32.1 C
València
Dijous, 3 juliol, 2025

Puig exigix a la Unió Europea solucions «immediates» per als transportistes

 

- Advertisement -Telegram València Diari

El president de la Generalitat, Ximo Puig, ha expressat la seua «enorme preocupació» pels camioners valencians atrapats a la frontera entre Regne Unit i França i ha exigit a la Unió Europea que «prenga decisions de caràcter immediat perquè ningú es mereix passar un Nadal en una cuneta».

 

En declaracions als mitjans després de les votacions als pressupostos de la Generalitat, el president ha explicat que durant el matí d’este dimecres el conseller de Política Territorial, Obres Públiques i Mobilitat, Arcadi España, ha mantingut una reunió amb el secretari autonòmic de la UE, Joan Calabuig, i responsables empresarials del sector de la logística i el transport. A demés, Puig ha indicat que ha mantingut converses amb el Ministeri d’Afers exteriors.

 

No obstant això, ha apuntat que en l’«intent de desbloquejar esta situació poc poden dir» des de la Generalitat. «Però sí que exigir. Exigim que la Unió Europea prenga decisions», ha reclamat.

 

Puig ha mostrat el seu «màxim suport» als treballadors

«Ara mateixa, la falta d’entesa entre dos països fa que es vulnere una part de l’esperit fundacional de la Unió Europea, que és la lliure circulació de persones i mercaderies. Per tant, la UE ha de prendre decisions de caràcter immediat per a restablir la situació», ha reivindicat, abans de mostrar el seu «màxim suport» als treballadors.

 

En la mateixa línia s’ha pronunciat en una publicació en les seues xarxes socials en la que explica, a títol personal, que «ser fill d’un camioner és sentir, especialment, la tristesa i la impotència per la injustícia que més de mil transportistes valencians estan patint». El president ha recordat «tants viatges fets» en el camió de son pare i les «ganes d’arribar a casa per a reunir familiars i amics».

 

«Ningú mereix passar un Nadal en una cuneta», ha declarat, per a després reivindicar el «treball sempre necessari i molt poc valorat» dels transportistes, «una professió que ens ha salvat durant el confinament i el tancament de davanteres proveint-nos de tot l’essencial: des d’aliments fins a medicaments; des d’elements de protecció de la salut fins a productes de neteja i desinfecció».

Últimes notícies

Incendi industrial a Manises (València) extingit després de 17 hores d’operacions

Bombers extingixen un incendi en una nau industrial de Manises després de 17 hores. El sinistre va obligar a tallar la línia 9 de Metrovalencia entre La Presa i La Cova.

Descobreix l’art que dona vida als Ninots amb els tallers d’Artistes Fallers

Descobreix els secrets dels artistes fallers i com es creen els impressionants ninots de les Falles de València.

CSIF alerta sobre temperatures perilloses de fins a 34 graus a l’Hospital Clínic de València

El sindicat CSIF denuncia temperatures de fins a 34 graus en zones de l'Hospital Clínic de València, afectant la salut de pacients i conservació de material sanitari. La situació supera els límits legals i exigix solucions immediates.

Mor un banyista a la platja de Pinedo, quart ofegament en la Comunitat Valenciana esta setmana

Un home ha perdut la vida a la platja de Pinedo a València, elevant a quatre els ofegaments ocorreguts esta setmana a les platges de la Comunitat Valenciana.

Alacant estén la moratòria per a llicències d’apartaments turístics i protegix l’accés a la vivenda

L'Ajuntament d'Alacant amplia la moratòria sobre la concessió de llicències per a blocs d'apartaments turístics, buscant controlar la seua proliferació i protegir l'accés a la vivenda dels residents.

El Cecopi de la DANA a València es va traslladar a una sala més privada després de 10 minuts d’inici

El Centre de Coordinació Operativa Integrada (Cecopi) va gestionar la DANA a València traslladant la seua reunió a una sala amb major privacitat poc després d'iniciar-se, segons declaració judicial.

Víctor Claver destaca l’impacte internacional del nou Roig Arena a València

Víctor Claver valora la inauguració del Roig Arena a València com una fita que col·loca a la ciutat en el mapa internacional amb esdeveniments esportius d'alt nivell.

La Ciutat de les Arts inicia la construcció de la major planta geotèrmica a València per a impulsar la sostenibilitat energètica

La Ciutat de les Arts i les Ciències de València comença l'obra de la seua planta geotèrmica de 4.050 kW, la més potent a la Comunitat Valenciana, que permetrà refrigerar el Museu de les Ciències, estalviant més d'un milió de kWh i reduint significativament emissions de CO₂.