Puig mediarà perquè els ERTO del sector ceràmic tinguen un tracte d’excepció

La intermediació amb el govern central, l’excepcionalitat dels ERTO que es donen en la indústria taulellera transformant-los en ERTO Xarxa per a evitar més pèrdues d’ocupacions o la creació de dues línies de fons i crèdits a les empreses a través d’Institut Valencià de Finances són els tres pilars claus que hui s’han debatut a Castelló entre Generalitat i representants de la patronal del taulell.

En aquesta Mesa de la Ceràmica, que la seua pròxima convocatòria serà en la primera quinzena de novembre, el president de la Generalitat, Ximo Puig, s’ha compromés a continuar exigint “mesures excepcionals”.

Sobre aquest tema, i encara que sense concretar detalls, Puig ha parlat de la mediació de la Generalitat davant el govern d’Espanya, al qual sol·licita “ajudes directes”. Davant la situació del sector tauleller, Puig ha afirmat que la idea és “fer un lobby comú que vaja més enllà del clúster” que representa la indústria ceràmica. No obstant això també ha atenuat l’afirmació matisant: “l’objectiu és que el govern d’Espanya arribe fins on puga arribar en ajudes directes”, ha afegit.

De la mateixa manera, a més d’aquesta limitació de l’executiu central respecte a Europa, també des del sector ceràmic s’ha deixat clar que la intervenció o mediació del govern autonòmic està molt delimitada. De fet, el president d’ASCER, Vicente Nomdedéu ha recordat que són conscients, malgrat tindre i agrair el suport de la Generalitat, que “les decisions claus depenen de Madrid”.

Crèdits i ERTEs excepcionals

Puig ha reiterat l’excepcionalitat de la situació i per això també ha posat l’accent en la demanda de mesures excepcionals de caràcter financer assumint dos compromisos clars. D’una banda ha avançat que l’Institut Valencià de Finances oferirà fons i crèdits –d’un mínim de 50 milions cadascun– i per una altra que la Generalitat donarà suport a la reivindicació de l’aplicació dels ERTO Xarxa a les empreses taulelleres que en suposar una sèrie d’avantatges tant per a l’empresari com per al personal contractat suavitzen les condicions de les regulacions d’ocupacions que es puguen produir.

Reunions a Madrid

Quant al Govern central ha concretat que “es demanarà una reunió amb la ministra d’Indústria“, que espera que siga abans de la convocatòria de la nova reunió de la Mesa de la Ceràmica prevista per a la primera quinzena de novembre.

De la mateixa manera es plantejarà una reunió amb el Ministeri de Treball, en la qual estiguen els sindicats, la patronal i la Generalitat per a veure “com poden aplicar-se en el sector els ERTO Xarxa“, perquè davant una situació excepcional, es necessiten instruments excepcionals, ha dit.

Perill de perdre mercats “irrecuperables”

Per part seua, el president de la patronal ASCER, Vicente Nomdedéu, ha dit ser conscient del “suport indestructible” de la Generalitat i el seu compromís amb la indústria ceràmica, amb un pes important a la província i en la Comunitat Valenciana.

Vicente Nondedéu, president de la patronal taulellera ASCER, després de la Mesa de la Ceràmica de Castelló.

Octubre 2022

Encara que ha alertat de nou del que suposa la situació del sector: “El benestar de la Comunitat està en risc. Necessitem ajudes directes”, ha apuntat.

En aquesta mateixa línia Nomdedéu s’ha referit a les conseqüències de la pèrdua de competitivitat quan es comparen amb altres països com els seus veïns Italians -principals competidors- als qui ha fet esment recordant les ajudes que estan rebent. “Una vegada es perd un mercat és pràcticament irrecuperable”, ha advertit.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

L’AIReF preveu que la Comunitat Valenciana incomplisca la regla de gasto en 2025 i 2026

L'AIReF calcula que el gasto computable de la Comunitat Valenciana superarà els límits nacionals en 2025 i 2026 i avisa d'un dèficit del 1,9% del PIB en 2026.

El Govern ordena retirar l’escut feixista croat del panteó de Luburić a Carcaixent

El Govern inclou el panteó de Vjekoslav Luburić a Carcaixent en el catàleg de símbols contraris a la Memòria Democràtica i ordena retirar l'escut Ustaša i afegir panells explicatius sobre els seus crims.

Dansa València porta la dansa contemporània a L’Albufera i estrena una versió de Les filles de Bernarda Alba

Dansa València trau la creació contemporània al parc natural de L'Albufera amb peces site-specific i estrena una lectura actual de Les filles de Bernarda Alba, a més de noves propostes en La Mutant i el TEM.

La jutgessa que investiga la DANA de València cita com a testimoni a l’excap d’informatius d’À Punt

La magistrada que investiga la gestió de la DANA a València del 29 d'octubre de 2024 crida a declarar com a testimoni al llavors cap d'informatius d'À Punt i incorpora nous vídeos a la causa.

Les víctimes de la dana demanen a Bolaños més mitjans judicials i revisar els aforaments

Tres associacions de víctimes de la dana reclamen a Félix Bolaños més recursos per al jutjat de Catarroja, una justícia sense interferències polítiques i revisar l'ús dels aforaments.

El Consell retorna al seu lloc al tècnic que va visar les VPP d’Alacant però li canvia les funcions

El tècnic que va tramitar les vivendes públiques investigades a la Platja de Sant Joan torna al seu lloc per dret administratiu, però amb funcions distintes a les que van motivar la seua suspensió.

El Consell declara la Romeria de la Santa Faç Bé d’Interés Cultural immaterial

El Consell ha aprovat el decret que reconeix la Romeria de la Santa Faç d'Alacant com a Bé d'Interés Cultural immaterial, destacant el seu valor històric, religiós i festiu.

El Consell recorrerà la regularització d’immigrants en alertar de tensió en els servicis públics

El Consell anuncia que recorrerà la regularització d'immigrants impulsada pel Govern en considerar que generarà un efecte anomenada, una pressió afegida sobre la sanitat, l'educació i la vivenda, i que no arriba amb finançament extra.