Puig mediarà perquè els ERTO del sector ceràmic tinguen un tracte d’excepció

La intermediació amb el govern central, l’excepcionalitat dels ERTO que es donen en la indústria taulellera transformant-los en ERTO Xarxa per a evitar més pèrdues d’ocupacions o la creació de dues línies de fons i crèdits a les empreses a través d’Institut Valencià de Finances són els tres pilars claus que hui s’han debatut a Castelló entre Generalitat i representants de la patronal del taulell.

En aquesta Mesa de la Ceràmica, que la seua pròxima convocatòria serà en la primera quinzena de novembre, el president de la Generalitat, Ximo Puig, s’ha compromés a continuar exigint “mesures excepcionals”.

Sobre aquest tema, i encara que sense concretar detalls, Puig ha parlat de la mediació de la Generalitat davant el govern d’Espanya, al qual sol·licita “ajudes directes”. Davant la situació del sector tauleller, Puig ha afirmat que la idea és “fer un lobby comú que vaja més enllà del clúster” que representa la indústria ceràmica. No obstant això també ha atenuat l’afirmació matisant: “l’objectiu és que el govern d’Espanya arribe fins on puga arribar en ajudes directes”, ha afegit.

De la mateixa manera, a més d’aquesta limitació de l’executiu central respecte a Europa, també des del sector ceràmic s’ha deixat clar que la intervenció o mediació del govern autonòmic està molt delimitada. De fet, el president d’ASCER, Vicente Nomdedéu ha recordat que són conscients, malgrat tindre i agrair el suport de la Generalitat, que “les decisions claus depenen de Madrid”.

Crèdits i ERTEs excepcionals

Puig ha reiterat l’excepcionalitat de la situació i per això també ha posat l’accent en la demanda de mesures excepcionals de caràcter financer assumint dos compromisos clars. D’una banda ha avançat que l’Institut Valencià de Finances oferirà fons i crèdits –d’un mínim de 50 milions cadascun– i per una altra que la Generalitat donarà suport a la reivindicació de l’aplicació dels ERTO Xarxa a les empreses taulelleres que en suposar una sèrie d’avantatges tant per a l’empresari com per al personal contractat suavitzen les condicions de les regulacions d’ocupacions que es puguen produir.

Reunions a Madrid

Quant al Govern central ha concretat que “es demanarà una reunió amb la ministra d’Indústria“, que espera que siga abans de la convocatòria de la nova reunió de la Mesa de la Ceràmica prevista per a la primera quinzena de novembre.

De la mateixa manera es plantejarà una reunió amb el Ministeri de Treball, en la qual estiguen els sindicats, la patronal i la Generalitat per a veure “com poden aplicar-se en el sector els ERTO Xarxa“, perquè davant una situació excepcional, es necessiten instruments excepcionals, ha dit.

Perill de perdre mercats “irrecuperables”

Per part seua, el president de la patronal ASCER, Vicente Nomdedéu, ha dit ser conscient del “suport indestructible” de la Generalitat i el seu compromís amb la indústria ceràmica, amb un pes important a la província i en la Comunitat Valenciana.

Vicente Nondedéu, president de la patronal taulellera ASCER, després de la Mesa de la Ceràmica de Castelló.

Octubre 2022

Encara que ha alertat de nou del que suposa la situació del sector: “El benestar de la Comunitat està en risc. Necessitem ajudes directes”, ha apuntat.

En aquesta mateixa línia Nomdedéu s’ha referit a les conseqüències de la pèrdua de competitivitat quan es comparen amb altres països com els seus veïns Italians -principals competidors- als qui ha fet esment recordant les ajudes que estan rebent. “Una vegada es perd un mercat és pràcticament irrecuperable”, ha advertit.

Últimes notícies

Pedro Martínez fa història com a tècnic amb més partits al València Basket

Pedro Martínez es convertix en l'entrenador amb més partits dirigits del València Basket en l'ACB i completa una nit de rècords per al club taronja en la Lliga Endesa.

El València Basket reforça el seu domini a Espanya amb set dels últims nou títols

El València Basket conquista la Copa de la Reina davant el Hozono Global Jairis i confirma un cicle guanyador amb set dels últims nou títols nacionals disputats en tres temporades.

El València Basket prolonga el seu domini amb una altra Copa de la Reina

El València Basket conquista la Copa de la Reina després de véncer al Hozono Global Jairis i reforça una etapa de domini en el bàsquet espanyol amb set dels últims nou títols nacionals.

El València Basket conquesta la seua segona Copa de la Reina després de remuntar al Hozono Global Jairis

El València Basket es proclama campió de la Copa de la Reina per segona vegada després de remuntar 14 punts al Hozono Global Jairis i véncer 70-65 en una final de ratxes i màxima tensió.

El València Basket conquesta la seua segona Copa de la Reina després de superar al Hozono Jairis

El València Basket es proclama campió de la Copa de la Reina per segona vegada en imposar-se al Hozono Jairis per 70-65 en una final igualada.

València Basket firma una sòlida victòria a Burgos després d’un gran tercer quart

València Basket es va imposar al Sant Pau Burgos per 74-79 després de trencar el partit en el tercer quart i controlar la reacció final del conjunt local.

El València Basket conquesta la seua segona Copa de la Reina en véncer al Hozono Jairis

El València Basket s'adjudica per segona vegada la Copa de la Reina després d'imposar-se al Hozono Jairis per 70-65 en una final ajustada en la qual el vigent campió no va poder revalidar el títol.

El vent provoca un accident per la caiguda d’un arbre entre La Barona i les Useres

El fort vent obliga els bombers de Castelló i València a efectuar més d'un centenar d'intervencions, inclosa un accident de trànsit per la caiguda d'un arbre entre La Barona i les Useres.