Anuncios

Puig mediarà perquè els ERTO del sector ceràmic tinguen un tracte d’excepció

La intermediació amb el govern central, l’excepcionalitat dels ERTO que es donen en la indústria taulellera transformant-los en ERTO Xarxa per a evitar més pèrdues d’ocupacions o la creació de dues línies de fons i crèdits a les empreses a través d’Institut Valencià de Finances són els tres pilars claus que hui s’han debatut a Castelló entre Generalitat i representants de la patronal del taulell.

En aquesta Mesa de la Ceràmica, que la seua pròxima convocatòria serà en la primera quinzena de novembre, el president de la Generalitat, Ximo Puig, s’ha compromés a continuar exigint “mesures excepcionals”.

Anuncios

Sobre aquest tema, i encara que sense concretar detalls, Puig ha parlat de la mediació de la Generalitat davant el govern d’Espanya, al qual sol·licita “ajudes directes”. Davant la situació del sector tauleller, Puig ha afirmat que la idea és “fer un lobby comú que vaja més enllà del clúster” que representa la indústria ceràmica. No obstant això també ha atenuat l’afirmació matisant: “l’objectiu és que el govern d’Espanya arribe fins on puga arribar en ajudes directes”, ha afegit.

De la mateixa manera, a més d’aquesta limitació de l’executiu central respecte a Europa, també des del sector ceràmic s’ha deixat clar que la intervenció o mediació del govern autonòmic està molt delimitada. De fet, el president d’ASCER, Vicente Nomdedéu ha recordat que són conscients, malgrat tindre i agrair el suport de la Generalitat, que “les decisions claus depenen de Madrid”.

Crèdits i ERTEs excepcionals

Puig ha reiterat l’excepcionalitat de la situació i per això també ha posat l’accent en la demanda de mesures excepcionals de caràcter financer assumint dos compromisos clars. D’una banda ha avançat que l’Institut Valencià de Finances oferirà fons i crèdits –d’un mínim de 50 milions cadascun– i per una altra que la Generalitat donarà suport a la reivindicació de l’aplicació dels ERTO Xarxa a les empreses taulelleres que en suposar una sèrie d’avantatges tant per a l’empresari com per al personal contractat suavitzen les condicions de les regulacions d’ocupacions que es puguen produir.

Reunions a Madrid

Quant al Govern central ha concretat que “es demanarà una reunió amb la ministra d’Indústria“, que espera que siga abans de la convocatòria de la nova reunió de la Mesa de la Ceràmica prevista per a la primera quinzena de novembre.

De la mateixa manera es plantejarà una reunió amb el Ministeri de Treball, en la qual estiguen els sindicats, la patronal i la Generalitat per a veure “com poden aplicar-se en el sector els ERTO Xarxa“, perquè davant una situació excepcional, es necessiten instruments excepcionals, ha dit.

Perill de perdre mercats “irrecuperables”

Per part seua, el president de la patronal ASCER, Vicente Nomdedéu, ha dit ser conscient del “suport indestructible” de la Generalitat i el seu compromís amb la indústria ceràmica, amb un pes important a la província i en la Comunitat Valenciana.

Vicente Nondedéu, president de la patronal taulellera ASCER, després de la Mesa de la Ceràmica de Castelló.

Octubre 2022

Encara que ha alertat de nou del que suposa la situació del sector: “El benestar de la Comunitat està en risc. Necessitem ajudes directes”, ha apuntat.

En aquesta mateixa línia Nomdedéu s’ha referit a les conseqüències de la pèrdua de competitivitat quan es comparen amb altres països com els seus veïns Italians -principals competidors- als qui ha fet esment recordant les ajudes que estan rebent. “Una vegada es perd un mercat és pràcticament irrecuperable”, ha advertit.

Anuncios
Anuncios

Últimes notícies

Les tempestes descarreguen més de 50 litres per metre quadrat a Estubeny i quasi 500 llamps a Alacant

Les tempestes d'este dissabte deixen més de 50 litres per metre quadrat a Estubeny, quasi 500 llamps sobretot a Alacant i diverses incidències ateses pels bombers.

La dona ingressada a Alacant per possible hantavirus dona negatiu en la primera PCR

La primera PCR realitzada a la dona ingressada en un hospital d'Alacant per sospita de hantavirus ha donat resultat negatiu, encara que es manté el protocol amb una segona prova i l'aïllament preventiu.

La Policia Nacional investiga la violació d’una jove de 18 anys en la Marina de València

La Unitat de Família i Dona de la Policia Nacional investiga la violació amb penetració patida per una jove de 18 anys de matinada en la zona de l'aparcament de la Marina de València.

Elx i Alabés firmen un empat patit que deixa el descens encara obert

Elx i Esportiu Alabés empaten 1-1 en un partit tibant marcat per la pluja i la por de fallar, un resultat que a penes millora la seua situació en la lluita per la permanència.

Elx i Alabés firmen un empat tibant que no buida el fantasma del descens

Elx i Esportiu Alabés empaten 1-1 en un partit marcat per la tensió i la necessitat de punts, un resultat que manté als dos equips molt prop del descens.

Corberán apel·la a la necessitat del València per a aconseguir el seu millor rendiment en la lluita per la salvació

Carlos Corberán insistix que el València ha de transformar la pressió per la permanència en motivació, defén la seua planificació d'entrenaments i analitza el repte davant l'Athletic.

Athletic i València es juguen Europa i la salvació en San Mamés

Athletic i València es mesuren en San Mamés en un dol clau: els bilbaïns apuren les seues opcions europees i els valencianistes busquen allunyar-se del descens.

Esquerra Unida recolza per unanimitat la vaga educativa indefinida en la Comunitat Valenciana

El Consell Polític Nacional d'Esquerra Unida del País Valencià aprova per unanimitat una resolució de suport a la vaga educativa indefinida de l'11 de maig i al professorat valencià, i responsabilitza al govern del PP i Vox de la deterioració del sistema.
Anuncios