Quant tarda a arribar una multa de trànsit a casa?

Ejemplo de shortcode con estilo
Existeixen diferents formes de notificació: en el moment de la infracció, en el domicili designat o de manera telemàtica

Vas per la carretera i en eixe moment t’adones que t’ha pogut caçar un radar de velocitat de la Direcció General de Trànsit (DGT) a més velocitat de la que tocava. Des de llavors et quedes amb el dubte… m’haurà enxampat? Ja només queda esperar que t’arribe la possible notificació.

Però quant tarda a arribar una multa de la DGT?


Si t’han enxampat en un control, no hi ha dubte, ja que l’agent et dirà immediatament si has comés una infracció i quina és la sanció per això. Però en molts casos ens adonem que hi havia un radar mòbil una vegada sobrepassat, ens vam despistar en un radar fix i el passem a més velocitat de la permesa, o senzillament veiem el flaix del dispositiu si és a la nit.

Però en estos tres últims casos, als quals podríem sumar les sancions que imposa el Pegasus des del cel, només cal esperar que ens arribe una notificació en cas d’haver comés una irregularitat al volant.


Quant tarda a arribar una multa de trànsit?


Les multes de trànsit procedents de la DGT han de notificar-se en un termini que oscil·la entre els 3 i 6 mesos en funció de la gravetat de la infracció. Per tant, si transcorre este termini i no t’hi ha arribat res, podràs respirar tranquil. La sanció haurà caducat i l’Administració no podrà demanar-te res.

Amb tot, existeixen excepcions, com les multes per excés de velocitat. En estos casos, els temps es redueixen i estes multes solen notificar-se en un termini d’entre una i tres setmanes.


Tot això, és clar, quan la sanció no t’haja sigut notificada en el moment de cometre la infracció. Per exemple, si has sobrepassat el límit de velocitat i un radar el detecta, el termini d’una a tres setmanes és el que hauràs de tindre al cap.

Si transcorre un mes i no tens notícies, és probable que t’hages lliurat, i quan es complisquen els 6 mesos hauries de respirar absolutament tranquil. Si finalment arriba la multa, sempre hi haurà la possibilitat de recórrer.


Com saber si tinc multes de trànsit


Quant a com saber si tens multes de trànsit amb el marge de temps suficient, tingues en compte que controlar este tipus de notificacions et permetrà no sols fer front al seu pagament aprofitant-te del descompte del 50 per cent que s’ofereix en molts casos, sinó també recórrer si ho consideres convenient. A més, ser conscient de la notificació d’una multa et permetrà pagar dins del termini general establit a este efecte, evitant recàrrecs i sancions.

Cal no oblidar que, si deixes les teues multes en el calaix de l’oblit, el teu desconeixement no implicarà que els procediments queden parats ni que desapareguen de cara a l’Administració. Podria arribar un punt en què la pròpia Agència Tributària et faça arribar una diligència d’embargament que pot afectar el teu compte bancari o als teus béns.


El bo és que consultar l’existència d’alguna multa de trànsit és molt senzill: si per qualsevol motiu no se t’ha pogut notificar en el teu domicili una multa de trànsit (és possible que estigues absent, que hages canviat d’adreça…), es publicarà un edicte en un tauler d’edictes electrònic TESTRA i també en l’anomenat Tauló Edictal Únic del BOE (TEU), des d’on podràs consultar possibles infraccions.


La DGT recorda que pots consultar el tauló sempre que vulgues amb la finalitat de romandre al corrent de les sancions que puguen arribar-te en infringir el reglament de circulació, però també existeix l’anomenada Adreça Electrònica Viària, un servei de notificació electrònica que et permetrà rebre en la teua bústia electrònica qualsevol notificació d’este tipus una vegada que et dones d’alta. És la forma més senzilla d’oblidar-te de possibles incidències si viatges molt o si canvies de domicili amb freqüència.

En donar-te d’alta en este servei també podràs rebre un correu electrònic i un SMS cada vegada que tingues una nova multa. Però cura: esta decisió substitueix a la notificació en domicili, per la qual cosa deixaràs de rebre multes a la teua casa. Això sí, pots donar-te de baixa sempre que vulgues i tornar al sistema tradicional.

De mitjana, la notificació de les multes de la DGT sol tardar entre una i tres setmanes a arribar a casa de l’infractor. Si es compleix més d’un mes des que creus que vas cometre la irregularitat, el més segur és que pel que fora no t’haja enxampat el radar, o que no fores tan ràpid com pensaves.

Cal tindre en compte sempre que existeix un marge d’error. En un reportatge previ ja et vam mostrar a quina velocitat multen els radars i quan pots superar la velocitat màxima permesa. I no oblides que el 7 és el número clau que t’ajudarà a evitar les multes de velocitat.

Últimes notícies

L’AVL reclama més recursos per a frenar la minimització del valencià

La presidenta de l’Acadèmia Valenciana de la Llengua, Maria Àngels Francés, reclama voluntat política i més recursos per a consolidar el llegat dels 25 anys de la institució i frenar la minimització del valencià. En l’acte d’obertura del curs, l’AVL també ha distingit la revista Saó amb la Medalla de 2026.

Beatriz Blanco i Julia Vizcayno, proclamades falleres majors de València 2027

Beatriz Blanco i Julia Vizcayno han sigut proclamades fallera major i fallera major infantil de València per a 2027 en un acte solemne a lAjuntament, presidit per lalcaldessa María José Catalá.

Bernabé, Arcadi España i Torró encapçalen la llista del PSPV al Congrés per València

El PSPV-PSOE ha aprovat una llista molt renovada al Congrés per València, encapçalada per Pilar Bernabé, amb Arcadi España de número dos i Rebeca Torró de tres, de cara a les generals del 29 de novembre.

Jutgen nou acusats per un alijo de 32 quilos de cocaïna arribada des de Panamà

Nou persones s’enfronten a penes de fins a nou anys i mig de presó per introduir a Espanya més de 32 quilos de cocaïna ocults en un enviament d’aparells elèctrics cap a Orihuela.

Mompó crida a mobilitzar València per a canviar el rumb d’Espanya el 29N

Vicent Mompó insten el comitè de campanya del PP a València a bolcar-se en les generals del 29 de novembre per a impulsar un canvi polític a Espanya. El líder provincial reclama que la Comunitat Valenciana siga escoltada i tinga el pes que li correspon.

Benidorm Fest 2027 reunix 18 artistes amb Ladilla Rusa, Vicco i Pipiolas al capdavant

La sisena edició del Benidorm Fest se celebrarà del 26 al 30 de gener de 2027 amb 18 artistes seleccionats entre 896 cançons, combinant figures consolidades i noves promeses.

Llibertat provisional per als quatre ultres detinguts en la baralla prop del Ciutat de València

El jutjat d’instrucció de València ha deixat en llibertat provisional quatre ultres del Sevilla detinguts per una baralla multitudinària amb radicales del Levante dilluns passat als voltants del Ciutat de València. Els investigats, que no han declarat, hauran de comparéixer quan els ho requerisca el jutjat i comunicar qualsevol canvi de domicili.

Així afectarà a la Comunitat Valenciana l’avís per fortes pluges des de dissabte

El Centre de Coordinació d’Emergències ha llançat un avís especial per un episodi de pluges intenses i persistents que podria començar dissabte i concentrar-se diumenge als litorals i prelitorals mediterranis.