutat des de 2016.

El València només ha perdut una vegada amb l’Elx a Mestalla: 1-2 en la 65-66

El València rebrà este dissabte a l'Elx en la jornada 19 amb un balanç aclaparador a Mestalla: 16 victòries, 7 empats i 1 derrota. L'últim precedent, en 2022, va acabar en empat.

El Vila-real encadena quatre triomfs i un empat en les últimes cinc visites de l’Alabés

L'equip groc rep a l'Alabés en la jornada 19 amb una ratxa en La Ceràmica: quatre victòries i un empat des de 2019, quasi sempre amb marcadors inflats.

El 6.703 del Xiquet repartix el primer premi en 20 localitats de la Comunitat Valenciana

El número 6.703 ha resultat premiat amb el primer premi del sorteig del Xiquet, dotat amb 2 milions per sèrie i 200.000 euros al dècim, amb fort repartiment en la Comunitat Valenciana. El segon i el tercer han quedat més concentrats.

Dos ferits per l’explosió d’un càmping gas en una autocaravana al Campello

Una dona de 66 i un home de 76 han patit cremades després de l'explosió d'un càmping gas en una autocaravana en un càmping del Campello. Van ser atesos en el lloc i traslladats als hospitals d'Alacant i Sant Joan.

Ademuz marca la mínima en la Comunitat Valenciana amb 7 graus sota zero

Ademuz ha registrat -7 graus, la mínima de la Comunitat Valenciana, seguida per Castellfort i Fredes. En el litoral, les capitals han quedat per damunt de zero.

Troben un tercer cos i el casc del vaixell del naufragi d’una família espanyola a Indonèsia

Els equips de rescat van trobar un tercer cos i el casc del KM Putri Sakinah, afonat el 26 de desembre en Komodo amb una família espanyola a bord. Dos menors seguixen desapareguts.