Anuncios

Puig mediarà perquè els ERTO del sector ceràmic tinguen un tracte d’excepció

La intermediació amb el govern central, l’excepcionalitat dels ERTO que es donen en la indústria taulellera transformant-los en ERTO Xarxa per a evitar més pèrdues d’ocupacions o la creació de dues línies de fons i crèdits a les empreses a través d’Institut Valencià de Finances són els tres pilars claus que hui s’han debatut a Castelló entre Generalitat i representants de la patronal del taulell.

En aquesta Mesa de la Ceràmica, que la seua pròxima convocatòria serà en la primera quinzena de novembre, el president de la Generalitat, Ximo Puig, s’ha compromés a continuar exigint “mesures excepcionals”.

Anuncios

Sobre aquest tema, i encara que sense concretar detalls, Puig ha parlat de la mediació de la Generalitat davant el govern d’Espanya, al qual sol·licita “ajudes directes”. Davant la situació del sector tauleller, Puig ha afirmat que la idea és “fer un lobby comú que vaja més enllà del clúster” que representa la indústria ceràmica. No obstant això també ha atenuat l’afirmació matisant: “l’objectiu és que el govern d’Espanya arribe fins on puga arribar en ajudes directes”, ha afegit.

De la mateixa manera, a més d’aquesta limitació de l’executiu central respecte a Europa, també des del sector ceràmic s’ha deixat clar que la intervenció o mediació del govern autonòmic està molt delimitada. De fet, el president d’ASCER, Vicente Nomdedéu ha recordat que són conscients, malgrat tindre i agrair el suport de la Generalitat, que “les decisions claus depenen de Madrid”.

Crèdits i ERTEs excepcionals

Puig ha reiterat l’excepcionalitat de la situació i per això també ha posat l’accent en la demanda de mesures excepcionals de caràcter financer assumint dos compromisos clars. D’una banda ha avançat que l’Institut Valencià de Finances oferirà fons i crèdits –d’un mínim de 50 milions cadascun– i per una altra que la Generalitat donarà suport a la reivindicació de l’aplicació dels ERTO Xarxa a les empreses taulelleres que en suposar una sèrie d’avantatges tant per a l’empresari com per al personal contractat suavitzen les condicions de les regulacions d’ocupacions que es puguen produir.

Reunions a Madrid

Quant al Govern central ha concretat que “es demanarà una reunió amb la ministra d’Indústria“, que espera que siga abans de la convocatòria de la nova reunió de la Mesa de la Ceràmica prevista per a la primera quinzena de novembre.

De la mateixa manera es plantejarà una reunió amb el Ministeri de Treball, en la qual estiguen els sindicats, la patronal i la Generalitat per a veure “com poden aplicar-se en el sector els ERTO Xarxa“, perquè davant una situació excepcional, es necessiten instruments excepcionals, ha dit.

Perill de perdre mercats “irrecuperables”

Per part seua, el president de la patronal ASCER, Vicente Nomdedéu, ha dit ser conscient del “suport indestructible” de la Generalitat i el seu compromís amb la indústria ceràmica, amb un pes important a la província i en la Comunitat Valenciana.

Vicente Nondedéu, president de la patronal taulellera ASCER, després de la Mesa de la Ceràmica de Castelló.

Octubre 2022

Encara que ha alertat de nou del que suposa la situació del sector: “El benestar de la Comunitat està en risc. Necessitem ajudes directes”, ha apuntat.

En aquesta mateixa línia Nomdedéu s’ha referit a les conseqüències de la pèrdua de competitivitat quan es comparen amb altres països com els seus veïns Italians -principals competidors- als qui ha fet esment recordant les ajudes que estan rebent. “Una vegada es perd un mercat és pràcticament irrecuperable”, ha advertit.

Anuncios
Anuncios

Últimes notícies

Controlen un incendi en una fàbrica de teules d’Agost sense causar ferits

Un incendi declarat en una fàbrica de teules d'Agost, al costat de la CV-820, evoluciona de manera favorable i no ha causat ferits, segons el Consorci Provincial de Bombers.

Román aconseguix una orella insuficient davant un gran bou de Conde de Mayalde a San Isidro

Román només va obtindre una orella considerada curta enfront del millor bou de Conde de Mayalde en una llarga vesprada de San Isidro marcada per la lesió de David Galván i per fins a cinc avisos.

Pedro Martínez destaca la reacció del València Basket malgrat la derrota davant Baskonia

Pedro Martínez ressalta l'actitud competitiva de València Basket després de remuntar catorze punts i fregar la victòria davant Baskonia abans d'un decisiu dol d'Eurolliga.

Segon PCR negatiu descarta ara com ara hantavirus en la dona aïllada a Alacant

La dona aïllada en un hospital d'Alacant per sospita de hantavirus ha donat negatiu en una segona PCR, encara que Sanitat manté l'aïllament i repetirà la prova en 48 hores.

El Baskonia assalta el Roig Arena i s’enganxa a la lluita per la zona alta

El Baskonia es va imposar 86-88 al València Basket en el Roig Arena després d'un dol ple d'alternatives, aprofitant el desgast europeu del quadre taronja malgrat la remuntada final local.

Gayá reivindica al València després de guanyar en San Mamés: hem demostrat que no ens rendim

José Luis Gayá celebra el triomf del València en San Mamés, destaca que l'equip no es rendix i defén a Hugo Duro i Dimitrievski després d'un partit clau per a aconseguir els 42 punts en LaLiga.

Empat sense gols al descans en San Mamés després del penal fallat d’Hugo Duro i la lesió de Nico Williams

Athletic i València arriben al descans amb 0-0 en San Mamés després d'un penal al travesser d'Hugo Duro i la lesió muscular de Nico Williams, substituït per Iñaki.

Les llargues cues en les firmes coronen l’èxit de la 61 Fira del Llibre de València

La 61 Fira del Llibre de València tanca edició amb més d'un milió d'euros de facturació, augment d'expositors i llargues cues en les firmes, especialment d'autores juvenils.
Anuncios