Puig mediarà perquè els ERTO del sector ceràmic tinguen un tracte d’excepció

La intermediació amb el govern central, l’excepcionalitat dels ERTO que es donen en la indústria taulellera transformant-los en ERTO Xarxa per a evitar més pèrdues d’ocupacions o la creació de dues línies de fons i crèdits a les empreses a través d’Institut Valencià de Finances són els tres pilars claus que hui s’han debatut a Castelló entre Generalitat i representants de la patronal del taulell.

En aquesta Mesa de la Ceràmica, que la seua pròxima convocatòria serà en la primera quinzena de novembre, el president de la Generalitat, Ximo Puig, s’ha compromés a continuar exigint “mesures excepcionals”.

Sobre aquest tema, i encara que sense concretar detalls, Puig ha parlat de la mediació de la Generalitat davant el govern d’Espanya, al qual sol·licita “ajudes directes”. Davant la situació del sector tauleller, Puig ha afirmat que la idea és “fer un lobby comú que vaja més enllà del clúster” que representa la indústria ceràmica. No obstant això també ha atenuat l’afirmació matisant: “l’objectiu és que el govern d’Espanya arribe fins on puga arribar en ajudes directes”, ha afegit.

De la mateixa manera, a més d’aquesta limitació de l’executiu central respecte a Europa, també des del sector ceràmic s’ha deixat clar que la intervenció o mediació del govern autonòmic està molt delimitada. De fet, el president d’ASCER, Vicente Nomdedéu ha recordat que són conscients, malgrat tindre i agrair el suport de la Generalitat, que “les decisions claus depenen de Madrid”.

Crèdits i ERTEs excepcionals

Puig ha reiterat l’excepcionalitat de la situació i per això també ha posat l’accent en la demanda de mesures excepcionals de caràcter financer assumint dos compromisos clars. D’una banda ha avançat que l’Institut Valencià de Finances oferirà fons i crèdits –d’un mínim de 50 milions cadascun– i per una altra que la Generalitat donarà suport a la reivindicació de l’aplicació dels ERTO Xarxa a les empreses taulelleres que en suposar una sèrie d’avantatges tant per a l’empresari com per al personal contractat suavitzen les condicions de les regulacions d’ocupacions que es puguen produir.

Reunions a Madrid

Quant al Govern central ha concretat que “es demanarà una reunió amb la ministra d’Indústria“, que espera que siga abans de la convocatòria de la nova reunió de la Mesa de la Ceràmica prevista per a la primera quinzena de novembre.

De la mateixa manera es plantejarà una reunió amb el Ministeri de Treball, en la qual estiguen els sindicats, la patronal i la Generalitat per a veure “com poden aplicar-se en el sector els ERTO Xarxa“, perquè davant una situació excepcional, es necessiten instruments excepcionals, ha dit.

Perill de perdre mercats “irrecuperables”

Per part seua, el president de la patronal ASCER, Vicente Nomdedéu, ha dit ser conscient del “suport indestructible” de la Generalitat i el seu compromís amb la indústria ceràmica, amb un pes important a la província i en la Comunitat Valenciana.

Vicente Nondedéu, president de la patronal taulellera ASCER, després de la Mesa de la Ceràmica de Castelló.

Octubre 2022

Encara que ha alertat de nou del que suposa la situació del sector: “El benestar de la Comunitat està en risc. Necessitem ajudes directes”, ha apuntat.

En aquesta mateixa línia Nomdedéu s’ha referit a les conseqüències de la pèrdua de competitivitat quan es comparen amb altres països com els seus veïns Italians -principals competidors- als qui ha fet esment recordant les ajudes que estan rebent. “Una vegada es perd un mercat és pràcticament irrecuperable”, ha advertit.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Pradas reclama la transcripció íntegra de la seua declaració per la dana i de l’acarament amb Conca

La exconsellera de Justícia Salomé Pradas sol·licita al jutjat de Catarroja la transcripció literal de la seua declaració per la dana de 2024 i de l'acarament amb José Manuel Cuenca per a garantir el seu dret de defensa.

AVA-Asaja alerta de preus ruïnosos per a les hortalisses valencianes enfront d’un supermercat car

AVA-Asaja denuncia que les hortalisses valencianes es paguen per davall de la rendibilitat en el camp mentres el consumidor afronta preus alts en el supermercat i reclama controls i investigació en la cadena alimentària.

Nando De Colo anuncia la seua retirada després d’una lesió a Turquia

Nando De Colo, exjugador de la NBA i del València Basket, confirma que es retirarà al final de la temporada amb Fenerbahce Beko després de lesionar-se un tendó.

Sergio García encara el seu Masters 27 amb dubtes i es marca com a objectiu passar el tall

Sergio García afronta el seu Masters número 27 en Augusta amb poca confiança en el seu joc recent i es conforma amb superar el tall en el primer major de la temporada.

Les gelades de finals de març provoquen 4 milions en pèrdues en caquis i fruiters valencians

Les baixes temperatures registrades entre el 28 i el 30 de març han danyat sobretot caquis i fruiters d'estiu en unes 1.200 hectàrees de la Comunitat Valenciana, amb pèrdues estimades en quatre milions d'euros.

Baptista es retira lesionat davant Berrettini i diu adeu al Masters 1000 de Montecarlo

Roberto Bautista s'ha retirat en el seu debut en el Masters 1000 de Montecarlo davant Matteo Berrettini després de tot just 23 minuts de joc, deixant a Carlos Alcaraz com a únic espanyol en el quadre.

Desarticulada una banda lituana que robava i revenia cotxes en la Axarquía

La Policia ha desarticulat una organització d'origen lituà especialitzada a robar vehicles d'una mateixa marca japonesa en la Axarquía i revendre'ls després de falsificar la seua identitat, amb sis detinguts a Màlaga, Almeria i Alacant.

Desmantellat un taller tèxtil clandestí que explotava a 26 treballadors a Camp de Túria

La Policia Nacional ha desmantellat un taller tèxtil clandestí a Camp de Túria on 26 persones treballaven sense contracte ni alta en la Seguretat Social, la majoria en situació irregular, i ha detingut a dos hòmens com a presumptes responsables de l'entramat empresarial.