Quant tarda a arribar una multa de trànsit a casa?

Vas per la carretera i en eixe moment t’adones que t’ha pogut caçar un radar de velocitat de la Direcció General de Trànsit (DGT) a més velocitat de la que tocava. Des de llavors et quedes amb el dubte… m’haurà enxampat? Ja només queda esperar que t’arribe la possible notificació.

Però quant tarda a arribar una multa de la DGT?


Si t’han enxampat en un control, no hi ha dubte, ja que l’agent et dirà immediatament si has comés una infracció i quina és la sanció per això. Però en molts casos ens adonem que hi havia un radar mòbil una vegada sobrepassat, ens vam despistar en un radar fix i el passem a més velocitat de la permesa, o senzillament veiem el flaix del dispositiu si és a la nit.

Però en estos tres últims casos, als quals podríem sumar les sancions que imposa el Pegasus des del cel, només cal esperar que ens arribe una notificació en cas d’haver comés una irregularitat al volant.


Quant tarda a arribar una multa de trànsit?


Les multes de trànsit procedents de la DGT han de notificar-se en un termini que oscil·la entre els 3 i 6 mesos en funció de la gravetat de la infracció. Per tant, si transcorre este termini i no t’hi ha arribat res, podràs respirar tranquil. La sanció haurà caducat i l’Administració no podrà demanar-te res.

Amb tot, existeixen excepcions, com les multes per excés de velocitat. En estos casos, els temps es redueixen i estes multes solen notificar-se en un termini d’entre una i tres setmanes.


Tot això, és clar, quan la sanció no t’haja sigut notificada en el moment de cometre la infracció. Per exemple, si has sobrepassat el límit de velocitat i un radar el detecta, el termini d’una a tres setmanes és el que hauràs de tindre al cap.

Si transcorre un mes i no tens notícies, és probable que t’hages lliurat, i quan es complisquen els 6 mesos hauries de respirar absolutament tranquil. Si finalment arriba la multa, sempre hi haurà la possibilitat de recórrer.


Com saber si tinc multes de trànsit


Quant a com saber si tens multes de trànsit amb el marge de temps suficient, tingues en compte que controlar este tipus de notificacions et permetrà no sols fer front al seu pagament aprofitant-te del descompte del 50 per cent que s’ofereix en molts casos, sinó també recórrer si ho consideres convenient. A més, ser conscient de la notificació d’una multa et permetrà pagar dins del termini general establit a este efecte, evitant recàrrecs i sancions.

Cal no oblidar que, si deixes les teues multes en el calaix de l’oblit, el teu desconeixement no implicarà que els procediments queden parats ni que desapareguen de cara a l’Administració. Podria arribar un punt en què la pròpia Agència Tributària et faça arribar una diligència d’embargament que pot afectar el teu compte bancari o als teus béns.


El bo és que consultar l’existència d’alguna multa de trànsit és molt senzill: si per qualsevol motiu no se t’ha pogut notificar en el teu domicili una multa de trànsit (és possible que estigues absent, que hages canviat d’adreça…), es publicarà un edicte en un tauler d’edictes electrònic TESTRA i també en l’anomenat Tauló Edictal Únic del BOE (TEU), des d’on podràs consultar possibles infraccions.


La DGT recorda que pots consultar el tauló sempre que vulgues amb la finalitat de romandre al corrent de les sancions que puguen arribar-te en infringir el reglament de circulació, però també existeix l’anomenada Adreça Electrònica Viària, un servei de notificació electrònica que et permetrà rebre en la teua bústia electrònica qualsevol notificació d’este tipus una vegada que et dones d’alta. És la forma més senzilla d’oblidar-te de possibles incidències si viatges molt o si canvies de domicili amb freqüència.

En donar-te d’alta en este servei també podràs rebre un correu electrònic i un SMS cada vegada que tingues una nova multa. Però cura: esta decisió substitueix a la notificació en domicili, per la qual cosa deixaràs de rebre multes a la teua casa. Això sí, pots donar-te de baixa sempre que vulgues i tornar al sistema tradicional.

De mitjana, la notificació de les multes de la DGT sol tardar entre una i tres setmanes a arribar a casa de l’infractor. Si es compleix més d’un mes des que creus que vas cometre la irregularitat, el més segur és que pel que fora no t’haja enxampat el radar, o que no fores tan ràpid com pensaves.

Cal tindre en compte sempre que existeix un marge d’error. En un reportatge previ ja et vam mostrar a quina velocitat multen els radars i quan pots superar la velocitat màxima permesa. I no oblides que el 7 és el número clau que t’ajudarà a evitar les multes de velocitat.

Últimes notícies

Temperatures de fins a 42 graus posen en avís roig el litoral de València este dimecres

Aemet ha activat per a este dimecres l’avís roig al litoral de València per màximes de 42 graus al prelitoral, i manté diversos avisos taronja i grocs per calor extrema i tempestes a tota la Comunitat Valenciana.

El Valencia CF començarà la Lliga una setmana més tard per l’ajornament contra el Betis

El Valencia CF iniciarà LaLiga EA Sports 2026-27 una setmana més tard del previst per l’ajornament del partit de la primera jornada contra el Betis, que s’ha reprogramat per al 25 d’agost a Mestalla.

Compromís denuncia que el PP es doblega a Vox en el debat dels pressupostos

Carles Esteve, diputat de Compromís, acusa el PP valencià de plegar-se a Vox en el debat dels pressupostos de la Generalitat de 2026 i alerta d'una escalada contra la igualtat i els drets de part de la ciutadania.

Vox imposa la seua ‘prioritat nacional’ en vivenda i servicis socials als pressupostos de 2026

Les esmenes de Vox als pressupostos de la Generalitat per a 2026 incorporen per primera vegada el principi de ‘prioritat nacional’ en les polítiques de vivenda i servicis socials, gràcies a l’acord amb el PP en Les Corts.

La ‘prioritat nacional’ marcarà les ajudes d’habitatge i servicis socials en els pressupostos de 2026

Les esmenes de Vox als pressupostos de la Generalitat de 2026 incorporen per primera vegada el principi de prioritat nacional en les polítiques d’habitatge i servicis socials, amb el suport del PP, segons ha destacat el síndic José María Llanos.

Nova planta de vivenda industrialitzada a València amb 6.000 habitatges a l’any

Cecotec i Casas inHAUS invertixen 100 milions d’euros en una nova planta de vivenda industrialitzada, amb previsió d’alçar 6.000 habitatges a l’any i generar 4.000 llocs de treball.

Alcoi reparteix polseres contra els colps de calor als treballadors a l’aire lliure

L’Ajuntament d’Alcoi ha dotat una trentena de treballadors municipals amb polseres intel·ligents que avisen quan detecten risc de colp de calor. El sistema prioritza la seguretat sense geolocalitzar ni guardar dades dels usuaris.

Sumacàrcer tanca l’àrea recreativa de l’Esgoletja després de dues morts al Xúquer

L’Ajuntament de Sumacàrcer ha clausurat l’àrea recreativa de l’illa de l’Esgoletja després de la mort de dos banyistes en una setmana al riu Xúquer. El municipi ja havia registrat altres dos ofegaments en 2021 i 2024 en esta mateixa zona fluvial.